Ervaring met pagony dekens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Ervaring met pagony dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 20:25

Ik zit te twijfelen tussen 2 dekens.
De Pagony Tiger:
De beste deken voor het slechtste weer. Deze deken heeft een 600D ripstop buitenstof, hierdoor scheurvast. voorzien van teflon coating zodat de deken schoon en waterafstotend is. bovendien waterdichte en ademende buitenstof. uw paard is dus optimaal beschermd. uiteraard voorzien van staartflap, beenriemen en kruissingel. Bovendien voorzien van loopsplit en 300 grams thermovoering.

Of...

De Pagony Ultra:
Absolute topdeken! Uniek door zijn 550-grams thermo hollow firefill, dus extra dik en extra warm! optimale luchtcirculatie, dus geen transpiratie problemen. vervaardigd van 840D nylon ribstop, dus extreem sterk en scheurvast. voorzien van staartflap.

De prijzen zijn hetzelfde.
Maar als ik Camilla wil scheren is de laatste misschien wel fijn, maar is die anders niet te warm?


Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 20:44

ik heb slechte ervaring met pagony dekens. eigenlijk met alles van pagony alleen niet met mijn leren halster.
ze zeggen dat die dekens een goede pasvorm hebben, nou ik vind het eerder een lap stof, totaal geen pasvorm. ik heb er alleen maar een zomerdeken van gehad, daarna nooit meer....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:05

Ik heb ook een pagony deken en ik vind het een slaapzak...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:21

hmm, vraag Naz eens. Er staat me iets bij dat ze had gezegd dat Divoza nieuwe dekens in de maak had, betere, misschien zijn dat deze? Anders de zoekfunctie 'ns checken...

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:36

Die Tiger vind ik er niet zo geweldig uitzien in de catalogus.

Je hoorde voorheen veel negatief commentaar over de Pagony-deken maar als het goed is zijn ze nu helemaal okee.

Ik heb vorige week zowel een Rambo Rhino Light als de Pagony Outdoor
besteld voor Rena om te kijken welke het best zou zijn.
Het was de bedoeling eigenlijk om de Rhino te houden , ik wilde de nieuwe Pagony gewoon eens zien en passen Haha! .

Toen ik ze allebei uitpakte vond ik de Rambo meteen al een flutdekentje ,
zeker voor die prijs.

De Pagony zag er veel ontwikkelder en beter uit.

Maar okee Rambo staat zeer goed bekend dus maar even passen.

Eerst de Rambo.

Nou dat zat voor geen meter , 3 x niks. Veels te diep ook vooral aan de achterkant.
En dan dat flutsingeltje..nee het oogde allemaal niet als wat ik verwacht had van de verhalen en van de prijs Lachen.

Toen de Pagony erop die ik eigenlijk niet wou , maar die lag NETJES !
Oogde ook veel steviger , zat beter en lag er heel netjes op.
Alles mooi en goed uitgedacht .
Ik heb meteen alle riempjes helemaal op maat gezet en hij ligt nu in m'n kast te wachten op de kou en regen van het najaar Lachen .

Ik denk dat m'n paardje heel veel plezier van deze deken zal hebben.
Tot nu toe heb ik er niets op aan te merken van wat ik gezien heb.
Alleen weet ik nog niet hoe hij zich houdt in de wei met veel regen.
Dat zal afwachten zijn.

Maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik die dure Rambo
weer terug heb gestuurd , die was mij veel minder waard dan de Pagony.

Nu maar hopen dat hij zich bewijst.....

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:43

ik heb ook een pagony turnout gekocht hij ligt mooi op mijn haf maar een de voorkant gaat ie een beetje dubbel puur omdat ze geen schoft heeft. Maar hij oogt sterk en zit verder super ze heeft hem al in de regen aan gehad en lekte niet door ze ging er ook gewoon mee rollen enzo blijft prima liggen.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:54

ik heb al 3 jaar een Pagony, weet het type niet meer, maar ik ben er erg blij mee! Tot nu toe geen mankementen gehad en het wordt de hele winter intensief gebruikt. Hij past mijn nrps merrie super, geen schuurplekken.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:35

Ik heb de Pagony Ambassador. Ligt prima maar is te warm (400 grams vulling), ik hou hem voor het geval dat ht ooit -30 wordt. Ik heb voor de gewone winter een Rambo Turnout Lite, bevalt super. Pablo molt dekens maar deze is nog heel (de Pagony ook hoor).
Nadeel van de ambassador vond ik dat als Pablo in de wei er mee in een plas ging rollen (tsja, is ook niet echt handig maar Pablo vind dat echt nodig), de binnenvoering helemaal nat werd en langzaam opdroogde. De Rambo heeft geen gevulde voering en droogt echt supersnel.
Het ligt denk ik ook aan het type en vorm paard welke deken het best bevalt. Pablo is veel volbloed,heeft nog nooit een dikke wintervacht gekregen, staat in een binnenstal, komt in de winter wel op wei en rolt graag in bevroren- en modderplassen. Dan kom je uit op een deken die stabiel ligt en wind en waterdicht is maar wel ademd en bij Pablo was dat de Rambo.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 00:37

ik heb voor tinkie ook een pagony en ben er prima tevreden mee!

soms is het beter om te zwijgen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 06:16

Ik heb de afgelopen 2 jaar een pagony highliner gehad, ben er erg tevreden over. Ze is er nu uit gegroeid maar deze winter komt er zeker een nieuwe.
Tjo wordt ook geschoren, maar een 300 grams is voor haar meer dan genoeg hoor, niks extra warm, je haalt de haren er niet voor niks af, hihi.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 06:33

Mijn Pagony zomerdeken (die van polycotton ofzo, dus niet puur katoen) is echt flut qua model

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 07:30

Ik heb ook een Pagony zomerdeken, zo'n donkerblauwe met ruitjes, en die ligt perfect. Hij ligt helemaal goed, verschuift niet en ik ben er echt tevreden mee.
Ook de Pagony vliegendeken ligt erg goed en blijft ook prima liggen.

Mijn Pagony winterdeken ligt nog op de kast te wachten totdat het buiten weer kouder wordt. Of die goed blijft liggen, weet ik dus nog niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 08:30

Ik heb wel eens een pagony deken gehad maar ik ben niet tevreden over de pasvorm. Maar dat is per paard toch een beetje verschillend. Al is het wel zo dat de dure dekens op bijna alle paarden erg mooi liggen.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 08:32

Ha Kitty, dan hebben wij denk ik dezelfde, ik heb een rood geruite zomerdeken. Bij m'n verzorgpaard ligt ie niet mooi. Dus misschien is het afhankelijk van het paard.
De kwaliteit is bij mij wel goed.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:03

Waardeloos die Pagony dekens. Gauw stuk, een model van drie keer niks. Pastte niet op mijn huidige en vorige paard. Maar moet zeggen, bij sommige andere paarden ligt het wel aardig (niet goed, blijven goedkope dekens). Wel zijn ze vaak na een seizoen stuk, gespen of met schuren.
Geef mij maar Rambo.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 09:06

Ik heb een onderdeken van pagony en die is nog helemaal goed, lag ook heel goed op robin. Maar verder heb ik geen ervaring met pagony.
Ik denk dat ik er toch maar 1 ga proberen. Ze zijn niet echt duur en de meeste reacties zijn toch positief.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:10

Ik heb een onderdeken van Pagony. Die doet het tot nu toe goed, maar hij blijft alleen liggen als je er een goed passende deken overheen doet. Maar ja, daar is het ook een onderdeken voor he... Al had ik liever dat hij ook uit zichzelf goed zou blijven liggen.

Nulla tenaci invia est via

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:42

germie schreef:
Ha Kitty, dan hebben wij denk ik dezelfde, ik heb een rood geruite zomerdeken. Bij m'n verzorgpaard ligt ie niet mooi. Dus misschien is het afhankelijk van het paard.
De kwaliteit is bij mij wel goed.


Dan heb ik weer dezelfde als die van jou. Bij mijn paard ligt hij wel goed alleen vind de kleur niet bepaald mooi. Haha!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 12:20

Ik heb vorig jaar een pagony deken gekocht, en na veel bombarie en klachten weer in mogen leveren...het was een drama, inderdaad, de pasvorm ahd toen echt meer weg van een slaapzak dan van een paardendeken, recht-toe rechtaan....bij de kont stond die deken dus gewoon overeind, weg warmte. en ik had die met zo'n loopsplit gekocht, welnu die split zakte meteen weg in de wanhopige pasvorm....als je ind e katalogus goed kijkt, kan je zien wat ik bedoel. Echt slecht.

Paar jaar geleden waren de Pagony dekens een heel stuk beter (denk 3 jaar), die van vorig jaar waren dus gewoon SLECHT. Misschien dat ze zich wat van oa mijn klachten hebben aangetrokken en tot produktverbetering zijn gekomen, maar ik probeer het niet weer.... ik heb nu Rambo's gekocht.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:06

Ik vind die van nu trouwens erg lijken op de Harry's Horse dekens.
Alleen dan zonder loopsplit , voor de rest lijkt het precies dezelfde.

De Tiger ziet er slecht uit , die zou ik sowieso niet nemen.

550 gram vind ik heel erg veel , maar dat zegt niks natuurlijk Lachen .

De nieuwe Outdoor lijkt absoluut erg goed .

Die Rambo zat juist voor geen meter , wat een flutding zeg voor die prijs...?

Heb je al een keus gemaakt ?

Bieman (BR) heeft ook een paar hele mooie trouwens Lachen .

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 17:50

De dekens van BR ken ik niet. Lachen
Ik vond die Tiger er toch redelijk uit zien. Ik verwacht voor de prijs ook geen super deken.
De Tiger en de Ultra zijn denk ik nieuwe modellen?
Ze staan in ieder geval in een geel blok in de gids, en worden aangeraden. Bij de Tiger staat er ook 'Best Buy' bij. En bij de Ultra staat er 'Topper'.
Inprincipe vind ik ze er allebei redelijk sterk uitzien. Maar de Ultra is idd toch wel wat dik. Maar als ik haar ga scheren is dat misschien wel fijn, maar dat weet ik dus nog niet.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 18:02

Ach , de ene deken met dunne voering kan warmer zijn dan een andere met hele zware voering....zal ook van de buitenstof enz. afhankelijk zijn denk ik.....

Kun je niet het beste een 200/300 grams ofzo nemen die waterdicht is en ademend , en dan nog een warm onderdekentje ?

Dan kun je alle kanten op Lachen .


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 19:08

Vippie schreef:
Ik heb de afgelopen 2 jaar een pagony highliner gehad, ben er erg tevreden over. Ze is er nu uit gegroeid maar deze winter komt er zeker een nieuwe.
Tjo wordt ook geschoren, maar een 300 grams is voor haar meer dan genoeg hoor, niks extra warm, je haalt de haren er niet voor niks af, hihi.
Viv


Ik heb de highliner ook, alleen dan van Harry's Horse. Zijn nl. exact dezelfde dekens (kijk maar eens goed in de catalogus). Heb hier ook veel plezier van. Ik dacht erover om nu de Ultra te kopen, maar volgens mij is die te warm voor op stal (wel een buitenstal). Anders neem ik er nog een highliner (van Harry's Horse) bij in Saphy d'r maat, maar ik koop 'm wel gewoon hier in de buurt, net zo duur en scheelt weer verzendkosten.

Hiervoor heb ik nog eens de Pagony Turnout Lite gehad, maar dat was een waardeloos dekentje. Niet te gebruiken zonder extra zweetdeken. Mijn paard kwam met droog weer natter van de wei dan met regen zonder deken Haha! . En idd de pasvorm was waardeloos.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 20:47

pagony zal ik niet pakken....ik heb zelf pagony Misselijk harstikke lekkend etc

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 22:26

Maar zoals hier meer mensen dus zeggen zijn dit de nieuwe dekens en zijn deze sterk verbeterd.
Ik denk dat ik toch maar voor de Tiger ga.. Niet zo dik en ik vind hem er toch redelijk uitzien. En als ik de tekst moet geloven is ie ook wel sterk.
Ik ga het gewoon proberen, duur zijn ze toch niet. Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, IndianSu, LDRD en 35 bezoekers