Trap gehad. Hoeveel geluk kun je hebben?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Trap gehad. Hoeveel geluk kun je hebben?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 22:31

Had vandaag les, in de binnenbak, buitenbak is door hoge grondwaterstand verzopen Boos!
In de bak is nog een paard, Picara, jong ding nog en af en toe wel heel erg 'vrolijk' zoals wij dat noemen. Gaat allemaal prima, loopt erg fijn.
Op een gegeven moment rij ik op de hoefslag en Picara draait een volte binnendoor, zodat je net even een stukje naast elkaar rijdt, dik een meter er tussen, moet kunnen lijkt me. Picara loopt nog niet zo heel erg steady dus die begon een beetje aan Gipsy te plakken. Degene die haar reed kreeg haar ook niet zo 123 weg (terwijl ze behoorlijk goed rijdt). In ene krijgt die knol het op z'n heupen en haalt met 2 achterbenen vol uit richting Gipsy en mij (en ik kon dus niet weg door het schot). Schrok me kapot, komen ineens 2 van die hoeven (gelukkig zonder ijzers!) op me af.
1 kwam op m'n stijgbeugel en de andere kwam precies op de hak/zool van m'n laars! Geen schade, geen pijn, iedereen die het zag gebeuren dacht dat ik op z'n minst m'n enkel verbrijzeld zou hebben.
En die arme Gipsy schrok zich natuurlijk kapot omdat ze zomaar ineens een peut tussen haar ribben kreeg, helemaal over de zeik.
Niemand kan er wat aan doen (ze staan notabene naast elkaar op stal!), niemand is schuldig (ja, die k*tbok dan), maar ik ben me wel kapot geschrokken. Als ik bedenk hoe het ook had kunnen aflopen Scheve mond

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:37

jeetje dan heb je idd mazzel gehad!!! Wij hebben een jonge merrie op stal, een driejarige en die schijnt ook bijna iedereen verrot te trappen die te dicht bijkomt in de bak. Iemand passeren in t gangpad gaat ook al niet. Wel lastig zo'n paard, hopelijk gaat t nog over.
maar voor jou en gipsy was t idd behoorlijk mazzel

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:37

Getsie, wat een vervelend incident zeg.
Zoals je zelf al zegt geluk bij een ongeluk, maar toch....... je schrikt je gewoon helemaal het apezuur, daar reken je niet op.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 23:36

brr net zo;n verhaal als ik ongeveer heb
in een les moesten we tenen aanraken dus ik buk
trapt het paard voor me naar achter
op het moment dat ik net mijn hoofd weg had raakte hij mijn knie
dus ik weet wat je dan denk
je schrikt je echt helemaal kapot
had veel erger kunnen zijn
gelukkig was er geen schade!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 08:01

Inderdaad een goed einde. Ik ken dat soort dingen. Ik hou ook liever afstand,. Ookal zegt met dat zijn paard nooit trapt. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Beetje bijgekomen al?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 08:15

Dan schrik je idd... gelukkig maar dat jullie er niks aan over hebben gehouden..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 08:41

Jeetje, dat kan je zeker mazzel noemen! Als ze vol uit halen, dan gebeurd er ook nogal wat.
Isolda deed dat ook eens richting een pony, ik hoorde een klap en gekraak. Dat was het zadel, direct onder haar bil. Zadel helemaal aan gort, maar meisje en pony hadden geen schrammetje.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:10

Jeetje inderdaad mazzel!!! Ik had laatst ook ziets maar dan met wat minder geluk.... Scheve mond

We waren buiten aan het rijden en het apard van mijn vriendin luisterd af en toe voor geen meter en ging voor die van mij lopen. Ik had al vaak gezegd, niet voor mijn paardje lopen want die van jou slaat! En toen gebeurde dat dus ook. Een hoef kwam tegen de borst van mijn paardje en de andere tegen mijn knie Bloos Deed behoorlijk zeer, gelukkig uiteindelijk alleen een blauwe plek en een wat opgezette knie....

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:26

ik heb ook eens gehad dat we in de les aan het galloperen waren ik reed nog niet zo lang denk een half jaartje en ik en andere linda galopeerde samen wat de anedere durfde nie en gingen op het midden rond stappen. maarja zei reed dus op dribbel en ik op soraya allebei niet zo'n echt lieverdjes maar dribbel trapt dus ook. dus daarom galoppeerde ik voorop en zei achter mij aan. maar toen dacht dribbel even soraya in te halen. en toen kreeg ik een harde klap tegen me knie aan. auwwwwwwwww. was toen wel blauw en deed pijn maar was eigenlijk niets ergs mee aan de hand.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:33

Pfff, ben jij blij dat ze jou of Gypsy niet geraakt heeft! Ben je net zo lekker bezig, zou je zelf of je paard door zo'n voorval weer uit de running zijn.... Gelukkig niks gebeurd.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 11:19

Gelukkig is het goed afgelopen zeg! Kan me voorstellen dat je bent geschrokken

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 11:21

Ja, dat is geluk hebben, voor hetzelfde geld had je idd een verbrijzelde enkel gehad. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 11:28

En laat ik er dus nog over nagedacht hebben om m'n beugels een gaatje langer te doen.... Ben ik even blij dat ik dat niet gedaan heb!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:32

Oei, dat zal wel ff schrikken geweest zijn.... voortaan maar niet meer naast dat paard rijden denk Knipoog

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 20:59

wow, hoezo mazzel? Party!!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 21:07

jeetje wat een mazzel zeg!
Gelukkig hebben jij en gips niks!