SuperVoice tweede premie!!! Ben hartstikke trots!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

SuperVoice tweede premie!!! Ben hartstikke trots!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 13:54

Vandaag ben ik dus met Voice en Jurga naar de Fokdag in Nijkerk geweest en heeft Voice meegedaan aan de veulenkeuring vroege merrieveulens. Lachen Was een rubriek van dertien veulens, waarvan er negen eerste premies waren en vier tweede premies. Voice had dus ook een tweede premie Huilen Huilen Huilen helaas helaas. Vanaf het begin:

Vanmorgen vroeg opgestaan en de finishing touch gedaan aan Jurga en Voice die ik de avond ervoor al gewassen en ingevlochten had. Cool Ze zagen er gelukkig nog redelijk uit. Toen het laden.....

Ik vantevoren: "Oh dat doet ze zonder problemen!!!" Mevrouw is normaal gesproken zo bijdehand en nieuwsgierig, dat ik dacht dat ze er zo in zou lopen, nou niet dus.... Boos! Koe... Koe
Wij alles geprobeerd, brokjes, duwen, trekken, zweep (scheelt Voice natuuuuurlijk helemaal niets, maakt geen indruk) niets hielp. Tot ik op het idee kwam om haar hooi voor te houden en jawel hoor, voetje voor voetje toch die laadklep op. Lovers
Dom merriebeest van mij ook. Eerst doen alsof die laadklep beet en later er zo oplopen. Verward Lips are sealed
Maar goed, ze stond en wij op weg. Om een uurtje of kwart voor acht waren we op punt van bestemming , zijn we gaan melden en de laatste voorbereidingen gaan doen.

De rubriek van Voice begon al om half negen en ja hoor, regenen Verdrietig om te huilen het weer hier vanmorgen.
Tom en ik konden er dus als eerste in. Hadden we beter niet kunnen doen, hadden we een voorbeeld gehad. Niet dat we niet wisten hoe het moest, maar zowel de ringmeester als de jury praatte er zo op aan dat we het veulen met draven aan het touw moesten houden. De rest liet de veulens wel lekker los draven. Fout van ons dus, want Voice kon zo veel minder laten zien. (Dat is wat mij betreft de schuld van de tweede premie.) Scheve mond

Voice bleef echt voorbeeldig naast Jurres draven en liep echt netjes, maar ja, geen spectaculaire dingen. Ik ben zowiezo trots op haar, want zoals ze liep was voor haar doen enorm goed. (Het is echt een draakje, dat kleine ding, wil altijd maar wegrennen hehe Extreme duivel )
Maar ja, resultaat was dus tweede premie en dus erg jammer, want ze verdient wat mij en meerdere mensen betreft absoluut een eerste.

De vader van mijn vriendin heeft er ook behoorlijk verstand van en die vond haar echt heel erg mooi geworden... Bloos Bloos Bloos *bloos*

Maar goed, wij daar op het terrein weer paarden ingeladen (ja, het lukte weer gelukkig, na niet al te lang), rijden we weg uit de blub, blijkt er een trailerband lek te zijn. Boos! Boos! Boos!

We wilden niet op drie wielen verder rijden, dus zijn mijn oom en tante een andere trailer gaan halen en hebben wij (in de regen Frusty ) staan wachten tot ze terugkwamen. Maar ja, dat werd dus weer paarden overladen en toen werd het een feestje. Hoezo we moeten die andere trailer in???? Schijnheilig
Niet dus dat ze het dedeb he!!! Jur laadt normaal gesproken makkelijk, maar nu kwam dr tuigerbloed erbij en vertikte madam het mooi. Tuigers, af en toe kun je ze de nek wel omdraaien!!!! *LOL* *LOL* *LOL* Wat kunnen die krengen eigenwijs zijn!!!! Lips are sealed
Jur eerst, Voice eerst, allebei deden ze het niet. Ja, Voice kwam wel naar het hooi, maar nam steeds snel een hap als ik het haar toestak en kwam geen stap dichterbij. Monstertje. Lovers
Maar goed, later met hulp van twee mannen Voice zonder pardon de trailer inge'tild' en Jurga kwam toen ook maar. Stelletje stinkerds.... *LOL*

Thuis de hele zooi weer opgeruimd en naar huis waar we de film bekeken hebben en ik tot de conclusie kwam dat Voice gewoon MIJN Topper is....(MET hoofdletter) Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Wat is ze prachtig!!!! En wat heeft ze zich super gedragen vandaag. Geen stap verkeerd, geen geschreeuw of gedram, niets.

Wacht maar, I'll be back en dan versla ik ze allemaal Tong uitsteken .

De pics van vandaag: [ITP] SuperFlossel op de keuring!!!! Mijn grote trots!!!
Laatst bijgewerkt door Jurga op 06-08-02 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:56

Gefeliciteerd!
Wat een SUPERBABE is het toch hè!
Geef haar en d'r moeder maar een flinke knuffel

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 14:11

Ze is idd MIJN SuperBabe, ongeacht wat anderen van haar vinden. Knipoog Ik zal ze knuffelen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:17

weet je loon... gisteren had ik vrij (teug van vakantie) en ik zat toch zo te balen, ik was in Nijkerk.... Waarom nou vandaag en niet gisteren, anders had ik je mooi kunnen aanmoedigen......
Ik zat al op bericht van jou te wachten, ik had in de krant gelezen dat de vroege merrieveulens als eerste moesten.
Jammer dat jullie niet even de kunst konden afkijken... Ach maar ja wat zegt die premie... voor jou is en blijft ze een toppertje!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 14:21

Ja, dat was jammer maar helaas, had het zelf ook beter moeten weten natuurlijk, maar je laat je al gauw overdonderen als je het voor het eerst doet, voorbrengen dan Tong uitsteken.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:29

Voice is een kanjer hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:49

Inderdaad, het is een superveulentje volgens mij!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:19

Jammer dat je haar niet losgelaten hebt, veulens laten dan net dat beetje meer zien Wat vonden ze van haar type?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 16:28

Ja, dat is dus wat ik er graag wil weten, maar ik kreeg nergens commentaar. Daar ga je toch juist voor naar een keuring??????

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: SuperVoice tweede premie!!! Ben hartstikke trots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:41

Jurga schreef:
Toen het laden.....
Ik vantevoren: "Oh dat doet ze zonder problemen!!!" Mevrouw is normaal gesproken zo bijdehand en nieuwsgierig, dat ik dacht dat ze er zo in zou lopen, nou niet dus.... Boos! Koe... Koe
Wij alles geprobeerd, brokjes, duwen, trekken, zweep (scheelt Voice natuuuuurlijk helemaal niets, maakt geen indruk) niets hielp.

komt me erg bekend voor... Lachen

ik wacht op de pics en succes de volgende keer!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 17:01

Hehe dat zal vast pas zijn als ze drie is. Misschien zelf dan ook wel een keer met veulen, wie weet!!!! Tong uitsteken
Enneuh Maan, de pics komen jouw kant op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:13

Voice = Lovers !

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:28

leuk hoor! nou ja volgende keer beter! En je weet nu hoe het werkt.... maar ik wed dat vioce de volgende keer wel hoger scoort! Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:48

Jammer dat je geen 1e premie had, maar ze is nou eenmaal een SUPERveulen, die mensen hebben er gewoon geen verstand van *LOL* . Hihi. Volgende keer beter!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:51

Naaa, wat maakt het uit? De volgende keer dat je heen gaat loopt ze de sterren van de hemel en krijgt ze dat wat ze verdient.
En al had ze geen premie gehaald, een Lovers blijft ze hoor!
(wel gek, veulens lopen toch altijd los op een keuring Verward )

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 18:07

Ja, de rest liep ook allemaal los, maar die ringmeester en de jury ***den tegen ons aan alsof we haar vast moesten houden aan de lijn. Wij snapten het ook niet helemaal, maar deden het maar gewoon. De rest had blijkbaar wat meer ervaring en gooiden ze zelf al los. Jammer, maar het is nou eenmaal gebeurd.

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 19:31

Voor mij is Voice een nummer één. Ze was superbraaf, net als Jurga.
Geen geschreeuw en prima meelopen. Wanneer kun je weer naar een keuring, als ze een jaarling is? Zal ze de andere eens een poepie laten ruiken Extreme duivel . Dit was ieder geval een hele ervaring voor haar en ze is weer een stuk wijzer geworden.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 19:57

Wel jammer hoor een 2e premie, maar wij weten wel beter Haha! Wel weer ene goede ervaring. Is ze alvast gewend aan al die drukte als TOEKOMSTIG DRESSUURPAARD Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 19:57

Wel weer een hele ervaring en 2e premie is zo slecht niet hoor. Voice is een superveulen Knipoog

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:08

Raar dat jullie haar moesten vasthouden. Zo'n veulen krijgt dan ook maar weinig kans om net even dat beetje extra te laten zien. Heb de foto's al gezien en werkelijk keurig zoals die twee naast elkaar draven. Maar ik vind het iig een beste dat veulen van jouw Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:15

Nou toch gefeliciteerd en volgende keer die eerste premie scoren he? Moet wel lukken met zo'n superpaardje Lovers

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:52

Ja die eerste premie komt er de volgende keer toch wel bijna helemaal zeker als ze los loopt dan Lachen Ze ging echt lekker vandaag en liet zich nergens door afleiden, evenals Jurga trouwens. Zelfs de regen scheelde hun niets... ons wel.. Bah ben zeikenat geworden en mn broek helemaal zwart aan de onderkant... (was beige) Maar Supermam hier zegt dat dat allemaal wel eruit gaat. Ben benieuwd! *LOL* Vond het iig ook erg gaaf om een keer zo'n veulen keuring mee te maken. Er liepen ook nog heel veel andere leuke veulies rond, vooral die kleintjes van een paar weken oud nog. En er was een mooi veulen bij in voice der rubriek, was een veulen van een schimmel, maar het veulen zelf had een beetje een combi van wit, donkergrijs en bruin. Erg mooi om te zien. Maaaaaaar Voice blijft natuurlijk de enige echte hé!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 22:28

Dank jullie wel voor de lieve reacties! Voor mij blijft Voice ook absoluut de nummer een.
Jammer van het slechte weer vanmorgen idd, zijn ze toch verregend en niet zo mooi glimmend meer als ik ze had gepoetst... *LOL*
Cody, volgende keer gaan we echt wel voor de eerste premie hoor haha. Ik had ook eigenlijk niet meer verwacht dan een tweede premie, zodat het niet teveel tegen zou vallen haha. Voor mij en veel meer mensen is ze absoluut een eerste waard, maar ja, jurysport ook hier weer, blijft moeilijk, wat willen ze zien. Je blijft altijd hopen op een goede eindscore, maar ja. Dit keer was het niet anders.
Wel grappig was dat er nog in dezelfde rubriek een Paddoxveulen liep uit een moeder eindigend op -urga. De Urgastam is een tuigpaardstam, dus ik verwachtte een soortgelijk veulen, maar nee, de moeder was geen tuigertype, dus of het toeval was???
En Greetje, we hadden haar ook gewoon los moeten laten, onze eigen fout, maar we werden nogal overdonderd door het meteen erin kunnen toen we gingen melden (toevallig als eerste) en ja, dat gelul van ringmeester en jry werden we ook niet wijzer van. Volgend jaar met Woice beter *LOL* *LOL* *LOL* . Van je fouten leer je. Idd zien de pics er goed uit en de flim nog beter. Ze zette werkelijk geen pas verkeerd en bleef keurig naast Jurres. Lovers Tijdens het rondstappen met alle paarden in de ring liep bijna elk veulen te duvelen, maar Voice stapte superbraaf rond. Cool
Merilyn, dat zeg ik dus ook, jammer maar helaas, volgende keer beter en ja, voor ons is ze eerste waard. En de ervaring die ze opgedaan heeft is ook alleen maar meegenomen. Al scheelde het haar allemaal niets. Zo ontzettend braaf. Mijn crack in de dop??? Party!!
favo, ik weet niet of rijpaarden ook als jaarling naar de keuring kunnen. Ik zie wel hoe ze zich ontwikkelt en anders gaat ze als goed ontwikkelde driejarige terug en als vierjarige met veulen??? Tong uitsteken Tong uitsteken

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 01:00

Vreemd dat je helemaal geen commentaar kreeg. Astridh had wel veel positief commentaar op haar merrieveulen.

Zonde dat de manier van voorbrengen je nu genekt heeft, volgende keer beter dan maar!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 07:22

Ja, ik vind het ook zo raar dat ik geen commentaar kreeg!!! In mijn ogen ga je juist naar een keuring om te horen wat een jury van jouw paardje vind, niet dan? Maar ik ga het nog wel ff via het KWPN proberen....