Ervaring met tondeuse ? Afstelling messen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Ervaring met tondeuse ? Afstelling messen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 13:33

Ik heb sinds 2 weken een hondentondeuse merk Wahl, Clip Pet, in huis. Het is een 2ehandsje, volgens de verkoper deed het ding het met wat olie nog prima...
Dus olie aangeschaft, hond erbij gepakt en scheren maar!
euh...niet dus... het ding scheert wel, maar alleen als ik de haren vastpak en de messen er rechtop inzet. Niet als ik het ding over de haren heen haal, dan loopt ie vast.
Eerst dacht ik dat het aan de vacht lag, dus die eerst wat korter gemaakt met schaar en weer geprobeerd... niets
Wat meer of minder olie.. allebei geprobeerd.. niets

Nou vraag ik me dus af of het met de instelling van de messen te maken heeft, hij doet het zoals ik al zei namelijk wel als ik de scheerkop recht op de vacht inzet, dus bot zijn de messen niet.
Ik durfde alleen niet aan de messen te gaan prutsen voor ik antwoord van de verkoper had, die ik natuurlijk allang een berichtje heb gestuurd hoe het nou zat.
Berichtje krijg ik niet terug helaas, dus dacht dan maar hier vragen, voordat ik het ding sloop, dan kan ik er helemaal niet meer mee terug.

Wil dus eerst weten of iemand hier ervaring mee heeft, meer dan ik, kan wel scheren, ook wel met tondeuses omgaan, maar ze moeten niet vervelend gaan doen Haha!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Re: Ervaring met tondeuse ? Afstelling messen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:47

Ik scheer mijn hondje gewoon met een mensen tondeuse, maarre, hoe jij het beschrijft... Volgens mij hoort dat echt niet Haha!

Zitten de messen ook niet te strak?
Sorry, ik kan je verder niet helpen, succes iig!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: Ervaring met tondeuse ? Afstelling messen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 10:42

Citaat:
Wahl, Clip Pet


Prutdingen Clown
Gooi maar weg... Bloos

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Ervaring met tondeuse ? Afstelling messen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 05:34

Meavey schreef:
Citaat:
Wahl, Clip Pet


Prutdingen Clown
Gooi maar weg... Bloos


ah joh dat valt wel mee hoor, tuurlijk een öster of aesculap is "beter" maar het ligt er maar net aan wat voor een hond je moet scheren...

wat voor een hond heb je?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Ervaring met tondeuse ? Afstelling messen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 10:33

Heb meerdere honden, maar het gaat in dit geval om een shih-tze/malthezer

De verkoper reageert niet op mijn mailtjes, ben bang dat ik een miskoop heb gedaan

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Ervaring met tondeuse ? Afstelling messen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:55

Ik moest iets heel anders scheren, namelijk een angorakonijn en daarna een schaap (dat onder de maden zat, meteen geschoren moest worden en geen ander scheerapparaat in de buurt), met hetzelfde scheerapparaat. Nu weet ik zo gauw het merk niet, maar dit apparaat stopte ook af en toe, in het begin deed ie het ook helemaal niet. Maar na wat gedraai aan de schroeven waardoor het mes losser/vaster kwam te zitten deed ie het wel.
Dus misschien kun je dat even proberen? Je zult de messen er vast niet mee slopen, maar misschien werkt het?