Hoe strak moet een zwembril ???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Hoe strak moet een zwembril ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 15:30

Wie kan mij advies en tips geven over een zwembril? Of wie heeft er ervaring mee

Ik heb er namelijk vorige week één gekocht (merk Speedo Cool ). Vandaag heb ik hem uitgeprobeert maar telkens als ik vanaf het startblok in het water dook ging hij af. Zelf vond ik hem al redelijk strak zitten maar ja, ik weet er ook nog niks van. Haha! Verder zit hij overigens super en laat ook bijna geen water binnen.

Zou ik de zwembril strakker moeten doen?

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:34

Duiken, oftewel de startsprong met bril moet je oefenen. Als ie afgaat duik je met je hoofd te veel naar het water toe, je moet je hoofd zeg maar meer gelijk houden aan je lichaam (lastig uit te leggen, maar je hoofd moet zo blijven alsof je loopt) Dus oefenen.

Verder moet die zwembril wel behoorlijk strak zitten hoor.

Dure krengen he? die brilletjes

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 15:47

aha, je moet dus met je ogen een beetje naar je handen ´wijzen´ als ik het goed begrijp?
Heel erg bedankt voor de tip!

en die van mij kostte overigens 5,99 euro Knipoog

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:51

Mij komt/kwam er altijd water in en me hoofd viel er al bijna af dat ie zo strak zat Lips are sealed Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 17:39

nog een tip: als je zwembril beslaat als je aan het zwemmen bent, moet je, voordat je je bril opdoet, even wat speeksel aan de binnenkant van je glazen wrijven (met mate natuurlijk Tong uitsteken) en dan weer eventjes snel uitspoelen met water. Ik heb vroeger altijd wedstrijd gezwommen. In het begin zwom ik vakaer met bril maar op een gegeven moment vloog hij ook steeds af hoewel strakker zetten soms niet hielp, dus heb ik hem maar afgelaten en ik heb er niet echt last van gehad Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 18:52

is het een masker (dus een geheel) of zo'n brilletje als wedstrijdzwemmers hebben? Van dat laatste weet ik niets af, voor de eerste geldt dat die zo goed moet passen dat je hem op je gezicht kunt zetten en met een beetje inademen door je neus 'vastzuigt'. Bandje is niet echt nodig, zit er alleen voor de veiligheid. Dat betekent dus wel dat je met een masker op nooit met een duik te water gaat maar met een sprong of rol. Daarbij houd je met een hand je masker vast, en kijkt recht vooruit. Andere hand is voor je loodgordel, automaat en console (bij duikers).

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 07:53

Eh lielle, een zwembril is wat anders dan een duikbril. Ze bedoelt zo'n wedstrijdding.

Verder is mij geleerd dat je juist niet met je ogen naar je handen moet duiken. Dus dan van je de klap van het water op met je voorhoofd, omdat je je hoofd gelijk houdt met de rest van het lichaam.

Misschien begrijp je wat ik bedoel als je naar de zwemmer in het blauw kijkt. Zo is het mij geleerd.
Afbeelding

Het kan ook nog aan je brilletje liggen, 5.99 euro is niet bepaald duur. Ik had altijd brilletjes van 40 gulden ofzo, die anderen waren of lek, of ik kreeg last van m'n ogen, of het bandje was zo stuk. Brilletjes zijn erg persoonlijk heb ik ontdekt. De laatste paar jaar zwom ik wedstrijden zonder brilletje. Ik mag officieeel nog steeds starten, heb m'n startvergunning niet opgezegd, maar ben niet meer gemotiveerd.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 08:28

germie schreef:
Eh lielle, een zwembril is wat anders dan een duikbril. Ze bedoelt zo'n wedstrijdding.



daarom vraag ik het dus ook!