Als dit paardrijden is ga ik wel dammen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Als dit paardrijden is ga ik wel dammen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 14:57

Mén oh men. Vandaag was het weer nationale dierenmishandel dag voor stagenoten van mij Boos! In het begin heb ik nog de andere kant opgekeken, maar daarna ben ik maar weggegaan. Goeie god wat heb ik me kwaad lopen maken.

Situatie? Paard wil niet achterwaarts. Nou was er een maand geleden al een verhaal dat ze hem in het gangpad had geparkeerd na het rijden en met de zweep er vol overheen was gegaan. Nou vandaag was het nog erger. Om te beginnen had ze al een of andere vage hulpteugel eraan vast geknoopt. Nou, 'terug'. Paard deed paar pasjes. "TERUG" nog paar pasjes. "VERDOMME, TERUG" schop schop schop. Paard verzet geen stap mee. "TERUG" zwieper met de zweep. Paard gaat weer twee pasjes. Zo ging het nog een kwartier door.
Moeders komt erbij (even ter illustratie, het gaat hier om een verwende amazone van een jaar of 28 die altijd samen met mamma komt, mamma zadelt, mamma poetst, mamma mest,zij zit op dr luie reet en rijdt) "NOU IS HET AFGELOPEN" schop, mep, mep. Paard verzet dus ondertussen geen pas meer naar voren óf naar achter "MA PAK DE LANGE ZWEEP" Moeder erbij met de lange zweep tegen zn borst aantikken, niks niet.

Nou, zij eraf, met dr zweep, gaat ze hem (midden in de bak, zonder aanleuning of begenzing) naar achter duwen en meppen, met gevolg dat ie rondjes om haar heen loopt. Dan parkeert ze hem aan de lange zijde naast de muur. "GODVERDMME TERUG" Ma begrenst met longeerzweep, doet dat niet goed, krijgt een uitbrander en bijna klap van de dressuurzweep. Eindelijk gaat het paard een halve hoefslaf achterwaarts. Klopje? Nee hoor. "EN JE GAAT TERUG" Nou zo ging het dus nog 4 rondjes door, dat die dressuurzweep nog heel is verbaast me. Ik ben dus maar de bak uitgegaan Boos!

Komen ze de stal in, parkeert ze hem weer in het gangpad en moet ie weer het hele stalpad door terwijl zij hem met de zweep op zn hoofd ramt. Dan geeft ze het (kletsnatte) paard aan moeders, gaat op dr kont zitten en een blikje frisdrank opdrinken. "Tsja, soms heeft ie van die dagen, dan moet je hem breken. Totdat de striemen op de kont staan. In de proef moet ie ook gewoon terug" Lips are sealed

Als je zó paard moet rijden en M moet worden, dan ga ik liever dammen of postzegels verzamelen

Boos!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 15:01

Jemig..dit is toch belachelijk. Hier kan ik me zo kwaad om maken. Je zou die mensen zelf eens met die zweep achteruit moeten slaan!
Zulke mensen zijn geen paard waard..bah Frusty

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 15:03

Sjeee ik wordt gewoon kwaad als ik dit lees Boos! Wat een trut zeg!!
Sommige mensen verdienen echt geen paard, ze begrijpen dieren niet en doen ook geen moeite om ze te leren begrijpen. Tssssssss...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 15:03

Nou zolang zij een zweep in dr handen heeft en woest is kom ik niet bij dr in de buurt. Ze heeft zelfs een keer met longeren toen het niet ging zoals zij het wilde, dr moeder een mep gegeven met de logeerzweep omdat die haar wilde helpen. Lips are sealed
Cursusje woedebeheersing zou geen slecht idee zijn geloof ik Haha!
Laatst bijgewerkt door Laura op 09-08-02 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 15:04

He bah verschrikkelijk Boos! Dat er een keer een zweep te pas komt allah, maar dat hij dan niet beloond wordt als hij het super braaf doet en dat ze dan stopt?? Stom zeg.
Hoop dat het paardje kan 'denken' en dat hij het de volgende keer maar wel doet, bespaard hem heel wat pijn Boos!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 15:04

jezus zeg wat een rotwijf ik zou al blij zijn als die 2 passen naar achter doet en dan klopje en dan ff paar rondjes lekker los en opnieuw en als die dan al een halve hoefslag naar achter gaat nou dan zou ik hem belonen en lekker losjes en ontspannen voorwaarts neerwaarts gaan rijden en lekker belonen enzo....

MAAR OP ZO'N MANIER ZIE JE HET MIJ NIET DOEN...

echt heeeeel erg....

ff een vraag zegt iemand daar wat van of geeft er soms iemand aanwijzingen van je kan het beter zo doen ??? zal wel niet ik denk dat je dan een grote bek krijgt of niet ?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 15:05

Tja, en op een gegeven moment doet het paard helemaal niets meer en dan komt er een ander.

Die het na verloop van tijd ook niet meer doet.

Advies: op de video zetten en op stal laten draaien, desnoods naar de dierenbescherming sturen.

Oh, en nog wat: als ze met de zweep mij een mep zou verkopen, zou ik haar aangeven...Misschien leert ze ervan.

Je suis Charlie.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 15:07

Ik voel je frustratie gewoon als ik dit lees!! Gatverdamme hier kan ik dan zo verschrikkelijk kwaad om worden!! En het is nog de schuld van de moeder ook, want die laat het allemaal nog toe ook!!
gatver zulke mensen walg ik echt van..
Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg is mijn motto!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 15:08

Nee hoor, iedereen houdt zn mond. Want het is dus echt zo dat wanneer je je ermee waagt te bemoeien jij de volle laag krijgt en ik twijfel er niet aan dat wanneer ze de zweep in de hand heeft ze die weet te gebruiken als je je teveel ermee bemoeit.

Die keer dat Moeders geslagen werd heeft mijn instructrice (waarbij je, als ze kwaad is ook echt bij uit de buurt moet blijven) haar de huid volgescholden en dr verteld dat als dit nog een keer zou gebeuren, ze haar bij de haren de auto in zou sleuren en dat ze dr paarden mee mocht nemen en op mocht hoepelen. Reactie van moeders? "Goh, dat je dar durft te zeggen tegen dr... zelfs de grootste kerels zijn bang van dr als ze zo'n bui heeft" (mén.... Boos! )

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 15:15

Ik zou geloof ik dwars door die zweep heengaan. Afpakken en laat haar maar eens achteruit gaan. }>
Dat dit bij jullie op stal getolereerd wordt, snap ik niet. Een verdiende mep is prima, maar als ik dit bij mijn paard zou flikken zou de stalhouder mij er volgens mij persoonlijk van af slaan. Boos!

Goedgekeurd onderschrift :)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 15:17

Hopeloos geval dus... help!!
kijk maar uit dan!! Ik denk ook niet dat ik me in had kunnen houden, ik ben niet fors, maar als er geslagen wordt kan ik het ook wel hoor!!
Dit is toch te erg voor woorden!! Wat zei ze er zelf van toen je instructrice er wat van zei??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 15:21

Voor mijn instructrice heeft ze (gelukkig) nog wel ontzag maar ik geloof dat ze zichzelf nog steeds volledig gelijk vond hebben.

Ik wel best wat zeggen, maar heb vorige week ook al ruzie met ze gehad, en dan komen ze flink uit de hoek (twee Amsterdamse he, vs geduldige Laura) Hoewel ik best assertief ben in de meeste gevallen is dit zoiets an 'tsja' Je ziet ze toch weer iedere dag enzo.. en eigenlijk is de algemene metaliteit tegenover hen 'laat ze maar gewoon het helpt toch niet'

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:02

ja dat is waar ja, maar toch je akn je zo kapot ergeren als je dit ziet, en misschien als je er elke keer een opmerking overmaakt, of je bied aan of jij het even mag proberen!! tenminste, had ik gedaan! had me toch niet kunnen beheersen!!
He, even offtopic, waar woon jij in ede??
mijn oom woont er ook namelijk op de baron van wassenaerlaan

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:08

Jeetje wat belachelijk zeg! Ik heb echt medelijden met dat paard en met jou dat je dat elke keer moet aanzien!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:18

is dat ook die moeder die elke week loopt te scheren? Haha! Wat een stelletje mokkels zeg!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:29

Wat een verdomd poedersuiker zeg!
Ik had er echt wat aan gedaan, ik kan daar écht gewoon niet tegen.
Je gaat je paard toch niet de halve hoefslag al meppend achteruit laten lopen?
En daarna nog ff de stal door? Is ze wel helemaal lekker?? Boos!
Ik had echt die zweep van dr afgepakt, en gezegd:"'nog eén keer die zweep richting dat paard en ik doe je wat!!'
Kan je wel? Met je zweep? Lekker makkelijk hé, zo'n paard afrossen, leer eerst eens fatsoenlijk rijden paardenbeul. Zoeits als jij verdient dus echt geen paard.

Trouwens, als ik die stalhouder was, had ik haar allang uit die stal daar gebonjourd.
Én haar aangegeven bij de dierenbescherming.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:40

ik dacht dat ik lichtgeraakt was toen mijn instructeur (had ik niet voor gekozen) mijn paard dat nog niet achteruit kon lopen het wel even ging leren en hem met een dressuurzweep op zijn boeg mepte. Ik weet niet meer hoe t afgelopen is, ik heb iig nooit meer les van die vent gewild. Bekijk het nou, zo leer je een paard NIETS.
Ik geloof dat ik een zweep gepakt had op het wijf afgestapt was en haar vierkant doormidden geslagen had, die is niet zomaar gek, die hoort in het gesticht thuis! Dan maar aangifte wegens mishandeling, ik mep haar helemaal bont en blauw. 't Schijnt dat ik vroeger al dat soort dingen deed, ik mep iedereen, behalve mijn paard. En als ik het al eens een keer doe (iets te hard tikje) dan voel ik me zo schuldig dat ik m t komende jaar geen haar meer krenk. Is ze nou helemaal gék geworden?
Het paard gáát toch achteruit? Hoe moet hij begrijpen dat die 2 passen niet genoeg zijn voor haar? Jemig, kortzichtigheid tot en met, echt, als ik zoiets zou zien gaat mijn bloed koken en ram ik r helemaal in elkaar, ze blijft met d'r gore tengels van dat beest af, want dan komt ze aan mij, hoe veel dat paard ook van haar is!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:48

Amen !!!

Zo, als dat geen oneliner is ! Haha!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:16

Laui! schreef:
Bekijk het nou, zo leer je een paard NIETS.
Ik geloof dat ik een zweep gepakt had op het wijf afgestapt was en haar vierkant doormidden geslagen had, die is niet zomaar gek, die hoort in het gesticht thuis!

Jemig, kortzichtigheid tot en met, echt, als ik zoiets zou zien gaat mijn bloed koken en ram ik r helemaal in elkaar, ze blijft met d'r gore tengels van dat beest af, want dan komt ze aan mij, hoe veel dat paard ook van haar is!


Ik herken je gevoelens helemaal, helaas heb ik ook iemand in mijn omgeving die doorgaat als paard iets niet goed doet. Die persoon slaat dan helemaal door en het paard moet het ontgelden, striemen en strepen, noem het maar op! Iedereen in de nabije omgeving zegt dan: "als ik het zie dan krijgt hij/zij het ervan langs!" Helaas heeft niemand ooit deze persoon erop aangesproken en niemand hed het lef er ook maar iets aan te doen! Ik heb me er ooit eens in gemengd maar het heeft niets uitgehaald Huilen Dit soort mensen mogen geen huisdieren meer hebben......Het is te hopen dat het licht een keer uit de ogen van de amazone wordt geslagen, maar helaas is het paard dan helemaal het haasje

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:33

Jeetje wat een domme mensen zeg! Echt zielig voor dat paard!!! Die mensen snappen er echt helemaal niets van. Grrr, als ik dat zou zien!!!.... Nee echt hoor, dit vind ik zo zielig voor zo'n dier! Dat paard snapt er helemaal niets van. Logisch natuurlijk. En dat mens maar slaan! Wat een domme mensen. echt vreselijk!

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:40

Toch jammer dat paarden geen mensen biefstuk lusten....

Wat een akelig stuk vreten dat mokkel...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:52

Ik ken een stal waar ook zo'n mokkel stond, niet de eerste de beste want ze reed GP.
Die is er dus gewoon uitgeknikkerd.

Verder kan ik hier zowiezo niet bij, vooral bij mijn vos zou ik dit niet moeten flikken. Die wordt levensgevaarlijk en gelijk heeft ie.
(hoewel hij ook wel eens wat minder snel op zijn teentjes getrapt mag zijn Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 18:03

Sommige mensen zouden geen paarden mogen hebben.
Het valt mij altijd zo tegen dat mensen meestal hun mond houden terwijl ze er bij staan. Dat bedoel ik niet zo zeer naar jou (Laura), maar het is in het algemeen zo dat 'men' toch maar liever niet ingrijpt.

Amsterdams? Cursusje Amsterdams nodig Laura Haha!, geen punt hoor, leer ik je zo *LOL*.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 18:49

Tsja ik had die week daarvoor dus al iets gezegd dat ik het niet met ze eens was maar toen kreeg ik al de wind van voren en mijn beide instructrices zeiden 'laat maar anders heb jij het straks gedaan'. Dus grrrrr....

Overigens is de stalhouder wel aan het denken om ze eruit te bonjouren maar dat is meer omdat ze andermans spullen stelen en anderen ongevraagd lesgeven terwijl niemand daarvan gediend is (dus als ik nog een cursusje achterwaarts nodig heb weet ik waar ik terecht kan Haha! )

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 18:53

Als ze bij mij op stal zou staan (als ik de eigenaar van die stal was) had ik haar de laan uitgetrapt en de zweep gebroken voor haar neus.EN de Dierenbescherming gebelt.Is ze wel helemaal???? Dit had ze echt niet moeten flikken voor mijn ogen.Ik kan al nooit mijn mond houden als iemand weer is vreselijk loopt te zagen omdat het paard naar beneden MOET omdat het netjes staat.Maar dit overtreft alles Boos! Misselijk Boos! Misselijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers