Wensen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bokker
Berichten: 3
Geregistreerd: 31-08-01

Wensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-02 00:02

14 jaar en alsmaar peinzend over hoe je jezelf in hemelsnaam aan het einde van dit leven moet krijgen, geven ze je dit te lezen,

Sonnet
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten,
En zit in 't binnenst van mijn ziel ten troon
Over mij zelf en 't al, naar rijksgeboôn
Van eigen strijd en zege, uit eigen krachten.

En als een heir van donkerwilde machten
Joelt aan mij op en valt terug, gevloôn
Voor 't heffen van mijn hand en heldere kroon:
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten.

-- En tóch, zo eindloos smacht ik soms om rond
Úw overdierb're leên den arm te slaan,
En, luid uitsnikkende, met al mijn gloed

En trots en kalme glorie te vergaan
Op úwe lippen in een wilden vloed
Van kussen, waar 'k niet langer woorden vond.

Willem Kloos (1859 - 1938)

Vragen jullie je ook wel eens af, waarom je elke dag nog leeft?
Laatst bijgewerkt door bokker op 29-11-02 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131998
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 00:36

Bokker schreef:
Citaat:
Vragen jullie je ook wel eens af, waarom je elke dag nog leeft?


Jazeker, maar dan wel op een positieve manier.
In de zin van "waar heb ik het toch allemaal aan verdiend dat ik hier rond mag lopen".
En ik ben elke dag weer dankbaar dat ik hier rond mag hobbelen !

Er zijn helaas weleens tijden geweest dat ik er anders over dacht.
In mijn puberteit (bah, vervelend woord) heb ik een tijd gehad dat ik overal erg negatief over dacht, en het leven had totaal geen zin voor me.
Voelde me waardeloos, en dacht zelfs dat niemand me zou missen als ik er niet meer zou zijn.
Hoe ik me dit in hemelsnaam in heb kunnen beelden begrijp ik nog altijd niet, maar het schijnt iets met die fase in je leven te maken te hebben.

De manier waarop je de vraag stelt, mogen we opmaken dat je niet zo goed in je vel zit ?
Of is dit een foute conclusie ?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 00:52

bokker schreef:
Vragen jullie je ook wel eens af, waarom je elke dag nog leeft?
natuurlijk vraag ik me dat wel eens af. het antwoord heb ik niet, behalve dat ik weet dat ik hier ben om een positieve bijdrage te leveren aan de rest van de wereld.

het besef dat alles uiteindelijk wegvalt (verlies), gaat gepaard met angst. dit fundamentele gevoel, wordt ook wel "lijden" genoemd en is inherent aan het menselijke bestaan. als we ons losmaken van het vastklampen aan alles wat die angst kan veroorzaken, dan zou dit lijden ook opgeheven worden.

Amor Vincit Omnia

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: Wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 02:32

bokker schreef:
Vragen jullie je ook wel eens af, waarom je elke dag nog leeft?


Ja, en niet altijd op een positieve manier. Als je er in grote lijnen over nadenkt stelt het leven eigenlijk geen hol voor.

Je wordt geboren, moet naar een school waar je het hoogstwaarschijnlijk niet naar je zin hebt. Dan wordt je nog verteld dat je schooltijd de leukste tijd van je leven is, waardoor je nog minder zin krijgt om door te gaan. Eenmaal klaar met school kun je het rijk gaan spekken door je helemaal blauw te werken. Eenmaal 65 ben je versleten en hobbel je van koffieafspraak naar koffieafspraak achter je rollator. En dan komt het eind in zicht en vraag je je af waar je het allemaal voor gedaan hebt.

Maar in the end zijn het de kleine dingen die het leven leuk maken. Je ouders waar je veel van houdt, je broer(s) en/of zus(sen). Je huisdiertjes aan wie je zoveel vreugde beleeft, de keren dat je ontzettend lacht met je vrienden, gewoon dat soort dingen. Die maken het leven leuk!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 19:04

Haha Xono je weet het wel leuk te brengen Haha! Ik kijk er ook voor een groot deel zo tegenaan, maar daardoor je ook dat je uit het leven moet halen wat erin zit. Nu je nog jong bent verre reizen gaan maken, er een jaar tussenuit.. Ik denk dat het ook heel belangrijk is dat je werk zoekt wat je echt leuk vind. Je leven wordt er niet beter op als je 40 jaar lang met tegenzin moet gaan werken. Lachen

Don't hate me cause you ain't me!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 19:17

Wel erg negatief gezien Colin Haha! Ik zie het echt als een grote aaneenschakeling van allemaal leuke dingen. En dan zijn er natuurlijk ook minder leuke dingen maar daar sla ik mezelf wel doorheen, die zijn er ook niet voor niets. En aan het einde? Dat lijkt me gewoon een poedersuiker dat je niets meer kunt en langzaam aan het doodgaan bent. Ik hoop dat dat nog lang duurt. En waarom ik hier ben? Geen flauw idee, ik probeer er gewoon het beste van te maken!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:54

In pessimistische buien kan ik soms weleens overpeinzen waar je het toch allemaal voor doet:

Je word geboren en tot dat je een jaar of drie bent kun je nog niet eens nadenken of zelf iets doen. Als je vier bent moet je naar school tot je 24 ste (dan heb je al 1 jaar voorjezelf gehad) vanaf je 24ste ga je werken tot je 65ste. Dan heb je als vrouw nog 8 jaar en als man nog 6 gemiddeld om zelf te beslissen wat je met je tijd doet maar 'Full enjoyment' heb je daar niet van omdat je over het algemeen genomen toch niet zo fit meer bent op die leetijd.

Gelukkig ben ik gemiddeld altijd super positief *sklaakt zucht van verlichting*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:27

Ja, en ik weet het antwoord ook: Ik beloof mezelf iedere avond weer, dat er morgen weer een dag is, een dag om nooit te vergeten.
Hoe k*t vandaag ook is, hoe k*t morgen ook wordt, wat ik heb nemen ze (whoever they may be) niet meer af! Ik heb geleerd dat ondanks alle pijn die ik op sommige momenten gevoeld heb er altijd weer zon schijnt, hoe lang het ook duurt. En ik heb voor mezelf besloten dat het het gewoon niet waard is. Ik laat me niet wegpesten, en zeker niet door mezelf!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:41

Ik vraag me af hoe lang ik nog leef.

Borstkanker en uitzaaiingen (binnenkort voor de 2e keer een lange periode van chemokuren) doet je dat wel afvragen.

Gelukkig ben ik gemiddeld de hele dag erg positief, maar er zijn heus wel eens momenten dat ik me afvraag of het nog erger wordt, of niet.... en voor hoe lang nog.
Of dat ik het geluk mag hebben dat 'het' nooit meer terugkeert in mijn lichaam (longen).

Ik zal altijd (dit staat vast) mezelf blijven afvragen: komt het terug?
Krijg ik weer uitzaaiingen?
En ik zal altijd gedwongen zijn een bepaalde levenswijze te volgen, rekening houden met mijn lichaam, maar goed, dat was toch al zo voordat de kanker er was (epilepsie).

Dit klinkt erg, maar is het niet.
Zolang ik mijn man nog heb, en met mijn paard Cerise leuke dingen kan doen, ben ik dolgelukkig.
Dan neem ik de onzekerheid van 'komt het ooit terug' graag erbij.

Beter zo leven, en genieten van wat ik nog heb, dan nu al dood.

Vertel mij, vraagje...
Als je mocht kiezen:
Nu al sterven, zonder pijn
of proberen ondanks alles
nog jarenlang gelukkig te zijn
nu dood, rustig, zonder dat er
nog een woord over wordt gerept
of dat je vécht
omdat je wilt genieten
van wat je hebt?

Lips are sealed D.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:46

bokker schreef:
Vragen jullie je ook wel eens af, waarom je elke dag nog leeft?

Nope. Ik leef, op een dag is het mijn tijd en dan is het over voor dit lichaam. Ik vind het leven mooi, maar ben niet bang voor de dood.
Er zijn al teveel mensen op deze wereld, dus slechter wordt het er niet van.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 18:04

Dorine, wat een geweldig gedichtje, kan ik me 100% bij aansluiten...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 18:11

bokker schreef:

Vragen jullie je ook wel eens af, waarom je elke dag nog leeft?


Nee, ik leef en ben daar heel dankbaar voor, ondanks de slechte dingen hier op aarde en de mindere zaken in het leven geniet ik met volle teugen, de dingen die ik weer leer uit de mindere dingen zijn heel waardevol voor me, ik weet niet wat ik er uiteindelijk aan heb maar ik vind het iets moois Lachen
Toch wel vreemd dat ondanks het chaotische leventje wat ik tot nu toe heb gehad juist zo kan genieten, wellicht omdat ik weet dat uiteindelijk alles op zijn pootjes terecht komt al is dat ook maar heel relatief.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Re: Wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 19:22

XoNo schreef:
Dan wordt je nog verteld dat je schooltijd de leukste tijd van je leven is, waardoor je nog minder zin krijgt om door te gaan.


idd!! ik denk ook wel eens, als dit het leukste al is, hoe erg moet de rest dan wel niet zijn ? Haha!

maar ach, je leeft voor de leuke dingen en alles zal vast wel meevallen.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amarins2, brennie85, JustMyZtje, MarJon, Meliaforever, mokkaboon, YandexBot en 218 bezoekers