*Poeder tegen hoefkatrol

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-01 10:48

Hallo,
Ik heb gehoord dat er een soort poeder bestaat dat je door het voer kan mengen, en wat hoefkatrol verlicht.
Mijn pony heeft hoefkatrol aan beide voorbenen, in fase 4 en heeft speciaal beslag, en loopt momenteel 100% goed.
Ze is alleen ontzettend stijf, en heeft dagen dat het wat minder is.
Ik vroeg me af, waar ik dit poeder kan kopen en of het helpt (en hoe).
Alvast bedankt!

Groetjes MANDY

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 11:42

Ik denk niet dat het hoefkatrol kan verlichten, in die zin dat de botstructuur van je paard ineens beter wordt of zo. Ik denk dat het pijnstillend werkt, en misschien wat meer "smeervocht" aanmaakt in het gewricht, en op die manier verlichting biedt. Ik denk dat je Biosynov of hoe dat spul mag heten bedoelt. Heb er geen ervaring mee verder. Je kan het natuurlijk altijd uitproberen, baat het niet...

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-01 16:43

Dank je. Maar, als er meer smeervocht wordt aangemaakt, doet het minder pijn en verlicht het toch?? Zal wel niet logisch klinken, maar ik ben ook niet zo goed in logica..
Waar kan je dat spul halen dan??

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 00:39

Hoi Mandy, je hebt veel middeltjes die hoefkatrol kunnen verlichten. Zoals Biosynov, maar ook XA-10 en equiflex. En als je paard stijf is, dan kan pavo-seleen ook helpen. Op de site hoefkatrol.nl staat veel meer informatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 01:16

Pavo seleen is een mengsel van vitamine E en Selenium. Ik geef dat (van een ander merk) wel eens na zware training, het schijnt goed te zijn voor afvoer van afvalstoffen in de spieren (vraag me niet hoe het exact werkt, ik ben geen biochemicus), dat werkt dus tegen stijfheid. Die stijfheid komt dan ergens vandaan, is het niet de moeite waard dat eerst uit te zoeken? Wat adviseert je veearts?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-01 10:06

Die stijfheid krijgt ze doordat ik om de dag rijd.
Ze heeft dus hoefkatrol en heeft nog niet lang speciaal beslag, dus wil ik rustig aan doen.
Op de dagen dat ik niet rijd (3 X per week) staat ze in het land, en geeft ze zichzelf wel beweging, maar is natuurlijk anders dan rijden.
Voordat ik dus echt begin moet ik iets van 12 minuten losstappen.

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 12:02

Das een redelijk normale tijd van losstappen hoor! Gewoon aanvoelen hoe je paard het beste reageert. En wat adviseert je veearts? Die dingen als XA-10 en zo kun je volgens mij ook bij de veearts halen. Biosynof kun je bij de firma bestellen, ze hebben een site maar daar weet ik het adres zo niet van (kun je vast wel vinden, Biofarm of zo heet het) en ze adverteren regelmatig in de diverse paardenbladen. Ik vind altijd dat je een beetje voorzichtig moet zijn, en even bij je veearts moet navragen. Hoewel je het best gewoon even kan proberen natuurlijk. Succes!!

cassie
Berichten: 7
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 21:06

Hoi,
Ik geef mijn paard (fase 4, 17 jaar) sinds kort Equiflexion. vooralsnog loopt ze daar prima mee. Ze is behandeld met inspuiten van gewrichtsvloeistoffen. Ik heb zelf het idee dat het beter werkt dan de XA-10 die ik eerst heb gegeven. Wat betreft Biosynov, als je dat voor een langere tijd geeft, kan het schadelijk zijn voor de lever (Bit, juni 2001).

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 16:45

LET OP!!!!! ERGENS BIJ LEEUWARDEN HEBBEN ZE EEN DIERENKLINIEK EN DIE OPEREN PAARDEN MET HOEFKATROL EN ATROSE.ZE HALEN DE RARE BOLLETJES OP HET BOT WEG EN DAN LOPEN ZE ZONDER PIJN. Party!! Party!! Party!!

Mer1980

Berichten: 18821
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 19:36

Ik had ook poeder bij mijn paardje en dat heette Glucosaminecomplex. Werkte super, maar erg duur (fl 170 voor een kilo bakje). Hij is uiteindelijk wel ingeslapen aan artrose in zijn kogels knieen en schouden niet aan hoefkatrol.

Succes,

Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-01 20:38

Citaat:
Op 2001-07-17 16:45, schreef Kadans:
LET OP!!!!! ERGENS BIJ LEEUWARDEN HEBBEN ZE EEN DIERENKLINIEK EN DIE OPEREN PAARDEN MET HOEFKATROL EN ATROSE.ZE HALEN DE RARE BOLLETJES OP HET BOT WEG EN DAN LOPEN ZE ZONDER PIJN. Party!! Party!! Party!!


Echt waar?? Wist nie dat dat bestond?? Betekend dat dat je alles weer kan doen?? Ook springen??

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 14:30

Er bestaat ook Artrose Gelatinaat. Kijk op http://www.primeval.nl
Dit is ook bij de behandeling van hoefkatrol.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marloesxx en 118 bezoekers