Kijkoperatie geslaagd + update !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Kijkoperatie geslaagd + update !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 22:09

Vandaag was het dan zover, ik zou een kijkoperatie ondergaan vanwege m'n meniscus Clown Vanochtend braaf gemeld om 10 uur, alles werd goed uitgelegd en ik moest om 10.30uur een slaappil nemen en dan zouden ze me om 10.45uur komen ophalen. De slaappil werkte perfect Haha! ik was heerlijk onder zeil Slapen en werd om 12.30uur wakker Verward Snapte het niet helemaal want ik lag nog steeds op dezelfde zaal. Bleek er een spoedgeval tussendoor te zijn gekomen dus kon ik nog even wachten Frusty

Uiteindelijk om 13.30 richting de OK maar toen werdt ik dus ook behoorlijk zenuwachtig Bloos FF infuusje aanleggen, over gesjouwd op een ander niet zo confortabel bedje en de OK in. De Anesthesist nog even gesproken en hij mij uitgelegd hoe ik onder zeil zou gaan, via het infuus. Nou voor ik het wist voelde ik mezelf al gaan:D

Na 40 min waren ze klaar en kon ik uitslapen. Eigenlijk was ik meteen al klaarwakker en kon ik alles mooi bekijken! Opeens begon die hartmeter te piepen............allemaal zusters om me heen, bleek m'n hartslag 39 te zijn Verward voelde me nog steeds goed Haha! toen begon ie weer te piepen en bleek m'n hartslag 37 te zijn Verward en dat heeft ie vanaf dat moment gewoon steeds aangegeven, hartslag rond de 39, conclusie: Ik heb een sporthart (vraag me alleen niet hoe ik eraan kom *LOL* )

De arts kwam nog even vertellen hoe het was gegaan en zei dus dat het niet m'n meniscus is geweest die moeilijk aan het doen was, nee het was m'n knieschijf!!! Had iedereen het toch bij het verkeerde eind *LOL* In mijn knieschijf schijnt een scheur te zitten(hoe die er komt dat weet niemand!) en doordat mijn bovenbeenspieren m'n knieschijf niet goed op z'n plaats houdt kan hij dus steeds "op slot" springen met als gevolg dat er gruis in mijn knie komt afkomstig van m'n knieschijf! Dat gruis heeft ie dus wel weggehaald en nu is het zaak dat ik mijn bovenbenen ga trainen zodat hij niet meer op slot kan springen.

Ik zit dus nu weer lekker thuis op de bank met een drukverband om m'n knie, maar begin zo onderhand te merken dat de pijnstillers zijn laatste werking wel hebben gehad Clown ik denk dat ik niet geweldig ga slapen vanacht maar dan is er nog altijd bokt Haha! Over 10 dagen moet ik terug komen ben benieuwd.........
Laatst bijgewerkt door napoleon op 09-08-02 17:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:23

Nou dat is inderdaad verrassend, je weet nu in ieder geval wat het is en er is iets aan gedaan.
Was je niet erg zenuwachtig? Ik moet binnenkort een kijkoperatie in mijn knie waarschijnlijk en krijg er nu al de kriebels van Huilen

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:26

Ik heb aan je gedacht hoor vandaag!
Idd weet je nu wat het is dus wens ik je veel trainplezier Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 22:29

Cody schreef:
Was je niet erg zenuwachtig? Ik moet binnenkort een kijkoperatie in mijn knie waarschijnlijk en krijg er nu al de kriebels van Huilen


Ja, ik was heel erg zenuwachtg, gisteravond en vanochtend kon Prima weinig goeds doen Bloos en eigenlijk werd ik helemaal zenuwachtig van het feit dat die slaaptablet was uitgewerkt en ik toen nog naar de OK moest!
Maar het is me reuze meegevallen en ik heb nog geen spijt dat ik het heb laten doen, ondanks dat ik op dit moment behoorlijke pijn in m'n knie heb (ze hebben toch zitten schrapen in die knie dus dat voelt nu niet echt fijn aan!)

Maar wees gerust, het valt allemaal reuze mee (zegt de "muts" die altijd bang was voor naalden en ziekenhuizen Clown Knipoog )

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 23:21

Toch netjes dat ze preventief een ecg hebben laten maken Frusty Frusty Ik snap niet hoe ze iemand op o.k. kunnen leggen zonder recent ecg.
Had ook weer een hoop stress bespaard bij het ontwaken.
Onbegrijpelijk.
Maar goed, alles is verder goed verlopen en ik hoop dat je nu snel opknapt.
edit/typo's/ edit
Laatst bijgewerkt door Jasmijn op 07-08-02 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 23:44

Nu weten ze iig waar de pijn wel vandaan komt. Alleen wel vaag dat je een sporthart hebt (ken het wel van sportpaarden maar hoe zit het bij mensen? Heeft Prima daar wat mee te maken Knipoog *heel erg wink* )
Ik vind operaties elke keer weer eng en wil het alleen nog maar als er iemand die ik ken bij is als ik wakker word.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Kijkoperatie geslaagd, verassende uitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 23:55

napoleon schreef:
De arts kwam nog even vertellen hoe het was gegaan en zei dus dat het niet m'n meniscus is geweest die moeilijk aan het doen was, nee het was m'n knieschijf!!! Had iedereen het toch bij het verkeerde eind *LOL* In mijn knieschijf schijnt een scheur te zitten(hoe die er komt dat weet niemand

*knip*


Ben je ooit eens heeeeeel hard op je knieen gevallen??
Ik heb hetzelfde gehad en ben er inmiddels 4 (!) keer aan geopereerd toen ik een jaar of 20 was. Bij mij bleek doordat er teveel slijtage was ontstaan aan de knie -doordat de knieschijf op de zijkant van mijn been zat- er heel veel kraakbeen beschadigd en "weg" te zijn. Ik ga dus nu met versleten knieen door het leven Haha! Ik heb wel vrij lang moeten revalideren na de operaties (beide knieen). Inmiddels ben ik ruim 10 jaar verder en heb ik absoluut geen last er meer van, zolang ik mijn beenspieren maar blijft trainen! Sterkte ermee.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 02:00

Oei, dat klinkt pijnlijk. Als ik op televisie naar knie-operaties zit te kijken,. word ik helemaal eng...lijkt me gewoon zo'n gek gevoel, het is niet onder woorden te brengen Haha!

Maargoed, kun je wel weer lopen tegen de tijd dat we gaan boktfuiven? Lachen

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 07:58

Sterkte. Straks revalideren en snel op Napoleon kruipen. Ruiters kennende rijden ze eerder dan dat ze fatsoenlijk kunnen lopen. BIj mij was dat wel het geval.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:03

Nou in ieder geval fijn dat je weet waar het vandaan komt!
Wel irritant, zo'n spoedgeval tussendoor. Gelukkig sliep je, maar anders kunnen de zenuwen erg op gaan lopen!
Sterkte verder met je herstel!

germie

Berichten: 25924
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:03

Geen ruggenprik? Je mag toch kiezen, en ik zou alles willen zien Haha!
Die slaappillen zouden er bij mij ook niet inkomen (helaas voor de artsen, maar ik ben dan lichtelijk eigenwijs). M'n zusje heeft het ook gehad, je mag direct na een kijkoperatie weer lopen, en na een week mag je alles weer doen (al heb je wel pijn). Dus als ik zoiets zou hebben......de dag erna weer op het paard, rust roest zeg ik altijd.
Mijn zusje kreeg ook niet die slaappillen, waren ze vergeten, ze is al 2 keer geopereerd.
De pijn die je hebt komt van de spieren is mij verteld, dus niets ergs. Je krijgt bij een kijkoperatie ook geen erge snijwonden (3 sneetjes van 1 cm) en dat scheelt ook.
Gunda Niemann Stirnemann reed 2 weken na een kijkoperatie aan haar knie weer wedstrijden op de schaats. Dus op aan de ibuprofen en rijden maar Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 10:15

XoNo"]
Maargoed, kun je wel weer lopen tegen de tijd dat we gaan boktfuiven?
[/quote]
Misschien kom ik wel op krukken, kan ik altijd de "heren" uit elkaar meppen als het nodig is }> Tong uitsteken


[quote="Belker"]
Straks revalideren en snel op Napoleon kruipen. Ruiters kennende rijden ze eerder dan dat ze fatsoenlijk kunnen lopen. BIj mij was dat wel het geval.
[/quote]
Ha, wat dacht jij Knipoog 31 augustus heb ik mijn eerste bosrit achter de rug Haha!

[quote="germie schreef:
Geen ruggenprik? Je mag toch kiezen, en ik zou alles willen zien Haha!


Dat zei de chirurg ook tegen mij, dat ie het jammer vondt dat ik voor algehele narcose ging maar toen ik hem uitlegde dat ik af en toe nog al eens paniekerig kon reageren vondt hij dat ik een wijs besluit had gemaakt Haha!

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:40

Dat gruis heb ik ook gehad. Maar nu ik regelmatig die oefeningen voor mijn bovenbeenspieren doe het ik er eigenlijk al een hele tijd geen last meer van.
Eigenlijk best wel raar, je verwacht toch dat je met paardrijden toch ook wel je bovenbeenspieren gebruikt/traint, maar blijkbaar niet voldoende.

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 18:30

De pijn gaat vrij snel weer over hoor.... Ik heb ook een kijkoperatie aan mijn knie gehad (met ruggeprik, kon dus alles volgen), mijn miniscus lag in 2en en beide kruisbanden waren half afgescheurd en idd ook gruis (dit ontdekten ze 5 jaar nadat ik voor het eerst bij de huisarts was geweest na een val van een paard). Over 1 a 2 wkn zit jij weer op een paard. Haha!
Beterschap verder!
Groetjes Judith Party!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:55

Fijn dat je weer "heelhuids" thuis bent !
Veel beterschap en sterkte !

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 17:26

Nou, ik heb vandaag bij mijn ouders thuis het drukverband eraf gehaald en ik ben een dikke blauwe knie en 3 gaatjes in m'n knie rijker Haha! Het ziet er allemaal redelijk netjes uit alhoewel 1 gaatje nog steeds niet helemaal dicht is. Ik heb dus nu 3 pleisters op m'n knie en probeer zoveel mogelijk te oefenen met lopen. Het gaat best goed alleen is het allemaal nog heel stijf en opgezet waardoor ik nog niet goed kan buigen, laat staan normaal tempo lopen. Voor de zekerheid hou ik m'n krukken bij de hand zodat als ik moe wordt ik daar wat steun aan heb!

Ik moet zeggen dat het me tot nu toe echt mee is gevallen en dat ik mezelf wel weer over een week in het zadel zie zitten Cool

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 12:49

Fijn om te horen dat het zo goed gaat!
Als je weer helemaal beter bent kom ik snel eens naar nap!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 17:54

hoi tes. fijn dat het nu allemaal achter de rug is he? ik hoop dat je gauw weer opgeknapt bent en ik kom j persoonlijk halen als je niet komt fuiven hoor:D

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 19:08

lonneke schreef:
hoi tes. fijn dat het nu allemaal achter de rug is he? ik hoop dat je gauw weer opgeknapt bent en ik kom j persoonlijk halen als je niet komt fuiven hoor:D


Nou ik ben zeker van de partij, weet alleen nog niet of ik kan housen Haha! Maareh....ik heb wel een super paard hoor ben ik achter gekomen! Hij is gewoon mijn geleide paard geworden, zo braaf, blijft in hetzelfde tempo naast me lopen en ik kan gewoon op hem steunen, houdt ie heel lief zijn oortjes opzij Lovers

Melissa, je bent altijd welkom hoor Knipoog