Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Wennii

Berichten: 2308
Geregistreerd: 29-04-09

Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-12 08:23

Mijn vriend gaat van zaterdag vroeg in de middag tot en met zondagmiddag carnaval vieren met zijn beste vriend en nog wat vrienden. Hij vertrekt dus zaterdag wat later in de ochtend en ik verwacht hem pas laat in de avond terug eerlijk gezegd, ipv smiddags :')

Normaal gesproken zou ik gewoon meegaan... Kon me al bijna niet inhouden toen we afgelopen week zijn outfit gingen halen en ik niks mocht kopen :(), maar aangezien ik 30 weken zwanger ben met de nodige kwaaltjes en uiteraard een dikke buik die nogal onhandig is in een drukke kroeg, is het niet meer zo heel verstandig om mee te gaan... Helaas voor mij...

Ik gun het mijn vriend natuurlijk, misschien is het wel de laatste keer een weekend zo onbezorgd feesten voor de baby er is. Zal hem straks waarschijnlijk met een bezem buiten moeten vegen anders laat hij zijn kleine meid niet alleen :')... Of nou ja, je houdt er dan in je achterhoofd voortaan altijd rekening mee, dus zo onbezorgd als het nu is wordt het nooit meer.

MAAAAAAR..... dat wil natuurlijk zeggen dat ik mezelf dan ook wel een verwenweekendje gun }:)

Nu heb ik zelf al wel wat kleine ideetjes:
* Met de hondjes wandelen, zitten op een kleine 10 minuten lopen van een heel mooi bos af (al hou ik dat nu niet zo lang vol als ik zou willen en moet het weer een beetje meewerken, als het glad is ben ik bang dat ik onderuit ga. Normaal niet zo erg, nu wel)
* Lekker uitgebreide douche nemen, we hebben geen bad namelijk, alle verzorgingsproducten die ik heb uit de kast trekken en kijken hoe ik er het meest van kan gebruiken, liefst tegelijk :')
* Spulletjes voor een uitgebreid ontbijt in huis halen en zondagochtend net doen of ik een 5sterrenhotel ben :D Wat dat betreft hoop ik heel erg op sneeuw, dan kan ik met mijn croissantjes, jus en alle andere lekkere dingetjes buiten staren. Heerlijk :)

Maar ik was eens benieuwd wat jullie bokkers zouden doen als jullie jezelf zo'n verwenweekendje cadeau zouden doen (en voor de mensen met veel inlevingsvermogen: wat zou je dan doen als je 30 weken zwanger bent en niet meer zo heel goed vooruit kan)?
Dan heb ik misschien nog meer inspiratie :D

Barst los!!

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking



Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:34

Gezichtsmaskertjes, haarmasker, voetenbadje, lekkere bodybutter om je na de douche mee in te smeren, nagels verzorgen en een leuk kleurtje geven, idd lekker eten, leuke film of serie aanzetten, ehhhh kan zo even niets meer bedenken.. :D

Geniet ervan! :D

Wennii

Berichten: 2308
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-12 08:36

Ohja een leuke film kijken, was ik even vergeten, maar dat ga ik waarschijnlijk ook doen :D!!!

En ervan genieten komt helemaal goed!!!

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking

DiFa
Berichten: 207
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:37

- Een boek lezen (die je altijd al had willen lezen)
- Een zwijmel film kijken (dan je na je verzorging naar de bioscoop haha)
- Op zondagochtend heerlijk uitslapen (ben je alvast goed uitgerust voor de bevalling)
- Eventueel een vriendin laten komen en bij elkaar jullie nagels doen

Ik zou zeggen geniet van je weekend en doe rustig aan!!

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:40

Tja, toen ik zo zwanger was wilde ik alleen maar uhh poetsen.. Heul triest maar ik werd me toch een potje gelukkig van blinkende aanrechtkastjes en fris ruikende aanrechtdoekjes...

Het is overigens ondertussen over gegaan :P

Wennii

Berichten: 2308
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-12 08:42

lezen is ook een goeie :D *zet op lijstje*

vriendinnetjes zijn ook allemaal carnaval vieren dus ik sta er echt alleen voor, maar dat vind ik ook wel eens een keer lekker moet ik toegeven :D Gewoon eens lekker tijd en aandacht voor alleen maar mij, mij en nog eens mij :D Komt niet zo heel vaak voor dus ben er eigenlijk weleens een keer heel blij mee...

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:43

Allereerst moet ik even zeggen, wat goed dat je niet mee gaat ookal heb je er zo zin in.
Helaas ken ik genoeg aanstaande moeders die niet die verantwoording kennen :o.

Foto's kijken van vroeger, lang in bed blijven liggen, een vriendin die je lang niet hebt gesproken uitnodigen voor een kopje koffie, puzzelen

Wennii

Berichten: 2308
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-12 08:46

hahaha troi :')
Ik ken dat, maar ik ga proberen het in DAT weekend echt te onderdrukken :') Daarom moet ik zoveel mogelijk dingen verzamelen die me weerhouden van mijn 'nesteldrang' haha...
Ik heb me voorgenomen dat ik dat op vrijdag, dan ben ik vrij, en op zaterdagochtend wel nog gewoon mag doen en zodra vriendlief de deur uit is, ik ermee op moet houden en alleen maar mij-tijd moet hebben :)

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:48

Uitgebreid iets voor jezelf koken zaterdagavond wat je echt het lekkerst vind, of gewoon lekker iets laten bezorgen.

Wennii

Berichten: 2308
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-12 08:48

mjetterd, thnx :)

puzzelen gaat ook op het lijstje en ik zet er gelijk even monopoly spelen op de wii bij. Wat de link is tussen die twee heb ik geen idee van, maar toen ik puzzelen las moet ik eraan denken :')

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking

Wennii

Berichten: 2308
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-12 08:49

Oeh iets lekkers koken is ook een goeie :D weet nog wel iets denk ik

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:28

Ik ben op het moment ook zwanger(morgen 31 weken) dus hier ook geen carnaval hihi.
Ga lekker op de bank hangen met een zak chips! filmpje erbij zo'n lekkere zwijmelfilm waar mannen nooit naar willen kijken en neem je rust! schoonmaken kan na het weekend ook weer (ookal is dat heel moeilijk haha)
Lekker koken! Shoppen ook nooit verkeerd er zijn zoveel leuke babykleertjes en spulletjes!

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:37

Shoppen is inderdaad ook een goeie, maar dan moet je denk ik wel naar een stad waar geen carnaal wordt gevierd

- Voor jezelf een high tea maken of bestellen?
Of gewoon iets anders lekkers maken of bakken (cupcakes, brownies, taart)
- Een leuke serie opzoeken en die in 2 dagen uitkijken
- Heel veel babybladen in huis halen en een moodboard maken voor de inrichting van de babykamer
Of, als die al klaar is, gewoon dingetjes uitzoeken die je nog moet/wil hebben voordat de kleine er is (en dan lekker knippen en plakken, net zoals vroeger met de folder van de speelgoedwinkel :D)

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:10

Mjetterd schreef:
Allereerst moet ik even zeggen, wat goed dat je niet mee gaat ookal heb je er zo zin in.
Helaas ken ik genoeg aanstaande moeders die niet die verantwoording kennen :o.

Foto's kijken van vroeger, lang in bed blijven liggen, een vriendin die je lang niet hebt gesproken uitnodigen voor een kopje koffie, puzzelen

Waar slaat dat op ? :? Dus als je als zwangere vrouw carnaval viert ben je onverantwoordelijk ? M.a.w ik moet me maar binnen houden als een of andere kluizenaar ? No way. Ik ben 37 weken zwanger, ik voel me prima, ben vrijdag na de prins uitroeping van de voetbalclub geweest, me lekker in het rustige gedeelte op een kruk gezet en heb een gezellige avond gehad. En gister na de eerste optocht gaan kijken. En reken maar dat ik carnavalszondag ook nog een avond ga. Ik voel me prima, heb nergens last van, dus waarom zou ik dan thuis blijven ? Gelukkig denken ze daar hier hetzelfde over en word ik nergens scheef aangekeken.
@ ts: leuke dvd's huren, een vriendin die ook niet aan carnaval doet uitnodigen ? Gezichtsmaskertje, en gewoon lekker bankhangen.

[o]

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:27

Als mijn vriend een weekendje weg is doe ik heerlijk helemaal niks....
Uitslapen, lekker ontbijtje maken, met de hond wandelen, lekker tutten met mijn paard (of een flinke buitenrit, maar dat zit er nu voor jou niet in ;) ) en dan op de bank met een reep chocola en een kop thee, dvdtje kijken, boekje lezen, beetje schilderen en verder gewoon doen waar je op dat moment zin in hebt. 's avonds iets lekkers maken of laten bezorgen en dan weer lekker op de bank. Ik kan me voorstellen dat je nu ook bezig bent met spullen voor de baby of dingen die nog geregeld moeten worden voordat de kleine er is.

Wennii

Berichten: 2308
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-12 13:09

Oeh er komen leuke dingetjes voorbij!!! Naar de stad wordt hem helaas niet, moet een eind lopen naar het station en als ik dan 1 winkel gezien heb kan ik weer naar huis anders haal ik het niet meer tot de voordeur helaas...
En lotje: Ik heb ook geen paard meer, dus buitenrit wordt dan lastig haha!

Ik ga eens fftjes een wishlist samenstellen voor mijn weekendje :D:D

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:30

Ik heb net de hele serie: Upstairs,downstairs gekocht. Ben ik een hele poos zoet mee....

Winged

Berichten: 32971
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:41

Beautyavondje voor jezelf: Haarmasker, gezichtsmasker, je lichaam helemaal insmeren etc. Make-upjes oefenen, wat lekkers eten voor tussendoor (snacks, whatever, hapjes), alvast wat lekkere recepten zoeken om voor jezelf te koken, overdag even naar de supermarkt (vers is lekkerder), filmpje, 's ochtends een lekker ontbijtje met croissantjes, eitje etc. Jezelf lichamelijk voorbereiden op de bevalling, misschien even bij de kapper langs? (niet dat ik weet of het het nodig hebt, maar doe je als je bent bevallen vast niet zo heel snel), UITSLAPEN!

Uuhhhhh :+

Duuk2011
Berichten: 697
Geregistreerd: 03-07-11

Re: Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:52

misschien met je moeder naar thermaalbad ofzo? Of met iemand die geen carnaval viert haha. Dat lijkt me wel lekker dan, jezelf verwennen in de sauna/terhmaalbad.
Anders een paar leuke dvdboxen regelen, heel veel lekker eten en lekker de bank op!

Winged

Berichten: 32971
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:53

Sauna is geloof ik lastig als je zwanger bent, als je niet teveel naar een sauna/spa gaat kan dat slecht zijn voor de baby. Dacht ik, pin me er niet op vast!

Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:56

Winged schreef:
Sauna is geloof ik lastig als je zwanger bent, als je niet teveel naar een sauna/spa gaat kan dat slecht zijn voor de baby. Dacht ik, pin me er niet op vast!

Het is geen probleem als je voor de zwangerschap al regelmatig naar de sauna ging :n Als je nog nooit bent geweest en dus voor het eerst gaat tijdens je zwangerschap, wordt het volgens mij afgeraden
En in de eerste x en de laatse x weken (zal de aantallen zo even opzoeken) van de zwangerschap wordt het afgeraden

edit: handige link http://zwanger.jongegezinnen.nl/Vrije-t ... -sauna.htm

Duuk2011
Berichten: 697
Geregistreerd: 03-07-11

Re: Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:04

Oeh dat wist ik natuurlijk niet!

Winged

Berichten: 32971
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:07

Corelli schreef:
Winged schreef:
Sauna is geloof ik lastig als je zwanger bent, als je niet teveel naar een sauna/spa gaat kan dat slecht zijn voor de baby. Dacht ik, pin me er niet op vast!

Het is geen probleem als je voor de zwangerschap al regelmatig naar de sauna ging :n Als je nog nooit bent geweest en dus voor het eerst gaat tijdens je zwangerschap, wordt het volgens mij afgeraden
En in de eerste x en de laatse x weken (zal de aantallen zo even opzoeken) van de zwangerschap wordt het afgeraden

edit: handige link http://zwanger.jongegezinnen.nl/Vrije-t ... -sauna.htm

Zie net dat ik die zin wel erg krom staat.. := bedoelde ook dat als je al niet vaak naar de sauna gaat het lastig kan zijn. Excuus!

Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:23

Ik snapte wat je bedoelde hoor haha

Wennii

Berichten: 2308
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Leuke tips voor mn eigen verwenweekendje (alleen @ carnaval)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-12 07:34

Idd, sauna is, als je dat niet vaak of in mijn geval nooit doet, niet zo heel verstandig.
Baby's vinden de hele warme sauna's ook niet altijd prettig, het is in je buik natuurlijk al warm :)

Thermaalbad is wel een goeie, je kunt de sauna natuurlijk gewoon overslaan. Aangezien al mijn vriendinnetjes gaan carnavallen, heb ik alvast met mijn mama afgesproken te gaan zwemmen op zaterdag! Waar moeten we nog even bekijken, maar wij vinden centerparcs ook altijd erg leuk en die hebben we 3 zitten op een half uurtje rijden allemaal, dus dat is ook nog een mogelijkheid.

Verder heeft mijn vriend al mijn boeken alvast naar beneden gehaald, dus ik ga van het weekend ook weer lekker in een boek beginnen.

Hmmm :) ik kom mijn weekend wel door haha!

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, anji, Annemiekev, Boheme, cariena1, colinneke, ellen05, Googlebot, GrapeshotBot, grizzlybear, horzieloverr, Keizerinnnn, Lijsken, maitestar23, ManonGrr, ontherun, Sabine, xAlice, zonnebloem18 en 44 bezoekers