Update behandeling oud littekenweefsel SUCCES!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Update behandeling oud littekenweefsel SUCCES!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 12:01

Ik heb voor een paar weekjes terug een topic geplaats over hoe ik het beste een oud litteken kon behandelen.

Mijn nieuwe merrie heeft namelijk op de voorkant van de pijp van haar linkerachterbeen een littteken.
Het zou veroorzaakt zijn doordat ze voor een jaar of 5/6 terug over een houten plank heeft geslagen, maar het lijkt erg veel op een 'gewone' prikkeldraad wond.
(ik weet zeker dat het al zo oud is omdat ik foto's van haar gezien heb die nog gemaakt zijn bij de man waar stond voordat ik haar uit Ede haalde)

Het ging dus om een erg oud litteken, met veel wild vlees en ook onder de plek waar nog wel haar zat een bult.

Ik smeer het nu 2 keer per dag in met Silscarf, een olietje van de Paardendrogist. 2 keer in de week doe ik er Acupunctuurcreme van de Groene Os ( www.puurnatuur.nl ) en af en toe (eens in de week ofzo) zet ik het in de groene leem met een bandage en onderlappen die ik er zo'n 14 uur omheen laat zitten.

Ik behandel haar nu ruim 2 weken en de bult is zeker al gehalveerd, het littekenweefsel is al veel strakker getrokken en er lijkt zelfs al weer wat haar op te groeien! Party!!

Een succes vind ik dus persoonlijk!
Ik hoop dat andere hier ook bij gebaat zijn.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:05

Thnx... ik zat al vol verwachting te wachten op succes! or die heeft een cm plekje dat iets verdikt is door littekenweefsel van val op asfalt paar maanden terug.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:22

Zeg Sjuimpje, weet jij welke van de middeltjes die je gebruikt de haargroei bevorderd?

Mijn merrie heeft ook een oud litteken op de voorkant van de pijp van haar rechterachterbeen. Ik weet niet hoe dat is gebeurd, want dat was al bij de fokker gebeurd, voordat ik haar gekocht had. Het is niet dik, er is geen wildvlees, er groeit alleen geen haar meer op.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 12:39

Ik denk... de acupunctuurcreme, de Silscarfolie is namelijk speciaal tegen de verhoorning.

Maar durf het niet met zekerheid te zeggen natuurlijk!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 13:03

Dan ga ik die creme ook bestellen voor Fitz zijn kont. Ben erg benieuwd!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 14:16

Ik heb even op de site van puurnatuur (die kende ik nog niet, bedankt voor de tip. Lachen ), gekeken en ook op de site van de paardendrogist.

In de informatie over groene leem staat dat de klei niet langer dan 12 uur mag blijven zitten, omdat er anders gevaar voor infectie kan zijn. Ik weet niet of dat ook geldt voor oude littekens hoor, maar misschien moet je dat even navragen bij de paarden drogist.

Die accupunctuurcreme had ik nog nooit van gehoord. Heb je dat weleens vaker gebruikt voor andere dingen?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 17:36

Ik kende acupunctuurcreme ook niet, ik kreeg de tip van Prakkie.

Ik heb het toen gelijk blind besteld en heb er zelfs nog even spijt van gehad omdat ik een dag later ontdekte dat het 1 van de wondermiddeltjes van E. Laarakkers is, ik heb me daar altijd van gedistancieerd.
Maar goed, in combi met de rest lijkt het te werken.

Djeda
Berichten: 61
Geregistreerd: 16-07-02

Eric Laarakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 13:07

Eric Laarakker heeft mij paard van de dood gered. 2,5 jaar terug heeft mijn paard een ongeluk gehad. 6 weken in Utrecht gestaan. Leek allemaal goed. Uiteindelijk kreeg ik na een jaar te horen (ondertussen weer 3 x terug geweest naar Utrecht) Dat ik mn paard net zo goed kon laten afmaken, hij zou niet beter worden en als hij dat al zou worden dan zou hij nooit kunnen dressuren. Nu ben ik ruim een jaar verder. Mijn paard is nu ruim een jaar onderbehandeling van Eric Laarakker. Problemen zijn weg, hij loopt als een kieviet en ik heb reeds mn eerste wedstrijden met hem gereden met goed winst !
Misschien is het niet verkeerd om hiervoor open te staan........

Djeda
Berichten: 61
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 13:16

........en zo kan ik nog een heleboel voorbeelden noemen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:08

ik heb gelijk vanalles besteld, de acupunctuur creme, de silscarf en ook nog calendula gel ,darmorah heeft een oud litteken (groot) van het prikkeldraad dit zat er al toen d'r kocht ze had het waarschijnlijk als veulen opgelopen (is nu 12) en ze heeft drie kleine bobbeltjes wildvlees op d'r onderbeen van een val van vorigjaar, ben benieuwd