Zweepslagen overschaduwen menfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Zweepslagen overschaduwen menfeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 10:42


Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 13:13

Het paard van Bennie is zeker NIET tot bloedens toe mishandeld, ik heb het paard direct na de finisch gezien, er zat inderdaad een zwelling maar die bloede niet, dit kan Akerna ook beamen die heeft het paard ook direct gezien.
De hele gang van zaken is en wordt vreselijk overtrokken, en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat Bennie er kapot van is geweest en nog is, het is een hele corecte rijder met hart voor zijn paarden die zelf juist altijd zo netjes mogelijk er mee omgaat. Ik vind het vooral voor Bennie en zijn familie ontzettend kloten dat ze nu zo in de publiciteit komen.

n_gasman
Berichten: 13
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 13:52

wat zielig.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:24

Ik ben er zelf niet geweest. Ik rijd paard voor mesnen en toen ik gsiter op die stal kwam hadden mensen die er wel geweest waren het er nog over.
Daarnaast wanneer iemand er zo netjes mogelijk mee omgaat is het vreemd dat hij uitgesloten wordt voor verdere deelnamen aan die wedstrijd dat is toch raar op een internationale wedstrijd dat men uitgesloten wordt voor niets?
zo netjes zal het dan wel niet geweest zijn.
Mijn ervaring is dat je aardig tekeer moet gaan tegen je paard wil je een waarschuwing te pakken hebben.

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:29

Het is zeker vreemd dat hij is uitgesloten, o.a chef de equipe Marie de Ronde-Oudemans en de teamveterinair van het nederlandse team zijn er direct na de finish bijgeweest en beide vonden het een zeer onterechte opmerking van jury, en deze personen zijn toch zeker mensen met verstand van zaken.
Ik heb niet gezegt dat hij uitgesloten is voor niets, er zat inderdaad een zwelling maar zoals het in de krant stond was het gewoon heel erg overdreven.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:45

Nouw tog zielig, hij zal niet voor niets uitgesloten zijn van verdere deelname.
Je eigen paard een hele bult slaan Verward vind ik tog niet niks...

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 19:05

Ik ken Bennie Gosschalk niet, en weet niet wat er gebeurd is. Ik weet wel, dat ze je niet zomaar uit een wedstrijd halen.
Verder vind ik het wel bijzonder dat er nu eindelijk eens wat mee gedaan wordt.
Ijsbrand Chardon legt al jaren de zweep te veel over de paarden, maar die wordt niet aangepakt. Maar ja, die heeft z'n "reputatie" mee. Niemandd durft hem aan te pakken. Jammer hoor.
Of het verhal van Bennie Gosschalk nu wel o niet waar is, in beide gevallen is het de sport die verliest. Of er is een rijder onterecht uitgesloten, of er is iemand die niet sportief en professioneel met z'n paarden omgaat

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 23:29

het verhaal over bennie is dus NIET waar.

bennie behandelt zijn paarden altijd zeer correct (en ik kan het weten, ik zorg immers voor deze paarden!!!!)
de bult zat precies op een plek waar hij ook een paal van de hindernis geraakt zou kunnen hebben. er zijn ook verschillende video opnaems van bennie in de hindernissen en daarop is ook te zien dat bennie niet tekeer gaat met zij nzweep.
ik weet inmiddels hoe het wel zit waarom hij is uitgesloten maar daar wijd ik verder niet over uit!!

nogmaals de paarden van bennie, en dan vooral kingstone en ewaild (flip) de 2 marathonpaarden, zijn zeerwerkwillig. als bennie ze zou mishandelen zouden ze accuut stoppen met lopen. vooral king.

Bennie is behoorlijk aangeslagen door dit gedoe en heeft zelf ook gezegd dat als hjij zijn paarden zou mishandelen dat hij accuut zou stoppen met de sport.

maar goed, ik heb gister toen ik op mijn werk kwam direct king weer bekeken en onderzocht. maar hij reageerde nergens op en had ook geen zwelling meer. als hij echt mishandelt zou zijn met de zweep was dat wel anders geweest.
en idd chef d' equipe en de team veterinair vonden het ook zeer onterecht en zijn beiden mensen met veel verstand van zaken!

bovendien had ik gevraagd of dit er nu echt op moest, omdat er toch geen reet van klopt, maar schijnbaar wel.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 19:11

Misschien is het toch belangrijk voor de goede naam van deze man om te vertellen waarom hij dan WEL is uitgesloten, nu blijft hij in ieder geval hier een smet houden. Want je wordt niet voor niks zomaar uit een wedstrijd gezet. Ben dan wel benieuwd naar de motivatie van de jury. Zit die niet op de bok eigenlijk bij die wedstrijden, of staan die alleen langs de kant in het parcours, heb geen idee hoe dat werkt bij die wedstrijden. Je kunt er toch niks aan doen als een paard idd onderweg in een hindernis wat oploopt? Neem aan dat ze vooraf gekeurd worden en achteraf.
Veel succes met de paarden en je werk (leuk werk).
Viv

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:54

nee zit niet op de bok staat bij de hindernissen.

maar goed even in het kort dan.
een van de juryleden. dhr konigs is degene die bennie heeft gedikwalificeerd.
hij mag bennie niet zo en heeft zijn kans gegrepen om bennie te kunnen diskwalifiseren.
hij heeft zijn macht als jury gebruikt.
zie ook www.mensport.nl en daar in het gastenboek. staat er ook het een en ander over!

Neronlover
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:15

Een paard slaan totdat er een zwelling ontstaat , en dat is een hart voor dieren???????
Wat voor een hart , van steen of beton??????

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:24

Ben je er bij geweest dan??? dacht het niet anders had je niet zo gereageerd, ik zou zeggen kom 18 augustus eens naar Tilburg dan kun je met eigen ogen zien wat voor een persoon Bennie is.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:44

idd neronlover. jij bent er niet bij geweest!
Iboya en ik wel.
bovendien werk ik ook nog eens voor deze menner en heb ik dagelijks met deze paarden te maken.
het betreffende paard Kingstone had wel een kleine zwelling, maar dat hoeft niet perse van de zweep te zijn. kan ook van de hindernispalen zijn.

bennie heeft absoluut hart voor zijn paarden. als er een een wond heeft of ziek is komt er meteen een dierenarts. en bennie is er dan bij. hij liet laatst zelfs een tentamen vallen omdat een van de paarden een wond had (wond opgelopen in de stal met liggen, kan gebeuren)

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 13:08

ik vind het goed dat ze er zo streng op zijn. die dieren krijgen al genoeg klappen. of hij nou tot bloedens toe of niet was geslagen. hij was dan waarschijnlijk te hard geslagen.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:25

nieuws over die zwelling.
mijn baas gebruikt sinds kort een duits vliegenspul (sedan) en hoorde vd week van letty (eigenaresse letty's peerdewinkeltje o'a verkoop tuig ed) dat dit vliegenspul met warm weer vochtbulten geeft. dit spul is dus die bewuste zaterdag gebruikt.

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 19:14

dat k****spul gaat dus volgende week niet mee naar Tilburg. Lekker lullig trouwens dat het op deze manier is gebeurd. Maar het geeft wel aan dat Bennie dus onschuldig is.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:40

het is nog niet helemaal zeker, Iboya. wordt eerst vd week nog weereens naar gegeken of het echt zo is enz.