Paar wedstrijdpics

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Paar wedstrijdpics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 13:54

Helaas is het 2e rolletje dat we volgeschoten hadden mislukt... Zat er niet goed in. Echt spectaculaire foto's zijn het dus niet, maar er zaten nog wel een paar aardige tussen. Allemaal van tijdens het losrijden.

Hoofdstel in doen: Ik kijk 1) recht tegen de zon in en 2) geïrriteerd omdat iemand me roept terwijl ik met iets bezig ben Haha!
Afbeelding

Draf, tijdens het losrijden, ik zit een beetje typisch vind ik, maar volgens mij komt dat omdat ik net sta tijdens het lichtrijden. Check de appels op haar kont!
Afbeelding

Galop. Waar is de hindernis? Clown
Afbeelding

En poging tot halthouden. Dat blijft natuurlijk moeilijk als er zoveel te zien is!
Afbeelding

Let ook op de details in de vorm van een bruin zadel en hoofdstel!

Nulla tenaci invia est via


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:57

Leuk hoor, op die eerste kijk je idd erg schattig Haha!

Leuk paard heb je, dat bruine staat hem/haar goed!

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:04

Inderdaad, mooi bruin.................meer hoef ik er niet over te zeggen dacht ik zo.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 14:05

Het is een dame! (Of een zeik-merrie, net hoe het uitkomt Haha! )

Nulla tenaci invia est via

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:07

Dat dacht ik al, maar wist het niet zeker. Bedoel je pis-merrie of gewoon een zeikerd... Haha!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 14:09

Beide Haha!
Even neuzen met een ruin en ze is gelijk hengstig en pist de boel onder Frusty Maar ze kan ook heerlijk zeiken op een andere manier. Haha!

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:15

Ik vind die 1e foto eerlijk gezegd heel leuk. Gipsy haar vacht komt er mooi op uit en ik vind het gewoon een leuk moment-plaatje.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:18

bah pismeries... Flair dr beste vriendinnetje is er zoeen, ze word altijd helemaal onder gepist door die geile merrie Haha! Mijn merrie is gewoon een halve vent, merk er niks van als ze hengstig is.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:32

1e foto is leuk, die moet je uitvergroten!

Amor Vincit Omnia

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:37

hey, waar zijn je bruine laarzen????

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:49

Echt leuke foto's zeg! En die appeltjes zijn inderdaad mooi!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:51

Hoe bedoel je details in de vorm van een bruin zadel en hoofdstel? Ik heb nog nooit een iemand zien rijden met een bruin en zwart gecombineerd of met een kleurverschil in het bruin of zwart. Maar het ziet er wel keurig uit, alleen je laarzen!
De eerste foto vind ik het leukste, echt heel spontaan.
De laatste twee zien er wat rommeliger uit, maar zoals ik begrepen had was het je eerste wedstrijd, en bij paarden is dan alles interessant, behalve de aandacht voor de ruiter lijkt soms wel.
Verder een mooie combi hoor.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 14:54

Bruine laarzen zijn niet toegestaan op wedstrijden. Alleen zwart of donkerblauw.
Ik baal daar best wel van, want die bruine zijn veel mooier dan deze zwarte, past ook beter bij het tuig. Deze kon ik toevallig overnemen van een stalgenootje, zijn prima laarzen hoor en ze passen ook goed en zitten lekker, maar die bruine zijn veel hoger, met zo'n boog aan de buitenkant, maar ja, dat mag dus niet... Frusty

Het origineel van die eerste foto is veel mooier dan deze even snel ingescande, dan zie je echt dat ze enorm glanst en staan ook de vlechtjes er mooi op en ach, zo erg kijk ik nou ook weer niet. Haha!
Ga wel eens even proberen of ik 'm beter gescant krijg.

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 15:00

Mirte schreef:
Ik heb nog nooit een iemand zien rijden met een bruin en zwart gecombineerd of met een kleurverschil in het bruin of zwart. Maar het ziet er wel keurig uit, alleen je laarzen!


Kleurverschil? Hoe bedoel je dat? Hoofdstel en zadel zijn van hetzelfde merk en tegelijk in gebruik genomen, daar zit dus geen kleurverschil tussen.
En bruine laarzen zijn niet toegestaan, anders zou ik daar graag mee rijden! Ik vind die zwarte erbij ook geen gezicht maar ja...

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 15:06

Zo dan!

Afbeelding

Nulla tenaci invia est via

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 15:12

leuke foto's joh, dat bruine staat errug chique!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 15:23

Schitterende foto's!

En ik ben ook nog jaloers op je... }>
Jij mocht namelijk op zand rijden tijdens het losrijden, wie weet ook nog tijdens de proef.

Bij ons hadden ze een groot grasland als terrein, en het ergste was dus dat het net drie kwartier gehooooooost had en dat ik vlak daarna ging los rijden en de proef ging glibber de glibber. Verdrietig
Zie ook onze foto's op dit forum..
Toch nog 156 punten en we waren dus superblij daarmee!

Hoe ging de proef zelf Margreet, en hoe is Gipsy als je buiten met veel paarden/drukte los gaat rijden?
Ging het wel of was ze erg kijkerig?
Ze ziet er heel sjiek uit trouwens!

Heeft er nog iemand gefilmd?
Bij ons heeft Peter de hele proef op video gezet, en ik had nog gezegd: zoveel mogelijk het héle paard filmen, en wat omgeving erbij...
Is nog best goed filmpje geworden!

Maar wat gaat zo'n proef snel he.
Daar train je dan maanden voor en nog geen tien minuten en het is voorbij... Tong uitsteken
Gipsy is in ieder geval héél sjiek op die foto's, dus dat is vastgelegd!
En jah...
die appeltjes... Kwijl

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 15:36

Alles was op zand. Losrijden en de proeven. Ik zoek m'n wedstrijden wel goed uit natuurlijk *LOL* Alleen stoof het nogal omdat het zo warm was, maar dat liever dan glibberen en glijden.

Uitgebreid verslag had ik al een tijdje geleden geschreven: [WD] Zweet, hitte, braaf paard: Mijn debuut!

Echt heel erg kijkerig was ze niet, alleen tijdens de eerste proef naar de jurytafel, zij is meer van het uit haar ooghoeken loeren, maar ondertussen haar aandacht helemaal niet meer bij mij hebben en lekker spannen en stuiteren... De drukte en het grote aantal paarden met losrijden viel heel erg mee, dus daar had ik niet zo'n last van.
Een filmcamera hadden we niet, dus er niets op film gezet, wel jammer, had het graag wel eens willen zien, vooral hoe ik nou eigenlijk op m'n paard zit en hoe de combinatie er uitziet. Maar ja, wat er niet is dat gaat niet he.

Nulla tenaci invia est via

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 15:38

Dus wanwege de hitte zo'n somertenue?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 15:42

Yep, met losrijden wel, de mussen viel van het dak joh. In de proeven heb ik m'n jasje wel aangetrokken, die paar minuten gaat ook wel, maar het rolletje met de foto's daarvan is dus mislukt.

Nulla tenaci invia est via

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 15:49

Als ik zo kijk, dan moet je je paard meer in de 'krul' rijden, tenminste bij ons wel om een wp te halen. Ontspannen zonder krul betekent simpel weg geen winstpunt. ZE zien liever een paard rond getrokken en minder ontspannen.
Ach, oefenen en oefenen en dan komen die winstpunten vanzelf. Ik heb ook rare dingen gedaan de eerste paar wedstrijden (paard dat de hekjes sprong in de binnenbak). Dus je wp komen echt wel hoor Haha!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 15:54

Joh, die winstpunten kunnen me geen zak schelen, als het lukt is het leuk, lukt het niet, ook best. Dit paard had eigenlijk al in de frikadel moeten zitten zoveel heeft ze gemankeerd, dus in dit geval geldt voor mij toch echt: meedoen is belangrijker dan winnen!
Ze kan best aardig in de krul hoor, zeker voor een paard dat 14 is en tot ongeveer haar 13e alleen maar recreatief gelopen heeft of kreupel is geweest (niet dat een jury daar een boodschap heeft). Maar thuis kunnen is 1 en doen op wedstrijd is 2! Haha!

Nulla tenaci invia est via

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:07

Dus ze is al 14? Had ik niet verwacht hoor Haha!
Ach het komt allemaal vanzelf. Al het goed komt langzaam Haha!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:48

Wat ik bedoelde, was dat ik de zin 'let ook op de details in de vorm van een bruin zadel en hoofdstel' niet begreep. Ik dacht, wat is daar zo bijzonder aan, dat zie je toch vaker? Maar toen begon het belletje te rinkelen, iets staat mij bij dat je een bruintik hebt Haha! , dus nu begrijp ik ook de zin. Sorry beetje traag.
En ja die laarzen, daarom zijn mijn dressuurspullen allemaal zwart. Maar uiteindelijk gaat het om je kwaliteiten en zullen je laarzen daar verder weinig invloed op hebben.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 18:11

vind de eerste foto best leuk...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 67 bezoekers