Met NS ovchip businesscard ook in Randstadrail of bus?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37156
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Met NS ovchip businesscard ook in Randstadrail of bus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-12 12:02

Mijn mannetje heeft sinds een week een NS businesscard, zo ov s hit ding :+ . Hij loopt al redelijk te worstelen met aanvragen van de reis via andere treinaanbieders dan NS en vroeg zich af hoe dat zit met Randstad rail van Zoetermeer naar Den Haag? Kan dat met de ns card of heeft hij daar een 2 e kaart voor nodig? Heel fijne verbetering die shipskaarten. :')

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Met NS ovchip businesscard ook in Randstadrail of bus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:04

Kan je de NS niet even bellen met deze vraag? :)

Enjoy the little things in life.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37156
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-12 12:24

Dat probeer ik de hele ochtend al, ben al tig keer doorverbonden met allerhande jonge guppies die flitsend snel ratelen waar wat en hoe hij zich een account moet aanmaken en dan zou het moeten kloppen, maar dat werkt dus niet. Dat is voor het aanmelden van een reis met de trein niet zijnde NS. En geen antwoord op de vraag die ik stel.

Een ander zegt er moet saldo op de kaart staan omdat het geen trein maar tram verbinding is , maar die krijgt hij er niet op gezet :( . Omdat het een ns kaart is en je er maandelijks een factuur van zou moeten krijgen en kun je ook de reis niet declareren.

Aarhg erg duidelijk allemaal niet _-:(

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Re: Met NS ovchip businesscard ook in Randstadrail of bus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:46

Met mijn ov-kaart kan ik wel gewoon met de Randstad rail. Maar ik weet eigenlijk niet of dat ding van de NS is of dat het een algemeen ding is..

Ik vind het sowieso erg onduidelijk hoor. Ik heb een boete gehad omdat ik mijn studentenkaart niet zou hebben gedeactiveerd toen ik was gestopt met mijn opleiding. Ik had dat ding wel gedeactiveerd, maar het bleek dat je ook nog eens naar zo'n paal moest gaan om het daarop ook nog eens stop te zetten..

...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37156
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-12 12:54

Ook erg duidelijk dus. :n hoe hoog was de boete? ik vraag me af of er nog iemand is die het snapt.

Hij heeft een account op mijn ns zakelijk ( hoe verzinnen ze de naam) enmoest nu ook een account aanmaken bij de gewone ov shi t kaart om daar de kaart te kunnen koppelen of zoiets. Dan zou hij in " mijn reisoverzicht" die hij niet kan vinden de reis een dag van de voren daarin moeten zetten zodat er eens per maand " mijn reisoverzicht" uitgedraaid kan worden voor de boekhouder. Alleen mijn reisoverzicht staat nergens, hij kan niets aanmelden aan reis, en er geld opzetten is ook nog niet gelukt.

Ik ga de ns maar weer eens bellen en meteen een klacht indienen over de erg onbeschofte callcenter medewerkers.die niet beseffen denk ik dat ze met volwassen zakelijke reizigers te maken hebben.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:57

Als het goed is, werkt de NS ov-chipkaart gewoon als algemene ov-chipkaart. Dit betekent dat je dus langs een oplaadmachine kan gaan met je kaart en de kaart daar kunt opladen met een tegoed. Deze oplaadmachines staan tegenwoordig in winkels (bijvoorbeeld in de Albert Heijn, zie: http://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/adresvinder/). Je doet je ov-chipkaart erin en je betaalt met je pinpas. Dan kun je er een bedrag op zetten om mee te reizen.
Als je dan gaat reizen met de randstadrail, dan check je in met je ov-chipkaart en gaat er een bedrag van 4 euro af. Als je uitstapt check je uit met dezelfde kaart en wordt er een bedrag teruggestort op je kaart. Zo is een reis van Den Haag - Rotterdam iets van 3,50 euro en krijg je dus 0,50 cent terug. Dit doen ze om te voorkomen dat je niet uit checkt.

Ik vermoed dat als je een NS ov-chipkaart hebt gekregen/gekocht dat deze al is geactiveerd voor treinreizen. Als je dus bij een NS-paaltje incheckt, dan kan hij gratis met de trein reizen. Als hij bij een andere aanbieder in de trein stapt (Veolia, Connexxion, Arriva etc.) dan moet hij eerst uitchecken bij het NS-paaltje en dan weer inchecken bij het paaltje van de andere aanbieder.
Ik weet niet wat voor soort abonnement je man heeft, maar met een NS-jaarkaart mag je gewoon met alle treinaanbieders reizen en hoef je dus niet apart te betalen voor een andere aanbieder. Moet hij dat wel, dan moet je minimaal 10 euro op je ov-chipkaart hebben staan. Dit doe je op dezelfde manier als hierboven.

Moet hij wél zijn kaart activeren voor treinreizen, dan kun je dat hier vinden: http://www.ov-chipkaart.nl/reizen/ovchi ... en_bij_ns/

Voor een transactieoverzicht van al zijn reizen (trein, bus, metro, tram) moet hij zich aanmelden op: https://www.ov-chipkaart.nl/mijnovchipk ... trolkeuze/
Dan kun je de volgende dag aangeven of je het transactieoverzicht zichtbaar wil hebben en pas vanaf dan kun je alle transacties volgen. Je kunt nu niet meer transacties uit het verleden zien.



karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37156
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Met NS ovchip businesscard ook in Randstadrail of bus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-12 13:43

Het is een ns businesskaart, waarmee een factuurachteraf wordt uitgedraaid. Uiteindelijk is het gelukt na een derde telefoontje naar ns zakelijk. Dit keer een oudere man die idd hetzelfde heeft gezegd als je reactie hierboven.

Alleen wil de randstadrail niet zichtbaar worden als transactie.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Clien_, Eva1975, Fenn, IASCrawler, LuCa88, Marcato, Pieneappel, Utixo en 36 bezoekers