Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:37

Oh snorkelen kan je juist erg goed op Sea Aquarium Beach maar je moet wel voorbij de breaker gaan.
Als je richting het Sea Aquarium snorkelt buiten de breaker om kom je op het mooiste rif van het hele eiland, dit is alleen bij heel weinig mensen bekent.
De hoeveelheid gezond elkhoornkoraal, verschillende soorten zacht en hard koraal en ook nog eens het dierenleven die je hier tegenkomt kan je op andere plaatsen alleen duikend vinden.

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.


Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:13

Ik ben gisteren teruggekomen van Curacao! Wij zijn voor de tweede keer geweest en voor het eerst bij sea aquarium beach geweest. Voor de snorkelaars die wij zijn, was het vrij saai. Wel buiten de breaker geweest, maar door de stroming en de vrij hoge golven, was het niet lekker dobberen. Zonder vinnen kan je daar sowieso niet de breaker over, dan kom je niet terug. Tenminste niet toen wij er waren.
Als je bij de tugboat doorzwemt naar het directeursbaaitje, vind je snorkelend een fantastisch rif! De drop off is daar wel enorm diep, je krijgt er zowat hoogtevrees van, maar het snorkelen is daar erg goed. Veel vis, veel sponzen en spectaculair koraal!

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:29

Tja ik ban waarschijnlijk heel erg verwend, werk namelijk op het Sea aquarium en zit wel ene paar keer per week op het house rif. Nu kan ik er gelukkig inspringen en dan met de stroming richting Mambo laten afdrijven.
Maar als jullie net terug zijn dan hebben jullie wel een paar rustige zee dagen meegemaakt. Ben zelf anderhalve week geleden met een groep het rif opgeweest en dit doe ik alleen maar als het rustig is. Direteursbaai is ook een geweldige plek maar voor mij is er niet mooier dan ons eigen house reef van het aquarium.
Voor de beginnende snorkellaar vind ik Cas Abou ook erg mooi, Porto Mari was altijd erg mooi maar ik vond er de laatste keer dat ik er kwam nog veel zand liggen en nog weinig herstel.

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:44

Wij zijn vorig jaar in dezelfde tijd geweest en toen was het op Porto Mari inderdaad een stuk beter, er lag nu heel veel zand over het voorste stuk. Bij Jan Thiel gaan wij ook graag buiten de baai!
Bij de tugboat kan je lekker in de luwte zwemmen, de wind was erg hard op sommige stranden, wat slecht zicht en hoge(re) golven veroorzaakte.

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:49

Zahlina schreef:
Oh snorkelen kan je juist erg goed op Sea Aquarium Beach maar je moet wel voorbij de breaker gaan.
Als je richting het Sea Aquarium snorkelt buiten de breaker om kom je op het mooiste rif van het hele eiland, dit is alleen bij heel weinig mensen bekent.
De hoeveelheid gezond elkhoornkoraal, verschillende soorten zacht en hard koraal en ook nog eens het dierenleven die je hier tegenkomt kan je op andere plaatsen alleen duikend vinden.


Oooooh je bedoelt bij die brug in de buurt? Ja daar heb ik mensen zien snorkelen, haha stom!

En fijn dat het leuk was Gobegni, tugboat is gaaf idd.

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:01

Bij de burg is niet erg mooi, je komt wel wat dingen tegen maar vooral veel zand en veel dikkopjes.
Ik bedoel het rif wat aan de open zeezijde ligt bij het Sea Aquarium, dat is echt heel erg mooi.
Omdat het niet in een baai ligt heeft het bij stormen niet te lijden van de de kracht van het water en bij veel regen spoelt er ook niet heel erg veel zand over het rif heen

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:02

Heerlijk klinkt dat allemaal.. wij zijn aan het twijfelen of we in juni weer naar curacao gaan, of dat we eindelijk iets anders gaan proberen. Op de een of andere manier kom ik toch altijd weer op curacao terecht..

ladyx5

Berichten: 404
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:09

Curacao vond ik genieten hoor, speciale ervaring met dolfijnen zwemmen, maar om elk jaar te gaan is iets te veel van het goede denk ik:)


Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:43

Zahlina schreef:
Bij de burg is niet erg mooi, je komt wel wat dingen tegen maar vooral veel zand en veel dikkopjes.
Ik bedoel het rif wat aan de open zeezijde ligt bij het Sea Aquarium, dat is echt heel erg mooi.
Omdat het niet in een baai ligt heeft het bij stormen niet te lijden van de de kracht van het water en bij veel regen spoelt er ook niet heel erg veel zand over het rif heen

Oh oke. Nou klinkt als een keertje daar kijken...

Wij gaan rond eind april naar Curacao, maar dan om niet meer terug te komen! :D Spannend!

Kan trouwens de topictitel nog aangepast worden in Curacao 2012 ? Haha is wel zo leuk :)

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:27

Oke mambo beach is dus meer het toeristische gedeelten, niks mis mee imo. Maar waar zie je nog mooie bezienswaardigheden dan of wat raden jullie mij aan ?

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:22

Ostrichfarm, Porto Mari (toeristisch en ook nog eens leuk om te snorkelen en goede bar e.d.), playa kalki, boca table, enzovoorts.

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

ladyx5

Berichten: 404
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:42

Snorkelen is heel mooi daar, zoveel verschillende vissen etc., ook als je aan de kant sta en je gooit een beetje brood in het water komen er veel verschillende op af

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:44

Ik ga in Juni weer! :)

TigerBD

Berichten: 847
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:57

Wij gaan ook snorkelen, voor het eerst in ons leven. Lijkt me echt onwijs leuk, hopelijk wil het wat lukken haha.

Afgelopen maandag de tickets opgehaald, nu komt het echt dichtbiij!

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:45

Ik vlieg de 22e naar Curacao maar, ik vlieg direct door met Insel naar Bonaire :D
Toch wel leuk om dit topic een beetje in de gaten te houden :j

@Zahlina, hoe ben jij hier ooit terecht gekomen?

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:40

Grobegni schreef:
Ik ben gisteren teruggekomen van Curacao! Wij zijn voor de tweede keer geweest en voor het eerst bij sea aquarium beach geweest. Voor de snorkelaars die wij zijn, was het vrij saai. Wel buiten de breaker geweest, maar door de stroming en de vrij hoge golven, was het niet lekker dobberen. Zonder vinnen kan je daar sowieso niet de breaker over, dan kom je niet terug. Tenminste niet toen wij er waren.
Als je bij de tugboat doorzwemt naar het directeursbaaitje, vind je snorkelend een fantastisch rif! De drop off is daar wel enorm diep, je krijgt er zowat hoogtevrees van, maar het snorkelen is daar erg goed. Veel vis, veel sponzen en spectaculair koraal!


Was het weer leuk? :D
Oh, dat durfde ik niet, ik durf niet boven het diepe te dobberen, :') ik ben bang dat er op eens een haai aan komt! :') Dat heb ik al in een zwembad... :o

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:02

MamboBeach :')
Nee ik snap wel wat je bedoelt hoor _O- Die dieptes zijn gewoon eng!

Duikt een van jullie ook? En waar hebben jullie gedoken?

Grobegni, bedoel je dus dat als je bij Caracas Baai wat verder door zwemt? Rechts, links?

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:07

Heerlijk MB! Echt weer genoten na alle troubles, je broer zag er goed uit, weldoorvoed :P
Ik heb dus ook altijd onder water dat ik ineens aan jaws ga denken _O- _O- Sommige dieptes zijn echt TE diep voor mij, dan blijf ik lekker voor de rand drijven :D Bij sea aquarium beach hing een waarschuwing dat er een Portugees oorlogsschip in de baai was gesignaleerd. Toen kon ik onder water dus alleen nog maar daaraan denken... :=

Barbulet, als je voorbij het strand Caracasbaai rijdt, moet je linksaf een raar hobbelweggetje op langs een verlaten huis/restaurant, daarna rijdt je de verharde weg weer op en ga je rechtsaf. Dan kom je bij een parkeerplaats en daar is het strandje van de tugboat. Daar ga je het water in en zwemt voorbij de tugboat,(die ligt aan de linkerkant langs de rotsen) net t hoekje om voorbij de rotsen. Daar is het prachtig! De baai daarna is dan de directeursbaai, daar kan je ook te water, dan moet je dus rechtsaf zwemmen :+ Geen waardevolle spullen meenemen, want er is daar geen kip. En als je voorbij de tugboat bent, heb je ook geen zicht meer op het strand.
Wij snorkelen alleen maar, maar ik zit er toch weer sterk aan te denken om mijn PADI OW toch nog te gaan halen!

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:43

Barbulet schreef:
MamboBeach :')
Nee ik snap wel wat je bedoelt hoor _O- Die dieptes zijn gewoon eng!

Duikt een van jullie ook? En waar hebben jullie gedoken?

Grobegni, bedoel je dus dat als je bij Caracas Baai wat verder door zwemt? Rechts, links?

:') Dom he! :D

Ik heb ook bij tugboat gedoken en ik ben vooral fan van snorkelen, geweldig!!! :j

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:47

Grobegni schreef:
Heerlijk MB! Echt weer genoten na alle troubles, je broer zag er goed uit, weldoorvoed :P
Ik heb dus ook altijd onder water dat ik ineens aan jaws ga denken _O- _O- Sommige dieptes zijn echt TE diep voor mij, dan blijf ik lekker voor de rand drijven :D Bij sea aquarium beach hing een waarschuwing dat er een Portugees oorlogsschip in de baai was gesignaleerd. Toen kon ik onder water dus alleen nog maar daaraan denken... :=

Barbulet, als je voorbij het strand Caracasbaai rijdt, moet je linksaf een raar hobbelweggetje op langs een verlaten huis/restaurant, daarna rijdt je de verharde weg weer op en ga je rechtsaf. Dan kom je bij een parkeerplaats en daar is het strandje van de tugboat. Daar ga je het water in en zwemt voorbij de tugboat,(die ligt aan de linkerkant langs de rotsen) net t hoekje om voorbij de rotsen. Daar is het prachtig! De baai daarna is dan de directeursbaai, daar kan je ook te water, dan moet je dus rechtsaf zwemmen :+ Geen waardevolle spullen meenemen, want er is daar geen kip. En als je voorbij de tugboat bent, heb je ook geen zicht meer op het strand.
Wij snorkelen alleen maar, maar ik zit er toch weer sterk aan te denken om mijn PADI OW toch nog te gaan halen!

Wat een schatje he! :D _O- _O- _O-
Hij noemt mij altijd dikke trouwens! {:)-:( :') Grapjurk! ^)
Heb je het tegen hem gezegd, dat hij er weldoorvoed uit zag! :') Kan ik hem namelijk nog even narren! :D

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:41

:+ Hahaha nee, dat zeg je niet tegen iemand die je niet goed kent _O- Maar vorig jaar zag hij er wel anders uit :D

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:48

Grobegni schreef:
Barbulet, als je voorbij het strand Caracasbaai rijdt, moet je linksaf een raar hobbelweggetje op langs een verlaten huis/restaurant, daarna rijdt je de verharde weg weer op en ga je rechtsaf. Dan kom je bij een parkeerplaats en daar is het strandje van de tugboat. Daar ga je het water in en zwemt voorbij de tugboat,(die ligt aan de linkerkant langs de rotsen) net t hoekje om voorbij de rotsen. Daar is het prachtig! De baai daarna is dan de directeursbaai, daar kan je ook te water, dan moet je dus rechtsaf zwemmen :+ Geen waardevolle spullen meenemen, want er is daar geen kip. En als je voorbij de tugboat bent, heb je ook geen zicht meer op het strand.
Wij snorkelen alleen maar, maar ik zit er toch weer sterk aan te denken om mijn PADI OW toch nog te gaan halen!


Oh sorry, nu laat ik je van alles uitleggen terwijl ik weet wat je bedoelt. Daar is het inderdaad heel erg mooi! Jammer alleen als er een Cruise voor onderhoud ligt, hierdoor warmt het water op en kunnen er kleine "prikvisjes" in de baai komen...

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:49

MamboBeach schreef:
Barbulet schreef:
MamboBeach :')
Nee ik snap wel wat je bedoelt hoor _O- Die dieptes zijn gewoon eng!

Duikt een van jullie ook? En waar hebben jullie gedoken?

Grobegni, bedoel je dus dat als je bij Caracas Baai wat verder door zwemt? Rechts, links?

:') Dom he! :D

Ik heb ook bij tugboat gedoken en ik ben vooral fan van snorkelen, geweldig!!! :j


Ja prachtig he! Heerlijk dobberen, vind ik ook zo geweldig!

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:02

Er ligt nu geen boot! Heel ander gezicht in het baaitje!

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:05

Ja ik zag het! (Is een speciale site waar je op kunt zien of er een boot ligt of niet)

Hmpf, misschien straks maar even daar kijken :')
Kon het maar!

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Babsiej, Barramundi, ComscoreBot, DieL_Zor, kosseh, lina1998, loowny, ryukapple, Utixo en 77 bezoekers