Wereldreis met een zeilboot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Wereldreis met een zeilboot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 21:57

Dit is natuurlijk absoluut niet het goede forum hiervoor, maar wie weet levert het wat op (en als iemand suggesties heeft voor betere fora: graag!):
Ik ben op zoek naar mensen die met een zeilboot een lange reis gemaakt hebben of nog gaan maken en die ervaringen willen uitwisselen.
Meer info per PB.

Nulla tenaci invia est via


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:02

Ik heb het boek van Henk Ter Velde die nu ook met een boot rondgaat en ook heb ik zo'n spreek dag meegemaakt met hem. Was niet echt geinteresseerd was via het werk en verplicht.

Als het boek wilt hebben wil ik hem wel opsturen naar je?

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 07:56

huizen.dds.nl/~olaverna oud klasgenoot van de middelbare school van me.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 08:28

Mijn schoonouders willen het gaan doen geloof ik, mijn vriend is niet verder dan engeland gekomen, dat was alweer ver genoeg Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:56

'k Denk dat dit wel een geschikte link voor je is:
http://zeilen.pagina.nl/
Een complete pagina met vanalles en nog wat over zeilen.
Een forum kun je o.a. vinden op www.zeilersforum.nl (ongeveer dezelde lay-out als Bokt, is lekker vertrouwd Haha! )

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:02

Nu snap ik waar jij die 2000 euro aan wil uitgeven! Knipoog

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 22:06

Koop een boot, werk je dood. Kan ik m'n geld net zo goed direct in het water gooien *LOL*
Maar het is dus niet voor mij, al ben ik wel van plan om een stukje mee te gaan. Ergens waar het warm en zonnig is bij voorkeur Cool

Nulla tenaci invia est via

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:16

Prima schreef:
Nu snap ik waar jij die 2000 euro aan wil uitgeven! Knipoog


Werkt voor geen meter, een trailer achter een boot.
Niet doen ! Haha! Haha!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:37

Margreet schreef:
Koop een boot, werk je dood. Kan ik m'n geld net zo goed direct in het water gooien *LOL*
Maar het is dus niet voor mij, al ben ik wel van plan om een stukje mee te gaan. Ergens waar het warm en zonnig is bij voorkeur Cool


zeilen was toch onder een koude douche briefjes van 100 staan verscheuren Haha! Haha! Niets voor mij, ik word al zeeziek op een schommel Misselijk

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 23:32

Ik weet trouwens nog wel een heel leuk bootje te koop staan Tong uitsteken

Is echt een liev leuk bootje, ben er zelf mee weggeweest een weekend en zou hem het liefst zo willen kopen, maarjah dat kost nogal wat Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 23:49

Van een leuk bootje zijn we al voorzien!
Afbeelding

Afbeelding

Die van briefjes van 100 verscheuren onder een koude douche is ook leuk! En zo zijn er nog een paar ben ze alleen even kwijt *LOL*

Nulla tenaci invia est via

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 18:40

Mijn vader zeilt ook (en mijn moeder zeilt braaf mee voor de koffie etc), maar verder dan Engeland is hij niet gekomen. Er staan regelmatig verslagen van mensen-op-wereldreis in de waterkampioen, daar staan ook wel tips bij (al ligt deze link vrij voor de hand, de meeste zeilers kennen het blad wel...) Ook geven mensen wel een boek uit (dus de bibliotheek) of plaatsen ze hun verhaal op internet (bijvoorbeeld via zeilen.pagina.nl, reisverslagen.startkabel.nl, www.wegwijzer.be/L-varia.html, www.vaart.nl/reizen/ etc.) Ik heb zelf een aantal jaar in een jachthaven gewerkt en kreeg daar veel (sterke?) verhalen te horen van mensen die ervaring hadden. In een zeehaven zijn er meestal wel een paar buitenlandse reizigers te vinden (IJmuiden ofzo).
En ach, een boot is duur, maar ik denk dat een paard op stal nog een beetje meer kost..... (heb mijn ouders tenminste nog niet kunnen overtuigen van de voordelen van een paard boven een zeilboot!).

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, fohadie, meniekske, Petra_O en 120 bezoekers