E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:16

Ik ga het topic nog even doorspitten, zit ook over de aanchaf van een e-book na te denken.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 02:15

Ok, dan weet ik dat de eerste indruk niet de lading dekt :D
Denk dat ik ze dan maar wat naar voren haal op m'n to-read lijstje

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:42

Het scheelde misschien dat ik zelf ook geen kaas lust :D .

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:50

balance schreef:
Ik ga het topic nog even doorspitten, zit ook over de aanchaf van een e-book na te denken.

De aanschaf van een e-book of een e-reader? ;) . Ik zit nog een heel klein beetje te twijfelen... koop ik er een 2e reader bij, of spaar ik even door voor een tablet... What to do, what to do...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:54

Gelukkig geen dillema's hier: ik de gelukkige eigenaar van twee readers en 1 tablet :D Maar ik vind de reader het fijnste lezen wbt boeken.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:02

Als ik iets beter in de slappe was zat, dan zou het ook geen dilemma zijn, dan ging ik ook voor 2 readers en een tablet... := . Nou ja, misschien levert mijn verjaardag dit jaar nog iets interessants op... O:) (Ik word 40 -iieeek, hoe kan dat nou weer??? Gisteren was ik toch nog 18 ???- dus wie weet willen mijn lieve paps en mans me wel troosten met een spetterend kado...haha)

Slimmerik, als ik zo brutaal mag zijn...welke 2 readers en welk tablet heb jij?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:18

vikki schreef:
Als ik iets beter in de slappe was zat, dan zou het ook geen dilemma zijn, dan ging ik ook voor 2 readers en een tablet... := . Nou ja, misschien levert mijn verjaardag dit jaar nog iets interessants op... O:) (Ik word 40 -iieeek, hoe kan dat nou weer??? Gisteren was ik toch nog 18 ???- dus wie weet willen mijn lieve paps en mans me wel troosten met een spetterend kado...haha)

Slimmerik, als ik zo brutaal mag zijn...welke 2 readers en welk tablet heb jij?

Ik heb de Kindle DX
de Sony prs 600
Asus Eee pad transformer tf 101

De Kindle heb ik al jaren geleden gekocht omdat je er toen handig onderweg pdf documenten mee kon lezen. Is nu in de uitleen bij mijn moeder van 86 die er naar hartelust ebooks mee leest :D De Sony heb ik gewonnen via werk en de asus is ideaal. Past ook gewoon in handtas, mifi internet erbij en kan dus alles ermee wat ik maar nodig vindt :D waar dan ook....

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:32

Ai, 40 alweer, dat verdient wel een tabletje :j . Is het er geen van Apple of Samsumg, dan wel eentje van paracetamol :+ . Eind dit jaar moet ik er ook aan geloven := .

Ik heb een Sony reader én een Samsung Galaxy 10.1 :o , heb ik mezelf cadeau gedaan toen ik blijvend afgekeurd bleek te zijn, als troost. De reader is puur voor het lezen het fijnst, maar met dectablet vind ik het toch ook prima lezen. Soms is het toch wel handig dat die oplicht, al werkt het readerlampje ook goed.

Met de tablet heb je meer functies bij de hand (hoewel ik er geen abo bij heb, ik gebruik hem toch vooral daar waar draadloos internet is), maar de reader past makkelijker in een tas, weegt weinig en ligt prettig in de hand.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:42

Euhhh... waarom zou je twee readers willen???
Ik heb een reader en een tablet, dus boeken en boeken/spelletjes/internet en film en ik ben er erg gelukkig mee.....

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:59

Margee, mijn sony heeft af en toe kuren, dus ik wil een back up reader aangezien ik gemiddeld een boek per dag lees en in de vakantie meer dan dat. Ik moet er niet aan denken dat mijn ereader ooit goed crasht terwijl ik geen back up achter de hand heb... := *even afkloppen*

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:55

Goedenavond :wave:

Ik ben ook opzoek naar een e-reader :)) (na eindelijk de knoop hebben doorgehakt)
Wat belangrijk is voor mij is dat ik er veel boeken op kan lezen.
Mp3, wifi en weet ik veel wat ik allemaal zie heb ik niet nodig :=

Eisen pakketje:

- Duidelijk, Leesbaar scherm (niet zo fel als mijn Iphone in ieder geval :') )
- Fijn in de hand
- Zo veel mogelijk capaciteit (en anders mogelijkheid tot uitbreiding)
- Zo veel mogelijk verschillende soorten bestanden, Hoewel ik merk dat wat ik nu op mijn Iphone heb (epub), ook al best veel heeft, dus het is geen pré.

En verder heb ik geen geldboom in de tuin en ben ik een student :') heb dus een max van ongeveer 125.

Heb tot nu toe 4 readers gezien die mij wel wat lijken, iemand ervaring?
- IRiver Cover Story (E-INK)
- BeBook Club S (E-INK)
- Autovision 7" AV-701 of de Autovision 7" AV-702 (LCD TFT)
- Archos 7" 70b eReader (LCD TFT)

Help me :Y) ?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:03

Celiien schreef:
- Duidelijk, Leesbaar scherm (niet zo fel als mijn Iphone in ieder geval :') )

Hiermee vallen de onderste 2 van je lijstje af. Die hebben nl hetzelfde type scherm als je Iphone.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:08

En weet je of die ook in te stellen zijn? Kan iig met mijn iphone de helderheid instellen, en als die op het laagst staat vind ik hem weer wel prettig :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:30

Geen idee, maar als je lange stukken wil lezen is eink stukken rustiger aan je ogen dan een tft scherm.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:31

Okee thanks voor de tip :))
Update lijstje:
- IRiver Cover Story (E-INK)
- BeBook Club S (E-INK)
- Autovision 7" AV-701 of de Autovision 7" AV-702 (LCD TFT)
- Archos 7" 70b eReader (LCD TFT)
- Sony PRS 300 (E-INK)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 03:21

Ik heb de BeBook Club S. :) Ben er heel tevreden over!

Zover ik kan beoordelen voldoet hij aan al je eisen. Ik vind een E-Ink scherm veel prettiger lezen dan een TFT scherm (zelfs als die op de laagste stand staat). Het is minder vermoeiend voor je ogen en dat merk ik echt. Je kunt de lettergrootte ook makkelijk aanpassen. Voordeel is dat je ook in de zon goed kunt lezen, er is geen enkele spiegeling. Nadeel is dat je een leeslampje nodig hebt om te lezen in het donker. Mijn BeBook heeft 2 GB geheugen en daar kun je heel veel boeken op kwijt. Met een SD kaartje kunt je geheugen makkelijk uitbreiden, volgens mij tot 32 GB of zo? Dat is misschien handig als je er ook muziek mee af wil spelen, maar dat is voor mij niet aan de orde. Verder vind ik hem lekker in de hand liggen, je kunt bijvoorbeeld ook makkelijk de pagina omslaan als je hem maar met een hand vasthoudt. Ik heb er alleen epub, pdf en doc opstaan, maar volgens mij ondersteund hij nog wel meer bestandtypes, bijvoorbeeld ook jpg en mp3. Maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd. :P

Ik vind dat het een goede ereader is, zonder poespas. Geen wifi, geen touchscreen, hele simpele interface. Voor mij helemaal prima, want ik wil er alleen maar boeken mee lezen. Als je echt een ereader zoekt voor een goede prijs, dan lijkt me dit een goede keus. Als je iets spannenders zoekt, dan zou ik nog even verder kijken. :))

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:16

Dan ga ik daarnaar kijken. Ik wol namelijk gewoon lezen , niets meer en minder :')
Voor de rest heb ik iphone/lapyop :=
mooi, dan ga ik naar de BeBook ook eens kijken :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:52

IK zou ook eens kijken naar de icarus reader go.
Heerlijk apparaat. Nooit kuren, makkelijk en overzichtelijk apparaat. Goede maat en super licht goede accu.
Ik zou echt geen andere meer willen.
Geen WiFi. Volgens mij kan er mp3 op, maar voor mij hoeft dat niet zo.
Ook geen touchscreen.
Goeie prijs.:P

Edit: natuurlijk ook eink scherm. Volgens mij heb ik 4 gb aan geheugen. Maar dat weet ik niet zeker. Anders 2..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:12

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:18

Ja klopt :j

Ik ben er super tevreden mee. :) Hij is wel heel glad en ik denk dat er mensen zijn die 'm te ''plastic'' zullen vinden ofzo.
maar ik heb er altijd een hoesje om, en dan merk je daar niets van. Ook zonder vind ik 'm overigens prima.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:53

Okee, ga ik ook daarnaar kijken :')
Hele was lijst, haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:23

Niemand ervaring met de kobo touch reader?

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:24

Ik heb een Ipad en een Ereader van Sony (de gene met touch zonder kleurenscherm). Ik lees toch écht veel fijner op de reader. Juist omdat het geen backlight heeft is het zoals lezen op een echt boek, mijn ogen worden niet snel moe, het is een apparaat dat fijn werkt en fijn in mijn hand ligt. :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:16

Toevallig de 300, 350 of 600 := ?(sony)

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:24

Ik heb de 600!! *\o/*