Welke moet ik kiezen?? WATCH OUT! Loooooong story!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Welke moet ik kiezen?? WATCH OUT! Loooooong story!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 21:05

Ik rijd dus op dit moment voor een boer die zelf paarden fokt, hij heeft er zo'n 25. 1 daar van rijd ik. Op stal is het niet druk, alleen Truusje (hihi, iedereen kan bokt.nl immers lezen dus even nepnamen!) en Miepje (fake too)...
Truusje is volwassen, en regelt echt alles op stal. Ze werkt voor de boer. Maar helaas, Truusje is geen makkelijk persoon, behoorlijke pittige tante. Miepje is het tienernichtje van Truusje. Miepje heeft zo nu en dan periodes gehad dat ze op stal kwam, maar mocht niet altijd van haar ouders. Nu mag ze wel weer, en rijd ze ook een pony voor de boer. Die pony is een mooi beest, en een echt goeie pony, beestje heeft veel talent. Miepje kan netjes rijden, maar heeft nog niet superveel ervaring. De pony is net ingereden, was weliswaar al 5, en Miepje rijd hem dus nu verder klaar. Uiteraard onder deskundige begeleiding van Truusje. Een beetje te als je t mij vraagt. Miepje heeft 'detzelfde fantastische band met dr pony als die Truusje met haar superpaard heeft'. Bovendien is Miepje 'Supergetalenteerd', vormt ze een geweldige combi met dr pony, en is t beest al helemaal t einde, terwijl ie vroeger een 'rotbok' was.
Binnenkort komt er een nieuwe aanvulling voor het 'superteam', een 14-jarig meisje. En we hebben al weinig ingereden paarden. Tja, Truusjes woorden: We hebben hulp nodig (jahh, ze heeft geen zin om zelf de stallen te doen), en ze kan wel op mijn paardje rijden... De mijne!!
Langzamerhand heb ik dus t idee dat ik eruitgewerkt wordt... Vroeger was t echt mega gezellig, maar nu doet Truusje echt alsof ik een vlieg ben die dr in de weg zit....... Miepje en ik moeten een zadel delen (van de boer), maar Miepje mag dat zadel inruilen, de boer betaald bij zodat ze een ander zadel krijgt (volgens Truusje: Miepje moet natuurlijk wel een goed wedstrijdzadel hebben!!)... Echt, ik heb me daar nu zo'n 1 1/2 jaar helemaal uit de naad gewerkt, ging altijd mee groomen, altijd overal mee helpen, t was ook altijd leuk!! Maar nu Misselijk Ik kan nix meer goed doen. Het paardje dat ik rijd heb ik alles zelf geleerd, en hij doet t best netjes! Maar nee, vanmiddag kreeg ik te horen: 'Sorry hoor, maar je hebt m helemaal vern**kt!!!'.
Is dit normaal Verward Even tegen een misverstand: Ik ben niet jaloers op Miepje hoor, kan juist erg goed met haar opschieten, en zelf zij vind dat Truusje soms wel erg raar doet...
En nou dat kiezen.
De boer heeft een broer, die heeft ook een paar paarden. Hij en zijn vrouw hebben een mega-cool huis, ze zijn aan t verhuizen . Ze wonen nu dichter bij mij dan eerst, eerst was t te ver weg. Ze wonen nu in t bos, met alles erop en eraan, binnenbak stapmolen, etc. Die vrouw heeft me vorig jaar een onderling concours (springen) zien rijden. Ze wilde eigenlijk wel heel graag dat ik een paard voor hun ging rijden, een 13-jarige merrie, gewoon een B-paardje, was hun dochters eerste paard, maar die rijd nu op anderen. Paard gaat nooit weg, ze hebben er een hele goeie band mee. Die vrouw (is echt een schat van een mens) vond het echt een paard voor mij, 'ik reed al wel heel netjes!'
Tis een vlotte merrie, die wel alles al kent. Wel mijn typ, heb haar wel eens gezien. Ze konden niemand voor haar vinden, tis geen echt beginnerspaard.
Maar wat moet ik nou, proberen of ik voor hun kan rijden?? Toch maar vragen? Maar t is familie van de boer! En dan zit ik waarschijnlijk met Truusje op mn dak!!
Please help... Ik weet t echt niet meer, maar om constant als oud vuil behandeld te worden is nix...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:32

Ik zou het doen! Truusje Knipoog respecteert je blijkbaar niet, en waardeert je aanwezigheid niet. Nou, voor haar 10 anderen, niet?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:40

Doen!!!!
Volgens mij is Truus dezelfde die jou dat paard veel duurder wilde verkopen, toch? Of ik moet al 2 topics door elkaar halen.
Ik zou me daar niet meer prettig voelen.
Wat ik wel zou doen is het bespreken met de boer, en ook zeggen waarom je weggaat. Wel nadat je met die mensen hebt afgesproken dat je die 13-jarige kan rijden natuurlijk, als je zeker weet dat het aanbod nog geldt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:40

Gewoon doen onder het mom van dichterbij, betere accommoadtie, dicht bij het bos, enz...en het verder niet over truus hebben.
Gewoon de eer aan je zelf houden.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 21:56

hihi, is niet dichterbij.. en Truus is idd degene die me Max duurder probeerde te verkopen...
Truusje is voor de boer heilig... Echt heilig... Ze kan alles maken en breken bij m. Hij is vreselijk goedgelovig, en daar maken een heleboel mensen misbruik van...

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 21:57

Super trouwens dat jullie mn verhaal uberhaupt hebben gelezen. Was echt te lang.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 23:14

ik vond het wel meevallen, maar ik zou het ook doen! ik zie meer voordelen als nadelen omd aar heen te gaan en adners moet je die maar eens opschrijven en dan kijkenw at je wilt, dat het famillie is van de boer moet je niet te veel vaan aantrekken ik denk da tje haar evengoed minder zal zien als nu

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 00:40

Zou ook voor dat andere paard gaan. Het ziet er naar uit dat ze je bij die boer best kunnen missen en dat andere paard lijkt me veel leuker, tenminste de sfeer die erom heen hangt. Ik ken je probleem. Ik hielp ook altijd ergens, was altijd superleuk en heb veel geleerd. Ik probeerde zoveel mogelijk te komen, maar was niet altijd mogelijk vanwege school enzo. En toen kwam er een ander meisje dat was gestopt met school en omdat zij wel kon garanderen dat ze bepaalde tijden kon komen kreeg zij er voor betaald (redelijk wat ook!). En als we samen werkten, dan werkte ik dus echt veel harder dan zij. Zij ging elke keer pauze nemen enzo. Ik heb er ruim 2 jaar geholpen en er nooit wat voor gekregen (alleen drinken). Dat vond ik ook helemaal niet erg, maar op deze manier vond ik het toch niet eerlijk. Toen ben ik ook gestopt, zodat ik in die tijd kon werken om wel wat te verdienen. En heb daarnaast een verzorgpaard gehad, dus had nog steeds genoeg te doen.
Maar goed, ik zou dus lekker doen wat je het leukst vind, want volgens mij ga je op een gegeven moment straks ook met een vervelend gevoel naar die boer toe. En het moet natuurlijk wel LEUK blijven!!! Succes ermee.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 08:53

Ja probeer dat zo snel mogelijk, want die Truusje gaat het je misschien nog wel heel moeilijk maken. Jammer dat er dat soort mensen rondlopen. zucht...

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:12

ik zou dus ook naar die andere boer gaan. want waarom zou je bij eze boer blijven als ze je er toch niet moeten. ze doen dan wel of ze je kunnen missen maar het kan handig dat ze toch weer vragen of je daar komt helpen. maar dat zou ik dan nie doen. ja je moet et zelf weten dit zou ik doen he.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 18:44

Nou Lieke, ga ervoor!!! Jij werkt je daar helemaal uit de naad en wordt zo afgedankt!!! (Klinkt me bekend in de oren Tong uitsteken) Ga ergens heen waar je niet afgekraakt wordt meid!

Succes, Mirjam

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 15:09

hoi lieke! ik zou ook naar die broer toe gaan... want van die truus word je echt niet blij van.
ik had zo ongeveer hetzelfde bij gerda... die andere meid die daar liep werd de hemel ingeprezen en kon alles maken. als ik maar 1 klein foutje maakt was ik al de banketstaaf.
zij reed de paarden hardstikke grof en daar werd niets van gezegd, en was ik 1x iets te strak met mijn hand moest ik meteen afstappen...
ik weet hoe het voelt dus ga er weg!

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 16:51

Meteen opsauzen naar die ander , eerst even een paar keer langsgaan om te kijken of het idd goed klikt kan natuurlijk geen kwaad Knipoog

Maar zo te horen is dat waar je nu zit een aflopende zaak , zonde om nog energie in te steken.
Laat hun dan maar lekker in hun sop gaarkoken , kijken of ze het nog naar hun zin hebben als ze saampjes alles mogen doen Extreme duivel .

Wel jammer van het paard dat je achterlaat.....