Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:52

hihi hier hetzelfde, dekens af, snel borstel erover heen en zadel op. Snel weer fleece erover en opstappen en gaan met die banaan! Arm peerdje. Mijne staat trouens onder 750grams maar maandag gaat er 100 of 200 onderuit. Hangt af van hoe hij aanvoelt.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:53

maar is de jouwe geschoren of zo? de mijne had wel een winterwachtje omdat hij vakantie had

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:07

lotje1108 schreef:
Hallo,

Mijn E pony heeft een 300 gram deken op, hij was wat aan het hoesten dus heb ik hem ook een fleecedeken er bij onder gedaan maar hij blijft hoesten, heeft dit met de kou te maken?
Of moet hij een dikkere deken op?

Groetjes Liselotte



Hoesten is niet goed! Even de dierenarts bellen voor een medicijn. Als je dit verwaarloosd kan dat in een longontsteking over gaan. Extra dekens helpen hoesten niet voorkomen. :n Als je pony al wat langer hoest zou ik de dierenarts gewoon eerst even langs laten komen en naar de longen /ademhaling laten luisteren. Heb je de temperatuur al gemeten of laten meten?

Bij dekens altijd er op letten dat je pony er onder niet zweet of dat de deken water doorlekt. Dan vatten ze nl ook kou. Als ze ook op stal staan, dan eens kijken of je pony niet op de tocht staat als er deuren of ramen openen of open staan (kan ook omdat anderen de stal in en uit komen). Tocht kunnen paarden nl heel slecht tegen.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 11-02-12 20:10, in het totaal 2 keer bewerkt

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:08

Niet geschoren maar wel dun in het haar. Naja, met die extreme kou heeft hij ondanks zijn dekens toch een dikker vachtje gecreeerd......
Maar ben blij als hij weer onder de dekens vandaan kan... Of tenminste, als hij maar 1 dekentje op heeft...

Ga voor volgend jaar toch een 500 grams halen. Dan hoeft hij er maar 2 op. Naja, hoop gewoon 1 maarja koukleumpje denkt daar anders over.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:11

de mijne heeft 3 dekens op , 1 deken is z'n 200 gram waar je een 200 gram aan vast kan maken, en nog 1 van 150 ongeveer. ik heb eerst dan een onder deken en dan die 150 en dan nog de andere helft van dat deken er over, en een halsje heeft hij op.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:12

Zo dan! Ik zie nogal wat dikke dekens voorbij komen... Wow! De mijne heeft 200gr waterdichte deken op en ze voelt lekker warm eronder. Heeft ook een fijne, dunne vacht. Ze staat elke dag ongeveer 2 uur buiten, met dus alleen die 200gr. Als ik ga poetsen en rijden, komt er dus geen fleece over. Gewoon "bloot". Maar we hebben wel een binnenbak aan de stallen, dat scheelt natuurlijk wel enorm.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:14

liedjuh2 schreef:
Niet geschoren maar wel dun in het haar. Naja, met die extreme kou heeft hij ondanks zijn dekens toch een dikker vachtje gecreeerd......
Maar ben blij als hij weer onder de dekens vandaan kan... Of tenminste, als hij maar 1 dekentje op heeft...

Ga voor volgend jaar toch een 500 grams halen. Dan hoeft hij er maar 2 op. Naja, hoop gewoon 1 maarja koukleumpje denkt daar anders over.


Een 500 grams deken? Ik dacht dat 400 wel zo'n beetje de dikste was? Welk merk heeft zoveel grams? Heb hier alleen Weatherbeeta, Bucas en Rambo, maar die hebben zoveel grams dikte toch niet? (of je moet met liners werken)...

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:16

mijne staat ook binnen en hebben ook een binnen bak, maar ik denk dat de mijne bij ons op stal staat nog de minste dekens op heeft. met het rijden krijgt hij een wollen deken en een fleece, ik ga niet met deken rijden omdat hij nog best jong is, en de kans er wel kan zijn dat hij weg springt

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:16

Bravura schreef:
liedjuh2 schreef:
Niet geschoren maar wel dun in het haar. Naja, met die extreme kou heeft hij ondanks zijn dekens toch een dikker vachtje gecreeerd......
Maar ben blij als hij weer onder de dekens vandaan kan... Of tenminste, als hij maar 1 dekentje op heeft...

Ga voor volgend jaar toch een 500 grams halen. Dan hoeft hij er maar 2 op. Naja, hoop gewoon 1 maarja koukleumpje denkt daar anders over.


Een 500 grams deken? Ik dacht dat 400 wel zo'n beetje de dikste was? Welk merk heeft zoveel grams? Heb hier alleen Weatherbeeta, Bucas en Rambo, maar die hebben zoveel grams dikte toch niet? (of je moet met liners werken)...

ik was in denemarken en daar hadden ze dekens van 750 gram

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:20

Weet je daar nog een merk van? Ben wel nieuwsgierig! :j (of de naam van die zaak)

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:22

nee, ik denemarken heb je allemaal van die spullen die blauw zijn en een rode rand hebben zo zag het deken er ook uit. ik zal wel even zoeken of ik iets kan vinden. naam van zaak zou ik echt niet weten, was op een wedstrijd dus daar heb je allemaal van die stands

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:36

@Bravura: Die 500 grams is van pagony, de tiger. Had ik voor mijn vorige paard ook, alleen die was 10 cm kleiner en 2 maten kleinere dekens. Dus die passen allemaal niet meer. Opzich was ik wel tevreden over de pasvorm en ik heb toch geen sloper.

@Nicky: Ik rijd ook niet met die fleece. Kan wel, maar mag niet.... Vanuit het veiligheidscertificaat.

Mijne staat ook in een binnenstal, maar wel alles beton dus behoorlijk koud. Bovendien moet ik ook via buiten naar de binnenbak toe.
Hij staat nu met 200 grams HH onderdeken, dan een fleece met hals, dan een bucas met hals (300 grams) en daarover nog een 200 grams HH. Dan maandag gaat of de fleece eronder uit, of de 200grams bovendeken. FF aankijken wat hij het lekkerst vind.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:40

Oh, ok. Hier staat er ook 1 met een Pagony, 300 grams. De buren hebben ze ook op liggen. Ik vind die dekens niet echt mooi blijven liggen. :n

Ben nog wel benieuwd naar die dekens uit Denemarken. :j Ze hebben daar toch wel een behoorlijk koud en nat klimaat, dus dat zouden toch wel behoorlijke dekens moeten zijn, lijkt mij. Ken geen Deense dekens. :o
Laatst bijgewerkt door Bravura op 11-02-12 20:43, in het totaal 3 keer bewerkt

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:41

haha, ik hoef in prensiepen niet naar buiten mijn paard staat recht naast de buiten bak. hij komt alleen even buiten als hij naar de molen gaat maar dat is misschien ook net 5 M, de molen is wel overdekt en heeft een wind gaas. bij ons is er niks geisoleerd. alles is nu ook bevroren, moeten in de kantine water halen, en dat is ongeveer 80 m lopen. en ik ben vandaag wezen werken en maar een halve dag en ben zeker wel 10 x op en neer gelopen voor water. dat is echt niet leuk. ik denk dat ik bij de mijne het middelste deken er onder uithaal.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:42

Bravura schreef:
Oh, ok. Hier staat er ook 1 met een Pagony, 300 grams. De buren hebben ze ook op liggen. Ik vind die dekens niet echt mooi blijven liggen. :n

Ben nog wel benieuwd naar die dekens uit Zweden. :j

denemarken
ik ben aan het zoeken maar kan ze nog niet vinden

Tancreda4

Berichten: 24049
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:42

Mijn muts staat met 250, maar ook met - weet ik hoeveel gaan de dekens af met borstelen (wel binnen poetsen en niet enorm lang) en bloot aan het werk. Stapritjes wel met deken, maar ik heb ook een paar x aan de hand in stap met haar gewerkt (niet lang hooguit half uur) en dan ook gewoon bloot omdat de dekens anders in de weg zitten ook. Ze is ook niet kaal, maar is ongeschoren en heeft een dunnig vachtje.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:43

nicky_rilana schreef:
Bravura schreef:
Oh, ok. Hier staat er ook 1 met een Pagony, 300 grams. De buren hebben ze ook op liggen. Ik vind die dekens niet echt mooi blijven liggen. :n

Ben nog wel benieuwd naar die dekens uit Zweden. :j

denemarken
ik ben aan het zoeken maar kan ze nog niet vinden



Land aangepast in mijn post. :)
Kan zelf niet eens een site vinden mbt ruitersport in dat land via Google.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 11-02-12 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:44

Ligt misschien ook wel aan de bouw van het paard. Heb nu een hele brede, mijn vorige paardje was best smal, maar daar lag die perfect op. Dus is maar even afwachten. Maar als je goed zoekt, dan vind je echt wel dekens met veel grams... Heb toch liever 1 of 2 dekens dan de 4 die hij nu heeft.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:48

Bravura schreef:
Bravura schreef:
Oh, ok. Hier staat er ook 1 met een Pagony, 300 grams. De buren hebben ze ook op liggen. Ik vind die dekens niet echt mooi blijven liggen. :n

Ben nog wel benieuwd naar die dekens uit Zweden. :j

denemarken
ik ben aan het zoeken maar kan ze nog niet vinden



Land aangepast in mijn post. :)
Kan zelf niet eens een site vinden mbt ruitersport in dat land via Google.[/quote]
google vertaler :D

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:00

ik kan het niet vinden :( , sorry

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:05

Hmmm, Heste is Deens voor paard. Als ik dan bij afbeeldingen kijk in google, kom ik best veel foto's tegen van doodgestoken of zwaar verminkte paarden. Veel verkeersongevallen met paarden....Getver. Maar kom dus geen ruitersportzaak met dekens tegen.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:15

nee ik ook niet had ook al ruitesportzaak gezocht en paarden dekens maar ik kon het niet vinden

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:30

Dominicks dekens lijken mij ook wel fijn, alleen zwaar. Heeft iemand daar ervaring mee?? Aangezien paardjelief nu al uit 2 dekens is gegroeit, tenminste ze liggen nu nog goed. Maar denk volgend jaar niet meer....

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:34


ikmik

Berichten: 101
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:36

nou als je er wedstrijden mee rijd. zou ik heb wel al doen. dan krijgen ze een heel mooi vachtje