Het gaat niet best met mijn merrie UPDATE

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Het gaat niet best met mijn merrie UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 09:44

Ongeveer een maand geleden is mijn merrie heel erg ziek geworden. Ze heeft allerlij onderzoeken gehad en uiteindelijk kwam uit de 2e bloedtest dat ze een ernstige bacteriele maag/darm infectie heeft. Ze is toen direct aan de medicijnen gegaan en heeft een peniciline kuurtje achter de rug.
Zie ook:

[MD] Wat nu? UPDATE 2e bloedonderzoek=verklaring!!!!!!!

Eergisteren was ze eindelijk helemaal klaar met al die kuurtjes. We hebben haar zowat iedere dag een paar uur in het natuurpark gezet in vol gras zodat ze zich lekker vol kan eten (wat ze ook wel doet) en ze krijgt iedere dag intra en lijnzaadolie ingespoten. Ook krijgt ze 2 kilo muslie en 3 kilo biks per dag (wat ze zelden opeet).

Gisteren begon alles weer overnieuw. Haar vel gaat uitstaan als je eraan trekt, de mest wordt weer dunner en ze eet weer minder en ze is weer aan het afvallen (voor zover dat nog kan).

Ik kan nu wel weer de dierenarts erbij roepen en een doorverwijzing vragen naar deen kliniek, maar dit heb ik al zovaak gedaan en blijkt weinig zin te hebben. Misschien dat ze weer een antibiotica kuurtje moet hebben, we zullen in na het weekend in eidere geval weer het bloed laten onderzoeken. Ik hoop dat ze van het weekend nog een beetje opknapt en dat die mest weer wat indikt.

Maandag bel ik ook maar direct de verzekering, ik neem aan dat hun hiervan ook wel weer op de hoogte willen blijven en ik hoop niet dat mijn paard zometeen afgekeurd wordt door de verzekering.

Het schiet dus voor geen meter op.

Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Manda op 13-08-02 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt


Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:10

Ik zou juist wel meteen de dierenarts roepen, voordat de terugval nog erger wordt !!!!! Niet wachten tot maandag tot het weer erger geworden is. Beter meteen handelen, ws slaan de nieuwe kuren dan ook sneller aan.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 10:15

Siggy schreef:
Ik zou juist wel meteen de dierenarts roepen, voordat de terugval nog erger wordt !!!!! Niet wachten tot maandag tot het weer erger geworden is. Beter meteen handelen, ws slaan de nieuwe kuren dan ook sneller aan.


De dierenarts is er zowat om de dag geweest. Het gaat erom dat ik haar niet weer naar een kliniek wil brengen. Als het moet krijgt ze vandaag of van het weekend zo weer een infuusje, de dierenarts weet ervan.

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:19

ow wat vreselijk erg voor je. ben je heel de tijd bezig geweest voor je paard om haar beter te maken. is het nog niet gelukt. laat de moet niet zakken he

Don't dream your live but life your dreams!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:35

jeetje wat vervelend om te horen, na al die moeite begint de ellende weer opnieuw! Hou de moed erin hoor!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 11:15

Dat is niet al te best!Gewoon volhouden,ze komt er wel door!Veel sterkte!
GRoetjes JUlie

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 11:17

dat is niet al te best.Maar gewoon volhouden hoor,ze komt er wel door!Groetjes Julie

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 11:18

Sorry,voor het dubbel bericht!Het was niet de bedoeling!
Groetjes Julie

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:46

Waarom ga je niet naar utrecht met haar?!
Daar kunnen ze nog een keer alles goed bekijken, en haar desnoods daar houden!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 13:14

He gatver zeg....Vindt het heel sneu voor je en hoop dat alles nou uiteindelijk eens echt goed komt!

Mijn pony heeft ook net een darm-infectie gehad..geen idee dat dat zo erg was...Die heeft nou 5 dagen (met veel moeite) antibiotica gekregen en is weer beter (hij gedraagt zich toch heel erg pittig en ziet er terug goed uit)..ik hoop enkel dat hij ook geen terug val krijgt want als ik jouw verhalen zo volg is het iets heel ernstig..

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 13:24

probeer anders eens een homeopaat?
misschien werkt het.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 14:21

Toevallig heeft de eigenaresse van mijn bijrijdpaarden dit weekend nog verteld dat haar paard dit ook een keer heeft gehad. Hetzelfde verhaal als bij jouw paard; steeds wat minder eten, op het laatst helemaal niet minder, en ook zeer minimaal drinken. Op het laatste moment ging dit paardje zichzelf ook inderdaad uitteren. Dit paard is door diverse paardenartsen binnenstebuiten gekeerd, maar er was niets te vinden. Uiteindelijk is dit paard in Utrecht opgenomen, en daar is hij beetje bij beetje weer opgeknapt, zonder medicijnen trouwens. Hij leeft nu nog steeds, en heeft dit nooit meer gehad. Conclusie van de arts daar was toch echt stress. Het paard in kwestie is een zeer stress-gevoelig paardje, dat merk je nu met rijden ook nog steeds, en toch kan stress echt een oorzaak zijn voor dit soort klachten. Ik meen me te kunnen herinneren van vorige berichten van jou, dat er wat veranderingen zijn geweest voor je paard. Misschien moet je toch aan stress denken? Net zoals bij mensen, kan stress voor talloze (ernstige!!) klachten zorgen.

Ik zou haar toch laten opnemen in een kliniek, zodat er in ieder geval dag en nacht toezicht op is. In ieder geval niet wachten tot na het weekend, is mijn mening.

Heel veel sterkte!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:02

Hee vervelend joh!!!
Ging het eindelijk weer iets beter met Gine!!!!!
Nou sterkte he!!!!!

..... leeg .....

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

darmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:43

mijn paard heeft ook een enge ziekte aan haar darmen, dat is in Utrecht geconstateerd. Ze heeft dunne mest, eet wel goed, maar is gewoon niet fit. Ik heb nu druppels van De Groene Os > darmcomp. en een reinigingskuur. Verder heb ik bij de firma Jordens van die darmbacterien besteld, dat krijgt ze nu 2 weken en de mest wordt beter > bijna weer normaal terwijl het eerst net van die koeienvlaaien waren. Misschien is net als bij mijn paard de hele darmflora verstoord geraakt door weet ik veel wat (stress/wormen/anti biotica!!!) en deze zorgen dat de flora weer goed wordt zodat de goede bacterien weer gaan overheersen. Staat ook een stukje over in de gids van de Paardendrogis.
Is niet duur, en ik merk dus echt resultaat!! Die druppels kosten iets van 17,50 per flesje en die pot poeder (3 maanden) kost 42,50 euro. Misschien heb je er wat aan. Mijne kan alleen met prednison behandeld worden maar dat is het laatste wat ik wil, daarom probeer ik eerst dit en over 8 weken moet ik terug naar Utrecht voor nieuw weefselkweek dus die paar tientjes is me dat wel waard!!! Het is trouwens het advies van Utrecht om nog geen medicijnen te geven, dus ik ben echt niet zo maar aan het rommelen. Maar dit kan mooi in de tussentijd. De druppels heb ik trouwens op advies van de DA gekregen. VEEL SUCCES ERMEE en ik hoop dat je er wat aan hebt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 18:38

Kan dat wel een tweede antibioticakuur, is dat niet funest voor de darmflora?. Antibiotica komt hard aan bij een paard.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 19:02

Wat vervelend voor je paard en voor jouw. Ik kan alleen maar veel sterkte wensen.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-02 11:30

In Utrecht kunnen ze niet meer doen als de dierenarts bij ons op stal. Thuis heeft ze ook de hele dag toezicht en in een nacht zou ze heus niet direct doodgaan. Weer naar de kliniek brengt behoorlijk wat stres met zich mee voor mijn merrie en daar gaat ze ook van over de zijk. Dus naar een kliniek gaat ze niet meer, Utrecht zelf (kennen haar inmiddels, heb ik gister mee overlegt) en de dierenarts vinden het overbodig omdat het toch niets zou uitmaken. Natuurlijk kan ze er ten alle tijden heen als ik dat zou willen, maar ik wil dat zelf ook niet meer. Ik wil dat ze zich happy voelt, een stabiele omgeving heeft en vooral geen pijn heeft.

Ze kan inderdaad geen antibiotica kuur zo snel achter de eerste, dan is het helemaal afgelopen met de darmflora en kunnen de darmen gaan verklefen waardoor ze binnen enkele uren kan sterven. Er moeten minstens een paar dagen tussen zitten en ze moet toch echt zelf wat weerstand opbouwen voordat we weer aan de zware medicijnen kunnen beginnen.

Met de dierenarts is afgesproken dat hij iedere dag langskomt en haar een infuusje geeft met vocht als dat nodig is of haar pijnmedicatie geeft als hij denkt dat ze pijn heeft. Mocht dit allemaal niet baten en het beestje een gruwelijke lijdensweg aflegt dan moet ik toch echt serieus na gaan denken over haar leven...... Maar zover zijn we nog niet en voordat dat zo ver is zal ik er alles aan doen om haar weer beter te krijgen.

ludje
Berichten: 80
Geregistreerd: 10-08-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 23:30

echt rot voor je had je nog gemailt om te vragen hoe het met gine gaat hoop echt dat ze snel beter wordt veel sterkte met er

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 10:08

Het weekend is ze doorgekomen, gisteren weer aan de waterdiaree en daarom ook weer het bekende infuusje.

Ze eet niet meer, drinkt nog wel. De dierenarts zegt dat ze donderdag wel weer kan starten met een nieuwe peniciline kuur (dan zitten er voldoende dagen tussen). De bacterie is dus nog niet weg. Er is weinig kans dat ze de peniciline kuur doorkomt, maar zonder peniciline is er al helemaal geen kans.

Utrecht is gebeld of het uit zou maken waar ze de peniciline kuur krijgt (daar of thuis) en dat maakt niet uit, dus ze blijft thuis.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:25

Hoi!

Verschrikkelijk om te lezen dat het weer zo slecht gaat met je paardje.
Het lijkt me heel erg om je paard zo ziek te zien.
Heel erg veel sterkte en ik hoop zo dat de kuur nu wel aan slaat!

Groetjes
Janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:03

Wat naar om te lezen dat er nog geen verbetering is opgetreden, ik vind het echt heel erg voor je paard en voor jou.

Heel veel sterkte, en wie weet slaat deze kuur wél aan, ik hoop dat ze nog even sterk blijft!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 13:39

Jeetje wat erg zeg dat er geen verbetering optreed, ik hoop voor je dat ze die kuur doorkomt!!! We leven allemaal met je mee!!
Heel veel sterkte, dat zal je nodig hebben de komende tijd!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 19:53

Wat verschrikkelijk zeg.......
Heel veel sterkte, ik zal voor je duimen dat het allemaal goed gaat komen.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 19:54

Heb je al contact opgenomen met Thijs Taconis?
Die heeft mijn al opgegeven paard weer helemaal 100% gekregen. Misschien weet hij nog wat. Hij kan gewoon aan huis komen

Goedgekeurd onderschrift :)

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 22:40

Ik zou je paard i.i.g. por-biotica erbij geven. moet je even met je dierenarts overleggen. Dit spul moet je geven als hij antibiotica krijgt. Het herstelt de darmflora zodat ook de goede bakteriën weer kans krijgen om te groeien. Mijn paard heeft een paar x antiobiotica gehad (een week, 2 weken dubbele dosering en 3 weken dubbele dosering). Hij hoefde van de dierenarts geen pro-biotica. Het paard zou de darmflora zelf wel herstellen als hij beter werd. Niet dus. Heb een paar andere dierenartsen geraadpleegd, paardendrogist en de ruitersportzaak. allemaal zeiden ze dat je dit er bijna altijd bij moet geven, omdat je paard er gewoon een gigantische klap van krijgt. Z'n weerstand zeker.

En kijk alsjeblieft uit met homepaten als Thijs Taconis die geen papieren hebben. (heeft al wat over op bokt gestaan.) Hij is bij mijn paard ook geweest. heeft me f600,- gekost en ik ben er geen flikker mee opgeschoten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Doubtless, Larislaatje, Luna_Rose, Varekaj en 134 bezoekers