Jeugdsentiment, Never Ending Story

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Jeugdsentiment, Never Ending Story

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 14:31

In mijn jeugdperiode heb ik (ja, ik ben al heeeeel oud.. Haha! ) ooit eens de Never ending story gezien. Deze film is mij altijd bij gebleven en heb ik ook altijd erg mooi gevonden. En dat vind ik overigens nog steeds. Sinds een poosje is deze ook op dvd verkrijgbaar. Een film dus die ik ga vereeuwigen. Maar.. ik heb 'm nu al een poosje maar nog steeds niet gezien.

Tot op het moment dat ik net toevallig de tune van deze film op de radio hoor en ik ineens sterke de behoefte krijg al het werk neer te leggen, op de bank te ploffen en deze film te gaan kijken.

Zijn er meer mensen die dit wel eens hebben? En zo ja, met welke film? Overigens.. als er nog meer liefhebbers zijn voor deze film.. ik ben bereid mijn behoeftes uit te stellen en eens met zijn allen te gaan kijken.. Haha!

[edit:BartVB]Titel[/edit]


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:39

Ik vond het ook een hele mooie film, alleen om de een of andere vage reden heb ik er nog wel een hele tijd nachtmerries (zonder zadel en hoofdstel) van gehad.

Zo vind ik het ook leuk dat er weer "oude" tvseries worden herhaald bij Zeppelin (achteruit).

We hebben op de laatste schooldag nog een aflevering uit de Familie Knots nagespeeld voor de kinderen op school.
En als je dat dan weer terug kijkt, is dat toch weer vreemd.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:42

The never ending story...die heb ik wel 10000 keer gezien, da's echt onze jeugdfilm. Hij staat nog steeds op film bij ons thuis en ik heb hem een hele tijd geleden voor het laatst gezien, dat stukje van Artax in het drijfzand is zo zielig Huilen
Nog zo'n film is Labyrinth met David Bowie, ook erg vaak gezien vroeger!

Net als Annie, Mary Poppins, Gus (van die football-ezel) en The Sound of Music Lachen

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:08

Labyrinth, die ken ik ook. Verder dus Silence of the Lambs.....
En Mary Poppins, black beauty Haha!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:09

Wat te denken van Grease

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:22

Vind Silence of the Lambs anders niet echt een kinderfilm hoor Scheve mond

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:23

NES vond ik als film niet echt indrukwekkend, maar het boek staat bij mij op een voetstuk. Het boek is echt een aanrader, als je dat leest, dan begrijp je ook dat de film maar heel weinig van het verhaal laat zien.

Een jeugdsentiment film is voor mij ET en gek genoeg heeft Once upon a time in the West ook veel indruk gemaakt. Favoriet is The Wiz!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:26

Kennen juliie Candy Candy nog?
Zo'n japans getekende serie?

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:26

Nee, maar silence of the lambs was wel mooi.
VErder vond ik the wizard of Ozz ook mooi, wel een echte kinderfilm

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:37

het boek heb ik sinds een paar dagen binnen. gelukkig heeft mijn vriendin 'm nu uit (zij is de baas blijkbaar) dus kan ik er nu aan beginnen.

Amor Vincit Omnia

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:56

Twister Tong uitsteken Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:14

Of the goonies! Die vond ik altijd gaaf. Familie knots vond ik ook altijd heel leuk. Kan me nog goed herinneren dat ze ermee gingen stoppen. (herinneren jullie die tune nog?enne: ouwe zemelaar!) Ook een toppertje vond ik series zoals die a-team en knight rider en airwolf.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:20

Prima schreef:
Familie knots vond ik ook altijd heel leuk. Kan me nog goed herinneren dat ze ermee gingen stoppen. (herinneren jullie die tune nog?enne: ouwe zemelaar!)

En op het laatst viel er altijd iemand op de trap.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:26

en dat niezen.....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 16:32

Nee, heb het boek helaas nog nooit gelezen. Misschien moet ik dat maar zo laten? Anders heb ik die film voor niets gekocht. Haha!

Verder is de Familie Knots natuurlijk ook leuk, maar helaas geen film.
Once upon a time in the west vind ik ook prachtig. Dat bewijzen de cd's die ik hier van Ennio Morricone heb liggen wel. Candy candy ken ik ook nog wel, maar wederom is dat een serie en geen film. ET heb ik gek genoeg nog nooit gezien.. Bloos Bedenk mij net ook nog dat ik Benji ook wel heeeeel erg leuk vond.


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:32

Ja never ending storing is super! Heb hem op video, vind dat liedje ook heel mooi.
Verder ben ik weg van Pipi Langkous, heb ik ook alle videobanden van Bloos Als vrienden ze zien staan in mijn kast, zeg ik altijd maar dat het is voor mijn zusjes als ze komen logeren. Haha!

Wat echt een mega-jeugdsentiment is, is de tekenfilm serie Candy Candy. Dat is ook een grote wens, als dat ooit nog eens uitgezonden wordt ben ik gelukkig! Iemand die die serie ook kent?

En ik was ook gek van Pumuckl, maar dat is duits dus dat is denk ik niet herkenbaar voor anderen.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:33

Labyrinth was echt te gek die wil ik nog wel op video of dvd.
never ending story was ook te gek.
Heb laatst e.t. weer gekeken was lang niet zo eng als TOEN Haha!
wat onze kids nu te gek vinden is ome willem vond ik als kind ook erg leuk.
we eten sinds ome willem er weer is vaak broodjes poep Knipoog .
Ik merk wel ik wordt oud Huilen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:40

Mirte schreef:
Wat echt een mega-jeugdsentiment is, is de tekenfilm serie Candy Candy. Dat is ook een grote wens, als dat ooit nog eens uitgezonden wordt ben ik gelukkig! Iemand die die serie ook kent?

Ik zou dat ook wel leuk vinden hoor.
Het was echt zo'n tranen-serie

JoT

Berichten: 4008
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:51

The Never Ending Story, dat vond ik zo'n mooie film, die heb ik echt tig keer gezien. Ik vond die draak altijd zo mooi en bij die wolf dook ik weg. Ik heb het boek ook en die is inderdaad veel uitgebreider (maar goed, is meestal zo bij verfilmingen). Er schijnt ook een tweede deel van gemaakt te zijn (het boek heeft immers ook twee delen) maar die heb ik nog nooit gezien. Iemand anders wel?
Verder kijk ik altijd naar Mary Poppins, al komt ie drie keer achter elkaar op de buis en de Sound of Music. Labyrinth vond ik inderdaad ook leuk en Legend, met een piepjonge Tom Cruise. Candy Candy ken ik ook nog wel, zo'n suikerzoete tekenfilmserie over een allerschattigst weesmeisje die op zoek is naar het geluk. Ik keek vroeger ook altijd naar Blake's 7, een soort Star Trek, maar dan Engels en low budget. Een tijdje geleden zag ik in Londen daar een videobox van en ik heb er eigenlijk spijt van dat ik die niet heb gekocht.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 17:17

the dark crystal, kent iemand die nog? Geweldig mooie en spannende film. Toevallig hadden mijn ouders en ik het laatst over oude films, waaronder dus N.E.S, dark crystal en ook E.T. Geweldige film. Ik vind het een gebrek aan je opvoeding als je die niet gezien hebt. Knipoog

זכור

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:26

The dark Chrystal is super mooi, heb ik op video, never ending story en E.T vind ik ook heel mooi, Labyrinth ging over een meisje en een ontvoerd broertje toch? Ook heel mooi, maar slechts 1 keer gezien.

Familie knots met een kloddertje roze hier.... en een kloddertje roze daar...! Candy Candy keek ik ook altijd.

Verder vond ik Musicals ook mooi, ik heb Annie en the sound of MUsic tich keer gezien, vooral Annie vond ik prachtig. De GVR was ook heel mooi...

Er zijn natuurlijk wel meer: Pretty Woman (smelt smelt) vooral in tienerjaren samen met The breakfastclub, iets minder bekend denk ik.

Tegenwoordig zijn er veel meer mooie films die gemaakt worden, de klassiekers blijven je bij.

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:40

Uit de kindertijd...
Als ik de tune van Black Beauty hoor, spits ik nog altijd mijn oren....
Stom he?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:46

ook uit de kindertijd.. Silas. Dat was wel het hoogtepunt van de week.

זכור

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:49

Alle films! Zolang het maar engelstalig is en niet uit Nederland komt... bah heb zo'n hekel aan nederlandse films... maar verder kun je me altijd voor alles films wakker maken! ook al heb ik ze al 100 x gezien Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:54

lis schreef:
ook uit de kindertijd.. Silas. Dat was wel het hoogtepunt van de week.


Jaah Silas en Secret valley met die kinderen op pony's, dat wilde ik oooook.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BarbaraNova, ComscoreBot, Flux, fotolijstje, GoogleAdsense, IASCrawler, ikkuhh90, LaraCroft, N_B_N, Paloma_Janet, Sanniejtjuh, Sorriso, topsylover, XxMariellexX en 164 bezoekers