die***bakrand!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

die***bakrand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-02 19:55

Aangezien ik weleens noodzakelijk in de kleine binnebak moet trainen,(geen rijden maargoed)
ga ik weleens een gevecht aan met mijn knie/buitenbeen.
au au au wie ook?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 19:58

ik laatst nog met een 3 jarige die het vertikt om rechtsom te galopperen. op een gegeven moment waren we zover en toen liep ie keihard met mijn knie tegen de keerwand!!

auwauw

groetjes [naam]

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 08:23

toen ik pen net had heb ik ook zovaak me knie gestoten.
linksom kon hij alleen maar hangen op de bakrand en gooide mij gewoon tegen de bakrand in de hoeken.
1x me hele broek kapot en hele blauwe knie.
wat bij mij hielp is lekker 2de hoefslag rijden en een zweepje in de buitenhand.
nu pen wat verder is qua rijden blijft ie ook niet meer zo op die rand hangen en heb ik er gelukkig geen last meer van.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 08:27

Een spoor en je voet flink naar buiten draaien als het paard probeert je been plat te drukekn helpt ook. Moet je wel op tijd reageren natuurlijk. En anders je zweep in de buitenhand, en zodanig dat het paard er last van heeft als ie je wegdrukt. Ik drukte bij negeren de zweep tegen de buik (achter m'n been) en dan was het zo over.
Manege paarden kennen dit soort truukjes ook wel eens.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 09:14

Ik had eerst ook les op Spirit, en toen in galop sprong ze ineens opzij, want ze schrok van Macho (daar reed een oudere man op en die racet in galop altijd iedereen voorbij Frusty), en toen sprong ze dus zodat ik precies de scharnier van de bakdeur keihard tegen mijn knie aankreeg Heb 3 weken amper kunnen lopen en niet kunnen rijden en er 5 weken in totaal ongeveer last van gehad met bijvoorbeeld buigen van mijn knie

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 09:17

grin... lang leve de bakrand! Mijn leren laars is er al door verpest, krassen, putten, enz, Nee mijn laarzen maar ook mijn benen knappen er niet van op!

....

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 10:12

Ik heb nog nooit tegen dfe bakrand aangezeten. Ik probeer dan ook altijd en beetje op de binnenhoefslag te blijven. Anders trekt je paard namelijk scheef naar de bakrand. Zoals hierboven dus Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 10:40

Soms hebben paarden, ook welleens een bepaalde hoek waarin ze dat doen. Toen ik nog op de manege reed, ging ze altijd in 1 hoek, tegen de rand. Als je dat van te voren weet, kun je dus eerst haar daar afwenden, en het volgende rondje, net voor de plaatst dat ze het doet op de binnenhoefslag rijden. Hielp bij mij erg veel. Knipoog

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 10:47

Ik ben iemand die weinig op de hoefslag rijdt paarden plakken er alleen maar aan. Ik wil dat die op zijn eigen benen loopt.
Wij hebben ook een kleine bak en zelfs daar rij ik op de binnenhoefslag.

Probeer hem op de binnenhoefslag te houden zodat hij op zijn eigen benen loopt en ook beter aan je been wordt. Succes

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:25

Ik rijd ook erg weinig op de hoefslag. Ik vind het belangrijk dat een paard op zijn eigen benen loopt, en niet aan die bakrand gaat hangen. Zo worden ze veel attenter op je hulpen, en gaan ze niet slenteren. En zit ik wel op de hoefslag, dan kunnen ze het beter niet flikken mij plat te drukken tegen de bakrand, dan hebben ze zo een spoor te pakken Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:48

Op Bolivia reed ik ook meestal op de binnenhoefslag, want anders ging ze aan de bakrand plakken zeg maar.
Bij de manegepaarden rijden we wel altijd op de hoefslag.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 18:28

Soms kom ik tegen de rand aan, maar dat wordt meteen gestraft. Ik wil mijn voet liever niet breken ofzo.

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:37

Ahja daar had ik in het begin als we les haden op de manege met Melano ook erg last van! Dat doet soms erg pijn maar gelukkig is ze het al afgeleerd. Gelukkig heb ik er nooit wat ernstigs aan over gehouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 11:54

Ik heb ook een kleine binnenbak (30x15) en ik rij toch meestal op de binnenhoefslag. Geen probleem, alleen even wennen. Je leert er wel heel fijn van sturen. Het enige waar ik wel eens tegenaan loop is dat ik eigenlijk te weinig ruimte heb voor m'n rechtrichtoefeningen, maar die doe ik dan bijvoorbeeld weer graag buiten, en dan binnen de puntjes op de i.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 34 bezoekers