waarom met western geen cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-01 09:52

dat volwassenen zonder cap rijden moeten ze zelf weten. Maar als kinderen western gaan rijden (lessen) zie je ook nooit een cap. Ik reed op een gemengde manege (dus zowel engels als western) maar met de kids zag ik nooit een cap. Ik vind dat toch wel horen. Als je een bordje hebt hangen tot 18 jaar cap verplicht, dan ook met western (vind ik)


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 11:44

Vind ik ook. Ook met westernrijden kun je van je paard vallen en zeker kids die toch al niet op hun eigen paard rijden moeten geen onnodige risico's nemen. Want als ze vallen zonder cap worden de ouders pissig en heeft de manege het gedaan.
Ikzelf rijd ook western en in de bak ben ik ook zo eigenwijs om geen cap op te doen, maar buiten gaat dat lelijke geval altijd op. Lois vindt het nl leuk om onder takken door te sjezen en ik zie niet in waarom ik dan geen cap op zoe doen omdat ik toevallig western rijd.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 11:54

Ja sorry hoor maar dat vind ik echt geen porum! cowboys dragen toch ook een hoed en geen cap! Ik vind een cap toch al een stom en oncomfortabel ding.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 11:59

Ik vind die cap ook foeilelijk Misselijk en zou ook graag zo'n cowboyhoed met bescherming willen, maar kan die nergens vinden. Dus zolang ik nix anders heb en ons bos vol zit met laaghangende takken waag ik het er maar niet op om zonder echte bescherming te rijden. Liever voor banketstaaf dan een beurse kop Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 13:26

nieuwe markt? als er nu eens leuke hoeden worden geproduceerd met een harde binnenkant?

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 13:45

Op de horses.nl heeft iemand een keer gevraagd naar zo'n beschermingshoed, en daar was iemand die wist waar je er aan kunt komen. Volgens mij kun je ze ook bestellen via Arthur's westernstore.

Groetjes,
Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 14:20

Zag in een berichtje van Sonja op Algemeen (discussie 'wel of geen cap') de volgende tip:

"In Amsterdam (Buitenveldert) zit Steco Western, hartstikke leuk winkeltje, waar je goed geholpen wordt en leuke dingen kunt kopen! Er zijn bijna geen winkels in Nederland die die veiligheidswesternhoeden (EC-goedgekeurd!) verkopen, maar Steco heeft ze sinds een week of 3 binnen, eigen import!"

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 19:51

Da's mooi om te weten Karin!! Ik heb net m'n jubileumbonus gehad van de baas (10 jaar in dienst...ik lijk wel gek... Verward)... misschien maar ff naar steco toe... *LOL* *LOL* *LOL* woon in Amsterdam dus is goed te doen, lol! Maar eh...zouden die dingen niet schreeuwend duur zijn??? Verward hihi...ga wel ff kijken Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 08:10

Citaat:
Op 2001-04-10 13:26, schreef Desiree:
nieuwe markt? als er nu eens leuke hoeden worden geproduceerd met een harde binnenkant?


Sorry, daar zul je niet rijk van worden, want die bestaan al! *LOL*

Dus voor wie er echt eentje zoekt: ze worden geimporteerd door STECO WESTERN in AMSTERDAM (Buitenveldert) Ze zijn alleen niet goedkoop (vanaf 399.00).

Overigens ben ik het helemaal met Stef eens: op die cap (ik doe het zelf nooit, daar niet van) vooral bij kinderen. Mijn betere helft heeft trouwens altijd een cap op met rijden en inderdaad, een hoed staat er honderd keer beter bij, maar is nog niet echt zadelvast en dan vind ik dit toch een stuk veiliger!

Sonja.


PS Jasja: TIEN jaar???? Kan dat? enne... haha, ben je dan net zo'n fossiel hier als ik??? *LOL* *LOL* *LOL* Welkom in de bejaardenploeg!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sonja op 2001-04-11 08:12 ]</font>

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 19:17

ik vind dat het op elke manege gewoon verplicht moet zijn om een cap te dragen ongeacht de leeftijd.Als je 18 bent wil nog niet zeggen dat je niet van je paard kan vallen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 23:02

Ik denk dat je het je serieus zal beklagen als je in een rolstoel zit omdat je te trots was een helm te dragen, of je wou er gewoon niet zo 'stom' uitzien met die helm, je weet maar nooit wat er gebeurt!! Frusty
Wij rijden zelf zowel engels als western.
DUS zet die helm op!!
groetjes,
Sarah
-xxx-

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 01:04

Je zal nooit een cowboy met cap zien. Maar je hebt inderdaad harde hoeden die dienen als een cap, maar dan ziet het er in ieder geval western uit he *LOL* . Ik walg van een cap Misselijk en zal ze ook nooit dragen. Ik draag ook meestal een pet als ik rijd Knipoog . Ga naar http://www.statelinetack.com en daar zal je zien dat ze er wel degelijk zijn. Ze zijn alleen een beetje aan de prijzige kant Boos! .
groetjes Caballo

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 10:38

nee, maar het gaat hier om kinderen.
Als jij als manege houder tot 18 jaar cap verplicht stelt, vind ik dat dat dus ook voor de western lessen geldt. Ze reden hier dus ook niet met zo'n cap-hoed zeg maar

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 12:29

Als die dingen nu werkelijk zo belangrijk zijn, waarom verkopen ze ze dan alleen in Amsterdam en niet overal?

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 20:04

Ohhh ja, als ik een kind zou hebben en die zou willen gaan paardrijden dan zou die zeker een cap opkrijgen. Tot ze het rijden onder de knie hebben. En als er western gereden wordt, dan zouden ze ook de hele western-lijn moeten verkopen. En helemaal als het om veiligheid gaat. En dan zou het ook overal verkrijgbaar moeten zijn.
groetjes Caballo

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 22:00

Raar ja.
Een cap is voor de veiligheid toch?
Dus, ik vind dat je net als met dressuur en met springen enz. ook gewoon bij western een cap moet dragen! Ik zet hem nu altijd op, want ik weet uit ervaring wat voor gevolgen het rijden zonder cap kan hebben.

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 09:23

Een cap is inderdaad voor de veiligheid. Hij houdt ook lekker je hoofd bij regen en andere viezigheid die in dit land nogal eens valt..Verdrietig
Je hebt tegenwoordig best lekkere lichtgewicht caps die er niet zo uitzien als zo'n champignon, maar meer als een soort gestroomlijnde grote pet. Die van mij heeft daar ook nog eens ventilatiegaten in, dus drijft'ie met warmer weer ook niet van m'n dak af.
Ik krijg een beetje de indruk dat nogal wat mensen te ijdel zijn om een cap op te zetten, tot het moment dat ze een keer stevig tegen een boom aan gaan of zo. Persoonlijk word ik liever met een (misschien niet al te western-achtige) cap op gezien als dat ik door een val helemaal niets meer kan.
Voor kinderen (en zeker op een manege!) vind ik dat er voor westernlessen geen uitzondering gemaakt moet worden op een verplichting om een cap te dragen.
Gr. Dick.

slyding roos
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: frieslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 23:44

bij ons op de manege zijn caps ook voor western ruiters verplicht en terecht. en als je het er niet uit vind zien moet je maar niet naar de manege gaan Tong uitsteken

just go for it

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 13:02

GEen porum maar wel heel belangrijk.
het is echt maar dan ook echt GEEN gezicht.
Ik heb ook nooit een cap op als ik western rijd wat ik eigenlijk heel stom vind. Met engels altijd wel omdat 'mijn' engelse paarden toch niet zo heel erg makkelijk zijn (lees: krengetjes)
Gegroet!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 10:39

Stef jij vindt dat kinderen tot 18 jaar een cap moeten dragen. Ben ik het helemaal mee eens maar ik vind ook dat volwassenen een cap moeten dragen. Jij zelf draagt nooit een cap, ben ik van mening dat je dan ook niet over kinderen die geen cap dragen moet oordelen. Iedereen moet zelf weten wat ze doen maar elk paard zelfs het braafste paard kan uitglijden. Ik vind dat ze het moeten verplichten voor kinderen en volwassenen!!!!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 20:18

Thuis draag ik nooit een cap. Als ik op de weg rijd heb ik een scate-helm op. Ziet er niet uit, maar daar heb ik lak aan. Loop liever voor gek dan, dat ik kans maak op hersenletsel. Het stomme is, dat bijna iedereen je gelijk geeft maar een bepaalde schaamte hebben om zelf een cap/helm te dragen.


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-01 20:47

ik rij op honey nooit met cap nee, lisette. Op vreemde paarden, en buiten ALTIJD!!! (vraag maar aan francien hoe ik op penstacan zat toen ik zonder cap opsteeg).

Maar het ging er in dit eeuwen oude topic over dat naar mijn mening je geen uitzondering kan maken als er een bordje hangt tot 18 jaar cap verplicht. Dan dus ook in de westernlessen, anders moeten ze het bij het engels rijden ook niet verplichten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers