M'n zusje is geopereerd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

M'n zusje is geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 19:47

Gaaaap Vandaag om 7 uur stapte ik met mijn moeder en zusje van 16 in de auto richting Groningen waar mijn zusje vandaag geopereerd werd.
We hebben ons gemeld en kregen een kamertje toegewezen, mijn zusje was al vanaf de vorige avond nuchter en was al een beetje slapjes. Ze kreeg een pilletje waar ze zoals de zuster zei 'dronken' van werd, dat vond ze wel wat Sigaar
Na een uurtje mocht ze naar de OK waar het tussenschotje in haar neus weer rechtgezet is. Ze is namelijk altijd verkouden en heeft vaak hoofdpijn. Mijn vriendin heeft deze operatie ook eens gehad en die was 2 weken lang bont en blauw in haar gezicht. Geen fijn vooruitzicht.
Maar na een uur kon mijn moeder haar weer van de OK ophalen en kon ze lekker op bed liggen. De neus in het verband en twee joekels van tampons erin. Ze is nauwelijks misselijk geweest en mocht rond een uur of 2 van het infuus af. Haar neus heeft ze wel behoorlijk last van en ze wilde graag even slapen. Mijn moeder en ik zijn toen naar Divoza gereden waar ik een grijze Mondoni Sahara heb gekregen voor mijn verjaardag (voor degenen die nu schrikken - ik was al in april jarig Knipoog ) en mijn moeder heeft een mooie waxjas gekocht. Ik heb ook maar een catalogus voor mij en mijn zus meegenomen hoewel ik in de pc wel als actief stond, houd in dat de catalogus en klantenpas onderweg zijn. Eindelijk Lachen
Toen weer terug naar mijn zusje die alweer door het ziekenhuis aan het wandelen was met Bert. Haha! Ik had haar een ballon gegeven van Bert aangezien we op Vlieland veelvuldig het Sesamstraat kwartet hebben gespeeld *LOL* Toen wij rond een uurtje of half 7 weggingen belde mijn zus, die was nu onderweg met mijn vader dus over bezoek heeft ze niet te klagen. En ik heb mijn zus even ingefluisterd dat zij Ernie dan maar moet kopen Haha!
Maargoed, net thuis, helemaal brak, heb van 8 uur 's morgens tot half 7 's avonds in het ziekenhuis rondgehangen. Morgen weer even heen, ze moet nog 2 nachtjes blijven dan gaan die proppen uit haar neus en dan thuis nog een paar weekjes heel rustig aandoen (iets wat erg moeilijk is voor mijn zusje) maar ik ben al blij dat het vandaag zo goed verlopen is. Lachen



Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 20:51

Sneu hoor voor je zusje; nu maar hopen dat ze niet al te veel pijn krijgt en dat de operatie succesvol is geweest.
Gelukkig heeft ze aan belangstelling niets te klagen, dat zal haar vast goed doen.
Wens haar maar beterschap van Oscar, de iets minder bekende telg uit de Sesamstraat-familie Haha!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 20:56

Op mijn afdeling lagen ook mensen die deze OK gehad hebben en zag er inderdaad altijd vaag uit met van die grote tampons. Lijkt me geen pretje! Zeker niet voor zo 'n klein meisje.
Sommige kregen ook hele blauwe ogen na die operatie, net of ze gevochten hadden, geen leuk gezicht.
Gelukkig is het een simpele operatie. Waarom moet je zusje trouwens 2 nachten blijven?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 20:58

Ja normaal blijf je bij zo'n operatie 1 nachtje maar de KNO-arts wilde donderdag die tampons uit haar neus halen dus was het makkelijker als ze bleef. En mijn zusje wil toch nog niet over straat zo. *LOL*
Ze is helemaal niet blauw rond haar ogen, ziet er heel goed uit, alleen een beetje een gezwollen neusje maar ik heb het wel eens veel erger gezien. Hopen dat het zo mooi blijft.
Ik denk trouwens wel dat er een kansje inzit dat ze morgen toch naar huis gaat en donderdag terugkomt bij de KNO-arts. Ze loopt alweer door het ziekenhuis en heeft verder weinig last alleen die neus bloedt nog maar dat is normaal, dus het zou wel zo fijn zijn als ze even een dagje naar huis mag.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:00

vraagje: Rookt jou zusje?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 21:07

Ja helaas wel ja. Hoezo? Vertel... Lachen

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:09

oeiiiiii cody ik heb ook zon operatie achter de rug. bij mij was mijn holte dichtgegroeid waardoor ik idd ook altijd verkouden was en hoofdpijn ahd omdat ik steeds bijholte ontsteking had. niet echt een pretje voor haar.
oef vooral die tampons eruit halen......... niet leuk. wens haar beterschap en houd ons op de hoogte.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:26

Inderdaad wens haar maar veel beterschap. Dat kan ze goed gebruiken. Mijn moeder heeft ook zo'n operatie gehad en die heeft er een maand lang als 'smurf' uitgezien. Niet echt iets om over naar huis te schrijven dus.

Maar. wat betreft jouw rijbroek.. kom je gauw eens langs om 'm uit te proberen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:35

Veel succes en beterschap voor je zussie Knipoog en dat ze maar weer snel naar huis mag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:56

Gelukkig maar dat het zo goed is gegaan. Blijft toch altijd spannend een operatie met narcose. Wens je zusje maar veel beterschap en ik hoop dat ze nu van haar klachten is genezen! (misschien meteen een goede reden om te stoppen met roken?...)

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 12:56

huh? is het geopereerde zusje 16? dan neem ik dat van klein meisje maar terug!!!
kwam door de Bertballon dat ik in de war raakte!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 14:01

Nee ze is geen 16 maar sinds een week 17 Bloos Haha!
Ja ach soms vind ze het leuk om weer lekker kinderachtig te doen, toen we het ziekenhuis binnenkwamen zei ze al: "ik moet ook zo'n ballon naast mijn bed" *LOL*

Ik hoop ook dat ze hierna niet weer gaat roken, ze had de klachten al lang voordat ze begon met roken maar het zou natuurlijk wel beter zijn!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:04

Cody schreef:
Ja helaas wel ja. Hoezo? Vertel... Lachen


Nou omdat mijn moeder ook zo een operatie heeft gehad. Bijholtes hoofdpijn en snotteren. Maar dat hielp maar een beetje. Sinds ze stopte met roken had ze helemaal geen last meer. Dit bracht de grootste verbetering. Ook voor mij gold toen ik stopte met roken, dat mijn neus openging, ik geen hoofdpijn meer had.(welke ik 3 4 keer per week had ) en best of all, dat ik geen maagzuur meer had. Dus ik denk dat als je zusje er last van blijft houden, ze zou moeten stoppen met roken. Echt jongen het is zoveel beter. Het enige nadeel is alleen dat stoppen met roken verschikkelijk moeilijk is........

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:16

Beterschap voor je zusje!
Haha ik zat net iets heel anders in te typen, ik dacht dat je zusje een jaartje of 7 was, vanwege die Bert ballon! Gelukkig dat ik de andere reacties even las..Vooral van dat roken, dan is ze vast geen 7!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 10:31

Gister weer bij mijn zusje geweest, ze had niet zoveel te koop. Was slapjes en ontzettend moe. Ze had slecht geslapen en een paar keer bloed overgegeven.
Vandaag zo rond deze tijd worden die tampons uit haar neus gehaald, dat zal denk ik nog het meeste pijn doen Scheve mond ze ziet er ook behoorlijk tegenop. Wat ze wel heel fijn vindt is dat ze weer naar huis mag, lekker in haar eigen bedje slapen en vertroeteld worden.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 10:53

Is niet echt prettig zo'n operatie, heb zelf vorig jaar ook zoiets gehad!!
Was al een jaar verkouden, en na 4 antibiotica kuren (je mag er maar 3 per jaar) en verschillende neusspray's hebben ze toch maar beloten om me te opereren, dus toen lag ik notabene met sinterklaas in het ziekenhuis om geopereerd te worden, ze hebben bij mij alles leeggezogen en er klepjes tussen gezet om te zorgen dat het niet meer verstopt raakt!
Was niet lekker toen ik wakker werd!! Had gelukkig geen tampons gekregen, maar ze zeiden als het gaat bloeden moet je maar even bellen, nou ze waren de akmer nog niet uit, of het stroomde eruit, niet normaal!!
Nou toen kreeg ik een snorretje!! Leuk gezicht joh!! , maargoed bij mij was het gelukkig een dagopname, was tegen 6 uur weer thuis!!
Succes verder, maar laat d'r inderdaad stoppen met roken, anders haat het niet over!!
Ik rookte verder niet, maar als je veel rookt krijg je dat inderdaad ja!!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, GrapeshotBot en 9 bezoekers