Budjonny? Wie heeft er ook eentje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Budjonny? Wie heeft er ook eentje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-02 16:42

Hi! Ik heb een geweldig lieve budjonny-ruin, met alle juiste kenmerken en de goede stamboom om met recht een budjonny genoemd te worden, maar bijna niemand kent het ras! Wie heeft er nog meer zo'n stoer Russisch paard? Want het zijn volbloeden met het uiterlijk van een stoere warmbloed en hun gangen en karakter zijn ook net even anders als anders, dus wil graag ervaringen uitwisselen. xxx Daphne


Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:40

he daphne, ik geloof mn ogen niet! 2 druppels water met mijn paard...die van mij heeft alleen rechtsachter een wit voetje ipv linksachter. heb je meer info voor mij? ik heb nl geen papieren, wist alleen dat ie ws uit Rusland zou komen...

sjalalala....twiedeliediedie!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 17:22

Ok, Baduh heeft eigenlijk Zvon, en hij stamt af van Inferno, 1 van de 2 eerste Budjonny-dekhengsten. Hij is 1.62m hoog en springt met gemak 1.70. Hij heeft vroeger in rusland op een galoprenbaan gelopen en mist nu een paar tanden omdat ze niet echt zachtaardig met hem zijn omgesprongen. Het is een racekikker die graag wertk, maar hij is heel kieskeurig, want er zijn niet zoveel mensen die in zijn buurt mogen komen. Verder loopt ie altijd achter me aan en kan geen minuut alleen in de wei staan, want dan springt ie eruit. Op http://daphne.isberoemd.nl staan nog meer foto's. Zal je ook zien dat ie een bijzonder stevig stel benen heeft. Alleen dat racen, dat krijg ik er niet uit. Hij wil hard hard hard, maar kan zomaar ineens prachtig rond lopen en dan wijken alsof het niks is. Gister deed ie travers, was heel trots.

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 10:49

ik had al stiekem op je website gekeken, en een van de foto's gekopieerd en naar een vriendin gestuurd. Die dacht dat t de mijne was Lachen Bay kon toen ik m net kreeg alleen HEEL hard draven, nu wil ie dat nog wel eens doen, maar de galop kent ie inmiddels ook. een keer in de week ga ik de renbaan op, even uit laten racen, want dat heeft ie nodig, even alle energie eruit.

sjalalala....twiedeliediedie!


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 13:14

Baduh heeft gelukkig altijd kunnen galopperen, dat deed ie op de renbaan. Daar worden ze in Rusland namelijk voor gebruikt. Hij is pas heel laat geruind, op zijn 5e of 6e en daardoor heeft ie bijzonder veel belangstelling voor de dames. Heeft die van jou ook een gouden buik? Schijnt bij het ras te horen, iedereen vnd mijn paard mooi. Hihi.

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:45

ik weetniet zeker of de mijne een Budjonny is, maar de gelijkenis is wel heel treffend! zn buik is idd lichter dan de rest, hij heeft ook heel kleine oortjes en mond, lange benen en een lange rug (niet altijd makkelijk met rijden). maar krijg wel vaak te horen dat t een beauty is ja Lachen

sjalalala....twiedeliediedie!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 16:23

Die van mij heeft geen kleine oortjes en niet echt een lange rug. Ik ben nu een site aan het maken over budjonny's. Daar kan je ook een beetje checken of je ook een budjonny in je stal hebt staan. Hihi.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM_Horses en 119 bezoekers