Verjaardag vader vieren of niet ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Verjaardag vader vieren of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 08:19

In november wordt mijn pappie 65 jaar !
Zeker iets om te vieren, zou je zo denken !
Dat is het ook zeker, maar er is ook een keerzijde van de medaille.
Mijn moeder is 8 jaar geleden overleden op de verjaardag van mijn vader.
Hierdoor is het altijd een dag gebleven met gemengde gevoelens.
Aan de ene kant blijdschap omdat pa weer een jaartje ouder is geworden, aan de andere kant altijd het gevoel dat er op deze dag iets verschrikkelijks is gebeurd.
De verjaardag van pa hebben de eerste jaren helemaal niet gevierd, daarna heel sober (geen feest, alleen de familie komt op de koffie en er wordt wat gebabbeld).

Nu zit ik met een dilemma, omdat pa straks 65 jaar wordt.
Wil het niet ongemerkt voorbij laten gaan, maar een bruisend feest op deze dag is ook niet gepast, en daar heeft hij waarschijnlijk ook geen zin in.

Ik zit er aan te denken om wel iets te organiseren (weet niet wat, dus tips zijn welkom !), maar dit op een andere dag te doen dan z'n werkelijke verjaardag (bijv. een maand later).

Wie van jullie heeft iets soortgelijks aan de hand ?
En hoe doen jullie dat ?
Of als jullie het (gelukkig !) niet aan de hand hebben, wat zouden jullie doen in zo'n geval ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 09:02

Wat zou je moeder graag gehad hebben?

Ik denk vast dat ze het jullie allemaal zou gunnen om de verjaardag van je vader te vieren.
Lekker luxe uiteten of zo.
Dan heb je ook niet een hele bombarie er omheen.
Maar het blijft natuurlijk altijd, vooral op speciale dagen, een groot gemis.
Maar denk eraan je moeder is altijd bij je hoor Lachen

Sterkte ermee, maar idd helemaal voorbij laten gaan zou ik het ook niet doen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:16

Dat heeft inderdaad twee kanten ja, ik zo de dichtsbijstaande familie en vrienden uitnodigen en dan gewoon thuis een bescheidenb feestje organiseren, laat zonodig een cateringservic komen, heb jij ook weer en zorg minder, en ik denk dat je vader dat ook wel waardeert!! Ook al is je moeder op die dag gestorven, denk ik dat zij het ook wel zo gewild had
denk je niet??
Hoe vierde jullie je vaders verjaardag toen je moeder nog leefde als ik vragen mag??

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 20:57

youngster schreef:
Dat heeft inderdaad twee kanten ja, ik zo de dichtsbijstaande familie en vrienden uitnodigen en dan gewoon thuis een bescheidenb feestje organiseren, laat zonodig een cateringservic komen, heb jij ook weer en zorg minder, en ik denk dat je vader dat ook wel waardeert!! Ook al is je moeder op die dag gestorven, denk ik dat zij het ook wel zo gewild had
denk je niet??
Hoe vierde jullie je vaders verjaardag toen je moeder nog leefde als ik vragen mag??


Tuurlijk mag je dat vragen, 'k vind het juist erg tof van je dat je zo meedenkt !
We vierden de verjaardagen van mijn ouders altijd met familie, vrienden en buren.
We hebben een vrij grote familie, dus het was altijd een drukke boel.
Niet vanwege het feest op zich, maar meer vanwege het grote aantal bezoekers.
Het "feest" zelf stelde niet zoveel voor, koffie met gebak, wat lekkers tussendoor eten en drinken, en veel babbelen.

Tsja, en dan de vraag of mijn moeder het gewild had dat we "gewoon" mijn vaders verjaardag zouden vieren.
Ik denk van wel, hoewel ik het haar nooit heb kunnen vragen.
Toch blijven verstand en gevoel altijd erg tegen elkaar vechten op zo'n dag.
Je wilt blij zijn, maar het lukt domweg niet.
Het gemis krijgt wel steeds meer een plaats, maar juist op zulke dagen word je zo met je neus op de feiten gedrukt dat er geen ontkomen aan is.

Runningkawa, jij ook bedankt voor je tips !
Lekker uit eten gaan met z'n allen is inderdaad een goed idee.
Ik zag trouwens net op de kalender dat de verjaardag van pa op een doordeweekse dag valt, door het etentje te verschuiven naar het weekend wordt het misschien allemaal wat gemakkelijker en gezelliger.

Meer tips zijn uiteraard welkom !

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 18:42

Graag gedaan hoor!!!

Ik denk inderdaad dat het verstandig is om de verjaardag van je vader gewoon te vieren met familie en vrienden! Misschien zijn er een aantal mensen die je al lang niet gezien heb, kan je die misschien ook uitnodigen!
Weet namelijk dat dat erg gewaardeert wordt, mits er geen conflicten zijn natuurlijk!! Uit eten is misschien wel een beter idee ja, is er een wat minder gedwongen sfeer misschien! Alles in het huis herinndert iedereen waarschijnlijk aan je moeder, als je in een restaurant zit heb je dat niet!
Ik wens je veel succes met deze beslissing!! Mocht je meer willen praten moet je het zeggen!

Groetjes marielle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 18:54

Waarom vraag je je vader niet gewoon wat hij het liefst heeft Oscar, of wil je het een verrassing houden? Ik zou denk ik juist omdat het zo dubbel is, gewoon met hem overleggen, en hem niet 'overvallen' met iets dat je georganiseerd hebt.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er een heel dubbel gevoel bij hebt. Aan de ene kant heb je iets om heel dankbaar voor te zijn; je hebt een fijne pa die op die dag 65 mag worden, maar het is ook de sterfdag van je ongetwijfeld ook heel lieve moeder, waardoor het een dag van mooie herinneringen maar ook een stukje verdriet is.....
Misschien dat het weekeinde na de daadwerkelijke verjaardag inderdaad een goede optie is. Je vader heeft z'n jaartje erbij dan al daadwerkelijk op z'n naam staan, en de sterfdag van je moeder is dan weer voorbij.

Ik vind het trouwens ook helemaal niet vreemd als in dit geval op het feest toch even stilgestaan wordt bij het trieste feit dat je moeder er niet meer bij is. Iedereen weet het tenslotte, het is een bijeenkomst met vrienden en familie, dus ook de mogelijkheid om elkaar te steunen, weer op te monteren, en wat op te vrolijken met prachtige herinneringen aan een mooi mens.

Wat het ook gaat worden, ik hoop dat je vader een fijne verjaardag zal hebben, en dat jullie 'm nog vaak mogen vieren met z'n allen.