Zadels gestolen vannacht, heb weer een nieuwe :-)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Zadels gestolen vannacht, heb weer een nieuwe :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 20:13

Mijn heerlijke KN zadel die nog nieuw is, is gisteravond met meerdere kn, anky, passier zadels gestolen. Ik baal ontzettend, want ik heb geen zadel verzekering. Nu probeer ik het maar via me inboedel verzekering te verhalen. Hebben meerdere mensen hier ervaring mee???

Met de paarden is gelukkig niets aan de hand en overige spullen zoals laarzen, hoofdstellen etc. zijn blijven hangen gelukkig.

Oh ik baal ontzettend, vond het zo'n heerlijke zadel Huilen Huilen Huilen

Heb vandaag weer een nieuwe zadel aangeschaft. Dit keer heb ik een Euroriding Diamant zadel. Heb er nog niet mee gereden omdat Pregini ziekjes is, Maar ik ben nu alweer verliefd op dat ding.
Laatst bijgewerkt door aprillicious op 06-08-02 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:20

Oh, wat lijkt me dat balen. Jammer zeg van je zadel.
Sterkte

ps, ik heb geen idee over de verzekering, je zou het kunnen proberen.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:23

jezus wat een rotstreek! dat lijkt me echt verschrikkelijk. Bij de manege van een vreindin is laatst ook al weer ingebroken. 32 zadels meegenomen inclusief haar vrij nieuwe kieffer. Kan niemand dan meer van elkaars spullen afblijven.
Gelukkig dat met de paarden alles goed is. Van verzekeringen heb ik niet zoveel verstand, maar ik geloof dat je je zadel wel apart moet verzekeren.

Don't hate me cause you ain't me!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:25

Bah wat verschrikkelijk! Ik hoop dat je het vergoed krijgt, succes!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:37

Ze zijn weer flink bezig de laatste tijd! En ze pikken ook de goede merken eruit, de rommel waar geen markt voor is laten ze hangen. De dieven zijn kenners.
Goed verzekeren, je zadel merken en een goed slot voor op je zadel kopen. Wij hebben beugels die verankerd zitten in de muur en op slot kunnen over het zadel waar je het zadel niet tussenuit krijgt zonder het flink te beschadigen, helaas ook door schade en schande wijs geworden. Misschien iets om collectief aan te schaffen? En ook nog 2 rottweilers op het terrein trouwens. En 3 sloten op de zadelkamer. Bovendien gaat op dagen dat er veel mensen van buitenaf komen de deur van de zadelkamer op slot en is die alleen toegankelijk voor pensionklanten, dus rondneuzen wat er te halen valt is er ook niet bij.

Zo ontzettend vervelend dat dat allemaal nodig is!

Nulla tenaci invia est via

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:15

Ow wat balen meid!!!
Ja verzekeren en je hebt ook zadelsteunen met sloten.
In Amsterdam hadden de pensionklanten een eigen zadelkamer en zelfs daarin hadden ze de zadels vastgeketend.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:20

dat is mooi balen,maar wat stom he dat ze alleen de zadels meenemen,want hoofdstellen e.d kosten toch ook nog aardig wat.
Gelukkig dat ze nog niet zover gaan dat ze de zadels laten liggen en de paarden meenemen,dus beter op deze manier

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:21

Bij een vriendin van mij hadden ze ook alle zadels weggejat. De politie is gewaarschuwd door een getuige. Politie snel gekomen, andere mensen hadden de dieven achterna gereden en wisten dus waar ze heen waren. Vertelden ze tegen de politie dat ze van het kamp kwamen. Toen heeft de politie dus niks meer gedaan, daar komen ze echt niet op het terrein. Net of die mensen alles kunnen maken. Echt belachelijk!
BTW, niet alle mensen van het kamp zijn natuurlijk zo hè.

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:57

nee niet alle mensen,want ik ken er ook een aantal en die zouden zoiets nooit doen.Maar ja het feit blijft dat de politie er niks aan doet.Er zijn ook zat winkeliers die bij zulke mensen niks bezorgen,bang dat ze niet betalen ofzo....belachelijk

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 05:28

Balen!

Maar aangezien je volgens je normale WA max. 6 paarden mag houden, dus verzekerd bent, zullen je spullen ook wel verzekerd zijn denk ik? En nee heb je, ja kan je krijgen! Haha!

Veel succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 06:54

bah wat vervelend!!! je blijft het horen overal in het land....
heb je een nieuw duur zadel BAH
hopen dat je vergoeding krijgt via de een of andere manier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 07:58

Ow, wat sh*t zeg. Zou je ze niet?! Er worden wel eheel veel zadels gestolen de laatste tijd zeg.
Sterkte met het uitzoeken van alles nu!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 08:45

Wat vreselijk balen voor je zeg!! Een week of 3 geleden is er bij ons op stal hetzelfde gebeurt en de dieven zijn in die week maarliefst 3 keer teruggekomen.
Van je verzekering hoef je niet te veel te verwachten. Standaard hoort je zadel niet bij de inboedel. Tenzij je een uitgebreiden inboedel verzekering hebt afgesloten, of een inboedel elders verzekering. Een standaard inboedel verzekering verzekerd alleen de goederen die uit de woning of bijbehorende gebouwen [zoals schuurtje] worden gestolen.
Sterkte er mee.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 09:36

Waar ik ooit les gaf is het ook eens gebeurd (we hebben ons toen nog serieus af zitten vragen of je je nou vereerd moest voelen dat je zadel weg was, of dat je blij moest zijn dat je zo'n brak ding had, dat ze hun neus ervoor opgehaald hadden, en hem hebben laten hangen Knipoog ) en die mensen hebben allemaal geld gekregen van de verzekering, als je maar beweerde dat je het minimaal 1x in de drie maanden geloof ik thuis had liggen.
Dan valt het volgens mij wel onder inboedel.
Precies weet ik het niet meer, maar er is niemand die niets gekregen heeft, dus er is nog hoop.

Navragen is beter dan afvragen.

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 09:54

jeetje zeg.Misschien heb je verzekering maar het is altijd balen.En de manege aansprakelijk stellen is toch ook weer minder

Jewel... :+:

Levita

Berichten: 1407
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:20

Balen voor je! Bij mij is het ook gebeurd een paar weken geleden, en ik baal nog steeds! Ik had ook een gloednieuw zadel Huilen
Over de verzekering heb ik je een pbtje gestuurd.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:32

Verzekering betaald als er ingebroken is.....dus breekwerk. Dan betaald de verzekering uit van de stallinghouder.
Enne, als men zegt dat het mensen van het kamp zijn, die de inbraak hebben gepleegd....hoe weet de politie dat zeker? Je kan inderdaad niet zomaar het kamp oprijden en dan bij iedereen binnen gaan zoeken.
En..zijn er aanwijzingen, dan bepaald justitie of je binnen mag.
Daar zijn die kampers ook te vindingrijk voor. Die jatten het zooitje en het verdwijnt he. Weten hoe het werkt....
Is ook niet vreemd dat men er dus bang voor is dat ze niet betalen.... Blijft algemeen bekend dat je met hen geen zaken moet doen.
Gestolen handel blijft moeilijk te traceren, dan moet je er echt op heterdaad bij zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 11:16

Jemig wat vervelend! Misschien is de tip van Jippie wel de gouden tip. Mijn zadel gaat regelmatig mee naar huis voor onderhoud, dus voor mij zou dat een geldige regel zijn.

Goed dat ik het weet trouwens, misschien kunnen we ze bij ons ook verwachten, gewaarschuwd mens telt voor twee.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 19:35

Bij ons zijn ook een stel manegezadels gestolen, het waren er ongeveer 5. Bij ons is de dader nooit gevonden. Sterkte...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131842
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 20:26

Verdorie, wat ellendig voor je zeg.......
Wel weer fijn dat je al zo snel geslaagd bent voor een nieuw zadel.
'k Heb zelf ook een Euroriding Diamant, en het bevalt me prima, hopelijk jou ook !
Blijft natuurlijk ontzettend ellendig dat het zo allemaal gelopen is.......

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 20:28

En er gelijk ook een slot bij aangeschaft?
Ze weten nu natuurlijk dat er bij jullie op stal nieuwe zadels komen, dikke kans dat ze over een tijdje weer eens langs komen.

Nulla tenaci invia est via

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:28

Er is tegenwoordig de mogelijkheid om je zadel te laten chippen. Kans is dan natuurlijk wat groter dat je zadel dan terugkrijgt in geval van diefstal. In een van de kussens wordt een chip ter hoogte van een rijstkorrel geplaatst. Als iedereen dat nou eens zou doen, ik de handel in gestolen zadels gauw over...
Of als je niet voor deze methode kiest, is er altijd nog de mogelijkheid om je postcode in je zadel te laten zetten. Duidelijk zichtbaar voor iedere eventuele koper. Schrikt allicht af....

Je suis Charlie.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:47

Bij ons is vorig jaar voor 100 000 Gulden Lips are sealed Lips are sealed aan tuig meegenomen (zadels, een trouwkoets , vraag me niet hoe ze die hebben meegenomen, en nog ander tuig voor voor de koets Frusty , hoofdstellen enz)
Sindsdien zitten er supersloten en alarm enzo op dat gebouw...

We zijn er toen flink van geschrokken, gelukkig was alles goed verzekerd, alleen die koets had veel emotionele waarde bij de eigenaar. Had hij 15 jaar op ' gebouwd' en is er zelf in getrouwd, en hij is inmiddels weduwe, dus je snapt de emotionele waarde waarschijnlijk wel Verdrietig
Echt heel erg Huilen ze moeten gewoon van andermans spullen afblijven Boos!

Groetjes iris

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:29

Wat betreft die verzekering: Bij ons op de manege zijn zo'n 5 jaar geleden, geloof ik, ook zadels gestolen (dit betrof alleen Kieffers, uit éé kast was de Kieffer weg, maar de veel duurdere Passier lag er nog Verward ) maar ik weet dat de meeste mensen hun gelkd terug hebben gekregen via hun normale inboedelverzekering. Officiëel kon dat niet, omdat je je zadel op de manege hebt hangen en je inboedelverzekering geldt voor dingen die je minstens 1X per week in huis hebt of zoiets, maar de een had zijn zadel ieder weekend thuis, om het schoon te maken etc. voor op wedstrijd en de anderen hebben gezegd dat ze het meestal thuis hebben liggen enzo. Bij één iemand wilde de verzekering niet uitbetalen (weet niet meer welke maatschappij) en die heeft brieven etc. van anderen opgestuurd, waarin stond dat andere verzekeraars wel uitbetaalden en toen heeft ze als nog wat geld terug gehad.
Succes ermee.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:13

Marije: die laatste diefstal was dat op Voorne-Putten of in Arnhem? Anders sla ik even alarm op stal!

Melden jullie je gestolen zadels aan bij de fnrs (www.fnrs.nl) bij het onderdeel gestolen zadels? Al is het maar om inzicht te krijgen in een patroon...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: akishino, bonnielau, IASCrawler en 31 bezoekers