Stüben en Aigle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Stüben en Aigle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 20:30

Bij wie scheuren de laarzen ook bovenaan Verward er dreigt een gans stuk af te scheuren Verdrietig . Ze zijn van Aigle, ik leg er plakkers op maar die smelten er af door de warmte of gaat er door het gebruiken gewoon af, ik gebruik een Stüben zadel. Daar staan de stijgbeugelriemen te veel naar voor heb ik gelezen en ondervonden, heeft er daar iemand ook last mee gehad?


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131842
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 20:38

Bedoel je de Aigle laarzen met de groene binnenvoering (tegenwoordig geloof ik beige) ?
Die zijn inderdaad vrij gevoelig voor scheuren aan de bovenrand.
De schoenmaker kan je vast helpen, door een soort randje op de laars te stikken.
De Aigle Ecuyer laarzen (met zo'n leren bovenrand) zijn overigens veel minder gevoelig voor scheuren.
Ze zijn wel wat duurder, maar het prijsverschil zeker waard !

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 20:50

Mijne zijn bovenin ook stuk, maar ik kan er nog wel mee rijden *LOL* Ik heb nu een nieuw paar en die gaan nog ongeveer 9 maanden mee(tegen die tijd verwacht ik de leren laarzen die ik nog voor mijn examen krijg toch wel ingereden te hebben *LOL* )
De mijne zijn van onderen en van binnen trouwens ook af als de bovenrand gaat scheuren. Het enige irritante van die rand is dat hij niet dubbel moet zitten...als je daarop let is er nog prima mee te rijden *LOL*

die ecuyer wilde ik eerst ook, maar dat mocht toen niet voor viertal en die gaan van onder en binnen net zo snel stuk dus het maakt weinig uit *LOL* Dan is alleen je bovenrand nog bruikbaar aan het eind...Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:10

Als je de aigle start hebt, dan is dat inderdaad een bekend probleem. Ik heb ze een aantal jaren geleden ook eens gehad en toen ik ze kocht werd er gelijk bij gezegd dat het bovenste randje vaak gauw kapot ging van het rijden en dat ik zogauw dat gebeurde meteen moest komen want dan werd het goed gemaakt. Gratis uiteraard. Aangezien mijn pony toen nog een veulen was reed ik niet en is het randje ook nooit kapot gegaan. Tot de zool lek ging heb ik die dingen nog afgelopen en daarna zijn ze de vuilnisbak ingegaan.....

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 08:27

Oscar schreef:
Bedoel je de Aigle laarzen met de groene binnenvoering (tegenwoordig geloof ik beige) ?
Die zijn inderdaad vrij gevoelig voor scheuren aan de bovenrand.
De schoenmaker kan je vast helpen, door een soort randje op de laars te stikken.
De Aigle Ecuyer laarzen (met zo'n leren bovenrand) zijn overigens veel minder gevoelig voor scheuren.
Ze zijn wel wat duurder, maar het prijsverschil zeker waard !


Ja het zijn laarzen met een beige voering en een lederen bandje lags de binnekent...

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 08:29

kaj schreef:
Als je de aigle start hebt, dan is dat inderdaad een bekend probleem. Ik heb ze een aantal jaren geleden ook eens gehad en toen ik ze kocht werd er gelijk bij gezegd dat het bovenste randje vaak gauw kapot ging van het rijden en dat ik zogauw dat gebeurde meteen moest komen want dan werd het goed gemaakt. Gratis uiteraard. Aangezien mijn pony toen nog een veulen was reed ik niet en is het randje ook nooit kapot gegaan. Tot de zool lek ging heb ik die dingen nog afgelopen en daarna zijn ze de vuilnisbak ingegaan.....


Ik heb de binnenzool moeten uitknippen want dat werd me echt een smurrie...


germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 08:30

Ik heb de ecuyers gehad,nooit weer. Bij mij was binnen een half jaar de binnenvoering stuk en begonnen ze te scheuren aan de bovenkant. Ik reed er 5 keer in de week mee. Daarvoor altijd ongevoerde laarzen die minstens 2 jaar meegingen. Daarna leren gekocht en HH kunstoflaarzen voor slecht weer. Deze kunstoflaarzen zonder voering gaan bij intensief gebruik (dus rijden, mesten, lopen enz) minstens 2 jaar mee. Dus zijn veel beter dan die van Aigle. Leer rijdt natuurlijk nog veel beter.

Die laarzen van HH worden ook onder de naam Dafna verkocht, voor 40-45 gulden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 08:36

Ik heb ook jaren met Aigle en een stubben gereden en nooit problemen gehad. Als je denkt dat je stijgbeugelriemen te veel naar voren liggen zou ik toch eens een zadelmaker naar je zadel laten kijken want ik vraag me af of het nog wel goed op je paard ligt.
Wat mijn Aigle laarzen betreft. Ik kreeg ze 16 jaar geleden toen ik manegelessen reed en ze zien er nog piek fijn uit. Omdat mijn leren laarzen gestolen zijn heb ik er onlangs weer mee gereden en ze zien er nog prima uit en zijn overslijtbaar.

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 08:44

germie schreef:
Ik heb de ecuyers gehad,nooit weer. Bij mij was binnen een half jaar de binnenvoering stuk en begonnen ze te scheuren aan de bovenkant. Ik reed er 5 keer in de week mee. Daarvoor altijd ongevoerde laarzen die minstens 2 jaar meegingen. Daarna leren gekocht en HH kunstoflaarzen voor slecht weer. Deze kunstoflaarzen zonder voering gaan bij intensief gebruik (dus rijden, mesten, lopen enz) minstens 2 jaar mee. Dus zijn veel beter dan die van Aigle. Leer rijdt natuurlijk nog veel beter.

Die laarzen van HH worden ook onder de naam Dafna verkocht, voor 40-45 gulden.


Bij mij is het dus echt voor intensief gebruik, dan koop ik hetbeste gewone rubberen?

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 08:53

Tja, bij mij gaan die ongevoerde dingen het langst mee. Je krijgt wel zweetpoten, en in de winter ijstenen. Maar verder geen problemen mee. Geen voering die je kapottrekt met aandoen of uitdoen, geen gescheurde bovenkant, en de zolen van Aigle of merkloos slijten even snel. Daar komt nog bij dat ze veel goedkoper zijn.

Heb jij misschien het probleem dat de bovenkant van je laars achter het zweetblad blijft hangen? Dat heb ik dus met alle kunstof laarzen, behalve die Ailgle Ecuyer extra hoog (maar die zijn dus snel stuk). Je kunt dan evt. een extra stuk eraan laten zetten, dan zijn ze hoger en heb je niet dat irritante gedoe bij het zweet blad.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:42

Ik had daar ook altijd last van met de Aigle Starts. Nu heb ik die Ecuyers extra lang met leren bovenzijde en dat gaat prima.

Dafna is idd een goed merk. Ik heb er nu al ongeveer 2 jaar jodhpurs van en ze bevallen heel goed.

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 15:47

germie schreef:
Tja, bij mij gaan die ongevoerde dingen het langst mee. Je krijgt wel zweetpoten, en in de winter ijstenen. Maar verder geen problemen mee. Geen voering die je kapottrekt met aandoen of uitdoen, geen gescheurde bovenkant, en de zolen van Aigle of merkloos slijten even snel. Daar komt nog bij dat ze veel goedkoper zijn.

Heb jij misschien het probleem dat de bovenkant van je laars achter het zweetblad blijft hangen? Dat heb ik dus met alle kunstof laarzen, behalve die Ailgle Ecuyer extra hoog (maar die zijn dus snel stuk). Je kunt dan evt. een extra stuk eraan laten zetten, dan zijn ze hoger en heb je niet dat irritante gedoe bij het zweet blad.


Zweetpoten heb ik ook in die van Aigle Haha! en vriestenen ook Haha!

Ja, de bovenjkant van m'n laars komt net aan de onderkant van het zadel, hoewel het geen lage laarzen zijn...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 17:44

*LOL* Jaaaaaa zweetpoten en vriestenen zeker ja!!! En die !@#$% binnenvoering DAMN
Soms was ik echt een kwartier bezig die dingen uit te krijgen echt erg Boos!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 18:39

Haagsemeid schreef:
:)) Jaaaaaa zweetpoten en vriestenen zeker ja!!! En die !@#$% binnenvoering DAMN
Soms was ik echt een kwartier bezig die dingen uit te krijgen echt erg Boos!


Ik heb de voetvoering (van de voet tot ongeveer de helft) uitgeknipt hoor, na een uurtje rijden is heel m'n broek nat (het gedeelte dat in m'n laars heeft gezeten hé Haha! ), daarna kan ik de voering er uithangen om te drogen...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 19:56

Ik dacht ook slim te zijn om een keer m'n voering eruit te knippen. Dat doe ik echt nooit meer. Na een uurtje rijden met zweetpoten krijg je ze dus bijna niet meer uit. Ik rijd er nou net zo lang mee tot het niet meer gaat kwa voering, en dan koop ik nieuwe.

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 04:30

Manon schreef:
Ik dacht ook slim te zijn om een keer m'n voering eruit te knippen. Dat doe ik echt nooit meer. Na een uurtje rijden met zweetpoten krijg je ze dus bijna niet meer uit. Ik rijd er nou net zo lang mee tot het niet meer gaat kwa voering, en dan koop ik nieuwe.


Ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad en raak er beter uit dan vroeger, toen de voering helemaal meekwam ...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anike, Fientj, Hannanasjuh, laran, RoRo44, Schrompeltje, sterregoud en 28 bezoekers