hoe zadel vervoeren in de auto?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

hoe zadel vervoeren in de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 21:59

me moeder heeft sinds kort een heel stoer jeeppie, voor als we een trailer hebben! Cool
Maar in dat jeeppie zit geen achterbank, dus zadel kan niet op de achterbank! Knipoog

En om me zadel nou zo achterin te gooien vind ik ook doodzonde!

Weet iemand een goede manier om een zadel te vervoeren zodat het heel blijft? (dus geen beschadigingen?)

(trailer met zadelkamer is leuk bedacht, maar beetje prijzig!)

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:39

Ik heb ook een jeepje en ik doe het zadel gewoon achterin hoor!
Ik heb er wel een zadelhoes omheen en dan leg ik het zeg maar op de voorkant(lepel omhoo, zitvlak opzij)

Ligt erg stevig en door de zadelhoes kan het zadel ook niet beschadigen mocht het eventueel toch een stukje schuiven.
Lijkt me overigens beter dan op de achterbank. Hoe leg je dat zadel dan stevig op de achterbank? Lijkt me dat het heel gauw omkiept zeg maar als je op de rem staat of zo.

Maar ja ik heb dus geen problemen met het vervoeren van mijn zadel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:52

Is er geen plaats om er een inklapbare zadelsteun in te maken?

Verder leg ik het in ons jeepie met de voorboom omlaag en de lepel omhoog in de auto.
En er zitten 2 buizen bij ons in de auto en daar past precies de leperl tussen dus schuift het niks.
Ik heb wel altijd de hoes erom zitten.

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 07:03

Ik (nou ja paps Knipoog ) heb in m'n patrol een stukje triplex geschroefd en daaraan een opklapbare zadelsteun.
Het hoofdstel kan er ook aan hangen en alleen als ik een heel asociale bocht naar links maak wil ie er nog weleens afglijden, maar het bevalt me prima.

Ik heb nu al van dat speciale folie gekocht om de achterruit van buitenaf ondoorzichtig te maken, zodat het niet al te aantrekkelijk wordt om Patty er voor open te breken.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 07:37

Ik heb geen Jeep, maar een gewone auto met achterklep. Daar gaat mijn zadel gewoon in, schuift niet, beschadigd niet. Op de bodem van de bak zit iets van vloerbedekking ofzo, no problem!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 07:51

Ik heb van hout en PVC een zadelbokje gemaakt, en dit bokje staat achter in de jeep. Je moet de onderkant wel breed genoeg maken, anders kiept hij tijdens bochten om. Maak je hem breed genoeg, dan heb je echt een heel fijn bokje!!

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 08:04

In mijn bus had ik altijd een zadelsteun, heel handig. Verder heb ik ookaltijd een hoes over mijn zadel.

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 08:49

een kennis van mij heeft een ton in de auto liggen en dan legt ze er zo dat zadel over.

Don't dream your live but life your dreams!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:36

Toen ik mijn zadel nog op de achterbank deed (mag nu niet meer i.v.m haren Haha! ) legde ik altijd de achterkant omhoog, net zoals je een zadel tegen de muur aanzet.

Nu moet ie in de achterbak en daar leg ik hem op z'n zij in, zegmaar. Niet de meest ideale manier, maar in onze auto is geen plek voor een zadelsteun en ik vind het zonde om zo'n ding in de trailer te boren.


katjatencate

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:52

Je moet hem gewoon op zijn boom zetten en dan tegen de zijkant van de auto aan, dan blijft hij wel staan. Ik zou er wel een dekentje of zoiets onder doen zodat ie niet beschadigd mocht ie schuiven of omvallen....

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 13:02

ik heb nog nooit mn zadel op de achterbank gehad... zadelhoes eromheen en dan gewoon voorzichtig neerleggen zodat de bladen niet dubbel vouwen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, judithM en 37 bezoekers