Van sommige mensen krijg ik echt geen hoogte!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Van sommige mensen krijg ik echt geen hoogte!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 18:00

Neem nou als voorbeeld mijn schoonzusje.

Eerst neemt ze een paar ratten.. na een poosje kijkt ze er niet meer naar om en dan moeten ze toch maar weer weg.

Dan neemt ze een jackrussel puppy.. een hartstikke leuk hondje! En komt ze met het idee dat er nog maar een hond bij moet. Maar dan een grotere die haar huis kan bewaken. En dat wordt een Mechelse herder uit het asiel. Helaas.. de Mechelse herder is wat te enthousiast, dus dat gaat niet echt samen. Dus.. dan de pup maar weer de deur uit.
Goh.. het zou toch wel leuk zijn als die Mechelse herder een speelkameraatje krijgt. Dus... dan nog maar een Mechelse herder (getrainde politiehond) erbij. Helaas.. het wordt toch teveel die twee honden. Dus.. dan die ene maar weer terug naar het asiel.
Nu is er dus nog één hond over. Die getrainde politie hond.

Tja.. een parkietje zou ook wel leuk zijn. Dus... een parkiet aanschaffen. Paar weken later... parkiet weg. Die bleek toch niet zo gezellig te zijn.

Ach.. dan koop je toch twee shetlanders om het land een beetje bij te houden? Maar die lieverds breken uit en ik wordt gebeld of ik een buks mee wil nemen om ze af te schieten (niet letterlijk bedoeld), want ze lopen in de tuin. Ze had ze geprobeerd te pakken, maar.... er was er eentje die bijt. (Zelf nooooit wat van gemerkt). Dus ik er net heen om ze te vangen. Nou niets aan de hand dus.. pony's aan hun halster gepakt en terug in het land gezet. Maar... ook de pony's gaan weer weg (ze staan te koop). Ik heb nl. voor haar de kosten van twee pony's op een rijtje gezet.. en tja.. dat heeft ze er toch niet voor over. 't was namelijk meer dan ze verwacht had. Ze dacht dat 1 x per jaar bekappen en 1 pak hooi voor de hele winter periode meer dan genoeg was. Iets waar ik niet rouwig om ben aangezien ze er totaal geen verstand van heeft.


Ben ik nou de enige die van zulke mensen best wel baalt? Of zijn er meer mensen die dit zo aanpakken?

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:14

heeft ze verder nix te doen ofzo?
t lijkt wel of ze alleen maar bezig is met dieren inruilen Verward

heel vreemd dat ze niet eens van te voren nadenkt hoor..
ik vind een aanschaf van een dier niet nix (zeker een hond en een paard niet) en zou dat ook nooit zomaar ff doen als ik niet wist wat er bij kwam kijken...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:18

jeetje zeg dieren zijn er niet om vaak van eigenaar te laten wisselen!!! t zijn wel levende dieren.... Vreemd dat iemand zich daar niet van bewust lijkt te zijn zoals er met die beesten omgegaan werd/wordt. Helaas heb je er daar te veel van. Neem nou dat puppytje dat weer weg moest. Zonde hoor zo krijg je dus steeds meer dieren in t asiel.
Ben blij dat ik zulke mensen niet ken

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:25

Ze kan wel een abonement nemen bij het asiel, elke week een ander dier mee naar huis, net zo iets al kunst uitleen! Haha!
Nee ff serieus, ik vind het belagenlijk dat ze dan nog steeds andere dieren blijft nemen, dat spoort toch niet !?!

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:39

misschien is zo'n aibo robothond wat voor haar die kan je uit zetten als ie verveelt. hoeft ook niet uitgelaten, enzo

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:57

Helaas, sommige mensen zijn gewoon niet voor dieren in de weegschaal gelegd... jammer dat ze nou net daarvan haar hobby heeft gemaakt
Ik zou een andere hobby voorstellen, bijv. het verzamelen van betonnen dieren beelden voor in haar tuin en huis.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 19:25

Ik kan jullie verzekeren dat de dieren die ze allemaal gehad heeft in ieder geval weer goed terecht zijn gekomen. Verder heeft ze ook best veel verstand van dieren (op paarden na dan), maar ze weet gewoon niet wat ze wil. Het zijn echt bevliegingen.

Zo ken ik ook mensen die kopen de allernieuwste dingen, maar een week later kopen ze weer iets anders, dan zijn ze het alweer zat. Dan heb ik het over boten, televisie's, computers, bedden, meubelen, auto's etc. etc.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 19:42

zonde dat ze dan zo "vatbaar" is voor die bevliegingen, echt jammer. Voor de dieren maar ook voor haar omdat ze ze steeds weer weg moet doen of wil doen. Je zou toch denken dat ze ervan zou leren

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:14

Ik was er bij toen ze hoorde wat het kostte, echt, Honeybee heeft geen woord te veel gezegd... Zo makkelijk er weer afstand van doen...

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:43

Tja, je bent een muts of je bent het niet he...
Die dame moet nog een boel leren.....
maar of ze dat ooit zal doen?

gelukkig komen die beesten dan weer goed terecht, maar zo'n juffrouw moet zich inderdaad gaan beperken tot het houden van Tamagotchi beestjes enzo...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 22:04

Ervan leren??? Ik zit me nu alweer af te vragen wat de volgende aankoop zal zijn... Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:10

Ik ken dat maar noem geen namen maar klinkt me bekend in de oren!!
En maar beestjes erbij nemen en na verloop van tijd weer weg doen. En maar denken dat ze het dan beter hebbe dat ze gered zijn etc maar ondertusse

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:29

Chica schreef:
Helaas, sommige mensen zijn gewoon niet voor dieren in de weegschaal gelegd... jammer dat ze nou net daarvan haar hobby heeft gemaakt
Ik zou een andere hobby voorstellen, bijv. het verzamelen van betonnen dieren beelden voor in haar tuin en huis.


Je bedoelt zeker: Sommige mensen zijn niet helemaal goed bij hun hoofd?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 23:54

ik baal dan echt met je mee, z'n mensen doory dat ik het zeg, zijn geen dieren waard. je neemt toch ook geen baby om hem na dat ie zijn luier vol heeft weer weg te doen ?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 00:05

Verschrikkelijk zeg Boos!
Ik moet wel zeggen dat ik mij ook ooit vergist heb. Ten eerste in chinchilla's dat waren gewoon ramp beesten. Die heb ik naar een goed tehuis gedaan (ze waren al 2e hands...).
En mijn ratje is ook nooit mijn beste vriend geweest maar die heb ik trouw 2 jaar lang verzorgd (totdat hij dood ging).
Ik weet van mijzelf dat ik een dier in huis in een kooitje niet spannend vind en begin er daarom ook maar niet meer aan.
Op stal hebben we 3 konijnen (en volgende week jongen) en die vind ik super en verzorg ik (naar mijn idee) heel goed.
Verder heb ik sinds kort een katje (al 2 maanden, dus als het begin leukigheid was zou dat al weg zijn) en die betaal ik net als al mijn andere dieren helemaal zelf en ze is mijn supermieuw die nooit meer weggaat *LOL*

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 14:10

kan ze beter een tamachoci (hoe je dat schrijft) nemen kan ze even oefenen.
maar ff serieus dit slaat echt nergens op, je kan je best een keer vergissen met een dier en als je dan voor een goed tehuis zorgt is dat wel oké maar dit slaat echt alles.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 14:58

Ik zou mij ontzetten gaan irriteren aan dat soort mensen! Het is namelijk puur egoisme, dan is dit weer leuk, dan weer dat. Pure impulsaankopen. En dan te stom zijn om een goede doordachte beslissing te maken. En dan verstand hebben van dieren? Dat maak je mij dus niet wijs. Verstand heet niet alleen weten hoe je een dier moet voeren en onderhouden, maar ook het geestelijke welzijn is enorm belangrijk. Vooral met dieren zoals een hond, weet ze wel hoe erg dat voor een beest is om naar een asiel gebracht te worden? Denk eens na denk ik dan. Een beest is iets waar je voor kiest, en niet om na een paar weken weer te droppen. Sorry, maar in mijn ogen moeten die mensen helemaal niet aan dieren beginnen. Geef ze een teddybeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 15:43

Heb je haar nooit gevraagd of ze wel weet waar ze mee bezig is?
En dat het toch wel levende wezenz zijn waar ze mee aan het zeulen is.

Ben wel benieuwd wat daar haar antwoord op is

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:51

Van dit soort verhalen ga ik dus echt Misselijk wat een dom mens zeg!!!! Zoiets zouden ze moeten bestraffen met een hele hoge boete en ze zou een waarschuwing moeten krijgen dat als ze weer een dier aanschaft ze nog lang niet jarig is Boos! !

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:29

Ik ken de dame in kwestie een beetje...dat is niet eentje die je zomaar kan vragen waar ze mee bezig is, of iemand die je kan vertellen dat ze dan nog lang niet jarig is...

Het is er echt eentje met wat hele vervelende trekjes....
Dat gaat verder dan het niet zo lief zijn voor dieren....

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:36

Dees schreef:
Ik ken de dame in kwestie een beetje...dat is niet eentje die je zomaar kan vragen waar ze mee bezig is, of iemand die je kan vertellen dat ze dan nog lang niet jarig is...

Het is er echt eentje met wat hele vervelende trekjes....
Dat gaat verder dan het niet zo lief zijn voor dieren....


Ken het probleem! (meer zeg ik daar niet over Lips are sealed ) het is frustrerend maar er zijn wegen die bewandeld kunnen worden om zo iemand eens aan te pakken!