Sprongetje gemaakt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-01 19:32

Ja je leest het goed.
Ik ben helemaal geen spring type en vind 30 cm eigelijk al te hoog.
Vandaag, nadat ik Menno uitgebreid had gepoetst ben ik in de buitenbak gaan rijden. Hij was super braaf. Erg netjes gegalopeerd (voor degene die het niet wisten Menno heeft heel veel moeite met de galop) Achterwaart ging ook erg goed. Het was een hele mooie ochtend en genoot!
Ik zat al de hele tijd met de gedachten in men hoofd om te gaan 'springen'
Ik ben toen begonnen met een kruisje van 30 cm. Dat werd 40 cm en toen zelfs 50 cm recht. Ik was zo dapper om aan te galoperen en te springen en dan gewoon door te galoperen. En dat ging super Party!!
toen werd ik erg moedig en heb ik uiteindelijk 70 cm recht gesprongen Lachen En het ging super. Hij sprong er ruim overheen en het zat heerlijk. Aleen ging hij veeeel te hard. Op het moment dat we op de sprong reden sprong hij bijna automatisch aan in galop. En dan met een aardig hoge vaart springen. Maar het waren wel erg mooie sprongen al zeg ik het zelf Lachen

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 20:04

Leuk!!! Echt heel goed van je!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 21:40

goed zeg!!
en heerlijk zeg als het zo goed gaat. Party!!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 21:44

hey Iris,

wat goed zeg. en fijn dat het zo goed gaat.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 21:49

Goed zo!!! echt gaaf.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 22:30

aaah wat goed van je!! zou ik nooooit durven vind ik zo eng springen hihi

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 07:49

heeeeeeey super zo hoog durf ik nog niet hoor maar ik heb het laatst ook weer eens geprobeerd en omdat ik 'm eindelijk durfde te gaan rijden begobn ie eindelijk te springfen en het zelf leuk te vinden dus wie weet ga ik het ooit weer leuk vinden?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 08:28

Wauw Iris!!
Echt te gek, ik geniet van dit nieuws.
Zelf had ik het ooit ook, zo van oh wat hoog. Maar als je eenmaal bezig bent en het je paard vindt het leuk, ga je zelf ook sneller wat hoger springen, denk ik.
Pie sprong eerst ook veels te hard en te hoog. Ik moest toen vanuit de draf telkens springen, en hem ook na de hindernis rustig proberen te houden en recht naar de hoefslag (hij wil de bocht afsnijden in rengalop *LOL* ).
Tegenwoordig gaat het al veel beter. In het begin heb ik nog niet vaak hoog met hem gesprongen. Bij 60cm sprong hij zelf al 80cm enz., dus als ik het dan ineens had opgebouwd tot 1.10cm of zo, had hij misschien geweigerd omdat hij dacht dat hij het niet kon redden.
En dat terwijl hij allang 1.10 sprong bij een hindernis van 80cm *LOL* !
Maar tegenwoordig spring ik dan op z'n hoogst 1.10 met hem. En dat gaat heel goed! Hij vindt het heeeeel leuk, echt gaaf om z'n enthousiasme te voelen. Had jij dat ook met Menno?
Misschien is Menno wel een talent. Je weet nooit hoe beroemd hij nog es wordt... Cool
Doei! Dorine.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-01 18:26

Dorine, Ik had inderdaad een 'wauw' gevoel Lachen En ik vond het super dat hij zo enhousiast was
Meestal vind ik 30 cm al te hoog. En ik heb nog nooit hoger dan 50 cm gesprongen en dan had ik al het gevoel dat het een meter was.
Het is inderdaad heel fijn dat Menno er super enthousiast van wordt. Hij heeft volgens mij in zijn leventje maar weinig gesprongen. De eerste keer toen ik een sprongetje wou maken wist hij niet hoe hij erover heen moest komen.
Tegenwoordig gaat het al aardig al moet hij koste wat kost springen. Het tweede sprongetje gister kwam absoluut niet uit en toch heeft hij zich er met een mega jump over heen weten te werken. Als ik begin met springen gaan die oortjes al naar voren en wil hij het liefst keihard.

Een tijdje geleden had ik hem losgelaten in de buitenbak. Daar lag een plat liggende balk. ik had de longeer zweep bij mij en wou hem wat laten rondraven. Op het moment dat hij dat plat liggende balkje zag begon hij flink hard te galoperen en sprong eruit zich zelf over. Na dat huppeltje ging zijn kontje in de lucht en galoppeerde hij zuper hard door om daarna uitzichzelf het balkje opnieuw te nemen. ik denk dat het wel duidelijk is hou enthousiast hij is.
Het veel te hoog springen herken ik ook bij Menno. Hij springt er ook 20 a 30 cm 'te hoog' overeen.
Ik laat hem gewoon galoperen. Ik kan hem wel in draf houden maar dan heeft hij wat meer moeite om te springen. En omdat ik het zoveel mogelijk nog door hem wil laten doen (het enige waar ik aan denk is zitten blijven en niet bang worden Lachen ) Als hij in galop zit is zijn sprong soepeler.
Ik ben zelfs zo enthousiast geworden dat het de bedoeling is dat ik morgen met een vriendin meerder sprongetjes ga neerzetten (en natuurlijk springen *LOL* )