Ook weer eens een concoursje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Ook weer eens een concoursje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 00:10

Na Almelo heb ik niet mer gestart met Ozep en eigenlijk was ik pas na de vakantie weer van plan om te starten.
Daar dacht de thuis vereniging anders over Haha!
Want afgelopen donderdag kwamen mijn startijden binnen...

Erg fijn, want mijn ouders zijn nog op vakantie met 2 span friezen dus ik heb geen trailer, verder stond Ozep al 2 weken alleen maar in de wei van een soort 'break' te genieten.
Toen ik het envelopje met de tijden donderdag openmaakte had ik inmiddels al de paarden afgevoerd en wel op stal staan, vrijdag moest ik nog een hele dag werken en s'avonds moest ik nog alle stallen en paddocks uitmesten.
Zaterdag had ik al vol gepland want dan zou ik naar Zep gaan, kortom geen tijd meer om te trainen.

Dus maar een naar stal gebeld dat ik niet kon komen omdat ik geen trailer had, nou, dat was geen probleem want ik moest maar geowon met hun trailer komen.
Ik heb me dus toch laten overhalen en vanmorgen met frisser tegen zin Ozep uit de wei geplukt en hem nog een beetje geprobeerd te fatsoeneren.
Zijn benen waren 2 maanden terug voor het laatst opgeschoren, zijn manen waren eigenlijk te lang om te vlechten en tot overmaat van ramp miste hij 3 nagels uit zijn linkervoorijzer....
Ik liet me niet zo makkelijk uit het veld slaan, heb dus eerst even alle bagger van zijn benen afgespoten en met een flinke scheut Biotex werd het nog redelijk wit ook!
Snel beentje afgedroogd en met de tondeuse even snel langs neus, oren, staartwortel en voetjes gegaan.
Het vlechten viel ook nog mee, ik heb met naald en draad gewerkt en dan is het nog helemaal niet zo storend als je van die hele grote roosjes hebt!
Toen even snel uit mijn 'noodkit' een handje hoefnagels gepakt en samen met mijn vaders gereedschapkist (moet ik btw niet vergeten op te ruimen want morgen komen ze thusi en ik mag niet aan zijn spullen komen! Bloos )
Ik heb de nagels vrij laag gehouden om kans op vernagelen te voorkomen, de nieten wist ik ook nog redelijk netjes af te werken,
heb wel besloten dat ik mijn vader voor zijn verjaardag een speciale hoefsmid-gereedschaps-kist kado doe! Altijd handig!

Nog even snel beenbeschmerertjes om en inladen maar!
De trailer had ik vanmorgen vroeg al gehaald dus die was al aangekoppeld, doe ik de klep naar beneden... zitten er geen stangen of tussenschot in!
Ze hadden hem voor het verhuizen gebruikt en vergeten om ze er weer in te hangen...
Mooi knudde dus!
In eerste instantie dacht ik dat alle moeite dus alsnog vergeef was geweest, maar toen bedacht ik met dat ze in Amerika de paarden ook altijd gewoon los in de trailer hebben staan, komt bij dat Ozep echt enorm braaf op de trailer is.
Dus toch Ozep maar ingeladen, snel de klep achter hem dichtgegooid en ik heb hem voor de zekerheid maar aan beide kanten vastgezet om evt. draaien te voorkomen.

Eenmaal aangekomen, snel betaald en nar de ringmeester toegelopen om te vragen of het toevallig uitliep, jawel, maar slechts een kwartier.
Kon dus mooi rustig aan doen.
Ik ben dus op mijn gemakje terug gekuiert naar de trailer en daar ozep opgezadelt en opgestegen,
Ozep stapte braaf de parkeerplaats af, maar toen de ringen inzicht kwamen weigerde hij dus mooi om nog een poot teverzetten.
Ik gaf wat meer druk met handen laag en wijd maar meneer stond gelijk overeind om er vervolgens 'uit' te springen en omte draaien, erg fijn op beton met ijzers, god zij dan kging hij niet op zijn muil!
WE hadden dus gelijk weer bekijks, altijd leuk als je aan de hand het wedstrijd terrein opgeloodst moet worden.

Kon me gelukkig nog wel fatsoenlijk melden bij de ringmeester die me vertelde dat ik gelijk naar mijn ring moest! Boos!
Nou ja, so be it...
Ik ben maar gewoon gaan rijden, hij was verschrikkelij kijkerig, druk en daardoor was ik regelmatig rem en stuur kwijt.
2e proef ging iets beter wat betreft rem en stuur, mar hier was hij zo mogelijk nog kijkeriger als de 1e proef.
We reden vlak naast een keet waar ze de versnaperingen uit verkochten en daar zat hij de hele tijd naar binnen te turen.
Hallooohooo!
Ik zit er op Ozep!
Niets mocht baten, maar altijd blijven lachen!

Ben na mijn proef gelijk met schaamrood op de kaken naar de trailer gestapt en heb Ozep weggezet.
Uit fatsoen wilde ik toch nog even iedereen gedag zeggen maar er werd gezegd dat het wel leuk was als ik zou blijven hoewel ik geen pijs had...
Ik bleek tijdens de prijsuitreiking namelijk toch nog een winstpunt verdient te hebben voor de 2e proef met 161 punten.
Helaas net buiten de prijzen.
1 proef had ik 147... Helemaal terecht, ik liet hem veels te lang waardoor hij lekker op de voorhand kukelde.
De 2e proef had ik hem toch al veel meer opgericht.

Achteraf is alle moeite dus niet voor niets geweest!
Ben trouwens wel mijn proevenboekje kwijt, dus als een Almelo ganger nu en dubbel exemplaar heeft... mijn naam staat voorin iig!

Ik miste vandaag wel voor het eerst een groom of hulp, ik ga altijd alleen maar vandaag was het net eventjes tè.


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 00:18

haha sjuim op concours wat een avontuur!
We zijn allebij ons afspraak niet nagekomen he! We zouden toch allebei 4 wp halen?? Ach nou ja doen we dan de volgende keer gewoon!
En dat stukje dat je van de parkeerplaats afging en dat ie rechtiverined ging had ik dus ook! Ze lijken toch echt wel op elkaar he...Ik gelooof dat ik obess in de vakantie wel met een gerust hart kan achterlaten bij jou!

Iig gefelie met je wp, was wel weer ff nodig he!

Fitzroy

Berichten: 25071
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 00:48

Oeps, Suuz, zei ik van de week niet dat ik wel wilde groomen??
Helemaal vergeten dat je vandaag moest rijden ... had maar ff gebeld!

En zie je wel dat deze voorbereiding toch gewoon de beste was Knipoog, niets doen en toch een winstpunt rijden.
Gefeliciteerd!

Ik heb btw wel 1 boekje teveel mee uit Almelo, maar jouw naam staat er niet in, dus ik denk dat iemand anders jouw boekje weer heeft.
Iig mag je deze zo hebben.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Re: Ook weer eens een concoursje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 01:46

Sjuimpje schreef:
.
Ik bleek tijdens de prijsuitreiking namelijk toch nog een winstpunt verdient te hebben voor de 2e proef met 161 punten.


Omdat we alleen maar kijken naar de goede dingen Haha! *LOL*:
Gefeliciteerd!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 09:48

Lekker zeg en dat zonder training. Misschien een idee voor de toekomst gok eigenlijk van niet.

op naar de volgende wedstrijd......

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:04

Goed joh, echt super, als je nou nog een keer alleen moet, en hulp nodig hebt, kun je effe bellen natuurlijk!!!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:59

Hee suup joh! Mocht ook wel weer een keer na de "blamaaaazje" Haha! in Almelo!
Toppie! En voor de volgende keren: Keep up the good work! Lachen

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:29

Jij ook al een wp zonder training! Keigoed.... en de volgende keer ben je dus mooi de M1 uit! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers