Shet te koop aanbieden: wat kan ik vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Shet te koop aanbieden: wat kan ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 21:22

We hebben een heel leuk shetland hengstje te koop staan. Alleen de verkoop lukt niet erg (was er ook nog niet erg serieus mee bezig) maar omdat hij nu alleen staat (helaas) krijgt het toch wel een beetje haast.
Het gaat om een heel stoer shetland hengstje, en hij is donkervos bont, heel apart, en heeft 2 maanogen. Van het jaar heeft hij een aantal merrietjes gedekt. Hij is 4 jaar en bereden, maar wel door ervaren ruitertjes, want het is een echt hengstje.
Wat kan ik voor zo'n beestje vragen?
Mijn vraagprijs is 175 Euro.

Afbeelding


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 21:35

Ik had 'm al zien staan op Marktplaats, wat 'n schatje!! Lovers Ik zou 'm zo kopen voor die prijs, maar mensen die shetlanders zoeken willen toch meestal merrie's...

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 21:38

Denk dat je vraagprijs best hoog i s voor een hengstje... Heb er niet veel verstand van, maar hij is dus begrijp ik al niet geschikt voor (onervaren?) kinderen, waar shetlanders toch vaak leuk voor zijn...

Groetjes iris

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 21:42

Heeft hij eigenlijk papieren?

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 21:47

Schatje he!? Hij is ook zo mooi (nu nog mooier)
Hij heeft helaas geen papier.. Dan had hij zeker meer op kunnen leveren.
Ik vind dat de prijs van shetjes momenteel absurd laag is..
Een aantal jaar terug was zo'n 700 gulden heel normaal..
Het is gewoon belangrijk dat hij naar een goed baasje gaat, en ik ben bang dat als ik veel minder ga vragen er vooral veel kinderen gaan reageren die een goedkope pony willen...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 21:59

Ik had hem al zien staan op marktplaats...
Zou hem zo willen hebben, moet nog maar eens goed met ouders overleggen Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:01

Ik vind het geen kinderpony, ik zou het het beste vinden voor de kar. Bijv. 'n span bonte shetjes, da's ook leuk!! Mijn verzorgponypony is 'n stekelharige vos (mini), duz ik zou ze zo beiden in m'n span willen hebben Haha!
Als iemand serieus geïnteresseerd is kan diegene altijd 'n mailtje sturen om over de prijs te overleggen, maar ik zou niet omlaag gaan met je prijs.
Ook vet gaaf dat hij maanoogjes heeft Lovers Misschien is hij wel niet zo veel waard, maar als je echt 'n shetlander zoekt moet je niet op die paar centen gaan letten (wat ook niet alle mensen doen), stalling enz. is ook niet goedkoop Scheve mond Je ziet ook veel te vaak advertentie's van: Gratis shetlander gezocht Boos!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:09

Als het kon had ik hem zo meegenomen Lovers
Helaas willen m'n ouders er geen shetlander bij, omdat ze elke dag over straat moeten om naar de wei te kunnen (en ik ben er erg dankbaar voor dat ze dat voor me wil doen als ik naar school moet). En een wei naast ons huis zal er waarschijnlijk ook niet snel van komen Huilen

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:26

ik heb zelf ook shetlanders, maar vind 175 euro voor een hengstje zonder papieren idd vrij veel. de prijzen liggen nu eenmaal laag voor shetlanders, helaas........ er is niets aan te doen, ik denk dat 125 euro al een veel beter bedrag is. bovendien zijn hengstjes minder in trek, dat maak ik ook elk jaar weer bijna mee, meeste mensen willen toch een merrietje. succes met de verkoop!

alweer een jaar samen Lachen

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 22:46

Hihi, sjuimpje ga maar overleggen met je ouders hoor! *LOL*
Een aantal maanden geleden hebben we nog een shetland hengst verkocht, ook zonder papier, maar dan een stuk groter (we hadden namelijk 3 hengstjes en kunnen er helaas maar 1 houden) Daar legte ze zo 200 Euro voor neer.. Terwijl ik deze persoonlijk een stuk mooier vind..
Het is natuurlijk maar net wat de gek ervoor geeft..
Maar als iemand geintresseerd is, of iemand weet, dan hoor ik het wel! Party!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 23:14

Kun je 'm twee jaartjes voor me bezet houden? Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 23:42

Ik denk dat het als vraagprijs niet slecht is, maar wees bereid naar beneden te gaan. Zo weet je wel zeker dat je serieuze reacties krijgt en inderdaad niet van jonge meiden. Ik zou hem zo willen hebben maar we hebben hier alleen maar merries staan en ik heb niet genoeg plek voor een hengst, dan zou die trouwens weer alleen staan dus dat is niks.
Veel succes met de verkoop!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 01:18

Ik heb twee weken geleden een zwart-bont ruintje van 92 cm gekocht. Beleerd en voor de kar, 9 jaar oud, geen papieren. (en ook twee halve blauwe ogen!) Voor hem heb ik 300 euro betaald. Wat mij betreft is jou prijs prima, mocht men hem willen ruinen, kost dat ook nog wat, hij is jong, beleerd, ik vind de prijs beslist niet te hoog.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 bezoekers