Dagje Colourfull

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88471
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Dagje Colourfull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-02 10:52

Zaterdag ben ik dus naar Mariënheem geweest. Een korte impressie van hoe ik de dag beleefd heb.

Toen we om half elf aankwamen was de halter al afgelopen en was de trail bezig. De eerste klassen waren niet bepaald druk (4 deelnemers). De 'open' trail was beter bezet. De meeste paarden deden braaf alle oefeningen, slechts een enkeling had problemen met de brug Knipoog . Terwijl men toch een weekend had kunnen oefenen *LOL*
Ik vond het parcours wat 'stanaard' en had graag eens iets 'opvallends' gezien.

Een toeschouwer naast me vertelde dat die quarters soms toch wel heel rare namen hadden. Je noemt je paard toch geen Major Hart Attack Haha!
Ik heb even laten zien hoe de juiste spelling/uitspraak was *LOL*

Hunt Seat Equitation was leuk om te zien. Ik had dit onderdeel nog niet eerder gezien. Waren er geen inschrijvingen voor de Hunter Hack Verward
Dezelfde toeschouwer was zeer verbaasd ineens als die 'engelse' ruiters te zien Lachen

Weet iemand waarom dat meisje met die mooie franse naam 2x opgaf Verward Ik heb niet gezien wat er mis ging.

Dat de jurering c.q. plaatsing af en toe behoorlijk anders was als gedacht blijft mij (en ook omstanders) verbazen. Misschien een idee naar de NQHA toe om op hun nieuwe website ook de uitslagen van wedstrijden te publiceren. En dan dus niet alleen de plaatsingen, maar ook de puntentelling per onderdeel.

In de westernonderdelen een paar hele mooie combinaties gezien. Niet alleen goeie gangen Tong uitsteken , maar ook hele smaakvolle kleurencombinaties.
Zo te zien had Cowboy JR Haha! in een nieuw zadel geïnvesteerd, wat eigenlijk niet echt bij zijn image past. Schijnheilig Volgende keer doet hij er misschien nog een glitter bloesje bij aan Haha!
Ook zag ik nog een ruiter op een Bob Marshall treeless rijden. Ik kende deze ruiter niet, maar hij maakte een hele goede indruk.
Verder viel mij op dat bij veel combinaties het zadel toch heel dicht op de schoft lag (zo niet er op Verward ) en dat een mooie outfit bij een appeloosa toch niet makkelijk te vinden is.

Ik kreeg de indruk dat de organisatie de boel strak in de hand had en dat waarschuwingen m.b.t. regels in de inrijbak blijkbaar ook voor 'bekende' ruiters gelden Cool

Al met al heb ik een prettig western-dagje beleefd.
Iedereen met de gewonnen linten, bekers en andere prijzen gefeliciteerd.


Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 18:21

Wij zijn op de zondag geweest.
Volgens mij heb je erg veel op de zadels zitten letten SM Knipoog en de pasvorm.
Ik persoonlijk heb een hoofdstellentic. Djeezz, daar wordt wat aan gespendeerd zeg, mooie dingen gezien! Ook de pads e.d. erg mooi.
De kleding viel me tegen, misschien niet mijn smaak.
Het bruggetje leverde vandaag ook wat probleempjes op maar van wat ik gezien, kregen ze de paarden er toch overheen.

Citaat:
Ik kreeg de indruk dat de organisatie de boel strak in de hand had en dat waarschuwingen m.b.t. regels in de inrijbak blijkbaar ook voor 'bekende' ruiters gelden

Helaas, bij de laatste groep reiningruiters hadden ze er blijkbaar niet veel zin meer in. De meneer met snor in een T shirt nam zijn (mooie) paard toch van te voren even te grazen, was wel yak om te zien. Er reden er ook meer in T shirt en zonder hoed.
Toen nog even buiten lopen kwijlen bij de trailers, ik wil nml. een nieuwe/andere, maar ja..... Schijnheilig
Verder ook een zeer gezellige dag gehad

Kimmmy
Berichten: 68
Geregistreerd: 30-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 20:58

Het was A Major Hot Attack, en sorry die naam heb ik niet bedacht hahaha. En over die brug ja, hij probeert het gewoon want die brug had een heel ander kleurtje als afgelopen weekend, Maar hij is er overheen gegaan want in de open wran trail was ik 3e (joepie en 2x allround).
De locatie vond ik echt helemaal te gek ( maar dat bedompte klopte wel een beetje). Verder iedereen gefeliciteerd met hun behaalde prijzen vooral Roelie (ook van de bokt) met haar reserve allround!!!!!!!!. groetjes Kim

ER ZIJN HEEL VEEL MENSEN MET PAARDEN!
MAAR BIJNA GEEN PAARDENMENSEN!
Weet wat je zegt maar zeg nooit wat je weet

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 21:04

gefeliciteerd Kim en Roelie
roel kon niet Huilen
hij heeft een trap van een paard gehad en loopt een beetje moeilijk Verdrietig en hij rijdt nog moeilijker Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 21:05

Jos schreef:
gefeliciteerd Kim en Roelie
roel kon niet Huilen
hij heeft een trap van een paard gehad en loopt een beetje moeilijk Verdrietig en hij rijdt nog moeilijker Haha!


Hij heeft toch wel een trap teruggegeven hè? Knipoog
Beterschap Roel!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 21:07

dat heb ik maar voor hem gedaan
roel lag een beetje slapjes in de bak Misselijk Haha!

Kimmmy
Berichten: 68
Geregistreerd: 30-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 21:09

O wat sneu Jos we miste je allemaal al. Hoe is dat nou weer gebeurd dan? Wens hem maar beterschap En voor de NK is het vast weer goed. nieuwe ronde nieuwe kansen.

ER ZIJN HEEL VEEL MENSEN MET PAARDEN!
MAAR BIJNA GEEN PAARDENMENSEN!
Weet wat je zegt maar zeg nooit wat je weet

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 21:15

hij was zijn neefje van 17 aan het leren paard rijden en toen haalde die pony uit naar Roel.
hij kreeg een trap op zijn been en lag toen te gillen Gaaaap op de grond
daarna werd hij Misselijk
hij heeft een paar dagen met krukken gelopen, maar het gaat nu wel weer goed

een week voor het NK houd ik hem gewoon in bed Haha!

DubbelFun

Berichten: 88471
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-02 21:18

Jos schreef:
een week voor het NK houd ik hem gewoon in bed Haha!

Toch wel alleen hè Lachen
En ik maar zoeken naar de grijze vlechtjes Knipoog

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

multicolorshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 21:20

Hoi Jos en Roel

Echt heel jammer voor Roel hopen dat het gauw weer goed gaat.
En inderdaad hebben we jullie gemist.
Maar wie weet volgende maand in Marieenheem.
Kim en Roelie en alle andere allemaal gefeliciteerd.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 21:23

Sugarmiss schreef:
Toch wel alleen hè Lachen


*LOL* *LOL* *LOL*
nou in ieder geval wel zonder paard

en op het NK moet je nu maar naar "nog grijzere" vlechtjes zoeken
Haha!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 22:20

waardeloos Jos, wens hem maar beterschap.

Mijn avondje multi color was ook een soort Tommy fanclub reunie (oh, wat is hij gegroeid heb ik zeker 15x gehoord). Moet eerlijk zeggen dat ik niet iedereen herkende Bloos Mensen die dan op mij afkwamen en Tommy bij naam noemden. Staat dan zo banketstaaf om te vragen we ze zijn......

Tom is inmiddels zelfs waterproof
Afbeelding


Wat mij nog opviel in de wedstrijd (bruggetje naar on-topic Cool ) was dat Babs Coppens de reining novice amateurs won. Nou dacht ik altijd dat novice voor "nieuwkomers" stond oftewel een soort van beginners+. Heb ik dat verkeerd begrepen?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:26

Novice Amateur mag je starten tot je een aantal punten hebt (het was 20 maar is geloof ik naar 40 of 50 opgeschroeft). Naast Novice klasses (die we hier zelden hebben) mag je ook gewoon Amateur of Open starten.
Dat aantal punten heb je hier niet zo snel bij elkaar, dus officieel mag je inderdaad behoorlijk lang in de Novice starten. En het gaat ook nog per categorie, dus je kunt bijv. als je in de Pleasure zeg 50 punten hebt uit de Novice moeten, terwijl je in de Reining, waar je nog maar 10 punten hebt, nog wel Novice mag starten.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 08:22

Ha,

ik ben zaterdag geweest, op die dag waren dan ook alle DAWRA rubrieken. Ik vond het erg gezellig, goede sfeer.
Nagato deed het prima, in de trail en vooral de horsemanship liet hij zich goed zien en vormden we een 'communicerende combinatie' (jahaaa!!!! Haha! ) wat toch wel fijn is als je wedstrijden wilt rijden.
In de pleasure voor Arabieren gingen we allemaal lekker de boot in. Op een bepaald moment werd er een 'extended handgallop' gevraagd. Als ik het zo lees begrijp ik het volledig, maar daar in de ring: niemand van de deelnemers op dat moment had verstaan wat er werd gevraagd, dus we zaten elkaar allemaal een beetje schaapachtig aan te kijken Verward ... wat doe jij??? Oh die draaft, maar die galloppeert?!?!?!?! Gelukkig gaf de jury aan het eind bij de line up nog even aan wát hij eigenlijk gevraagd had.

De inrijbak was soms wel wat krap, vooral voor de (volgens mij de open) western pleasure klasse aan het eind van de middag. Maar wat een mooie hoeveelheid deelnemers kwamen daarin aan start!
Verder vind ik Marienheem een prima locatie, ook voor het NK, en wat mij betreft mogen hier vaker grote wedstrijden worden gehouden.

Sugarmiss, om nog even op jouw vraag terug te komen over de Hunter klassen: Het meisje met de zwarte Quarter (volgens mij heet ze Dieu Donnee Gans) werd er, of ging zelf, steeds uitgehaald, omdat (en dat zeg ik eerlijk, ik heb het zelf niet gezien, maar dat was wat ik hoorde in de kantine toen ik het me ook afvroeg waarom zij op het midden ging staan) haar paard in de voorwaartse draf steeds neigde aan te springen in galop.


Groetjes,
Krista

DPS :o? D: ik snap de vraag niet -:)
STAR*K Western Riding ..... STAR*K Graphic Design
You don't scare me... I ride an Arabian // If a cowgirl wakes up in the morning & nothing hurts, she's probably dead

rocky01
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: geldermalsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 19:04

ik ben vrijdag geweest en heb ook mee gedaan met mijn merrie cascadian quasar en als je dan hoort wat ze van haar naam allemaal maken wordt je echt gek, verder vond ik het een goede lokatie en inderdaad de plaatsingen in de halter van de jury erg vreemd!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:00

rocky01 schreef:
ik ben vrijdag geweest en heb ook mee gedaan met mijn merrie cascadian quasar en als je dan hoort wat ze van haar naam allemaal maken wordt je echt gek, verder vond ik het een goede lokatie en inderdaad de plaatsingen in de halter van de jury erg vreemd!


Je spreekt het toch uit als keskeediën kwasar?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:04

Ik ben vrijdag en zaterdag geweest en ik vond het erg leuk. Judith is 2 keer eerste geworden en 1 keer vierde en allround in de open jeugd. Iemand anders van ons is reserve geworden. En in de halter hadden we 2 keer een eerste plaats en 2 keer een vierde plaats. Het was een leuk weekend dus...Lachen

Ennuh, Colinda, waar was je nou? Ik heb je auto wel zien staan vrijdag.. Lachen

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

ROEL DOE DAT NOU NIET

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:28

Roel wat ben je nou weer bezig!! Van Harte Beterschap hoor van mijn moeder en mij en ook paardjes. Flink aan je moeders hoofd nu zeuren en dan komt het wel weer goed joh. HAHAHA

Euh,...?? Tsjah,...

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:45

Ludo schreef:
Ik ben vrijdag en zaterdag geweest en ik vond het erg leuk. Judith is 2 keer eerste geworden en 1 keer vierde en allround in de open jeugd. Iemand anders van ons is reserve geworden. En in de halter hadden we 2 keer een eerste plaats en 2 keer een vierde plaats. Het was een leuk weekend dus...Lachen

Ennuh, Colinda, waar was je nou? Ik heb je auto wel zien staan vrijdag.. Lachen


Hoi,

Ja.. dat klopt, en ben zaterdag ook nog geweest, maar met een andere auto Haha!

Ik heb nog even zitten twijfelen... toen ik in de kantine zat, zag ik dus iemand met een 'knalblauwe' trui aan.... maar ik bedacht me dat als ik hard "Ludo" zou roepen en je het niet zou zijn, mijn vriendin voorlopig niet meer bijgekomen zou zijn Haha! Bloos
Maar ehh... heb jij kort blond haar, en had je idd de knalblauwe trui aan, met 2 kleuren blauw en een capuchon eraan en een spijkerbroek?

En ik had netjes onze 'stalbodywarmer' aan hoor Knipoog

Waarschijnlijk met de volgende wedstrijd dan?

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:48

Haha, nee, dan was je vriendin inderdaad niet meer bijgekomen. Ik heb geen kort blond haar. Wel een knalblauwe trui, maar dan in een kleur. Ook zit er een capuchon op en had ik een spijkerbroek aan....Maar met het nk misschien meer geluk??:)

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 19:37

Hoi,

Ja... dan moet het zeker gaan lukken.

En inderdaad, ik las je berichtje over de boxen van "BOKT" bij elkaar... is te regelen hoor Haha!
Ranches/stallen zetten hun paarden toch ook bij elkaar?

Maar er gaan ook veel mensen van Bokt camperen, dus dan moet het toch gezellig worden...
Ik ga gewoon het terrein aflopen en bij elke tent/caravan roepen : bokt-mensen ; nu naar buiten komen graag Haha! Knipoog

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 19:56

We vragen gewoon een apart campinggedeelte voor bokkers. Maar ik kom met niet-bokkers, zullen die er dan wel in mogen??? *LOL*

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 19:59

Moet je doen Knipoog Wordt wel lachen denk ik Haha!
En Colinda, ik houd mijn oortjes gespitst Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers