even mijn verhaal kwijt!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

even mijn verhaal kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 20:23

hallo!!!!

het is al een hele tijd geleden dat ik op bokt was maar ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt.

ik ben tara en mijn paardje is die fjord met lange manen, kanjer genaamd
nou ben ik sinds 1 juli verhuisd met kanjer naar een andere stal, nog wel in eemnes. Ik ben verhuisd omdat een vriendin van mij stallen had gekregen en ik daar dus voor minder kon staan

*Roos* heeft jaren lang voor kanjer gezorgd en sinds dat ze weet dat we gingen verhuizen was ze het er niet mee eens.
per 1 juli ben ik dus overgegaan en we stonden er nog geen week en roos zei mij dat ze niet meer voor kanjer wilde zorgen omdat ze een eigen paardje wilde hebben.

dit vind ik natuurlijk erg leuk voor haar maar ze zei dat ze hem vanaf 1 augustus niet meer zou verzorgen. in de maand juli zou roos ook op vakantie gaan. nou hoorde dat ze een week na dat ze opgezegd had dat ze al weer een nieuw paardje had gekocht!

ik vind dit erg leuk voor haar maar wat ik dan wel banketstaaf vind is dat ze gelijk niet meer naar kanjer omkijkt, terwijl ze hem nog tot eind juli zou verzorgen.
ze heeft ook niets meer van haar laten horen!

dit vind ik zelf erg raar omdat ze zo gek was op kanjer. ik zou dan toch zeker nog de tijd nemen om nog een keer afscheid te kunnen nemen.


groetjes tara en kanjer
Laatst bijgewerkt door Kanjer op 08-08-02 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

kanjer is de liefste maar ook de ontdeugendste!!!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:27

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je Roos hier zo te kijk zet?
Roos heeft hier inderdaad verteld dat ze op zoek ging naar een eigen paardje en dat ze daar ontzettend blij mee was.
Maar dat betekent niet dat ze nooit gek op Kanjer is geweest, ze was altijd ontzettend enthousiast over hem EN over de eigenaresse, jij dus.
Ik denk dat het voor eigenaren moeilijk te begrijpen is, maar een bijrijdpaardje voelt toch anders als een eigen paard, dat is toch wel de droom uiteindelijk denk ik van iedere paardenliefhebber.

Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 20:31

ik zet roos niet tekijk ik wil alleen even mij verhaal kwijt.
ik zech ook niet dat ik roos niet mag want als ik mijn paard had willen verkopen was zei de eerste geweest die hem mocht kopen. ik heb ook niets op haar aan te merken maar ik ben nu gewoon even boos omdat ik niet begrijp dat ze al na een week een nieuw paard had. en ze kan niet zeggen dat het niet haar eigen paard was want ze mocht er alles mee. ze kon rijden wanneer ze wou en als ze hem mee op vakantie wilde hebben kon dat ook.

dus als ik volgens jullie roos tekijk zet SORRY dan dat was niet mijn bedoeling!

groetjes tara

kanjer is de liefste maar ook de ontdeugendste!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:35

Ik vind het een beetje apart dat je dit zo open en bloot op bokt zet.
Je zegt dat ze bij jou niet meer aan hoeft te komen en dat je hoopt dat haar nieuwe paardje niet zo snel afgedankt wordt, dat vind ik niet echt vriendelijk overkomen.
Bekijk het eens van haar kant...ze kan eindelijk een eigen paardje kopen en loopt al vrij snel op haar zoektocht tegen een Haflinger aan waar ze helemaal gek van is, ik zou hem dan persoonlijk ook niet laten staan.
Tuurlijk kon ze Kanjer al haar eigen paard beschouwen maar het voelt altijd anders dan wanneer een paard echt van jezelf is.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:46

Hallo hee, je doet net alsof die Roos vreemdgegaan is! Verward
Een bijrijdpaardje is toch iets anders dan een eigen paard hoor, en als zo iemand de kans krijgt om een paardje te kopen, nou dan hoeft ze toch niet te denken van: 'o nee, laat ik het maar niet doen, want da's niet eerlijk tegenover Kanjer'.
Dat slaat toch helemaal nergens op? En Kanjer heeft jou toch?
En dit betekent toch helemaal niet dat ze niet meer gek is op Kanjer?
Ik vind je echt egoistisch overkomen, sorry dat ik 't zeg.
Je zou blij voor die meid moeten zijn, nu heeft ze ook eindelijk een eigen paardje, die ze lekker helemaal voor haar zelf heeft.
Da's toch een droom voor menig paardenmeid?
Ik snap jouw reactie totaal niet! Frusty

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:49

Een eigen paard is echt hartstikke leuk om te krijgen/halen/kopen...echt dat is helemaal fantastisch... Dat herinner je je toch nog wel, teon jij je eerste eigen paard kocht?
Kan je niet gewoon blij zijn voor Roos? Jullie waren toch goede vrienden?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:53

Ik denk dat het verstandiger en eerlijker is als je dit gewoon tegen Roos zegt en dan niet in het openbaar, maar gewoon face-to-face in een goed gesprek.
Ik kan beide kanten van het verhaal wel een beetje begrijpen en ik ga dan ook echt geen uitspraken doen of een 'partij kiezen' maar bovenstaande wilde ik toch wel even kwijt.

Nulla tenaci invia est via

Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 20:55

ik zeg ook niet dat ik het niet leuk vind voor haar maar als je zo gek bent op een paardje kan ik het me niet voor stellen dat je na een week al een ander paardje hebt gekocht.
ik begrijp best dat je een eigen paard wilt hebben, maar voor mij komt het nu zo over dat roos kanjer gewoon niet meer leuk vond en dus daarom zo snel een ander paardje had gekocht.
ik hoop gewoon dat ze niet te snel heeft gekocht omdat ze zelf zei dat kanjer haar lievelings paard was en dat ze daarom een vervanging zoekt.
dat zou gewoon zonde zijn.
en ik reageer gewoon fel omdat ik het heel erg vind.
ik denk niet dat jullie dit al eens mee hebben gemaakt of wel?

kanjer is de liefste maar ook de ontdeugendste!!!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:01

Dus als ik het goed begrijp heeft ze dus rond 8 juli opgezegd?Heeft ze kanjer nog wel tot 1 aug. verzorgt zoals de afspraak was of niet?

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:05

Ik heb nu binnen een jaar al een paar bijrijdsters gezien...in het begin allen zonder uitzondering zeer enthousiast, maar aan het einde van het liedje kwam er altijd wat anders tussen door (verkering, werk, schoolexamens, en mijn goede vriendin nu gaat inderdaad haar eigen paard kopen) ik stap er dus zelf maar weer op...

Ik weet ook uit ervaring dat er in het hart van een paardenliefhebber echt wel ruimte is voor een tweede lievelingspaard. Echt wel. ik heb er twee, en kan van beide prima genieten. De een wat meer dan de ander, maar toch, ik zou beide niet graag willen missen.

Misschien had Roos ook wel het allerliefste jouw Kanjer gekocht, maar dat was misschien niet mogelijk; ze zal ook heus van haar nieuwe paard kunnen gaan houden. Waarmee ze haar fijne ervaringen met Kanjer helemaal niet van tafel poetste, in mijn ogen.
En als je open staat voor een ander paard, wat Roos absoluut gedaan heeft toen ze besloot een paard voor haarzelf te gaan kopen, dan kom je soms al heel gauw een heel tof paard tegen.
Ik heb ook wel eens met hartzeer een paard verkocht, twee dagen beetje ziek van geweest maar 14 dagen na verkoop stond mijn nieuwe liefde al op stal, en ik was weer helemaal in de wolken. Zo kan het gaan. Maar dat wil niet zeggen dat ik dus niet echt van dat eerste paard heb gehouden...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:12

HOe kinderachtig kun je doen.......

Je komt niet bijster inteligent over!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 23:41

Ik snap het gedeelte niet waar je zegt dat als je gek bent op een paardje, dat je dan niet na een week al gek kunt zijn op een ander paard. Ik heb meerdere paarden (bekijk mijn profiel maar) en Donja is mijn lieveling, toch ben ik ook erg gek met Odette en ben ik vorig jaar van het ene op het andere moment verliefd geworden op Silvester. Dat wil niet zeggen dat ik daarom minder gek ben geworden op mijn andere paarden, er is plaats genoeg in mijn hart voor allemaal!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 02:02

Ik vind dus een beetje raar overkomen. Wat had je dan eigenlijk verwacht? Dat Roos zou wachten voor een jaartje zodat jij je blij en gelukkig kan voelen. Vind ik dus nogal egoistish overkomen. Als dit bij mijn vriendin zou gebeuren zou ik hartstikke blij zijn voor haar en het hier dan ook nog op Bokt zetten. Ik vind het nogal kinderachtig dat je Roos hier zwart zit te maken. Buiten dat vind ik dat een nogal persoonlijke situatie en niet echt iets dat je hier op Bokt moet plaatsen.
Wees blij voor je vriendin dat ze een paardje heeft.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 07:37

De één is een jaar op zoek naar een paard, de ander ziet zijn/haar droompaard binnen een paar dagen. Roos had toevallig snel een paardje die ze leuk vond. Maar dat betekent toch niet dat ze niet om Kanjer gaf? Waarom verzorgde ze hem dan voor zo'n lange periode? En weet je, het is zo jammer, want nu je dit niet recht in haar gezicht zet, zet je het open en bloot op bokt neer, en ik zou mij heel goed kunnen voorstellen dat Roos daar boos om zou worden. Daar gaat de vriendschap, alleen omdat jíj je gepasseerd voelt (want voor Kanjer maakt het niet uit, die heeft jou), jij voelt je kwaad omdat je denkt dat ze Kanjer is vergeten. En ja, ze zal waarschijnlijk meer gaan houden van haar pony, haar pony zal ze leuker vinden, want een eigen paard is toch altijd specialer dan een verzorgpaard. Nou en? Maar ze zal vast altijd een speciaal plekje hebben voor Kanjer. Hopelijk komen jullie hier uit, want niets is toch leuker om vriendinnen te blijven, en samen met de pony's erop uit te gaan?

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Dan_ielle

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 08:12

Nou, bij mij duurde het welgeteld 7 uurtjes voordat ik stapel werd op Sambuca... 2 dagen totaal en ze was van mij. En voor mijn gevoel heb ik een goede keus gemaakt, want het klikt bijzonder goed. Stel dat dat nu ook bij jouw ex-bijrijdster het geval is....kan toch? Tuurlijk is dat niet prett8ig voor jou, maar ja, tis niet elke dag peperkoekdag. Als je een eigen paardje hebt moet je er altijd vanuit gaan dat je ook alleen voor je maatje kunt zorgen, want als je afhankelijk bent van iemand anders komen er vroeg of laat problemen van. En als je geen andere keus of wens hebt, dan moet je goed in je achterhoofd houden dat situaties als deze voor kunnen komen... Het zal vast allemaal wel goed komen, je bent in ieder geval je verhaal kwijt Knipoog


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 08:26

Jezus...doe niet zo kinderachtig joh!
Denk eens even na....dit slaat toch helemaal nergens op, wat je nu zegt?

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:29

Wat doet dit me pijn om te lezen zeg... Tara, ik vind het heel erg jammer dat je dit zo op bokt hebt neergezet en ik snap niet dat je kan denken dat ik Kanjer heb afgedankt.

Toen Lente al bij Staal stond ben ik nog een paar keer naar Kanjer toegegaan en heb met hem staan knuffelen, omdat ik zielsveel van dat dier hou.

Ik wil hier verder eigenlijk niet in het openbaar over praten omdat ik het een privee kwestie vind, dus ik stop nu maar. Dit doet echt pijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, carina, Pellelilly, Vagabondo en 37 bezoekers