zondagavond de rit van m'n leven gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

zondagavond de rit van m'n leven gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 17:47

Afgelopen zondagavond gingen we om 19.15 van stal weg.

Stralende zon blauwe lucht wat willen we nog meer. Nog geen half uur later kwamen we bij het bos aan en begon het te regenen. Na ja we zijn nu toch al nat dus we rijden maar door.
We hadden nog 1.5 uur te gaan voordat we op onze eind bestemming zouden zijn. Onderweg werd het steeds donkerder en de onweer kwam ook steeds dichterbij. Die middag had het ook al erg geregend en de ruiterpaden waren helemaal glad i.p.v dat je er een hoefslag in zag. Op een gegeven moment zagen we voor ons de onder gaande zon en achterons was het zo donker door de onweer en regen die steeds dichterbij kwam dat we niets meer zagen. Op een gegeven moment zij mariska even stoppen, moet je nu toch luisteren. en ja hoor dat was de hagel en wind die nog geen 30 meter van ons verwijderd was. Gelukkig kwam er een lekker galop stukje aan en konden we voor ons nog goed zien. Eenmaal in galop kwam er een giga hagelbui aan en waren we zeiknat tot aan onze onderbroek. Zelfs in 'm'n laarzen stond een liter water Boos! .
vlak voordat we boven kwamen moesten we de noodrem in zetten. het ruiterpad lag een halve meter lagen dan de weg.Zoveel zand was er al weggespoeld. Even in z'n achteruit en via de duinen omhoog.En toen naar beneden. Gelukkig waren de paarden super braaf schokken niet van het onweer en ook niet van het water wat met hun mee naar beneden stroomde. Bijna bij de plaats van bestemming aangekomen, zagen we dat het fietspad beneden aan de duinen helemaal onder water stond en een kolkende massa water stroomde naar beneden. Echt een mooi gezicht om eens mee te maken. De mensen waar we naar toe reden verklaarde ons al voor gek om met dit weer te gaan rijden. We vonden het ook best wel eng met die onweer,maar ja we konden niet meer terug.Al met al een leuke avondrit gehad.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 19:33

Tja smaken verschillen ikzelf had gelijk naar huis gegaan,maar ik ben dan ook als de dood voor onweer.Wel goed dat de paarden rustig bleven dan kan je eigenlijk door weer en wind rijden.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:35

Ach jee, dat lijkt me dus echt doodeng!!! Ik ben al zo'n vreselijke schijterd met onweer. Reed er laatst ook in en ik wou echt zo snel mogelijk weer terug!

Het is maar wat je leuk vindt!!! Haha!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 17:05

tja je paard heeft eigenlijk altijd wel beweging nodig en het weer moet niet uit maken. Voor de verandering was dit wel leuk,maar als het al regend voor vertrek dan ga ik niet of wacht de bui even af.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 17:25

Citaat:
maar als het al regend voor vertrek dan ga ik niet of wacht de bui even af.



MIETJE }> }> }>