Gebeten door een daas! En nu? Wie heeft ervaring?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Gebeten door een daas! En nu? Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 12:35

Ik ben vorige week zaterdag in mijn onderbeen gebeten door zo'n
Boos! daas!
Nu werd dit een harde schijf en rood door onderhuids bloed. Na aantal dagen werd het blauw. Daarna ging het jeuken, dus ik krabben.... Ik heb er omheen gekrast en nu is die gehele streek opgezet en ook 1 grote schijf geworden. Is helemaal rood en is knalheet! Eea is nu ter grootte van een tennisbal.
En nu?
uh, ik moet ook zeggen dat ik me al een paar dagen niet lekker voel...
Maar dat bedenk ik me nu, omdat dit nu weer zo opspeelt... ben al aan het bellen...
Laatst bijgewerkt door Branca op 05-08-02 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt


Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:45

Ik denk dat je beter even hiermee langs de dokter kunt gaan. Die kijkt of het niet ondertussen ontstoken is en die kan je een middeltje tegen jeuk en de verdikking voorschrijven.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:45

Als het zo groot is als een tennisbal, zou ik er even mee naar de dokter gaan. Dit is waarschijnlijk een allergische reactie, waar de dokter vast wel een goed zalfje voor heeft. Andere anti-jeuk spulletjes (Azaron en Prik-weg enzo) helpen nu toch niet meer.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:49

Naar de dokter om even te laten checken en tot die tijd met je been omhoog zitten en de plek koelen. Dat zei mijn huisarts vorig jaar.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:51

Dit verhaal klinkt mij bekend in de oren. Ik heb zelf ook last van ernstige allergische reacties op Dazenbeten. Ik zwel dan gigantisch op en krijg dus ook bulten van een doorgesneden tennisbal op de aangedane plek. Dit blijft zo'n twee weken zitten en doet enorm zeer. Naja, het jeukt, maar zodra je er maar naar durft te kijken, doet het zo verschrikkelijk zeer, niet normaal meer.
Het ergste is dat je alleen een sorrt pilletjes ervoor kan krijgen, ik krijg er Zyrtec voor, tegen overgevoeligheid.
Ik merk alleen niet echt dat het werkt. Ik hoop dat jij meer succes hebt!

Toos paardloos

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:51

als het zo groot als een voetbal is zou ik naar het ziekenhuis gaan Haha! nee hoor ben melig.Misschien ff naar de dokter gaan als het gaat onsteken dannuh heb je heel veel pijn Boos!

Jewel... :+:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:02

Ik ben anderhalve week geleden gestoken door zo'n grote paardenhorzel Boos! Net boven mijn enkel zat ook een harde schijf en het is ook rood en paars geweest, nu is hij bijna weg, ik heb er elke dag prrrrikweg op gesmeerd dat hielp goed tegen de jeuk en ik heb veel gezwommen met het lekkere weer wat ook wel goed tegen de zwelling geholpen heeft. Toen ik donderdag en vrijdag in de zee had gezwommen op Vlieland is de bult bijna weggegaan, dus ik denk dat je gewoon geduld moet hebben.

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:06

Ik ben in totaal nu 3 x gestoken door zo'n Frusty ...beest. Waarvan 2 x in mijn kuit en gisteren in mijn wijsvinger Huilen ! Eerst is het een klein plekje en binnen 4 dagen is zo'n ding op volle grootte, inderdaad zo groot als een tennisbal. Het jeukt ontzettend en naar mate de dagen verstrijken gaat het steeds meer pijn doen en de plek wordt niet normaal warm, zelfs met lopen doet het zeer! Wees gerust, na ongeveer 1 week slinkt de bult vanzelf Pling tenminste dat gebeurde bij mij... nu heeft er één in mijn wijsvinger gestoken net naast mijn nagel auw... kon vanacht niet slapen, vinger klopte heel erg en deed behoorlijk zeer Gaaaap . Heb er maar trekzalf opgedaan en een pleister zodat het niet zo gaat jeuken. Haha!

Veel succes ermee!

Met vriendelijke groet!

In 2017 verwacht:
Blue Hors Zack x Gribaldi x Balzflug x Amor

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 13:19

Maar.... het is nu ruim een week geleden he. En die plek begint dus opnieuw, vandaar. Bel ik de GGGD, zo'n info nr, wordt doorverwezen en...doorv....vakantie...wordt terug gebeld.... gaaf! Hoe kan het nu dat er niemand gericht kan zeggen hoe en wat en dan vooral in de zomer!
Huisarts is met vakantie, dus zal ik wel de vervanger moeten bellen...dat wordt dan pas morgen ofzo!

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:30


Met vriendelijke groet!

In 2017 verwacht:
Blue Hors Zack x Gribaldi x Balzflug x Amor

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:59

Ik ben 2 weken geleden gebeten door een horzel, of althans hij was bezig Tong uitsteken
Maar heb er enkel een klein rood plekje van gekregen, ik voelde het wel een beetje trekken maar het jeukte niet oid.

Ik zou naar de dokter gaan als ik jou was zeker gezien het een schijf wordt.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 15:53

Nou ben net bij dokter geweest: is ontstoken tot 6 cm er buiten...
Als ik zit moet ik been omhoog en sávonds om de 2 uur, 20 minuten een cool-pack erop. Been is dikker, eea is tegen vocht en zwelling.
Zodra ik pijn en striemen naar boven krijg en pijn in lies = niet goed, direkt terug ivm lymfeklieren.
Weten jullie dat ook weer!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 15:58

Oke, nu weet je iig wat je moet doen, en modder je niet aan.
Good Luck ! Afbeelding


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:13

Hmm, ik ben gestoken door een daas in mijn oorlel. Die zette dus eerst op en toen werd mijn oorlel een en al blaar, en toen ging die blaar een beetje open. Zat ik natuurlijk net in de trein zonder tissue. Nu zit er een hele harde bruin gele korst op en het ziet er heel raar uit. Maar ik blijf er wel vanaf, want als ik ga krabben, wrdt het alleen nog maar 10 keer erger.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, bente_sat, Bowo, Britta31, chocky84, DotBot, ellen05, heidy_wilco, HELder, MerleSimone, Mirre1415, Miss_Mii21, mooney, ontherun, Roos_h, Saintelette, sunshine, Unoo, Zwerte en 62 bezoekers