Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolindaa
Berichten: 1363
Geregistreerd: 12-06-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:07

Ik vond het vandaag te warm, dus 200grams eronder vandaan gehaald. Staan nu allemaal nog onder 300 grams :)

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:12

Bij mijne de fleece eronder uitgehaald. Nu nog met 200, 300 en 200 grams op. Van de week als het warmer wordt de bovenste eraf.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:43

Ik wil morgen waarschijnlijk mijn onderdeken eronderuit halen. Dan gaat ze van 600 naar 400 maar de temperaturen gaan ook wel weer omhoog schieten dus dat is niet zo heel erg denk ik.
Normaal neem ik stappen van 100 namelijk.

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:58

bij mij blijft mijn paard onder de fleece en 300 grams en gevoerde regendeken staan, het wordt vannacht weer min 12 dus vind het nog te koud om nu al een deken eraf te halen..zodra het min 3 wordt snachts gaat er 1 deken af bij mijn paard.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:01

my_precious schreef:
bij mij blijft mijn paard onder de fleece en 300 grams en gevoerde regendeken staan, het wordt vannacht weer min 12 dus vind het nog te koud om nu al een deken eraf te halen..zodra het min 3 wordt snachts gaat er 1 deken af bij mijn paard.

waar woon jij dan?
ze geven -2 tot + 2 op
bij mij in de buurt is het vannacht boven 0

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:01

bij ons -4 rond den bosch

quintusgl

Berichten: 4451
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:08

Heb de hals eraf gehaald. Verder gewoon nog de winterdeken op. Ik kijk morgen even wat de temp nu daadwerkelijk gaat doen....

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:16

mirgino schreef:
my_precious schreef:
bij mij blijft mijn paard onder de fleece en 300 grams en gevoerde regendeken staan, het wordt vannacht weer min 12 dus vind het nog te koud om nu al een deken eraf te halen..zodra het min 3 wordt snachts gaat er 1 deken af bij mijn paard.

waar woon jij dan?
ze geven -2 tot + 2 op
bij mij in de buurt is het vannacht boven 0


in het midden van het land culemborg onder utrecht, is het nu weer veranderd dan? vanmorgen hoorde ik nog op het nieuws min 12 vannacht en hier sneeuwt het trouwens ook weer al de hele avond.

ik keek net nog even op het internet en er staat toch echt -10 vannacht en morgen -2 in de nacht en overdags 0 graden.
Laatst bijgewerkt door my_precious op 12-02-12 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:18

bij ons ook de weg is weer wit, en ik heb morge auto rijles :(

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:18

Hier is het op dit moment -3.. maar als ik kijk naar de temperaturen komen we woensdag al aan de 8 graden overdag en 4 graden s'nachts dus dan kan er wel flink wat vanaf.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:22


my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:24

nicky_rilana schreef:
bij ons ook de weg is weer wit, en ik heb morge auto rijles :(


zooo nou succes dan morgen met je rijles.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:25

dankje

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:27

nicky_rilana schreef:


ja klopt hier dus ook ongeveer.. weet je wat het is de temperaturen schommelen zo erg steeds de ene nacht is het warmer als de andere nacht.
ik denk dat ik aankomende week met overdags gewoon 1 deken even af en als ik weg ga weer deken op ga doen, dat hij voor de nacht toch warm staat.
ik denk dat het per stal ook verschillend is hoe koud het is en of er tocht is, ik heb een redelijk open stal namelijk en dan is het volgens mij al snel kouder.
het is sowieso moeilijk vind ik met dat deken gedoe.
als ik mijn paard voel onder zijn deken is zijn lichaam gewoon op normale warmte alleen zijn neus en oren zijn koud, of dat met kou of warmte te maken heb durf ik ook weer niet te zeggen.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:29

bij ons op stal is het net zo koud als buiten alleen dan waait het er niet. ik heb hem zijn dekens nog oplaten liggen. misschien vraag ik of ze er morge 1 onderuit willen halen anders doe ik dat dinsdag

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:45

nicky_rilana schreef:

dan was het afgelopen nacht -11 en komende nacht -4 bij jou

even op buienradar gekeken

Het is op de meeste plaatsen bewolkt en in het westen en midden van het land komt ijzel waardoor het gevaarlijk glad is. Elders in het land valt er nog wat lichte sneeuw. Ook vannacht houdt de lichte neerslag aan en blijft de kans op gladheid groot. Verder is het tamelijk nevelig en komt er plaatselijk mist voor. Al met al kenmerkend weer dat hoort bij een invallende dooi. De minimumtemperatuur ligt tussen -2 graden in het zuidoosten en +2 aan de westkust. De wind waait uit richtingen zussen zuidwest en noordwest en is zwak tot matig.

Maandag overdag is er in het algemeen veel bewolking en met name in de middag en avond valt er af en toe regen, in het oosten en zuidoosten mogelijk voorafgegaan door (natte) sneeuw. Lokaal kan er ook mist voorkomen. De middagtemperatuur ligt tussen +2 graden in het zuidoosten en +5 langs de kust. De wind is meest matig en draait van noordwest naar zuidwest. (Bron: KNMI)

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:23

mirgino schreef:
nicky_rilana schreef:

dan was het afgelopen nacht -11 en komende nacht -4 bij jou

even op buienradar gekeken

Het is op de meeste plaatsen bewolkt en in het westen en midden van het land komt ijzel waardoor het gevaarlijk glad is. Elders in het land valt er nog wat lichte sneeuw. Ook vannacht houdt de lichte neerslag aan en blijft de kans op gladheid groot. Verder is het tamelijk nevelig en komt er plaatselijk mist voor. Al met al kenmerkend weer dat hoort bij een invallende dooi. De minimumtemperatuur ligt tussen -2 graden in het zuidoosten en +2 aan de westkust. De wind waait uit richtingen zussen zuidwest en noordwest en is zwak tot matig.

Maandag overdag is er in het algemeen veel bewolking en met name in de middag en avond valt er af en toe regen, in het oosten en zuidoosten mogelijk voorafgegaan door (natte) sneeuw. Lokaal kan er ook mist voorkomen. De middagtemperatuur ligt tussen +2 graden in het zuidoosten en +5 langs de kust. De wind is meest matig en draait van noordwest naar zuidwest. (Bron: KNMI)


hey dankje, ik zag het net ja op het internet, vanmorgen was dat nog -12. ik zie idd dat het nu -5 is maar dan nog vind ik het wel te koud om een deken af te doen hoor..jullie niet dan?

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:25

mijne heeft gewoon alles nog op

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:01

Het is nu rond het vriespunt. Wat scheelt dit met afgelopen week! Blij dat die onderdeken er toch onderuit is. :j

WEERALARM GEHELE LAND !
Zie KNMI.

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:03

Vanmorgen de onderdeken er weer onder vandaan gehaald. Voor vannacht kijk ik het even aan. Mocht het 's nachts nog erg koud zijn, dan gaat het er weer onder.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37254
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:49

Ik heb gister de deken verwisselt van 200 naar 100 grams. Morgen de ongevoerde regendeken erop gooien en als het goed is heb ik meneer bij deze temperaturen eind van de week weer dekenvrij.

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:53

Wij gaan vandaag wisselen van 300 naar 200 grams... Vind het nu weer warm genoeg :j

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:54

Onderdeken gaat er weer af :). Had hem alleen voor de vries periode, maar aangezien ik op weer.nl niet kan zien dat het gaat vriezen gaat ie weer af.

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:33

mijne staat nu ook nog onder 2x 200 en een regendeken met 150 gr hals. ze is niet geschoren maar niet echt een dikke vacht. het wordt weer ver boven nul. Ik kijk het even aan zolang ze er overdag goed onder voelt blijft t liggen als ze te warm wordt gaat er een onderuit.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:17

Denk dat ik hier over een paar dagen alweer de 220 er op kan doen, gezien de temperaturen (2 's nachts en overdag 8 graden!). Zo blij dat die temepratuur weer normaal is en dat alle sneeuw- en ijzelresten weg zijn! *\o/* Kan paardlief weer eens lekker zonder dek in het zand rollen! :j