Met je paard op de veerboot??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Met je paard op de veerboot??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 23:10

Aanstaande zaterdag ga ik met m`n oudwers en Pjelk naar Schiermonnikoog en hij zal dus op de veerboot moeten. Zijn hier misschien mensen die zoiets al eens gedaan hebben met hun paard? Ik ben nl. erg benieuwd hoe dat gaat en wat jullie paarden er van vonden en verder zijn eiland ervaringen ook welkom Party!! !

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 00:01

Toen ik nog bij de Sprinters reed, hadden we in september elk jaar een kortebaan draverij op Terschelling. Gewoon trailer achter de auto en op de boot. No problemo!
Als je er zelf niet paniekerig om doet, doet je paard dat ook niet! Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 00:53

Paard aan de hand op de veerboot? Of staat hij in de trailer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:31

Zolang hij in de trailer staat is het geen enkel probleem. Gewoon erop rijden, wachten tot de boot aan de overkant is en er weer af rijden Haha!

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:01

Wij hebben in het verleden de tip gekregen de paarden 24 uur tevoren geen brok te geven, alleen wat hooi. Dat zou beter zijn i.v.m. schommelen van de boot en reisziekte. Hoe dit precies zit weet ik ook niet, maar we hebben het netjes gedaan en ook geen problemen gehad.

We hadden de paarden op een vrachtwagen staan en die had een open afvoer. Hadden beide paarden staan plassen. Kom ik met iemand van van de rederij beneden om even te controleren, vraagt die man of ze een emmer water hebben omgegooit. Ja, kennelijk, zeg ik terwijl het hele dek naar paardenplas stonk *LOL* *LOL* kreeg zelfs een kraanje aangewezen voor nieuw drinkwater aangewezen.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 16:25

Hihi dat was wel erg vriendelijk van die persoon van de rederij Haha! . Ik zal Pjelk dan ook maar 24 uur van te voren geen brok geven. Gelukkigi s er niet veel wind voorspeld zaterdag. Ik hoop dat we mooi rustig weer krijgen. Pjelk gaat trouwens gewoon op de trailer op de boot.
Wat vinden jullie trouwens: wel of niet hooi in een hooinet geven tijdens de reis?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 20:46

gewoon lekker laten eten hoor... van een lege maag krijg je zelf toch ook eerder last met schommelingen...

Jovine vond het heel erg leuk op te boot... We hadden even het deurtje ope gedaan en toen ging ze rondkijken op het onderdek... Altijd leuk natuurlijk! hahaha

kuss

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:33

Remy is regelmatig op de veerboot geweest (ok, wel maar over de maas heen maar goed, water is water) en dat ging prima hoor! Hij stond niet eens in de trailer en vond het in het begin een beetje raar (hij was eigenlijk bang van water) maar hij bleef er verder supergoed onder.

Moet dus eigenlijk geen probleem zijn!

Succes!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 08:48

Ehm, over schommelen hoef je je geen zorgen te maken. De veerboten van Ameland en Schier varen over het wad, dan moet het wel erg waaien voordat ze gaan schommelen.
Wat dat betreft heb je mazzel.
Verder is het geen probleem als je een braaf paardje hebt. Hij staat gewoon in de trailer, net als iedere andere rit. Het enige nadeel is dat je drie kwartier stil staat, sommige paarden willen dan nog wel eens donderen.
En 1 tip: Blijf bij de trailer als je op de boot bent. Laat de trailer niet alleen ivm nieuwsgierige mensen/ kinderen die deurtjes open gaan doen en over de klep gaan kijken.