Het jaarverslag van Blokker

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Het jaarverslag van Blokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 22:33

De financiële telegraaf
Blokker geeft links ervan langs
AMSTERDAM (DFT) - Detailhandelsconcern Blokker trekt in zijn traditioneel eigenzinnige jaarverslag van leer tegen de euro, het asielbeleid en de multiculturele samenleving.


NRC handelsblad
Blokker: Nederland was dom
Door onze financiële redactie
ROTTERDAM, 6 AUG. Het grote aantal roofovervallen in Nederland is het gevolg van de ,,complete asiel- en illegalenindustrie'' van de recente jaren. ,,Nederland is een beetje dom geweest.'' Dat schrijft Jaap Blokker, mede-eigenaar van Blokker Holding, in het jaarverslag van het detailhandelsconcern.

Nu.nl
http://nu.nl/document?n=60503
Blokker: Asielzoekers veroorzaken roofovervallen
"Nederland is een beetje dom geweest," aldus Jaap Blokker, mede-eigenaar van Blokker Holding
LAREN - Jaap Blokker, mede-eigenaar van Blokker Holding, geeft in het jaarverslag van het concern de "complete asiel- en illegalenindustrie", onder wie politici, de schuld van het grote aantal roofovervallen. "Nederland is een beetje dom geweest", meent Blokker.

Nulla tenaci invia est via


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:44

Die meneer Blokker is hij ook lid van een politieke partij? Heeft deze meneer nog op andere plekken invloed dan alleen binnen zijn eigen bedrijf?
Het maakt mij nieuwsgierig hoe deze meneer zijn personeel eigenlijk ziet en hoe hij zijn bedrijf draaiende houdt zonder personeel.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 22:59

Als je het zo leest geeft zijn personeel hem gelijk: (DFT)
Citaat:
"Onze verkoopmedewerkers waren daar echter niet door verrast. Zij wisten uit eigen ervaring dat het er in onze samenleving alle schijn van heeft dat winkel- en straatroven vooral een monocultureel verschijnsel zijn," aldus Blokker.


En dit is zo gek nog niet: (DFT)
Citaat:
In mei was Blokker al met zijn jaarcijfers naar buiten gekomen. De detailhandelsketen zag de winst in de periode 28 januari 2001/ 26 januari 2002 met 16 procent stijgen naar 64 miljoen euro. De omzet groeide met 7% naar 2 miljard euro. Daarmee zou Blokker niet misstaan op de Amsterdamse beurs naast branchegenoot VendexKBB (omzet 5 miljard euro), maar eigenaar Jaap Blokker sluit een beursgang van het 106-jarige familiebedrijf vooralsnog uit. "Want daarmee worden ook mensen en emoties verkocht," vindt Blokker.


Uit de NRC:
Citaat:
Het overgrote deel van deze overvallen wordt volgens de ondernemer gepleegd door allochtonen. De daders hebben vooral een Antilliaanse, Marokkaanse of Oost-Europese achtergrond. Dit wisten de medewerkers van de winkels al jaren, maar achtereenvolgende regeringen hadden het niet door, stelt Blokker.


NRC:
Citaat:
De zakenman benadrukt dat zijn winkelketens een groot aantal zeer gewaardeerde allochtone medewerkers in dienst hebben. ,,Veel van deze actieve, op maatschappelijke integratie gerichte nieuwe landgenoten van buitenlandse afkomst staan zelf aan het 'front' in onze winkels en sommigen van hen hebben het traumatiserende effect van een overval aan den lijve ondervonden.'', schrijft de bestuursvoorzitter.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 23:07

Als die meneer zijn uitspraken op die manier wil verantwoorden, dan is dat zijn zaak, maar ik heb er zo mijn twijfels over. Droef dat een eigenaar van een groot bedrijf zulke uitspraken in de eerste plaats doet.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 23:08

laten we in deze discussie voorop stellen dat, met name wat asielzoekers betreft, de ene de andere niet is.

Amor Vincit Omnia


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 08:34

Die stond er gisteravond nog niet op, zijn traag bij de volkskrant! (Bij het AD en de Trouw ook trouwens)

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:19

Maar nu zal ik iets gevaarlijks zeggen.
Het meerdendeel van diefstallen en verder crimineel gebeuren word toch door allochtonen gedaan.
Natuurlijk is zoiets zeggen heel erg l*llig voor die gene die zich gewoon netjes aan de wet houden.
Maar heb je toevllig een politieagent in de familie?
Vraag daar maar eens aan met welke bevolkingsgroep ze het meeste te doen hebben.
Kijk ook maar op opsporings verzocht.
Kijk maar eens in de cellen.
Helaas maar waar.

Dus ik denk dat iemand met een winkel keten die nogal eens met diefstal te maken heeft misschien wel weet wie er vanuit zijn winkel het meest overgebracht word naar de politie, die helaas verder ook niks mag en kan doen.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:35

Het is gevaarlijk en dom om onze eigen wanhoop ten aanzien van de economische teruggang en de toenemende mate van onveiligheid enkelzijdig te willen toewijzen aan een allochtone groep...dat moeten we toch hebben geleerd over het ontstaan van de tweede wereldoorlog...

Maar als het inderdaad waar is, gebaseerd op harde, onpartijdige cijfers, welnu, dan mag het ook gezegd worden.
Ik geloof dat er in het verleden wel eens situaties ten onrechte zijn 'weggepoetst', gebagatelliseerd, omwille van de rust in de samenleving. Is ook niet verstandig, de waarheid zal toch naar boven komen...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:00

Dees schreef:
Het is gevaarlijk en dom om onze eigen wanhoop ten aanzien van de economische teruggang en de toenemende mate van onveiligheid enkelzijdig te willen toewijzen aan een allochtone groep...dat moeten we toch hebben geleerd over het ontstaan van de tweede wereldoorlog...

Maar als het inderdaad waar is, gebaseerd op harde, onpartijdige cijfers, welnu, dan mag het ook gezegd worden.
Ik geloof dat er in het verleden wel eens situaties ten onrechte zijn 'weggepoetst', gebagatelliseerd, omwille van de rust in de samenleving. Is ook niet verstandig, de waarheid zal toch naar boven komen...

Ik zal me maar niet te diep gaan mengen in deze discussie, maar hier dan toch een bijdrage.

Het is waar en gestaafd aan vele onderzoeken (en ervaringen van bv politiemannen.)
Hij heeft een omzet verhoging gehad hoor, geen daling. Wat betreft de sociale verloedering en criminaliteit, welke merendeel wordt veroorzaakt door allochtonen, is de schuld van de overheid. Of nee eigelijk van de nederlandse bevolking die die (linkse) overheid altijd steunde. Ik hoop dat deze geluiden steeds meer gaan komen uit alle lagen van de bevolking. Ben ook blij dat bedrijfen sociale kwesties aan de orde stellen.
Wil natuurlijk niet zeggen dat ik 1 of andere racist ben he, of de boeman! Maar ik vind dat er heel hard geknokt moet worden om dit probleem op te lossen. Veel geld aan uitgeven dus!

Nederland gaat nog wel eens leren van haar fouten!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:40

politieke vluchtelingen, zoals uit bv iran (toen khomeini aan de macht kwam) zijn vaak succesvolle mensen in hun land geweest. vaak zijn het bv. schrijvers, politici, leraren en ondernemers. die kan je echt niet in hetzelfde hokje plaatsen als de mensen waar jullie het over hebben, terwijl ze wel vluchteling zijn.

Amor Vincit Omnia

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 12:30

Prima"]
[quote="Dees schreef:
Het is gevaarlijk en dom om onze eigen wanhoop ten aanzien van de economische teruggang en de toenemende mate van onveiligheid enkelzijdig te willen toewijzen aan een allochtone groep...dat moeten we toch hebben geleerd over het ontstaan van de tweede wereldoorlog...

Maar als het inderdaad waar is, gebaseerd op harde, onpartijdige cijfers, welnu, dan mag het ook gezegd worden.
Ik geloof dat er in het verleden wel eens situaties ten onrechte zijn 'weggepoetst', gebagatelliseerd, omwille van de rust in de samenleving. Is ook niet verstandig, de waarheid zal toch naar boven komen...

Ik zal me maar niet te diep gaan mengen in deze discussie, maar hier dan toch een bijdrage.

Het is waar en gestaafd aan vele onderzoeken (en ervaringen van bv politiemannen.)
Hij heeft een omzet verhoging gehad hoor, geen daling. Wat betreft de sociale verloedering en criminaliteit, welke merendeel wordt veroorzaakt door allochtonen, is de schuld van de overheid. Of nee eigelijk van de nederlandse bevolking die die (linkse) overheid altijd steunde. Ik hoop dat deze geluiden steeds meer gaan komen uit alle lagen van de bevolking. Ben ook blij dat bedrijfen sociale kwesties aan de orde stellen.
Wil natuurlijk niet zeggen dat ik 1 of andere racist ben he, of de boeman! Maar ik vind dat er heel hard geknokt moet worden om dit probleem op te lossen. Veel geld aan uitgeven dus!

Nederland gaat nog wel eens leren van haar fouten!
[/quote]

Prima heeft ook de klok weer eens horen luiden..
btw; het zijn natuurlijk bedrijven waar je het over hebt?

Verder halen sommige van jullie 2 dingen door elkaar; allochtonen zijn niet automatisch asielzoekers. Deze man heeft het over asielzoekers.

זכור

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 12:34

Prima schreef:
Hij heeft een omzet verhoging gehad hoor, geen daling.


Zonder verder persoonlijk te worden....

Omzet verhoging betekent niet altijd ook werkelijk meer verdiend. Door het rekenen van een hogere prijs kan je in een jaar met minder verkochte artikelen toch komen tot een omzetverhoging. Dit is geen reele verhoging, en dus helemaal niet positief, dat is een onderdeel van inflatie.

Puur het cijfer omzet zegt helaas niets over het bedrijfsresultaat. Als de prijsstijging van de inkoop en andere kosten (dus ook verlies door overval) hoger bleek dan de prijsstijging van de verkoop, heb je te maken met een situatie waarin er wel sprake is van omzetstijging, maar nog geen winststijging. Er kan zelfs sprake zijn van een negatief bedrijfsresultaat.

Waarmee nog niet gezegd is dat we medelijden met Blokker moeten hebben, die boeren verder prima...
Ons bedrijf is laatst met een simpele handeling opgelicht, denk dat ons bedrijf daar meer van voelt. Opgelicht overigens door een keurige blanke man die heel geloofwaardig overkwam en in een geode auto reed (die hij overigens ook gestolen had)...
dus als je medelijden wilt hebben met een bedrijf... Scheve mond

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 12:37

lis schreef:
Verder halen sommige van jullie 2 dingen door elkaar; allochtonen zijn niet automatisch asielzoekers. Deze man heeft het over asielzoekers.


O, dat kan zo....ik ben niet zo heel thuis in de termen...voor mij is een ieder die eerlijk is en hard wil werken welkom, ook wel met zijn gezin....bedoel er verder niets mee...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:06

Dees"]
[quote="lis schreef:
Verder halen sommige van jullie 2 dingen door elkaar; allochtonen zijn niet automatisch asielzoekers. Deze man heeft het over asielzoekers.


O, dat kan zo....ik ben niet zo heel thuis in de termen...voor mij is een ieder die eerlijk is en hard wil werken welkom, ook wel met zijn gezin....bedoel er verder niets mee...
[/quote]
Daar ben ik het ook helemaal mee eens.
En dat geld ook voor de nederlanders.

Gewoon werken als je gezond bent en zo niet een hele harde schop onder je kont krijgen!
En dat geld voor mij voor iedereen in NL!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:00

Prima"]
[quote="Dees schreef:
Maar als het inderdaad waar is, gebaseerd op harde, onpartijdige cijfers, welnu, dan mag het ook gezegd worden.


Het is waar en gestaafd aan vele onderzoeken (en ervaringen van bv politiemannen.)
[/quote]

Gisteravond zeiden ze op het RTL4-journaal dat de politie bij overtredingen geen onderscheid maakt tussen allochtonen en autochtonen. Dat ze daar niet eens een selectie op kùnnen maken..
Lijkt me sterk dat ze alle ervaringen van alle medewerkers van de politie meenemen.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:06

Dees en Kawa, ik ben het daar ook mee eens. En daar zit nu juist het probleem; asielzoekers mogen niet werken! Dus teveel tijd en te weinig geld. Ik praat het niet goed, maar kan me enigzins voorstellen hoe zulke plannen ontstaan.

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:05

Asielzoekers mogen wel degelijk werken met een tewerkstellings vergunning (twv)
Hiermee mogen ze 13 weken per jaar werken.
Het is idd niet veel, maar ze mogen het dus wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:13

Je hebt allochtonen, asielzoekers, en gastarbeiders.
Gastarbeiders zijn vaak allochtonen.
Verder vind ik het absurd dat deze meneer zijn ongecensureerde mening zomaar verteld. Over een kam scheren heet dit volgens mij. Er zijn genoeg autochtonen die ook aan diefstal mee doen. Procentueel gezien, zullen er zelfs meer autochtonen diefstal plegen dan allochtonen. Altijd makkelijk om een minderheid te beschuldigen.


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:27

Tijdens mijn rechtenstudie bezochten we een keer een jeugdgevangenis. Daar werd ons verteld dat 90% van de jongens die daar vast zaten (den Haag) Antilliaans was. De overige 10% was verdeeld tussen Nederlands en Marokkaans en nog wat kleinere groepen.

Dit heeft natuurlijk ook te maken met de regio, maar is toch opvallend.

Overigens is mijn vriend (en familie) Joegoslavisch, dus dat zegt al genoeg Knipoog

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 21:48

Ik werk dus bij de politie en het enige dat ik hier over wil zeggen is dat dhr. Blokker niet helemaal ongelijk heeft.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 22:20

zeg dus maar: hij heeft helemaal gelijk.*LOL*

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 13:48

Kijk: er is een verschil tussen asielzoekers en illegalen. Dat probleem is al jaren bekend, denk maar eens aan wie er allemaal in de Bijlmer woonden toen daar een vliegtuig neerstortte.

Ik zou zeggen dat de Illegalen het grootste probleem vormen, aangezien de Asielzoekers redelijk goed onderzocht worden. Mensen die "niet bestaan" kan je ook niet aanpakken. Mensen die "niet bestaan" halen toch ergens het geld vandaan.

Hoe dan ook, het zijn mensen. Schijnbaar hebben ze het in Nederland beter als illegaal dan thuis als legaal. Contrôle is een van de weinige middelen die toegepast kunnen worden, maar dat wordt wel wat lastiger voor de legale allochtonen.

Met de legalen gaat het wat gemakkelijker: je kan wat contrôle doen over strafblad enz. en eventueel weigeren op goede gronden.

100% van het probleem is dat niemand zijn buren meer kent. Daardoor kunnen mensen in de anonimiteit verdwijnen en "gezellig" het criminele circuit bedrijven, of zelfs niet bestaan voor de regering. Begrijp goed: Nederlanders zijnde regering, de regering is een stel vertegenwoordigers van het volk. Als het volk niks doet, kan de regering ook maar heel weinig.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:57

vlooien in de pels! weg ermee. Hard aanpakken. kan mij niet schelen wie ze zijn of wat voor een status ze hebben.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:02

hoe zie je dat concreet voor je dan? dan krijg je zon politiestaat, iedere keer als je de straat opgaat verplicht legitimeren enz enz...........ik denk niet dat we die kant op moeten

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Gianti, GrapeshotBot, IASCrawler, Leonyr, Mitch_Beauty, Muggebeet, ryukapple, sollair310 en 71 bezoekers