Paard oog dicht/verwond + benen kapot! En nu????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Paard oog dicht/verwond + benen kapot! En nu????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 11:23

Mijn verzorgpaard is zondag weer uit zijn stal weten te komen. Toen eigenaar thuis kwam stond ie weer op stal. Heeft tot nog toe onbekende gedaan....waarschijnlijk uit de buurt.
Vandaag wezen kijken (belde mij gisterenavond):
boven linker oog is helemaal dik, kan er bijna niet meer mee kijken. Zit vol met brokkelig spul en bovenop nog een gapend wondje!
Zijn voorbenen zijn verwond, diverse tot op vlees, dus niet bloedend, wel dik en warm. Achterbeen links, vanaf heup tot beneden verwond, zelfde als voorbenen en rechtsachter viel mee.
Nu heb ik de veearts gebeld, zal me vandaag nog terugbellen....zal ik vragen wat te doen.
Ik heb hier geen ervaring mee. Weet eigenlijk niet goed wat te doen, alleen desinfecteren en schoon houden. Maar oog zal tegenvallen! Zeker ook omdat het zondag al is gebeurd.
Aanvulling: vanmiddag komt vee arts effe kijken.....
Sandra

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:56

Nou, bij mij had de veearts in 10 minuten op de stoep gestaan!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:33

De veearts heeft niet lang daarna terug gebeld, en hij zou even langsgaan. Ik heb gezegd het goed schoon te maken. De Da kijkt verder wel. ...........In afwachting op het vervolg !!!............

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:02

XoNo schreef:
Nou, bij mij had de veearts in 10 minuten op de stoep gestaan!


inderdaad ja, waarom is dit niet gebeurd eigenlijk, dierenartsen komen ook op zondag langs!!
Of is dit gewoon laksheid geweest van de eigenaar??!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:28

nee, maar jullie lezen het zo, alsof dat paard half dood is.
al vind ik het wel raar dat de eigenaar het nu pas ziet.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 11:49

Daar ben ik weer: Vee arts geweest (heb ik zelf laten komen, dus 2 dgn erna), heeft injectie tegen zwelling en ontsteken gegeven. Verder niet veel aan te doen. Hij vermoedde dat paard op asfalt onderuit is gegaan. Heb eea schoon gemaakt en moet oog ook helemaal schoonmaken/bijhouden, benen afspuiten.
Eigenaar had hem laten staan in wei, wel gezien dat ie verwond was, maar geen verdere aandacht aan geschonken. Zodoende is alles ook wat dikker en vies geworden denk ik. Staat nu op lekker strobedje op stal. Laat hem daar maar paar dagen staan, al ie ie dat niet gewend! Maarja als ik wat heb moet ik ook bed houden dussu...effe rustig aan. Hij wilde 'm vandaag weer buiten zetten, maar ziet eea ook wel in.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:02

is zeker zo`n boerke, of niet ? hihi...
ahh, wat zielig, op asfalt onderuit gegaan, heeft nog niemand zich gemeld, die hem weer op stal heeft gezet ?