Prijzen van Divoza

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Prijzen van Divoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 15:24

Sinds afgelopen weekend heb ik de nieuwe brochure van Divoza in huis. Wat was dat schrikken, wat een enorme prijsverhogingen. Hebben jullie de prijzen vergeleken van de Rambo dekens met vorig jaar? Een paar bekeken en de verhogingen liggen tussen de 30 en 60 euro per deken. Toch absurt. En toen ik bij andere artikelen ging kijken en vergelijken bleef ik schrikken, wat is alles toch duurder geworden. Weer een reden erbij om niet meer naar Divoza te gaan! Ze prijzen hunzelf uit te markt als ze zo doorgaan. Vier jaar geleden een Rambo turnout gekocht voor 400 gulden, nu al bijna 600 gulden!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:29

Ik heb toevallig gisteren iets via internet bij Divoza besteld. Wat is jullie ervaring met de verzendtijd?
Hoeveel dagen zitten er meestal tussen?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:44

Eleonoor, dat is elk jaar zo. Ik bewaar altijd catalogussen en ze doen al jaren verhogingen van wel 200% soms. Ik weet nog goed dat ze in 96-97 ineens de prijs van een bijtkap verdubbelden, ook de zadels werden toen standaard 100 gulden duurder. Het jaar erop waren andere dingen aan de beurt zoals westernzadels (tot wel 700 gulden ineens).
Nu dus weer, de petrie perfect kostte altijd 380 gulden, nu dus 200 euro. Leuk afgerond bedrag, maar wel afzetterij.
Ik geef ook altijd zulke prijsverhogingen door aan de consumentenbond. NOg nooit gemerkt dat zij er iets aan doen, maar nooit geschoten is altijd mis.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:46

Het waarschijnlijk zo zijn dat als je gister (tenzij het erg druk is) iets via internet besteld hebt, het vandaag verwerkt wordt, morgen verstuurd en overmorgen in huis hebt. Dan zit je ongeveer goed qua tijd.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:48

Helemaal met je eens!! Toevallig heb ik zondag prijzen vergeleken tussen de oude (2001) en de nieuwe gids. Wat valt dat ontzettend vies tegen. De Rambo dekens zijn idd absurd duur geworden, maar ook voor alle andere producten zit de prijsverhoging tussen de 10 en de 25 %.
Even voor de goede orde, ik heb vergeleken voor de Rambo dekens, de zadels, Mountain Rider Schoenen, en een aantal zalfjes/sprays. Op een enkele uitzondering na, waarbij de prijs gewoon hetzelfde gebleven was, was alles 10 tot 25 % duurder. Het enige dat goedkoper geworden was was de Action Gelpad.

Mijn ervaring met de verzendtijd is dat ik het meestal binnen 2 a 3 dagen in huis heb. Vandaag heb ik 2 Rambo dekens voor het jonge paard besteld, ik ben benieuwd of ik ze nu in de vakantietijd ook binnen een paar dagen in huis heb.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:56

Heb het nog niet gezien, maar kan het wel eens vergelijken ja! is het echt zo erg joh??
Belachelijk!!! Boos! als of we ons geld niet beter kunnen besteden!! Ga wel naar de plaatselijke ruitersportzaak, die heeft dezelfde spullen en dan goedkoper!! Zowiezo al, omdat er geen verzendkosten bij komen!! Lachen

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:58

Ook de sporen en rijbroeken zijn duurder geworden. Sporen waren altijd 19.95 in guldens, nu dus 22 gulden!!!!
Rijbroeken net zo.
Ook de kk ultrabitten zijn duurder geworden. En de hoofdstellen meestal ook. Dan te bedenken dat winkels zowieso vaak 70% winst maken op een product,.....
Ik weet nog goed dat ik ooit iemand sprak op een paardenmarkt toe nik een hoofdstel van hem kocht, ik wilde graag de inkoopsprijs weten. Dat was tussen de 12.50 en 15 gulden, kwaliteit vergelijkbaar met Pagony. Divoza is veel groter, kan het dus nog goedkoper laten maken (in landen waar kindereren werken, vergeet dat niet) en dan toch nog altijd 60-70 guldne vragen, of nog meer.
Kieffer stelt de prijzen geloof ik vast, dus die mogen ze niet zomaar veranderen, de zadels althans.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:19

ja ben het helemaal mee eens dat divoza zo duur is geworden. echt gewoon niet meer normaal.

maarja daar komen ze vanzelf wel achter als de mensen er niet meer heen gaan

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:25

Helaas zullen de mensen blijven gaan omdat niet alleen Divoza met het jaar duurder wordt... Alle ruitersport zaken zijn giga afzetters...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:48

germie schreef:
Dan te bedenken dat winkels zowieso vaak 70% winst maken op een product,.....


Geen idee waar je dit vandaan haalt!
Klopt inderdaad dat inkoopprijzen een stuk lager zijn dan verkoopprijzen, maar een winst van 70% is wel heel overdreven. Daarbij komt dat de uiteindelijk van de winst een stuk minder overblijft, personeel en andere vaste kosten zullen toch ook betaald moeten worden.

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat een hoop dingen inderdaad idioot duur zijn geworden, maar een winkel is toch echt afhankelijk van een leverancier, als die z'n prijzen omhoog gooit kunnen ze weinig anders dan volgen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:01

Deze discussie is al eerder geweest. En Naz werkt bij Divoza en die nam het vorige keer ook voor hen op. Bij mijn ruitersportzaak zijn de Rambo dekens niet zoveel omhoog gegaan hoor. Divoza doet er echt wel een schepje bovenop.

Maar ik vind dat iedereen zelf kan beslissen waar ze iets kopen en als het je niet bevalt, dan ga je gewoon naar een andere winkel.

SOmmige mensen vinden de paardendrogist ook duur, nou ik vind het vooral erg makkelijk. Ik hoef er niet voor naar de winkel en heb het snel in huis. Het nadeel bij Divoza vind ik dat het onder rembouors is. Je moet dus contant geld in huis hebben en je moet thuis zijn. Daarom koop ik daar nooit iets.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:10

Ik wilde een wintec dressuur zadel bij divoza gaan kopen (500 euro) Zijn ze bij andere zaken goedkoper? Wie weet dat toevallig? Ik heb hier geen catalogussen liggen namelijk...

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 19:35

Manon 2 schreef:
En Naz werkt bij Divoza en die nam het vorige keer ook voor hen op
en daarom zou ze dus niks erover kunnen zeggen? Ze zegt ook duidelijk datg de prijzen veel omhoog zijn gegaan!

T komt net iets te negatief over IMO

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 07:39

Toevallig weet ik uit heel betrouwbare bron dat er echt vaak 70% winst gemaakt wordt. Dat daar natuurlijk nog kosten afgaan, dat is prima, maar sommige dingen zijn zo duur geworden dat het belachelijk is.
Helaas neemt onze plaatstelijke ruitersportzaak altijd netjes de Divozagids in de hand om de prijzen vast te stellen.
Ik denk dat het van mijn kant weer een mailtje consumentenbond wordt. Als iedereen dat nu doet, dan komt er wel een melding in de consumentengids en dan weet iedereen waar we aan toe zijn.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 07:52

Ik heb wel gemerkt dat Divoos de laatste tijd ALLES aangrijpt om de producten duurder te maken: MKZ, varkenspest, 11 september, euro enz enz. Sommige prijzen zijn idd echt belachelijk gestegen.
Viv

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 08:23

Hoi hoi, als je in de buurt woont van Drunens Ruiterhuis, moet je daar eens een keer na toe gaan als zij een kortingenactie hebben. Dan hebben ze op al hun artikelen 10% korting en op een groot deel zelfs 25%. Ik heb daar mijn Rambo Turnout Wug deken toen ook gekocht, scheelt dan toch 20 Euro. Soms willen ze je nog wel eens extra korting geven als je een aantal dingen tegelijk koopt. En de prijzen liggen gewoon gemiddeld daar.

Drunens Ruiterhuis is dus in ............... Drunen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 08:36

Net als van Rijs in Zevenhuizen. Bewaar je 10 kassabonnen dan krijg je bij de 11de aankoop 10% van alle 10 bonnen terug!. Dus je krijgt bij van Rijs altijd 10% korting op hun producten (behalve nieuwe zadels en reparaties). Dat kan aardig oplopen is mijn ervaring. Daarom doe ik de grotere aankopen altijd bij van Rijs, want zelfs zonder korting zijn ze 10 tot 50 euro goedkoper op de dekens en ruiterkleding.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 08:46

Eleonoor schreef:
Net als van Rijs in Zevenhuizen. Bewaar je 10 kassabonnen dan krijg je bij de 11de aankoop 10% van alle 10 bonnen terug!. Dus je krijgt bij van Rijs altijd 10% korting op hun producten (behalve nieuwe zadels en reparaties). Dat kan aardig oplopen is mijn ervaring. Daarom doe ik de grotere aankopen altijd bij van Rijs, want zelfs zonder korting zijn ze 10 tot 50 euro goedkoper op de dekens en ruiterkleding.


Terwijl dat vroeger niet zo was! Vroeger ging ik veel naar divoza, tegenwoordig naar Van Rijs. Hebben ze keurig winkelpersoneel ook over het algemeen.
Maar vergeet niet dat je bij divoza ook punten krijgt, 1 punt per 5 euro en je krijg 0,08 eurocent per punt (dacht ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:28

Eleonoor schreef:
Net als van Rijs in Zevenhuizen. Bewaar je 10 kassabonnen dan krijg je bij de 11de aankoop 10% van alle 10 bonnen terug!. Dus je krijgt bij van Rijs altijd 10% korting op hun producten (behalve nieuwe zadels en reparaties).


Dat is ook een leuke kortingsregeling! Bij Divoza heb je natuurlijk de PAVO spaarpunten maar dat schiet ookniet echt op.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:38

Ach die bonnnen...... Vroeger kreeg je bij elke 10 gulden 1 punt bij Divoza, was 40 cent waard. Nu is 1 punt 18 eurocent waar, dus dat is gelijk gebleven. Maar je krijgt nu pas 1 punt bij 5 euro, dus zelfs daar is op bezuinigd.
Ik spaar natuurlijk wel met die klantenkaart, maar niet om de punten. Ik betaal die punten toch zelf, dus daarom maak ik er wel gebruik van. Heb alleen liever direct die korting.
Net als benzine, bij de Shell krijg je zegles of airmiles. Ik spaar zegels, maar meestal tank ik bij een 'witte' pomp, 3 eurocent per liter diesel goedkoper, dus dat kan wel uit.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:00

Niet alleen bij Divoza zijn de marges hoog...in praktisch iedere vorm van detailhandel heb je dat de inkoopprijs gewoon een keer over de kop gaat om er een verkoopprijs van te maken...Heb je enig idee wat een frikandel kost kwa inkoop? Of een glas cola? In dat opzicht is Divoza geen afzetter meer....

Maar het komt inderdaad typisch niet betrouwbaar over dat zij ieder jaar toch voor ALLE prdukten prijsstijgingen hebben. Dat is niet geloofwaardig, want uit ervaring in de bedrijfswereld op business to business-nivo weet ik dat leveranciers echt niet elk jaar giga prijsstijgingen kunnen doorvoeren...
Tuurlijk zal Divoza dat wel als hoofdreden aanvoeren, dan ben je immers van alle verdere uitleg verschoont, maar geheel waar kan het niet zijn.

In mijn prive-belevenis blijkt overigens erg vaak dat ik bij de regionale paardenwinkel goedkoper uit ben, zeker als je daar gewoon vraagt naar korting. Onderhandelen lukt gewoon niet bij een groot en log bedrijf als divoza. Staat tegenover, bij Divoza grijp je toch minder vaak echt mis, dat is mijn reden om er toch nog wel eens te stoppen...
Maar per post bestellen doe ik allang niet meer, als iets niet past sta ik 2x veel te hoge verzendkosten te betalen...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:32

hmmm, de kleine ruitersportzaak bij ons in de buurt is vaak toch echt niet goedkoper dan divoza... Soms schrik ik daar van de prijzen. Voor eczema balm betaalde je daar f30,- terwijl je bij de welkoop, divoza en paardendrogist zo rond de f20/f22,- zat... Dat vond ik afzetterij! Hoofdstellen e.d. zijn er ook veel duurder en er is een spaaractie, maar dan tellen: zadels, cadeaubonnen, verzorgingsartikelen (uitgezonderd borstels natuurlijk) en "drogisterijartikelen niet mee... Tja, wat telt dan nog wel? Dan gaat het bij Divoza sneller!

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 18:53

belachelijk he die euro.Er komt natuurlijk elk jaar wel 'iets' bij,maar dit jaar is het met alles wel heel erg overdreven,dus nu echt prijsvergelijken met de andere productaanbieders...en de goedkoopste zoeken,voor zover je het nog goedkoop kunt noemen

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 20:26

Alle ruitersportartikelen zijn gewoon enorm verhoogd, dat geldt ook voor de ruitersportzaken hier in de buurt. Het personeel zegt het zelf ook. Het enige voordeel is dat ik bij mijn eigen ruitersportzaak spaarkaarten heb, zodat ik zo nu en dan behoorlijke korting krijg. Verder koop ik erg veel dingen in Duitsland, dat scheelt vaak de helft! Als voorbeeld: vorig jaar Cavallo rijlaarzen gekocht, omgerekend (toen was het nog de DM) 380 gulden. Daar koop je hier niet eens petrielaarzen voor. Grote aankopen koop ik dus altijd over de grens. Ik heb geen zin, en kan het mij ook niet veroorloven, om een dief te zijn van mijn eigen portemonnaie.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 21:41

Terwijl dat vroeger niet zo was! Vroeger ging ik veel naar divoza, tegenwoordig naar Van Rijs. Hebben ze keurig winkelpersoneel ook over het algemeen.
Maar vergeet niet dat je bij divoza ook punten krijgt, 1 punt per 5 euro en je krijg 0,08 eurocent per punt (dacht ik).[/quote]

1 punt per €5,- en dat is €0,18 per punt