iedereen is goed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

iedereen is goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 13:39

als ik hier wat wedstrijdresultaten lees, over het algemeen zijn het bijna alleen maar goede resultaten

zijn de bokkers nou gewoon zo goed ?
of worden de slechte resultaten gewoon niet geplaats Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:50

heb je mijn berichtje dan niet gelezen: Ellende in Liempde?

Da's toch echt niet denderend, hoor.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 13:56

ik zei, over het algemeen, en bijna iedereen rijdt goed

de uitzondering bevestigd de regel

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 14:04

nee, ik bedoel, slechte resultaten worden lang zo snel niet geplaats dan goede
viel me gewoon evne op

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:54

Of de "slechte" resultaten worden als niet zo slecht ervaren. Er wordt gelukkig door veel mensen gekeken naar omstandigheden (jong paard, glibberige ondergrond etc) en dan zijn niet heel erg fantastische resultaten maar een braaf paard toch al snel een overwinning en dus een positief resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:26

Ik moet wel zeggen dat ik soms vraagtekens plaats bij mensen die verschrikkelijk blij zijn met hun 140 punten. In mijn ogen moet je je dan in een hoekje gaan zitten schamen, maar dat zal wel aan mij liggen. Als je 145 punten scoort heb je gewoon verschrikkelijk slecht gereden. Of dat noui met een jong paard was of niet, of de bodem nou slecht was of niet, boeit niet. Dan kun je er nog wel iets positiefs uithalen (je paard liet bijvoorbeeld een prachtige piaffe zien toen er wat tuigpaarden voorbij kwamen Pling Haha! dat hij verder niet meer te sturen was vergeten we voor het gemak maar even), het blijft slecht. Als je hem gewoon goed voor elkaar had gehad had je namelijk met 2 hoeven in een neusgat 170 punten gescoord.

Goed presteren zegt wel degelijk wat over goed rijden!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:35

Zep, ik heb me ook vreselijk geschaamd…. Ik heb nog nooit zo belabberd gereden, maar het neemt niet weg dat ik vind dat de omstandigheden ook bar slecht waren.
De hele week niet gereden (niet goed, maar toch, als je alle details weet, vind je het niet gek meer), slecht terrein, slecht parkeren (mensen met krassen op hun auto’s omdat ze te dicht tegen de paardenstallen moesten parkeren en de paardjes lak van auto’s erg lekker vinden). Jury zit zowat midden in de bak en als er maar iets van geluid uit die nis kwam, schrokken de paarden daarvan.
Buitenproef moest op een enorm slecht terrein, gewoon om van te huilen.
En nog schaam ik me voor mijn prestatie. Ik zie ze wel eens slechter rijden, hoor.

Na 2 dagen ben ik de dip te boven en weet dat ik het toch gewoon kan. Ik heb zowat in elke wedstrijd een winstpunt gereden, dus echt bar slecht doe ik het niet….

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 18:47

Mensen die slecht hebben gereden plaatsen minder snel dan als je goed hebt gereden, ook erg logisch natuurlijk...
ik denk dat het vooral daardoor komt!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 21:26

[quote="imker"]Zep, ik heb me ook vreselijk geschaamd…. Ik heb nog nooit zo belabberd gereden, maar het neemt niet weg dat ik vind dat de omstandigheden ook bar slecht waren.
De hele week niet gereden (niet goed, maar toch, als je alle details weet, vind je het niet gek meer), slecht terrein, slecht parkeren (mensen met krassen op hun auto’s omdat ze te dicht tegen de paardenstallen moesten parkeren en de paardjes lak van auto’s erg lekker vinden). Jury zit zowat midden in de bak en als er maar iets van geluid uit die nis kwam, schrokken de paarden daarvan.
Buitenproef moest op een enorm slecht terrein, gewoon om van te huilen.


je MOET niet starten hoor
maareh, is het verstandig om een hele week niet te trainen en dan toch te starten?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:52

dan heb je mijn verslagje van Andijk zeker over het hoofd gezien Verward Hij liep die week thuis super en ik had er voor het eerst vertrouwen in...alleen op het terrein heb ik alle hoeken gezien Bloos Het resultaat was ook 109 punten, een nieuw dieptepunt. We zijn thuis weer gewoon aan de slag gegaan en twee weken daarna had ik twee winstpunten, maar stuurloos over het terrein vliegen is niet echt een fijne situatie *LOL*

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:06

ik moet nog beginnen met starten :p

Misschien dat de goede resultaten met veel enthousiasme worden verteld, en de slechte, ach, die worden vergeten om op Bokt te zetten!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 00:14

Slechte resultaten zijn idd niet iets om trots op te zijn, dus ik kan me goed voorstellen dat je die niet op Bokt zet.
Dat vergeet je liefst zo snel mogelijk en je gaat gauw weer verder naar de volgende wedstrijd.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 00:16

Zep schreef:

Goed presteren zegt wel degelijk wat over goed rijden!!


Dat ben ik absoluut niet met je eens. Er zijn zoveel omstandigheden van buitenaf waardoor je waardeloos kunt rijden op wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 00:28

Als je verschrikkelijk slecht rijdt, dan kom je in de 130'ers terecht. Als je gewoon slecht rijdt, dan zit je in de 140'ers, redelijk in de buurt zit je in de 150'ers, redelijk goed in de 160'ers en daarboven doe je het behoorlijk goed. Tenminste, zolang je een puntenaantal als absolute keiharde graadmeter neemt van wat een combinatie kan. Maar zolang als het dieren zijn en mensen ook niet altijd even stabiel, de situatie soms verrassend kan zijn voor beiden, zolang dat allemaal meespeelt, dan kun je soms in een proef slecht presteren. Een paard wat niet goed voor elkaar is, zal altijd een mindere proef lopen. Een paard dat wel goed genoeg is, kan door omstandigheden wel eens minder presteren tijdens een proef. Een proef blijft een momentopname en dat wat in de ring te zien is wordt beoordeeld en niet meer dan dat.
Soms zijn er excuses voor een mindere proef, soms niet. Zolang ik nog steeds proeven van allerlei mensen op allerlei paarden ondergewaardeerd zie worden, zolang zal ik een juryoordeel op de waarde schatten die het verdiend en wel die van het moment.
Andersom geldt hetzelfde, combinaties die sky-high beoordeeld worden terwijl het bijzondere er niet van af spatte.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 08:35

Chrissie"]
[quote="imker schreef:
Zep, ik heb me ook vreselijk geschaamd…. Ik heb nog nooit zo belabberd gereden, maar het neemt niet weg dat ik vind dat de omstandigheden ook bar slecht waren.
De hele week niet gereden (niet goed, maar toch, als je alle details weet, vind je het niet gek meer), slecht terrein, slecht parkeren (mensen met krassen op hun auto’s omdat ze te dicht tegen de paardenstallen moesten parkeren en de paardjes lak van auto’s erg lekker vinden). Jury zit zowat midden in de bak en als er maar iets van geluid uit die nis kwam, schrokken de paarden daarvan.
Buitenproef moest op een enorm slecht terrein, gewoon om van te huilen.


je MOET niet starten hoor
maareh, is het verstandig om een hele week niet te trainen en dan toch te starten?


Ik MOET niets, laat ik dat voorop stellen.
Maar als ik ervoor kies om te rijden op zondag, dan maakt het op zich niets uit of ik hem uitbreng, of dat ik thuis ga rijden. Allebei kost het evenveel tijd.
En zondag ging het even niet goed, dat kan gebeuren. Als ik thuis had gereden, zou het ook niet geod hebben gegaan.

Ik vind dat ik het niet zo slecht doe, ik heb in heel mijn leven nu 20 wedstrijden gereden en ben inmiddels L1+3. (had 9 winstpunten in de B toen ik overging). Dan vind ik dat ik ook een slechte prestatie op mag schrijven, niet dan?
BTW, ik hoef mezelf hier niet te verdedigen over de keuze die ik maak om te starten na een week niet rijden. Er zijn wel ergere dingen die mensen met hun paarden uitvoeren!!
Boos!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:28

Ik ga over twee weken voor het allereerst met [naam verwijderd], en voor het eerst sinds jaren wat betreft mijzelf, weer starten. B dressuur.

Ik mag dus rekening houden met een heel belabberde uitslag, de eerste keer voor zo'n paard kan je niet oefenen. Ze kan immers heel braaf zijn, maar ook over 6 banen tegelijk willen sjezen met de kop omhoog en luid hinnikend. Dan mag ik blij zijn als ik ze binnenin de baan rond kan sturen...

Maar als ze zich gedraagt, en dat verwacht ik toch eigenlijk wel, dan schaam ik me inderdaad wel als ik met punten onder de 150 thuiskom...die B-proefjes zijn toch echt zo moeilijk niet meer....

Maar goed, over twee weken moet ik 'met de billen bloot' (ik zal het beperken tot de figuurlijke zin Haha! )

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:36

Fitzroy"]
[quote="Zep schreef:

Goed presteren zegt wel degelijk wat over goed rijden!!


Dat ben ik absoluut niet met je eens. Er zijn zoveel omstandigheden van buitenaf waardoor je waardeloos kunt rijden op wedstrijden.
[/quote]

amen....

Kijk als ik met 145 punten thuis kom schaam ik me ook diep, zoals ik vorige week met 142 ofzo... maar daarbij wel achten voor beide schouderbinnenwaartsen twee keer een NEGEN voor me uitstrekken, alleen meneer glijd weg bij het aanspringen in galop op de middenlijn raakt volledig de kluts kwijt (hij is wat vreemd tussen de oren Schijnheilig ) staat even op zijn achterbenen ik draai een volte dus ik had zo heel wat minpunten en een 1 staan... maar ja wie kan er wat aan doen dat ie weg glijd??? niemand

maar het is mij ook opgevallen sommige mensen zijn al heel snel tevreden hier en alleen de goede punten worden vaak (natuurlijk niet altijd) neergezet maar ook daar is niets mis mee imo...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:33

Ik heb dit topic nu al een paard dagen uitsluitend gelezen, maar reageer nu dan toch maar eens.
Onder de 150 punten slecht vinden, vind ik een beetje te.
Het ligt er volgens mij aan met wat voor instelling je een proef rijdt. Als je paard nog ervaring op moet doen is 150 misschien wel heel goed. Ik heb met Laiser ook wel een 130 punten gehaald. (Waarom, ik heb een heel onzeker paard wat toen snel op zijn achterbenen ging staan.)
Als ik die punten nu haal, is het niet goed. Maar dat komt omdat we nu"beter moeten kunnen.
Maar ik kijk meestal naar hoe dat ik vind dat het eruit zag. (Wij nemen het bijna altijd op video op, zodat ik het terug kan kijken.) En als ik dan tot de conclusie kom, dat Laiser zich optimaal heeft gegeven, ben ik tevreden. Maar ik ga dan ook met de instelling op wedstrijd, dat ik op een voor ons goede manier rijd. (En als dat dan niet in de prijzen is, is dat jammer maar geen ramp.)

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 12:31

Als ik met mijn eigen paard op wedstrijd ga, ga ik er vanuit een winstpunt te kunnen halen. Haal ik geen winstpunt, dan ben ik wel enigszins teleurgesteld (of de situatie moet zo zijn dat het gewoon niet kon…)
Met het jonge paard dat ik rijd, ga ik over een paar weken voor het eerst de dressuurring in. Ik weet wat zij wel en niet kan en ik weet ook dat het waarschijnlijk nog niet winstpuntwaardig zal zijn. Met haar ga ik alleen om ervaring op te doen. Dat is dan ook een hele andere doelstelling die ik met haar heb dan die ik met mijn eigen heb.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 22:55

Het verschil is ook dat sommige mensen zelf bijvoorbeeld niet goed kunnen rijden maar wel een heel makkelijk rond te sturen paard hebben. Zo zie ik wel eens mensen op wedstrijden waar ik echt niet wild ben over hun rijkunst maar die rijden op een makkelijke pony die braaf met zijn koppie naar beneden loopt.
Dus het is maar net wat je wilt.

Eb ik kan mij voorstellen dat je de mindere resultaten niet op bokt Als je ergens trots op bent wil je dat aan iedereen laten weten en sommige mensen zijn trots op 145 en anderen pas met 160. Dus dat igt aan de instelling van de ruiter. Als ik straks eindelijk mijn eerste L2winstpunt ga halen met 156 dan ben ik blij, de ander gaat niet voor lager dan 170. Nou ja, dat is maar wat je ilt.,.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:07

Wedstrijden rijden bij de basis vind ik nog steeds geen goede graadmeter om nou te zeggen dat je goed kunt rijden. Er zijn zat ruiters die nooit op wedstrijd gaan en echt heel fijn hun paard rijden.

Er is teveel vriendjes politiek in de sport, daarop worden ook vaak punten gescoord. De kennis is ook heel verschillend bij de jury's en wat jury's goed vinden is al helemaal verschillend.

Daarbij word er in het oosten/drenthe/ groningen heel anders gejureerd dan in de randstad.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:15

Fitzroy"]
[quote="Zep schreef:

Goed presteren zegt wel degelijk wat over goed rijden!!


Dat ben ik absoluut niet met je eens. Er zijn zoveel omstandigheden van buitenaf waardoor je waardeloos kunt rijden op wedstrijden.
[/quote]

Ben ik het helemaal mee eens. Het is toch ook niet zo dat als je hele hoge punten hebt je automatisch fijn gereden hebt. Het is net met welk instelling je op concours gaat. Ik ga volgend weekend voor het eerst met een nieuw paard op stap, hij is thuis best bevestigd in zijn oefeningen maar heeft nog nooit een dressuurwedstrijd gelopen. Aangezien ik in het Z1 begin zal het ernstig afgestraft worden als hij gaat lopen gluren naar dingen maar als ik fijn mijn proeven door kan rijden dan ben ik tevreden voor de eerste keer.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:51

Ach, heb toevallig 1 keer 140 punten gehaald maar heb me niet in een hoekje zitten schamen hoor. Sterker nog ik kon er wel om lachen! Maar goed, nou had ik ookal niet het idee dat ik goed kon rijden dus misschien verklaart dat de boel. Gelukkig was die wedstrijd de enige met dit paard waarbij ik geen wp haalde dus ermee zitten kon ik niet (heb er ook maar 5 gereden). Ik rijd voornamelijk wedstrijden voor de lol, ik vind het hele poets/was/vlecht gebeuren namelijk errug leuk, dus waarom zou ik me zielig gaan zitten schamen!?
En on topic, ik plaats nooit verslagen van wesdtrijden, niet de goeie en niet die slechte, maar kan me voorstellen dat je voller bent van een geweldige wedstrijd dan van een wat mindere dus dat je daar idd eerder iets over schrijft.