trailerdeurtjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37528
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

trailerdeurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 22:25

Zoals velen wel weten ben ik een Westfalia trailer aan het restaureren. Nou kom ik op het punt dat het deurtje erin gemaakt moet worden. origineel zit het deurtje aan de linkerkant. Persoonlijk zou ik het liever aan de rechterkant hebben. Mechanisch maakt het niet uit, ik kan het maken zoals ik wil.
Hoe denken jullie hierover. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de visie waarom links of rechts.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 22:33

Rechts lijkt mij handiger, als je ooit pech hebt kan je bij je paard zonder meteen plat gereden te worden.
aan de andere kant duurt het wat langer voor je erbij bent als je als bestuurder er plotseling bij moet. maar ook dan wel weer veiliger voor jezelf, ivm verkeer.
denk dat het ook van je paard afhangt, hoe die op de trailer is, etc.

succes met de restauratie ,

Foto's als ie klaar is ? En van hoe die er eerst uitzag natuurlijk *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 22:33

Heeft allebei plus en minpunten.
Aan de rechterkant zit het aan de kant van de berm. Aan de linkerkant ben je er sneller bij.
Waarom geen 2 deurtjes? Of is dat niet sterk genoeg?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 22:54

Uit ervaring (vorige week op de vluchtstrook gestaan, veewagen met paard van vriendin achter ons had pech) zeg ik aan de bermkant. Je zit levensgevaarlijk als je bij je paard moet en je moet aan de wegkant erbij, geeft ook extra onrust in de trailer.
En als je als pasagier bij het paard moet zijn (ik rij zelf niet heb geen E) is rechts het veiligste. Zowizo wie er ook bij je paard moet zijn (hulpverleners, veearts).
Ik pleit voor rechts/bermkant!
Viv

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 23:05

Wij hebben een tweepaards trailer met een deurtje aan de bermkant, rechts dus.
Bevalt mij uitstekend, en inderdaad, als je op de weg het deurtje moet openen is het niet alleen veiliger voor jezelf maar ook rustgevender voor je paard als dit aan de bermkant gedaan wordt.

Wat betreft 'eerder bij je paard':
Ik heb zo'n idee dat jij wel hard kan rennen grijnz.
Scheelt dan 0,3 seconden wanneer je je best doet... *LOL*

Veel succes met restaureren en gewoon doen wat jou het beste lijkt, zeker weten dat je er wel uit komt.
Logisch nadenken is namelijk iets wat bij jou al intuïtief gedaan wordt!
Goh hoe weet Dorine dat nou weer... Tong uitsteken