Hoofdstel Profi-rider

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 20:29

Oké hier alvast een foto:

http://i1082.photobucket.com/albums/j37 ... C04843.jpg

http://i1082.photobucket.com/albums/j37 ... C04832.jpg

Dit is dus het kopstuk. Van de frontriem kan ik nog even geen goede foto maken, zit te vechten met de instellingen van de camera. :Y) Weet iemand wat dit is? Ik kan het er wel aftrekken maar het lijkt steeds terug te komen. Bij de frontriem/neusriem kan ik het er ook niet afhalen, daarvoor is het randje te kort.

Bij de 2e foto zie je het van de frontriem trouwens wel een klein beetje. Bij de datum rechts onder. De wit-achtige streep die precies op de naad loopt.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Hoofdstel Profi-rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:39

Ik heb geen idee wat het is, maar wat ziet jouw hoofdstel er oud uit zeg! Zo ziet de mijne er echt niet uit!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Hoofdstel Profi-rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:58

Dat is wel heel apart ja, heb ik nog nooit eerder gezien. Zo van de foto lijkt het haast een stripje die er in heeft gezeten, maar jij kan het voelen dus het zal wel echt lijm zijn inderdaad.

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 21:06

Lioony: Het lijkt idd oud op de foto. Maar dat komt ook deels doordat het van dichtbij is gefotografeerd met waarschijnlijk de verkeerde instellingen. In het echt is het in elk geval wel een beetje minder.

Janine: Het lijkt mij ook op een soort lijm ofzo. Ik weet anders ook niet. Het zit op de frontriem, neusriem en het kopstuk.

Heb het wel goed onderhouden. Voor ik het heb gebruikt heb ik het één keer in de olie gezet. De dag erna met lederbalsem behandeld. Toen gebruikt - lederbalsem - gebruikt - lederbalsem. Daarna gewoon bijhouden. Dat doe ik met al mijn nieuwe hoofdstellen en ik heb daar altijd positieve ervaringen mee gehad. Wordt het leer mooi en soepel van. Ik hoop eingelijk nog op een reactie van paashaas...

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:12

Dat heeft vrij weinig met je instellingen te maken. :) De 1e foto is gewoon scherp gesteld op de achtergrond ipv op het stuk hoofdstel in je hand en de 2e is gewoon goed! Ik doelde op de vele "rimpels" in het leer bijv. bij de keelriem op de 2e foto. Bij mij is alles glad, maar wel soepel. Moet er wel bij vertellen dat ik het niet net zoals jij onderhoud :o Ik heb 't nog maar 1 keer gevet sinds ik het heb geloof ik, en dat is bijna een half jaar geleden :o :o
Na gebruik spoel ik m'n bit af en haal eventuele vieze plekjes van schuim oid van het leer af en dan gaat het de kast in..

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 21:24

Hmm wat raar eigenlijk. Ik begrijp ook dat je die rimpels in het leer bedoeld. Die zaten er bij mij na een paar keer gebruiken al op! Bij het stukje van de neusriem waar je hem aantrekt (het gedeelte met al de gaatjes erin :+ ) zitten ook allemaal losse stukjes zwart. Die kan je er ook aftrekken maar dat heeft geen enkele zin. :+

Ik begrijp hier eigenlijk niks van...

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:25

Waarschijnlijk zijn de rimpels duidelijker zichtbaar door flits en stof door gebruik? Moet zeggen dat de mijne er voor mijn gevoel ook beter uit ziet, maar ik heb gisteren net gepoetst, en kan 'm opbergen. ;)

Misschien is het wel een strip lijm, soort van plakband wat er tussen zit, wat nu uitsteekt.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hoofdstel Profi-rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:12

Sorry ik lees je bericht nu pas, via pb lees ik het sneller.
De lijm en de rimpels komen door de olie, hoofdstellen maar ook zadels mogen nooit geolied worden dit lost namelijk de stiksels en lijm op ook vervalt de garantie daardoor bij bv zadels.
Als je het tot nu altijd hebt gedaan heb je geluk gehad, maar bij een vriendin is daardoor haar passier hoofdstel (was wel de goedkope reeks van passier) geruïneerd en de garantie door de olie vervallen, ook bij een kennisje bij loslatend stiksel van haar zadel (merk van het zadel weet ik niet meer).
De hoofdstellen zijn al vrij soepel en ik denk dat soepele hoofdstellen (net zoals de passier) slechter tegen de olie kunnen dan stijve hoofdstellen. Het is naast de olie sowieso niet goed om je hoofdstel vaak in te vetten. Regelmatig met een vochtig doekje het zweet eraf halen en af en toe met zadelzeep en nog minder met vet is meer dan voldoende. Dit is mij altijd verteld geworden door verschillende goede zadelmakers maar ook door verschillende vertegenwoordigers van leerwerk.

Anoniem

Re: Hoofdstel Profi-rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:20

ik snap het nut van veel olie ook niet bij een soepel hoofdstel :S

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 23:33

Paashaas: Waar staan jou garantie voorwaarden op jou site dan? :)

De frontriem is niet met olie gedaan. Dat heb ik niet gedaan ivm met de steentjes die erop zitten. Hoe verklaar je dat dan?

Anoniem

Re: Hoofdstel Profi-rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:39

Ik moet nog steeds een foto maken van het hoofdstel aan mijn paard. heb al zoveel complimenten gehad!

Mierke

Berichten: 333
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Oosthem, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:17

Wauw wat leuk zeg! Zat er net over na te denken om zo'n hoofdstel te bestellen en er is al een heel topic over! Fijn van de goede reactie's, zal morgen alleen nog even de breedte van mijn neusriem opmeten (ik wil graag een bredere dan dat ik al heb). Zit ook nog te twijfelen over de kleur van de frontriem. Ik ben helemaal van het zilver, maar ben bang dat dit niet super gaat staan (opvallen) op mijn paard haar witte bles.

Ook zou ik graag willen weten welke olie de hoofdstellen niet over kunnen, heb laatst mijn hoofdstel (en tuig) in de zonnebloem olie gehad en hier is het echt super mooi en soepel van geworden! Is dat dan ook slecht?

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:22

Zonnebloemolie...let op dat je ze er niet té lang inlegt...vaak gaat leer hiervan uitzetten en passen de passanten niet meer en krijg je op den duur zeer klef plakkerig leer.....dan kun je alles weggooien (dit uit eigen ervaring enwel met een kwaliteitshoofdstel van BR (kostte toen der tijd FL400,00)
Ik pak alleen nog maar lederolie uit die ijzeren kannen....

(ik ken een GP ruiter die haar hoofdstellen met olie behandelt en napoetst met zadelzeep gemengt met melk).....

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hoofdstel Profi-rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:27

Het beste kun je deze hoofdstellen helemaal niet in de olie leggen.
Eigenlijk geen enkel hoofdstel wordt daar beter van of je zou een heel stijf oud hoofdstel moeten hebben.
De stiksels lossen namelijk op in de olie en ook verliest het zijn veerkracht en wordt te slap en gaat uitrekken. Deze hoofdstellen zijn al soepel en zacht uit zichzelf, ledercreme of melk of bv stubben hamanol zijn het beste om deze hoofdstellen en meeste andere merken te onderhouden.

Mierke

Berichten: 333
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Oosthem, Friesland

Re: Hoofdstel Profi-rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:31

Bedankt voor de snelle reactie's! Ik was ook niet van plan om dit dan met mijn eventuele nieuwe hoofdstel te doen. En zal het in het vervolg ook niet meer met mijn andere spullen doen. Mijn tuig was er inderdaad erg slecht aan toe dus daar zal het dan wel goed voor zijn geweest.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hoofdstel Profi-rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:48

Voor tuig wat er slecht aan toe is, is het inderdaad de beste oplossing.
En heel fijn voor je dat het zo goed heeft gewerkt.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:02

Paashaas schreef:
Sorry ik lees je bericht nu pas, via pb lees ik het sneller.
De lijm en de rimpels komen door de olie, hoofdstellen maar ook zadels mogen nooit geolied worden dit lost namelijk de stiksels en lijm op ook vervalt de garantie daardoor bij bv zadels.
Als je het tot nu altijd hebt gedaan heb je geluk gehad, maar bij een vriendin is daardoor haar passier hoofdstel (was wel de goedkope reeks van passier) geruïneerd en de garantie door de olie vervallen, ook bij een kennisje bij loslatend stiksel van haar zadel (merk van het zadel weet ik niet meer).
De hoofdstellen zijn al vrij soepel en ik denk dat soepele hoofdstellen (net zoals de passier) slechter tegen de olie kunnen dan stijve hoofdstellen. Het is naast de olie sowieso niet goed om je hoofdstel vaak in te vetten. Regelmatig met een vochtig doekje het zweet eraf halen en af en toe met zadelzeep en nog minder met vet is meer dan voldoende. Dit is mij altijd verteld geworden door verschillende goede zadelmakers maar ook door verschillende vertegenwoordigers van leerwerk.

Laten we voorop stellen dat ik niet veel van de prijzen geloof op jouw site Paashaas..
Profirider is een leuk hoofdstel maar geen top kwaliteit leer.
Ik heb een nieuwe liggen direct uit de winkel en deze is ook wat gerimpelt en hier is nog niks mee gedaan!!
Het is nu eenmaal een feit dan als je een hoofdstel koopt van €65,00 dat je deze NOOIT kunt vergelijken met een hoofdstel van €150,00/€200,00.
Iedereen klaagd maar ,maar dan moet je goed nadenken wat bij je voorop staat,goedkoop is er om regelmatig nieuw te moeten kopen en duur staat per slot van rekening voor DUURZAAM.
Dat is 1x aanschaffen en je hebt járen plezier
En wat betreft een zadel, aan de bovenkant mag deze NOOIT behandelt worden met olie! Neem aan dat iedereen dat weet...
Zadelzeep dát is het beste en regelmatig voor álles.

Hopefull_Vas
Berichten: 54
Geregistreerd: 05-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:38

Ik ben wel tevreden over m'n profi rider hoofdstel.
Krijg er ook veel complimenten over.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hoofdstel Profi-rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:43

Ik schrijf toch niet dat je een zadel aan de bovenkant met olie moet behandelen?
Ben tegen het gebruik van olie op artikelen waarop het niet nodig is en voor een zadel is het funest zeker de bovenkant.

En ik vergelijk de kwaliteit niet met passier maar het gebruik van olie op een hoofdstel.
En natuurlijk kun je bv een stubben of Schumacher hoofdstel van €350 niet vergelijken met een profi-rider.
Maar de kwaliteit is wel veel beter dan bv van Harry's Horse. En zelf heb ik geen enkel gerimpeld nieuw hoofdstel van profi rider liggen en gebruik ze zelf ook en heb zelf nergens last van.

Ik vind het niet erg prettig hoe je me aanvalt en snap ook niet wat je ermee wilt bereiken.

SuperLiesje

Berichten: 3976
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Waar de wereld begint ❤️

Re: Hoofdstel Profi-rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:48

Ik ben ook nog steeds erg tevreden met het hoofdstel! Iedereen vind het prachtig :) Helaas op het moment geen bijrijdpaard meer dus hij hangt nu tijdelijk mooi te wezen in de kast :)

Christah

Berichten: 1479
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Wolfsburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:41

Ik moet ook zeggen dat ik erg tevreden ben over de kwaliteit van mijn Profi-rider hoofdstel! :j
Heb hem nu een jaar en hij ziet er nog als nieuw uit. Zo af en toe wat lederzeep en ledercreme en meer doe ik er niet aan.

Daarbij wetende dat de kwaliteit in mijn ogen zéker niet onder doet voor het Kiefferhoofdstel dat ik voor mijn vorige paard had (prijs rond de 120 euro) en dat het 30 euro hoofdstel voor mijn shetlander qua kwaliteit echt om te huilen is (en dan heb ik het niet alleen over de leerkwaliteit, de riempjes passen niet door de passantjes, geen zacht onderlegd kopstuk, etc etc.), dan lijkt mij tussen de 39,95 en 54,95 euro voor het kwalitatief goede Profi-rider hoofdstel erg netjes! Ik zou zo geen hoofdstel weten met een betere prijs/kwaliteit verhouding.

Natuurlijk valt de kwaliteit niet te vergelijken met het topsegment, maar ik vind de kwaliteit wel te vergelijken met hoofdstellen in de prijsklasse van rond de 100 - 120 euro en dan kost het Profi-rider hoofdstel toch al gauw de helft minder. :) En daarbij heb je bij de meeste hoofdstellen dan een eenvoudige frontriem, terwijl je bij de Profi-rider toch een Swarovski frontriem erbij krijgt.

Datjaa

Berichten: 1869
Geregistreerd: 29-07-08
Woonplaats: California, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:54

Maar het hoofdstel kost toch 'normaal' ook €129,95? Ik weet of dit echt zo is, maar het staat iig op de site. :+
Dus dan zou het logisch zijn dat je dit hoofdstel moet kunnen vergelijken met hoofdstellen uit de prijsklasse van rond de 100 - 120 euro wat jij noemt Christah :)

Ik ben iig nog steeds tevreden! :D

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Hoofdstel Profi-rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:33

ik ben er ook super blij mee nog steeds ,
enige rare is dat het leer op mijn keelriem heel er bobbelt iemand enig idee hoe dat kan ?

Pops

Berichten: 2649
Geregistreerd: 28-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:24

topic net helemaal doorgelezen :+

Ik ben eigenlijk op zoek naar een foto van een paard met het hoofdstel op met die grote swarovski stenen...
Ik vind het echt prachtig maar zou het graag eens op een paard zien O:)

smurfjeJarig

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: Hoofdstel Profi-rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:50

hier ook een handel profi rider hoofdstellen liggen.

en ook hier geen enkele gerimpeld. zal wel een andere lichting zijn dan.