Aanschaf eerste hond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Aanschaf eerste hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 14:34

Al mijn hele leven kijk ik uit naar de dag dat ik mijn eerste hond kan aanschaffen.
Mijn ouders werden helemaal niet goed van mijn gezeur, maar ze blijven het altijd verbieden. Nu zie ik ook wel in dat ze gelijk hebben. Eigenlijk is dat heel erg goed van mijn ouders en ik weet ook wel dat er nu gewoon geen hond kan komen.

Ik ben 18 jaar, woon nog thuis en werk 32 uur en ga 1 hele dag per week naar school, ik heb een vriend, een eigen pony en een muziekinstrument waar ik erg fanatiek op speel en ook in twee orkesten. Dus best een druk leven.

Over een paar jaar zou ik wel gaan samenwonen met mijn vriend (als we bij elkaar blijven natuurlijk) of iig op mezelf gaan wonen.

Mijn vriend werkt dan ook fulltime.

Ik vind dat het dan niet verstandig is om een hond te nemen.

Nu vroeg ik mij zo af: Mensen met een eigen hond, wanneer hebben jullie die kunnen aanschaffen?
En wie werkt daarvan fulltime?
Wat voor een hond heb je? Foto?

Nouja, ik blijf nog wel lekker dromen en lezen en leren over honden.
Ik moet ook niet zeuren want we hebben zelf een hond in huis en die is vandaag jarig Lovers 11 jaar alweer! Ernie gefeliciteerd!
Ernie is een kruising Friese staby x zwarte labrador.


Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:52

Wij hebben al heel mijn leven een hond.
In 1995 is onze vorige hond overleden, en in 1997 hebben we een nieuwe hond gekocht (als pup).
Hij heet Wolf en is nu dus 5 jaar, hij is een Hollandse Herder.
Dit is een foto van hem als pup:
Afbeelding
Afbeelding
Toen hij 3 was:
Afbeelding
Zo is hij nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn vader die werkt fulltime en mijn moeder die werkt helemaal niet, dus hij is nooit zo lang alleen..

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:54

Toen onze vader de deur uitging hebben we een hond genomen. Dat was toen mijn zus en ik op de middelbare school zaten en mijn zusje op de basisschool. Mijn moeder werkte wel veel, maar wisselende diensten, zodat er bijna altijd wel iemand was die de hond even kon uitlaten. Dit is eigenlijk nooit een probleem geweest. Met z'n 4-en is het natuurlijk makkelijker een hond te nemen dan in je eentje.
Nu is de hond alweer 9 en is het lastiger om te regelen dat ze niet teveel alleen thuis is. Ik woon samen, mijn zus woont ook op zichzelf, mijn zusje zit op school en werkt daarbij en mijn moeder werkt dus ook nog steeds.
Maar met goed plannen en afspraken maken kom je een heel eind.

Wij hebben trouwens een Schapendoes Lovers
Afbeelding

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:08

Ik heb sinds februari 2 Jack Russels. Hiervoor werkte ik nog 5 dgn in de week. Maar omdat ik liever met mijn dieren bezig ben dan met werken heb ik besloten om 3 dgn te gaan werken. Dus dit doe ik nou ook alweer ruim een halfjaar en het bevalt uitstekend. De dagen dat ik werk, laat ik de honden of thuis en dan ga ik 3x op een dag naar huis toe om ze uit te laten en te knuffelen, of ik neem ze mee naar me werk en dan ga ik om de 2 uur met ze naar buiten. Heb voor de deur van me werk nl. een groot grasveld waar ze heerlijk op kunnen rennen.

Heb nog geen recente foto's, maar hier zijn ze net 2 maandjes oud. Ze zijn nu dus bijna 8 mnd oud.

C.J.
Afbeelding

Joell
Afbeelding

Samen
Afbeelding

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:43

Wij hebben sinds 1 juli onze pup, kruising Mechelse Herder. Wilde altijd al een hond, hadden vroeger thuis ook altijd een hond. Dorus vond altijd dat het niet kon omdat we alletwee werken, maar het kan dus best! Ik werk 4 dagen. Dorus laat hem s' morgens uit voor hij naar zijn werk gaat (rond 6.30 uur) dan laat ik hem voor ik naar mijn werk ga (rond 8 uur) om 12.30 kom ik voor een uur naar huis en laat hem uit, Dorus is dan weer om 16.00 uur thuis en laat hem uit, en de rest van de avond zijn we dus bij de hond, die gaat dus 's avonds overal mee naar toe, lekker mee naar de paarden bijvoorbeeld. Op de dagen dat we vrij zijn gaat hij ook mee.
Het gaat dus gewoon goed, alhoewel je een hoop geregel hebt en natuurlijk je wel een beetje moet aanpassen (zoals uitslapen is er op dit moment niet bij Slapen ). Foto van onze Amigo:Afbeelding

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:08

Op mijn 10e kreeg ik mijn eerste hond, daarvoor hebben we er ook 2 gehad. Even vanaf het begin:

Esther, een boxer (gestroomlijnd) teefje. Die was er al voordat ik geboren werd. Op mijn 3e verjaardag hebben we haar in moeten laten slapen. Mijn moeder werkte toen niet en mijn vader gewoon fulltime.

Twiggy, een jork teefje. Vanaf het begin klikte dit niet, Ik was een jaar of 6 en uit verhalen heb ik vernomen dat het niet mijn beste vriend was (ik heb haar zelfs van tafel gemikt... Bloos )
Helaas is Twiggy dus ook weer weggegaan.

Ons pap wilde nooit meer een voetenveeg/rat ( *LOL* ).

Op mijn 10 kreeg ik (na lang zeuren) mijn eerste hond. Cimba. Een boxer teefje van alweer 7 jaar.
Toen ik haar kreeg werkte mijn moeder 1 dag per week en ik zat dus op de basisschool. 1 dag in de week zat ze dus alleen thuis. Verder natuurlijk ook nog met boodschappen doen enz.
Toen ik 13 was is ons mam 24 uur in de week gaan werken en was Cimba meer alleen. Op dit moment is ons mam bezig met een eigen zaak en zal ze er dus nog vaker niet zijn. Maar Cimba gaat nooit meer weg. Ze wordt genoeg (5x per dag) uitgelaten en ze ligt in huis dus kan doen wat ze wil.
Afbeelding
Dit is Cimba

Sinds 3 maandjes hebben we er nog een hondje bij. Dit is een kruising Border Collie. Bo zit snachts en als wij weg zijn in haar bench in de garage. Zodra ze helemaal zindelijk enzo is mag ze ook gewoon in de kamer. Maar dat zal nog wel even duren.
Ook Bo wordt 5 keer per dag uitgelaten en vaak gaat mijn moeder 3 keer in de week naar de bossen of flink ver wandelen.
In november gaan Bo en ik beginnen aan de basiscurses gehoorzaamheid en daarna behendigheid of flyball.
Afbeelding
Dit is Bo

Volgensmij heb je nu wel genoeg informatie anders Pb maar Tong uitsteken

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:46

Mijn eerste hond nam ik mee vanuit huis dat waseen kruising bennersennerxleonberger, toen zij dood was hebben we een 3e hands witte herder genomen.
wij konden een hond houden doordat ik altijd parttime heb gewerkt ivm de hond en nu dus ivm de kids

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 17:19

wij hebben ook een hond. het is een dalmatiër van 5 jaar en ze heet perdy. we hebben haar nu ongeveer 15 maandjes. het is echt een schatje je kunt haar zo alleen thuis laten. we hebben haar uit een dalmatiër fons gehaald. dat is een opvang voor dit ras honden. mar nou ga ik weer verder. toen zeiden ze tege ons dat ze nie zo goed aleen thuis kon blijve en al helemaal nie met kleine kinderen over weg kon. want dan word ze helemaal gestrest. na lang doorzeuren heb ik mijn moeder toch overgehaald om voor deze hond te gaan. en we hebben gewoon direct getest of ze alleen thuis kon zijn. nou dat gaat goed en nu blijft ze wel vaker alleen thuis. ik en me zusje moeten naar school mijn broer werkt fultime en me vader ook. enm ijn moeder gaat ok 2 dagen in de week een opleiding volgen maar meestal is mijn oma(woont bij ons) wel thuis. dus ze is eigenlijk nooit alleen. en wat ze zeiden dat perdy helemaal gestrest werd van kleine kinderen is ook nie waar. want mijn nichtje van 3 jaar toen 2 zag de hond en ging er direct naar toe, zou mijn hond was echt gelukkig en ze kunnen het samen ook kei goed vinden. en mijn nichtje is toch ook zeker 2 keer in de week hier. en jarno dat is een baby van 7 maanden ongeveer kruippt ook door heel het huis en beland ooit bij de hondenmand. maar ook daar heeft perdy geen moeite mee. wij denken dus dat er andere redenen waren dat ze de hond niet meer willen. maarja we mogen geen contact opnemen met de oude eigenaren.
lang verhaal he?

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 17:28

Afbeelding

We hebben Spanky vanaf dat hij een puppie was. We waren op de manege en daar liep hij dus rond. Mijn zusjes waren ermee aan het spelen en toen zeiden ze van: Ja mensen brachten hem hier want hun dochter bleek er alergisch voor te zijn, en jullie mogen hem meenemen.
Joepie!! Wij blij natuurlijk, een nieuw puppie!! We hadden al een oudere hond dus eerst kijken of dat samen ging. Ging perfect Lovers
En nu hebben we hem alweer bijna 5 jaar ofzo Lachen
Hij is echt super lief en heel speels Cool
En hij kan kusjes geven Haha!

Mijn moeder past thuis op kinderen, dus is de hele dag thuis (DUH).
Voor de rest kan hij ook best een daggie alleen thuis zitten hoor, hij is heel makkelijk Lovers

Charmotte 4-ever!!!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:28

Ik heb Tracy gekregen voor mij verjaardag toen mijn moeder dus nog depressief thuis zat dus die was er voor haar.Voor Lotje heb ik bewust de vakantie vrij gehouden om haar op te voeden (dus ong 6 weken de tijd)
Daarna moet ik naar school maar dan neemt Tracy het wel op Knipoog En de vriendin van mijn vader Haha! zo heb ik het gedaan.
Als mijn vriend en ik samen wonen en er (Hopelijk nog lang niet) eentje overlijd van mijn 2 teefjes willen we een black and than JR (Die wouden we nu al maar werden verliefd op Lotje... Lachen ) We moeten dan gewoon een jaar niet op vakantie gaan en vrij nemen voor het hummeltje...Zo gaan wij het doen.. Heb ik besloten Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:32

Wij werken beide full-time en hebben 4 honden.
Afbeelding (zie ook m´n profiel)
Omdat ik als hondengeleider bij de politie werk heb ik Kyra sowieso altijd bij me als ik op m´n werk ben Haha!
Albert begint meestal om 06:00 en is ook weer redelijk op tijd thuis, ik draai onregelmatige diensten dus meestal gaat het wel goed met uitlaten.
Als we allebei vroeg beginnen laat ik ze om 05:45 uit en doet m´n moeder ze nog een keer rond 12:00.
Omdat we er dus 4 hebben zijn ze nooit alleen, Genki en Daisy zijn altijd samen en spelen veel met elkaar, Taika is bejaard en ligt/slaapt de hele dag.
Als ik Kyra niet bij me heb zit ze in de kennel of loopt los.
Als we een dag weg gaan laat m´n moeder of vader ze meestal wel uit.
Er gaat best een hoop werk zitten en ik heb het huis er redelijk op aangepast, speciale vloer ( www.decoliek.nl ), luchtreiniger en tegels/kennel achter het huis ipv een tuin.
Ook qua voer kosten ze me meer dan de paarden Vork

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:57

Ik kreeg Bas (mijn teckel) toen ik 24 was, op dat moment werkte ik nog fulltime. Maar ik had het geluk dat mijn schoonmaakster Bas iedere dag wilde uitlaten. Voordat we Bas kochten heb ik dit uitvoerig met haar besproken en ze vond het geen enkel probleem, anders had ik Bas ook niet gekocht.
Op dit moment werk ik 3 dagen in de week, dit duurt nog 4 maanden want het is een tijdelijke baan. Als ik daar mee klaar ben wil ik er nog
een hond bij, want ik vind dat veel gezelliger voor Bas.

Shaienne je zult veel geduld moeten hebben en neem vooral geen overhaaste beslissingen (ook later niet) maar denk er goed over na.
Als je op vakantie gaat moet je hem ergens kunnen brengen en als
je een dagje weg gaat moet er ook iemand zijn die hem uitlaat.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 08:43

Leuk om dat allemaal te lezen. Nee, ik neem geen overhaaste beslissing. Ik wil er pas aan beginnen als ik een eigen huis heb en kijken of dan de omstandigheden zo zijn dat ik een hond kan nemen.

Wij tuuis hebben een grote afgezette tuin, waar honden echt niet uit kunnen komen. Wij hebben ook regelmatig logeerhonden van kennissen die op vakantie gaan. Als wij een dag weg gaan, laten we gewoon de schuurdeur open en de honden buiten.
Dus bij mijn ouders zou de hond ook wel terecht kunnen.

Nu ben ik mij vooral aan het verdiepen in de verschillende rassen die er zijn. Daar zit namelijk nogal een groot verschil in.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 11:31

Zie mijn profiel voor mijn American Bulldogs !

Mijn vriend en ik werken full-tim, maar tussen de middag is mijn vriend een uur thuis. De honden zitten in een mooie grote kennel buiten, en zijn de beste maatjes.

Kies een hond die goed alleen kan zijn.... (geen een hond vind het echt leuk)
maar je hebt ook keffers...... neem dus geen terrier, Husky, Mechelaar....
Ik val nu niemand aan, er zijn natuurlijk vele uitzonderingen en het ligt eraan hoe je hond africht natuurlijk, maar denk goed na, wat voor een ras je koop. Wil je hem lekker mee naar de paarden kunnen nemen... Neem dat een hond die goed op te voeden is en snel leert.

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 23:18

wij hebben ook een hond, een boxereu, gino. hiervoor hadden we ook een boxerreu maar die is door een epilepsie aanval gestorvem.
voor foto's kijk in mn profiel.

mn pa werk fulltime en mn ma werkte in het begin alleen 2x per week van 9 tot 12 uur 's ochtends maar nu ook nog is een paar avonden in de week 's avonds (van 5 tot half 11) maar da maak nu nie meer zoveel uit want dan ben ik thuis, en dan kan ik hem uitlaten.

een ding:
neem pas een hond als je het echt wil en je moet eg niet twijfelen! en eg de tijd ervoor hebben en nemen!!!

kus linnie

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 23:25

Pregini schreef:
Maar omdat ik liever met mijn dieren bezig ben dan met werken heb ik besloten om 3 dgn te gaan werken.


oh wat lekker. Sinds ik mijn hondje heb (na 5 jaar zeuren Haha! ) droom ik daar ook wel eens van. Het kost me zo veel moeite 's morgens om hem achter te laten. Gek, bij mijn paarden heb ik daar nooit last van gehad.

Met Tommy zou ik het liefst elke dag lange bos of strand wandelingen maken. Maar helaas zit ik gewoon elke ochtend braaf in de auto naar Amsterdam Scheve mond

Onze Tommy is elke dag van ca. 8.00/8.30 tot 12.30 uur alleen. Daarna is Harold bij huis om hem te entertainen. En dat gaat goed. Langer alleen is volgens mij niet goed en niet leuk voor een hond


Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 bezoekers