Daaleman of Hulsebos... (HEB BESLOTEN !!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke ?

Hulsebos
11 (20%)
Daaleman
29 (54%)
Ik ben niet bekend met die merken
13 (24%)

Totaal aantal stemmen: 53


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Daaleman of Hulsebos... (HEB BESLOTEN !!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 14:11

Ik weet dat de namen Daaleman en Hulsebos wat vaker zijn gevallen, maar ik sta op het punt om een van de twee langs te laten komen om te meten. Ik heb net beide gebeld, en ben vriendelijk geholpen, Ze sturen allebei een folder op, dus ik wacht even af.
Ik ben zo`n moeilijke, ik weet nu dus niet wat ik moet doen.
Wie heeft ervaring met zowel de Daaleman als de Hulsebos ?
En wie kan mij de voordelen opnoemen, de mogelijkheden.

Alvast bedankt !
Laatst bijgewerkt door Sando op 15-08-02 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:22

Ik rijd sinds kort op Hulsebos zadels, en ik vind ze helemaal geweldig zitten. Super mooie houding erdoor, echt heel fijn.

Het is niet mijn zadel, dus qua onderhoud en levensduur kan ik je er niets over vertellen, maar ze zitten iig heerlijk. Daaleman ben ik niet mee bekend, dus daar kan ik ook geen oordeel over geven.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:23

Ik heb een Daaleman zadel, 2 zelfs. En ze zijn allebei super. Zien er goed uit, en super kwaliteit. 1 is zelfs al bijna 25 jaar oud, en nog steeds goed (afgelopen jaar wel laten repareren maar gewoon weer te gebruiken!)

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:32

Daaleman, zit heerlijk (gelzitting ofzo)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:35

Idd, de mijne heeft ook een gelzitting. Mn dressuurzadel dan, mn springzadel niet. Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 14:41

een gelzitting ?? Dat klinkt wel luxe..... Nog nooit van gehoord !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:42

Daaleman zit heel anders dan hulsebos. Ik heb zelf een vreselijke hekel aan Hulsebos zadels: het zijn van die kuipjes! Hulsebos claimt dus ook zadels op maat te maken maar dat doen ze helemaal niet. Hety enige dat je kunt laten aanpassen zijn de kussens en kniewrongen.

Wil je een zadel dat echt op maat gemaakt wordt, dan kom je in NL uit bij Hulsebosch.

Waarom laat je niet eerst eens een passervice langskomen om te kijken wat je bevalt? er zijn meer merken dan alleen Daaleman of Hulsebosch. Mocht er niets passen dan kun je altijd nog denken aan een maatzadel, en als je dat wilt dan kom je dus automatisch bij Daaleman uit Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 14:57

Ik heb heel veel merken gehad.
Allemaal nieuwe zadels, Ik ben nl niet zo voor 2e hands.
JC, KN, Passier, County, Ainsley.

Ik vond dat KN zadel het ergste dat er bestaat, Passier is goed, maar ik wil nu iets anders, ik heb op het moment de County, en ik wil graag iets vast zitten, meer wrong. Voor de schimmel heb ik een ainsley, maar dat is misschien nog wel erger dan de KN, Hard, vlak, geen wrong......

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:04

Citaat:
. Ik heb zelf een vreselijke hekel aan Hulsebos zadels: het zijn van die kuipjes! Hulsebos claimt dus ook zadels op maat te maken maar dat doen ze helemaal niet. Hety enige dat je kunt laten aanpassen zijn de kussens en kniewrongen.

Wil je een zadel dat echt op maat gemaakt wordt, dan kom je in NL uit bij Hulsebosch.


????? Je hebt een hekel aan Hulsebos en Hulsebos maakt geen maatzadels?
Je bedoelt zeker dat Daaleman maatwerk levert en Hulsebos niet?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:06

Zep schreef:
Hulsebos claimt dus ook zadels op maat te maken maar dat doen ze helemaal niet.
....
Wil je een zadel dat echt op maat gemaakt wordt, dan kom je in NL uit bij Hulsebosch.
...
Mocht er niets passen dan kun je altijd nog denken aan een maatzadel, en als je dat wilt dan kom je dus automatisch bij Daaleman uit Haha!


Verward
Wat bedoel je nou?

Daaleman is bij mijn weten de enige die écht maatwerk levert. Dus vanaf de kale boom opgebouwd zoals jij het hebben wilt.
Wij hebben een Daaleman en zijn daar super tevreden over. Netjes afgewerkt, goede service, zit fijn, blijft mooi en past super! Ik kwam laatst terug van een buitenrit en ontdekte dat ik vergeten was na te singelen Bloos Niks van gemerkt, zadel lag als een huis. (Don't try this at home! Haha! )
Ik heb laatst meneer Hulsebos weer eens aan het werk gezien bij mij op stal en echt het enige dat hij doet is een beetje prutsen met het opvullen van de kussen (hij trok ter plekke het zadel open en vulde het bij!), nou dat kan met ieder zadel van een goed merk, dus dan hoef je je niet vast te pinnen op Hulsebos.
Sjuimpje is dacht ik ook erg te spreken over haar nieuwe Daaleman (die was om nadat ze die van ons gezien had).

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 15:14

Heeft iemand een foto van zijn Hulsebos of Daaleman ?

Alvast bedankt voor jullie reacties....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:23

Als je wil kan ik wel even een foto mailen.
Heb ik wel je email adres nodig. Schijnheilig
Mijn zadel is waarschijnlijk ook te koop, maar geloof dat je een nieuwe wilde dat ik hierboven las.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 15:26

Staat in de PB Nathalie !

Ik zie nu pas dat mij e-mail adres er niet bij staat.... stupid !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:28

eeeeh, excuses, ik bedoel Daaleman die ze op maat maakt en Hulsebosch niet. Scuse me!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:28

Afbeelding

Dit is een Daaleman. Uiteraard is zwart ook mogelijk.
Dit is een veelzijdigheidszadel richting dressuur, maar ze hebben nog veel meer modellen.

Heb hier thuis ook nog een Daaleman liggen van iets van 30 jaar oud ofzo, zal die ook wel eens even op de foto proberen te zetten.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:30

Het is trouwens gewoon Hulsebos hoor. Niks sch. Je moet het niet luxer maken dan dat het is! Haha!

edit: stomme fout!
Laatst bijgewerkt door Margreet op 08-08-02 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:34

Ik heb net ook even een foto gemaakt van mn ongeveer 25 jaar oude springzadeltje van Daaleman, zal m even uploaden. Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:45

Dit zadel is een jaar of 30 oud. Is nog door de oude Lozeman gebruikt met crossen. Model is misschien niet echt meer van deze tijd ofzo, maar er mankeert verder niets aan. Op het moment wordt het niet gebruikt, maar even na laten kijken bij Daaleman, misschien opnieuw opvullen en ik durf er zo weer mee op een paard te stappen.

Afbeelding

En de rotzooi die bij ons op zolder ligt gaat jullie niets aan *LOL*

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 16:14

Margreet schreef:
Het is trouwens gewoon Hulebos hoor. Niks sch. Je moet het niet luxer maken dan dat het is! Haha!


Hulebos nog wel, Jij maakt het nog minder dan dat het volgens jou al is.. hihi.... Haha!

ps: Ziet er idd nog goed uit voor een oude opa ! maar goed onderhouden doet een zadel goed....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:39

Afbeelding
Niet zo heel erg duidelijk maar je ziet een stukje van mijn Hulseboszadel. Het is nu bijna 3 jaar oud en 1 keer opgevuldt. Het zit nog heel fijn en ziet er als nieuw uit. De fysio vond het ook super op Pablo liggen.
Het enige wat er wel gebruikt uit gaan zien is de singelstoten. Beugelriemen waren trouwens van minder goede kwaliteit en zou ik er niet meer bij kopen.

Ik heb nog nooit op een Daaleman gezeten maar om te zien zijn het mooie zadels en goede kwaliteit ook.
Van Hulsebos heb je een aantal verschillende modellen, zik zou dus zeker even proefzitten op verschilende exemplaren.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 16:46

Ik denk dat ik ook even Guy Blom om raad kan vragen..... De Fysio....
Is ook wel een goed idee, misschien heeft hij ook wel ervaring met deze zadels.....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 17:03

Sando"]
[quote="Margreet schreef:
Het is trouwens gewoon Hulebos hoor. Niks sch. Je moet het niet luxer maken dan dat het is! Haha!


Hulebos nog wel, Jij maakt het nog minder dan dat het volgens jou al is.. hihi.... Haha!

ps: Ziet er idd nog goed uit voor een oude opa ! maar goed onderhouden doet een zadel goed....
[/quote]

Bloos
Dat is wel heel lomp zeg!

En dat oude zadel wordt dus nauwelijks onderhouden Bloos Ik gebruik het niet, het ligt maar op zolder. 1x per jaar ofzo maak ik het eens schoon en smeer er een lik vet op, meer niet. Maar het schimmelt niet en wordt ook niet hard. Toen het nog in gebruik was is het wel netjes bijgehouden. Blijkbaar is het leer daardoor heel goed geconserveerd. Misschien dat er wel nieuwe singelstoten aan moeten, of die in ieder geval even nakijken, maar als dat het enige is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 17:41

Ik heb mijn tandemtuig door Hulsebos jr. laten maken, koste erg veel geld en de service was ERG slecht.
Hij kwam afspraken niet na en maakte bepaalde onderdelen anders dan afgesproken, zoals bijv ipv van dubbel leer met nylon ertussen enkel leer zonder nylon wat dus in 1x doormidden werd getrokken.
Voor het vervangen daarvan moest ik extra betalen terwijl het vooraf zo was afgesproken Boos!
Zo waren er nog wat van die dingen.
Mijn opa kocht vroeger al spullen bij zijn opa en onze familie is ontzettend lang vaste klant geweest maar nu komen we er absoluut niet meer.
Hulsebos sr. is een prettige man maar Hulsebos jr. Misselijk

Ik zou er echt niets kopen.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 08:50

Ik heb net gister Guy Blom gebeld, en hij raadde mij Hulsebos aan, Daaleman had hij geen ervaring mee. Maar in hoeverre kan een hulsebos op maat gemaakt worden ? extra lang zweetbladen, extra diepe zit, extra wrong ? Of kan dat niet ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 09:02

Dat kan volgens mij allemaal maar waarom bel je ze niet gewoon dan kan je alles vragen?
Ik heb extra korte zweetbladen maar een vriendin van me juist extra langen. En een andere vriendin heeft een extra ondiepe zit omdat ze door een breuk haar bekken niet goed kan bewegen. Dus volgens mij is er heel veel mogelijk.