Gaat mijn zadel nog passen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Gaat mijn zadel nog passen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 13:26

Voordat make geboren was, heb ik een heel mooi Daaleman zadel gekocht voor Camilla. Toen lag het goed, lag mooi stil enzo, en hij zat ook lekker.
Nu Make geboren is lijkt het wel of het zadel veel anders ligt. Het schuift heel erg naar voren en het lijkt nu ook net alsof ik naar voren gedrukt wordt.
Ook ligt het op een haflinger merrie beter dan op Camilla.. Wat ik nogal vreemd vond, want dan zou de kamer dus te breed voor Camilla moeten zijn wat eerst dus nooit het geval was?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, gaat mijn zadel ooit nog passen of kan ik toch maar beter een ander goed-passend zadel kopen?


Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 13:39

misschien Camilla eigenlijk dunner als je dacht, omdat ze toen drachtig waspaste het misschien wel:? het zou iig wel jammer zijn als het niet past en het zou niet lekker zijn voor jou en camilla

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 13:44

Idd, dat zou best kunnen. Daar had ik eigenlijk nog helemaal niet aangedacht. Dat haar rug misschien breder was omdat ze toen drachtig was?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:00

En als ze drie zijn veranderd de bespiering later nogal, je kan er bijna van op aan dat het zadel wat ze als 3 jarige passen dat ze dat als 5 jarige (goed in de bespiering/redelijk uitgegroeid) niet meer passen.
Succes ermee igg.

:evaw:

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:01

Jamy was volgens mij wel breder hoor toen ze drachtig was maar ikwe et het niet zeker succes ermee!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 14:03

Sjimmy schreef:
En als ze drie zijn veranderd de bespiering later nogal, je kan er bijna van op aan dat het zadel wat ze als 3 jarige passen dat ze dat als 5 jarige (goed in de bespiering/redelijk uitgegroeid) niet meer passen.
Succes ermee igg.


Ja, maar ze is nog steeds een 3 jarige. Toen ik het zadel kocht was ze ook een 3 jarige. En het lijkt me niet dat ze meer bespiering heeft.. Ze heeft bijna alleen maar stil gestaan. Ik heb dit zadel nu 4 maanden denk ik ongeveer.. en gebruik het 2,5 maand op t begin paste het goed maar nu lijkt het dus of de kamer te breed is.


lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:54

moet het zadel niet opgevuld worden.
ik had met pen hetzelfde.
nu heb ik het zadel op laten vullen en nu ligt ie weer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:22

Ik zou gewoon de zadelmaker bellen van wie je het gekocht hebt, en vragen of hij nog een keertje langs wil komen. Misschien is het probleem vrij makkelijk te verhelpen door een aanpassing aan het zadel.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:32

ga inderdaad met sonja mee, laat iemand komen die er verstand van heeft, niet zelf eraan gaan zitten knoeien, daar verpest je het alleen maar mee! Als je het niet vertrouwd ga er dan niet mee rijden totdat er iemand geweest, anders kan je een heleboel verpesten bij je paardje!!
Succes ermee!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 13:09

Gaat moeilijk, aangezien we dat zadel in Apeldoorn gekocht hebben.
Ik ga binnenkort een ander zadel passen en dan ruil ik ze waarschijnlijk in. Ik heb gister gereden en heb echt 10 x het zadel naar achter moeten leggen omdat het steeds naar voren gaat, ook klapt het achter een beetje dus ikga in ieder geval niet meer met dat zadel rijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, Amazonbot, Fenders, Jet, Kimmie25501, Lanoca, MirjamRobin en 47 bezoekers