ervaring met petrie (elite)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

ervaring met petrie (elite)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 19:41

Ik ben van plan om nieuwe leren rijlaarzen te kopen.
Nou is mijn vraag of iemand ervaringen heeft met de petrie laarzen en vooral het model elite (verkrijgbaar bij huet)
Ik vond het hele mooie laarzen hoge boog en extra versteviging bij de kuit.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 23:06

ik heb het model tournier (denk ik) en volgens mij zijn dat dezelfde laarzen als die jij bedoelt alleen dan met een andere zool. en daarom is deze 10 euro duurder. ik heb ze van middag pas gekocht dus ik kan eigenlijk niet zeggen of ze goed bevallen. maar ze zijn idd heel erg mooi!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 09:36

Ik heb ze sinds verleden week in huis en ze zitten heerlijk [kadootje van manlief Lovers]! Het leer is veel zachter dan van die oude Petries en ik heb ze maar 3 keer ingelopen voordat ik er mee kon rijden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:33

Wat is het verschil tussen de elite en de dressage? Is dit een nieuw type van Petrie, want ik had hem nog niet gezien? (ben ook weer aan het kijken voor nieuwe laarzen...)

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:40

Ik heb hele slechte ervaringen met petries.De zolen gingen altijd heel snel kapot en dan moest ik weer voor 100 gulden nieuwe eronder laten zetten. Ik heb nu dan ook cavallo's. model piaffe dat zijn de hoogste. Wel duur maar dan heb je ook wat.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 10:43

Elite en dressage zijn bijna het zelfde, dressage is alleen kalfsleer en de elite is gewoon rundleer. Knipoog
En de dressage heeft een nog iets hoger uitgesnede boog geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 11:07

dressage heeft een zachte binnenkant. dus een harde schacht met een sachte binnenkant voor beter gevoel. verder is ze hetzelfde als de elite. maar het scheelt 110 euro en echt heel veel fijner zaten de laarzen niet.

de boog is niet hoger bij de dressage dat is hetzelfde.

groetjes [naam]

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 21:24

Ik ga ze morgen gewoon halen en ik kijk wel of ze me bevallen...
Het is wel een hoop geld (300 euro) maar ik hoop er dan ook wel een poosje mee tedoen. Maar in ieder geval onwijs bedankt voor jullie reacties!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Yentaah en 20 bezoekers