mening rokers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

mening rokers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 13:25

Ik rook graag een sigaretje. Ik ben geen kettingroker, maar wel een regelmatige roker.
Helaas zijn er altijd weer mensen die menen mij er op te moeten wijzen hoe slecht roken voor je is, dat je er allerlei zieken van kan krijgen, er dood van kan gaan en dat je er ook niet mooier van wordt. Ik raak steeds meer geïrriteerd door deze mensen. Ik weet zelf donders goed de risico ’s van roken, zoals er aan zoveel leuke en lekkere dingen risico ’s zitten.

Vandaag weer. We hadden geluncht en daarna ga ik altijd even buiten een sigaretje roken, waar niemand last van mij heeft. Mijn collega loopt altijd even gezellig mee en vraagt vandaag aan een ander kamergenootje of zij ook even mee gaat naar buiten. Ze zegt ‘Nee, ik ga uit principe niet mee met iemand die alleen om het roken even naar buiten gaat’. Vervolgens weer tegen mij ‘Ja, dat is niet persoonlijk hoor, maar ik vind het zo ontzettend zonde dat je rookt , bla bla bla …..’

Ik heb me vandaag nog weer in kunnen houden, maar het begint me toch aardig hoog te zitten. Alsof ik een misdaad bega da ik even lekker een sigaretje wil roken na het eten.
Laat ieder lekker zijn ding doen en overdrijf niet zo in je opvattingen …

Rokers, stel ik me aan en moet je dit blijven zien als ‘goed bedoelde’ opmerkingen??

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:28

Nou als ik rook valt het reuze mee, nog nooit gehoord eerlijk gezegt! Ik vind het echt dom je weet toch zelf wel dat het slecht is hoeve andere echt niet te zeggen vind ik.
Het is wel goed bedoelt denk ik maja, ik zou het ook echt irritant vinden.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:29

zelf rook ik niet, maar ik vind dat toch wel een overtrokken reactie hoor.
wil wel mijn huis zoveel mogelijk rookvrij houden, maar als iemand buiten even wil roken is dat zijn probleem hoor. met al die waarschuwingen op die pakjes kan het niet missen.

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:35

Doodziek word je er van. Boos! Boos! Boos!
Ik ben zelf een liefhebber van mooie grote sigaren (liefts Cubaanse) en ik begrijp best dat niet iedereen van een sigarenlucht houdt, dus hou ik daar ook rekening mee. Schijnheilig
Aan de andere kant wordt het momenteel haast onmogelijk gemaakt om buiten je eigen huis nog te kunnen roken.
Wij rokers houden rekening met de niet-rokers, laat ze dan ook eens zorgen dat de rokers op een fatsoenlijke wijze ook aan hun genot kunnen komen.
Roken is een voorrecht. Sigaar Sigaar Sigaar

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:36

TJa, ik kan niet over rook, rook dus ook niet, maar als mensen het ongevraagd in mijn omgeving doen zeg ik er rustig wat van. In huis niet roken, ga maar buiten staan. Ook geen rook in de auto of in de stal.
Ik zeg niet dat mensen moeten stoppen, maar veel rokers menen dat ze overal mogen roken en dan zeg ik er wel wat van. Dus ik zeg niet dat het slecht is ofzo.
Bij mij is het dus zo dat als ik bij mensen in huis geweest ben die roken, dan heb ik de volgende dag hoofdpijn. Gelukkig roken niet veel mensen die ik ken.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:57

Ik heb best veel last van astma en daarom al gauw last van rokers. Omdat ik merk dat er maar bar weinig begrip is onder de rokers voor mijn situatie hoop ik dat jullie misschien nu kunnen begrijpen waarom ik ook wel een fel reageer op rokers. Hoe vaak ik te horen krijg dat ik ook maar moet roken, dan heb ik er zelf niet meer zoveel last van...... ik ga liever aan iets anders dood. Hoeveel onbegrip soms is dat in mijn huis absoluut niet mag worden gerookt. En dat ik al last heb van astma van mijn buren als die in hun tuin hun zware troep aan het wegpaffen zijn.
Sorry, bekijk het ook eens van een andere kant. Een slechte reactie lokt snel een andere slechte reactie uit waardoor we met zijn allen in een kringetje terecht zijn gekomen. Daar zijn jullie de dupe van als rokers maar ik soms nog meer want ik mag na van jullie te hebben genoten weer met anti-biotica beginnen en heb weer eens ziek thuis gezeten en daar mag ik weer niet over zuren......

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:59

ZEEEEEEEEEERRRRRRRRRR irritant ja !!!!!!! ik wordt er ook niet goed van !! Laat me toch lekker !!! Vooral nu die texten op de pakjes gedrukt staan is het erger geworden !!! Maar goed, waar ik me dat echt over op kan winden is dat de 'rokers' stikkers, hoesjes en weet ik veel wat om die pakjes heen doen om de text niet constant te zien ??? Hallo !!!! Dat wist je toch toen je begon met roken, dan moet je er nu niet voor weglopen !!!!

Vermoeiend. Ik moet zeggen dat ik bij mensen die niet roken ook niet probeer te roken, maar nu moet je dit horen.........

Een paar weken geleden sta ik op schiphol mijn zusje op te wachten. We staan bij een van de weinige plaatsten waar je uberhaupt op schiphol nog mag roken, dus mijn moeder en ik steken er een op. Zit er een vrouwtje te kuchen en te zuchten en steunen en vraagt ons of we die stink dingen uit kunnen maken....... nu vraag ik jou.......... Ik sta op een plaats waar het MAG en dan moet ik voor die Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! (je snapt em wel) mijn sigaret uit maken......... ?!?!?!?!??!? JA ECHT NIET DUS !!!!!!!!!!!!! Extreme duivel

Er zijn meer plekken voor niet rokers dan voor rokers, dus dan moet ze daar maar naar toe gaan........... Ja toch !?!?!?!? Ik wordt zo Gaaaap van die mensen...........

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:13

Ik ga dus eigenlijk nooit uit...reden: de rook. Ik kan er echt niet tegen, heb gelukkig geen astma, maar dat rokers nergens mogen roke nis ook niet waar. Het rookvrije cafe is nog niet uitgevonden

Kijk ik ga niet zeuren als ik ergens sta waar gerookt mag worden, maar je hebt vaak genoeg dat mensen overal roken. En daar wordt ik weer kwaad om.
Dus Ludora en anderen, steek er maar 1 op, maar alleen op plaatsen waar het mag.


Ik heb 2 jaar geleden een busreis gemaakt naar de pyreneeen . Een 'rookvrije bus'. Helaas vond de chauffeur dat er voorin gerookt mocht worden. Ik ben me toch wagenziek geweest. Heb dit ook op het evaluatieformulier ingevuld. Gelukkig daarna niet weer meegemaakt. Maar dan ga je op reis met een busmaatschappij die is aangesloten bij 'keurmerk bus' en ze beloven een rookvrije bus. Maar dan zit je alsnog in de rook.
Ik mijd zelf de rookcoupes in de trein, maar ga niet klagen als iemand daar rookt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:15

Voor de anti-rook mensen is het fijn dat ze niet roken. Ze horen bij de niet-rokers en voor een groot gedeelte bij de ex-rokers.
Op het werk heb je altijd wel een paar fantieke tegenstanders, bij ons op kantoor ook. De fanatiekste zijn trouwens allemaal ex-roker; schijnbaar bang dat ze weer verleid zullen worden door hun latente verslaving? Toch snap ik niet dat er zoveel gezeurd moet worden, het leidt nergens toe en wekt alleen maar irritatie en spanning, nutteloos dus.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:25

ik vind het zelf ook erg irritant om opmerkingen te krijgen als ik een sigaretje ga roken. Ik kan best een paar uurtjes zonder te roken hoor, als ik ergens ben waar niet gerookt mag worden houd ik dat best vol. Bij mijn moeder thuis mag ook niet gerookt worden en dan ga ik gewoon naar buiten als ik zonodig moet roken.

Ik hou wel rekening met andere mensen, als iemand er last van heeft en diegene zegt het of ik merk het is mijn sigaret heel snel uit.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:25

Ik rook me suf Lachen

Afbeelding

Wat me me altijd opvalt, is dat de ex-rokers altijd zo zeiken. Alleen daarom wil ik niet stoppen omdat ik bang ben om een van hun te worden Lachen

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:30

Ik heb er niet zo heel veel last van, maar het toppunt was toch wel op mijn werk. Daar hebben we in de kantine rokerstafels en tafels voor niet-rokers. Ik zat aan een tafel waar gerookt mag worden en er kwam een niet-rokende collega naast mij zitten. Die begon dus steeds heel overdreven te wapperen met haar armen en te blazen, terwijl de rook helemaal niet haar kant op ging. Frusty
Tsjongejonge, je kunt ook overdrijven hoor. Ga dan aan een andere tafel zitten waar niet gerookt wordt. Scheve mond
Dus ook als roker kun je je aardig ongemakkelijk voelen, zelfs op plaatsen waar geen rookverbod is....

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:06

Lovely schreef:
De fanatiekste zijn trouwens allemaal ex-roker; schijnbaar bang dat ze weer verleid zullen worden door hun latente verslaving?


Ik ben een ex-roker, en kan er nu erg slecht tegen. Vroeger dacht ik ook dat die fanatieke ex-rokers zich aanstelden en nam ik me voor toen ik stopte om tolerant te blijven tegenover rokers. Onder het motto: ik heb 10 jaar altijd en overal (ook te paard ja) gerookt, dus mensen mogen bij mij in huis nog steeds roken.

Maar ik vind het zo vies, en ik krijg hoofdpijn zodra iemand er 1 naast me opsteekt. Meestal zeg ik er niets van hoor, maar het lijkt wel alsof mijn lichaam bij voorbaat al protesteert.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:09

Ach ja ik rook ook. En ik baal er wel eens van. Ik weet dat het slecht is en wou dat ik er nooit aan begonnen was. Maar de ECHTE wil om te stoppen is er gek genoeg nog niet. Het is een gewoonte, na het eten bijvoorbeeld Sigaar vind ik het lekker om een sigaretje te roken.
Ik schaam me soms zelfs dat ik rook, dat ik kennelijk niet de verleiding kan weerstaan om er eentje op te steken. Het hangt er van af met wie ik ben of ik veel rook of niet. Als ik bij andere rokers zit steek ik sneller weer eentje op. Ben ik met niet-rokers dan rook ik zo een dag niet of in ieder geval een heel stuk minder. Heeft niks met meelopen te maken maar met rekening houden met anderen. Als mensen tegen mij zeggen dat ze last hebben van mijn rook dan schaam ik me daarvoor. Maar ik heb liever dat ze het wel eerlijk zeggen dan een beetje kuchen en de rook wegwuiven. Dan ga ik buiten staan of ik rook niet.
Bij mijn moeder thuis wordt niet gerookt en dan rook ik dus gewoon niet. Ga er ook niet voor naar buiten. Ook op feestjes zal ik niet als enige gaan zitten roken in een rookvrij huis. Maar zijn er meer mensen die binnen roken en het mag, ja dan doe ik dat ook.
Dat het slecht en zonde en weet ik veel wat is...dat weet ik. Ik vind het al rot genoeg dat ik rook, maar laat me daarom maar, je kunt 100000 keer tegen me zeggen dat het slecht is, ik moet ZELF tot de conlusie komen dat ik niet meer wil roken en dan is de dag eindelijk aangebroken om te stoppen.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:17

inderdaad als je al zou stoppen met roken dan wil dat alleen als je het zelf wilt. ik rook zelf niet en vind het vies, maar ik ga geen moraliserende preken houden tegen mensen die er gewoon bewust voor kiezen om te blijven roken, omdat ze het lekker vinden or whatever.....Johan Derksen die zei hierover dat hij moe werd van de mensen die boze mailtjes sturen over zijn sigaren gerook.... hij gaf aan dat hij ook niet in de mcdonalds gaat staan en iedereen die daar wat hambirgers eten gaat gaat zeggen dat je van junkfood darmkanker enz krijgen kan en dat het slecht is. daar zit wel wat in denk ik. Gewoon negeren die types en meestal hebben ze zelf ook wel bepaalde gewoontes die niet honderd procent "gezond"zijn

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:26

Citaat:
Gewoon negeren die types en meestal hebben ze zelf ook wel bepaalde gewoontes die niet honderd procent "gezond"zijn


zoals paardrijden Haha!
verder niet sporten, eh, snoepen, enz.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:33

Marja"]
[quote="Lovely schreef:
De fanatiekste zijn trouwens allemaal ex-roker; schijnbaar bang dat ze weer verleid zullen worden door hun latente verslaving?


Ik ben een ex-roker, en kan er nu erg slecht tegen. Vroeger dacht ik ook dat die fanatieke ex-rokers zich aanstelden en nam ik me voor toen ik stopte om tolerant te blijven tegenover rokers. Onder het motto: ik heb 10 jaar altijd en overal (ook te paard ja) gerookt, dus mensen mogen bij mij in huis nog steeds roken.

Maar ik vind het zo vies, en ik krijg hoofdpijn zodra iemand er 1 naast me opsteekt. Meestal zeg ik er niets van hoor, maar het lijkt wel alsof mijn lichaam bij voorbaat al protesteert.
[/quote]

Ik ga helemaal met Marja mee, ook ik ben een ex-roker maar kan er nu helemaal niet meer tegen. Ik vind het heel erg stinken en word er misselijk van. Mensen mogen in huis wel roken (als ze het perse willen) maar liever heb ik het niet, en de meesten die hier komen weten dat ook en gaan dan ook buiten staan.

En ik weet ook wel dat je tegen een roker niet hoeft te zeggen dat hij/zij moet stoppen want dan blijven ze het juist doen.
Iedereen moet het voor zichzelf weten maar ik hoef niet mee te roken.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:23

Ik ben niet een niet-roker, en zal dat altijd blijven.
Ik snap je irritaties, maar vind het eigenlijk alleen maar goed. Wordt er maar flink aan herinnerd hoe slecht het is! Ik begrijp dat al die goedbedoelde praatjes van 'het is slecht, je wordt er ziek van, je collageen neemt af', allemaal best kunnen gaan irriteren, maar ik erger mij aan de laksheid van de rokers. Dat zwakke, 'ik weet dat het slecht is', maar dan tóch roken. Waarom schatten rokers altijd de kans zo klein in dat hun iets overkomt?

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:30

zo nadit alles gelezen te hebben heb ik toch trek in een ...........
ga ik dan ook even een draaien. lol

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:38

Live & let live!!!Mirte, jouw reactie vind ik nogal kort door de bocht. Het is míjn leven. Klaar. Ik rook niet als anderen daar last van hebben en erger me ook aan mensen die bij een concours ofzo op de tribune gaan roken en dan waait al die rook in je neus. En een bus met een rookgedeelte: belachelijk: dat waait toch gewoon door die bus heen? En ik zou het prima snappen als ze restaurants 100% rookvrij maken – al zou ik dat jammer vinden omdat een peuk na het eten zo lekker is. Maar niemand hoeft zich met mij te bemoeien of wat wijsheid is. Ik ga liever 10 jaar eerder dood dan als ik niet zou roken: familieleden van mij zijn overleden zonder te roken en te drinken: ik kan morgen dood neervallen, een ongeluk krijgen of een enge ziekte: kwaliteit van leven is veel belangrijker voor mij dan de lengte ervan. Dus geniet ik NU elke dag. En zo lang ik anderen niet lastig val heeft NIEMAND daar iets voer te zeggen.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:39

Ik rook niet maar iedereen moet het zelf weten Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:39

roken=jakkes! Lachen

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:46

Ik rook niet en hou er ook niet van als iemand bij mij in de buurt rookt maar wat ervan zeggen?? Neeh... Alleen tegen mijn ouders want die zijken al jaren dat ze willen stoppen...

Ik ben nu 3 weken samen met mijn vriend alleen thuis en heb het huis lekker gelucht zodat het weer fris is..Komt mijn moeder voor een half uurtje langs en moet PERSE gaan roken Boos! ... Ik vraag vriendelijk of ze dat niet wil doen maar doet het toch...(Mijn ouders zijn gescheiden maar mijn moeder komt vaak nog langs) Maar het stomme was dat ze zelf geen aansteker meehad en mijn vader bijna alles had meegenomen dus mijn moeder pakt een aansteker uit zijn koffer (Waar niemand in mag komen omdat het van hem alleen is) Ik bedoel hoe aso kan iemand zijn...(Bedoel ik niet alleen de rokers mee hoor Lachen )

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:46

Of mensen roken of niet-roken is hun eigen keuze, maar ik ben het er niet mee eens dat rokers zoveel rekening houden met niet-rokers.
In een gesloten ruimte wens ik mijn kinderen, mijzelf in mindere mate,
niet bloot te stellen aan zulke giftige dampen.
Tuurlijk, auto's en fabrieken produceren ook allemaal slechte stoffen en als ik ze daarvan kon beschermen deed ik het ook.
Verder krijg ik van een hap rooklucht een korte snak naar adem, koppijn en misselijkheid... misschien nawee van jeugd astma wie weet.
Ik zit altijd in een niet-rokers coupe in de trein en laatst ging daar op zijn dooie gemak iemand zitten roken omdat ie het te veel moeite vond om een rokers coupe op te zoeken....dan sta ik op en ga in een andere coupe zitten.

En de enige rokers die ik op hun gezondheid wijs zijn degene waar het me bij kan schelen.... dus Pregini Knipoog

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:52

Als je er niemand mee tot last bent mag je gerust roken en hoef je er verder ook geen preek over te krijgen.
In jouw geval ben ik het dus met jou eens Lachen .

Maar vaak vinden rokers zelf dat ze anderen niet tot last zijn ,
terwijl er wel degelijk mensen om hun heen staan die het niet prettig vinden.
Ik vind het ook erg goor dat gepaf , lekker als je vlakbij een collega aan het werk bent en die eikel gaat precies met je op , zit je de hele tijd in zo'n verstikkende rookwolk....bah ! Boos!

En dan nog zeggen dat hij het zelf moet weten of hij rookt , ja lekker ik loop een longkankertje op omdat hij zo nodig moet roken Boos! !

Excuseer , even frustratie van me aftypen Lachen .
Laatst bijgewerkt door pmarena op 07-08-02 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt